Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähkörumpusetti kerrostaloasuntoon?
1 2 3 4
Kaffeboi
12.10.2011 18:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä tästä aiheesta löytäny neuvoa mistään. Eli kuinka paljon sähkärumpujen sijoittaminen huoneessa vaikuttaa niistä naapureille lähtevään meteliin? Rakensin jo tennispallohärvelin rumpujen alustaksi. Alusta on isohko, ja kivointa olisi sijoittaa se seinään kiinni. Jostain vaan muistan lukeneeni, että rumpujen ois hyvä osoittaa pois seinästä (ainakin lämpöpattereista). Noh, kuis on? Hyötyykö siitä mitään, että laittaa rummut alustoineen tilaa vievällä tavalla osoittamaan poispäin seinästä? Mahtaisko jokin rosoinen matto seinällä jeesiä, jos sittenkin ne rummut haluaa seinää kiinni?
 
Antti1
13.10.2011 00:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä laita kiinni asti, siis kirjaimellisesti. Rupeaa runkoäänet kantautumaan aivan uudella tavalla seinien läpi. Sillä sinänsä ei ole mitään merkitystä mihin suuntaan rummut osoittavat, kun se ääni säteilee lätkistä lähtevän kolinan taajuuksilla aikalailla ympäriämpäri joka suuntaan. Mitä lähempänä ne kuitenkin ovat rakenteita, niin sitä paremmin äänet kulkevat niiden kautta. Vaimentuman määrän suhteessa matkaan saa joku fysiikan tunneilla hereillä ollut kertoa.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
big bang
31.10.2011 16:29:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaffeboi: Enpä tästä aiheesta löytäny neuvoa mistään. Eli kuinka paljon sähkärumpujen sijoittaminen huoneessa vaikuttaa niistä naapureille lähtevään meteliin? Rakensin jo tennispallohärvelin rumpujen alustaksi. Alusta on isohko, ja kivointa olisi sijoittaa se seinään kiinni. Jostain vaan muistan lukeneeni, että rumpujen ois hyvä osoittaa pois seinästä (ainakin lämpöpattereista). Noh, kuis on? Hyötyykö siitä mitään, että laittaa rummut alustoineen tilaa vievällä tavalla osoittamaan poispäin seinästä? Mahtaisko jokin rosoinen matto seinällä jeesiä, jos sittenkin ne rummut haluaa seinää kiinni?
 
Terve! Asuin kerrostalossa ja settinä oli millenium hd- 100. Pistin pahvilla, matolla ja teipillä vuoratun styroksinpalan, (noin 10 senttiä paksu), 1,5 m x 1,5 m, setin alle ja soittelin aikani. Kerran kysyin yläkerran jätkältä ett onko kuulunut ihmeellisiä ääniä? sanoi että semmosta rummutusääntä heh. No pistin sitten patalappula, paitoja, ja pyyhkeitä haitsuun ja pelteihin. en kyllä enään kysynyt että kuuluuko, mut soittelin ainakin puoli vuotta, en kello 8 jälkeen. Ei yhtään valitusta koko aikana, rummut oli noin metrin seinistä. Tyroksilevy on erinomainen eriste ja niitä saa rakennustyömailta, ihan kysymällä. En asu enään kerrostalossa, muutin rivitaloon (tiilistä rakennettu) ja ostin isomman setin, tyroksi on alla edelleen, muita vaimentimia ei ole,(paitoja yms.) Kysyin naapurilta että onko kuulunut naputusta, vastasi että on muttei häiritsevästi. Eli haihatti ja pellit kuuluu, ilman vaimentamista ja varmaan kaikki muutkin mihin lyö. Eli ilman rumpujen vaimentamista kuuluu naapuriin, ihan sama missä rummut sijaitsee. Settinä millenium 600 mps professional.
 
Ale-75
04.11.2011 12:53:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen näin myöhäisiällä huomannut, että Guitar Herolla rummuttelu on hauskaa ja se vielä kaiken lisäksi tuntuukin sujuvan suht hyvin. Nyt onkin herännyt ajatus sähkörumpujen ostamisesta ja kysynkin vinkkejä minkälaiset kamat kannattaisi ostaa.
 
Alan termejä en juurikaan tunne, mutta ajatuksena olisi hommata sellaiset oikeiden rumpujen kaltainen setti, ei siis sellaista GH-rumpujen tapaista pientä pakettia. Haitsu saisi olla sellainen symbaali, ei siis padi, jollainen näyttää joissakin seteissä olevan. Symbaaleita pitäisi olla ainakin mahdollisuus lisätä enemmän kuin kaksi. Valmius myös tuplabasareille saisi olla, jos jossain vaiheessa saisi myös vasemman jalan toimimaan oikealla tavalla. Mitä muita asioita kannattaa ottaa huomioon?
 
Kerrostaloasuntoon setti tulee ja täältä olenkin jo saanut hyviä vinkkejä äänieristykselle. Asun alimmassa kerroksessa, joten tästä ei pitäisi edes suurta ongelmaa tulla. Aikomuksena on myös jututtaa isännöitsijää mahdollisuudesta käyttää taloyhtiömme kerhohuonetta.
 
Etsin siis suht hyvälaatuista settiä, käytettykin sopii, mutta hinta saa olla max 1000eur ja siinäkin on jo pari-kolmesataa liikaa. Vaadinko liikoja??
 
Ale
 
rintapek
04.11.2011 15:18:16 (muokattu 04.11.2011 15:37:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ale-75: Etsin siis suht hyvälaatuista settiä, käytettykin sopii, mutta hinta saa olla max 1000eur ja siinäkin on jo pari-kolmesataa liikaa. Vaadinko liikoja??
 
Ale

 
Täyttäisikö tuo DM10 vaatimuksesi? Itse en ole testannut, eli älä kysy kokemuksia minulta.
www.thomann.de/fi/alesis_dm10_studio_edrum_kit.htm
 
Ääh, väärä linkki. Halusit "oikeat" pellit, eli tuota tarkoitin:
www.thomann.de/fi/alesis_dm10_pro_kit.htm
 
Nuo surget on ihan toimivat kapistukset, mutta ääntä niistä lähtee enemmän.
 
One kind of music only - the good kind
Ale-75
04.11.2011 21:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Täyttäisikö tuo DM10 vaatimuksesi? Itse en ole testannut, eli älä kysy kokemuksia minulta.
www.thomann.de/fi/alesis_dm10_studio_edrum_kit.htm
 
Ääh, väärä linkki. Halusit "oikeat" pellit, eli tuota tarkoitin:
www.thomann.de/fi/alesis_dm10_pro_kit.htm
 
Nuo surget on ihan toimivat kapistukset, mutta ääntä niistä lähtee enemmän.

 
Ei, tarkoitin juuri tuollaisia, kuin tuossa ensimmäisessä linkissä on. Jossain olen nähnyt etttä haikka olisi jossakin setissä sellainen pieni padi, aivan kuin ne rumpupaditkin.
 
Mutta siis joo, tuo näyttäisi kyllä asialliselta, kiitokset vinkistä! Vielä kun saisi vähän käyttäjäkokemuksia kyseisestä setistä.
 
samumaster
20.11.2011 12:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asun kerrostalossa ja settinä Roland td-3. Alakerran nuorimies tuli valittamaan sähkörumpujen kolinasta, ja suositteli mulle kumimattoa setin alle (soittaa itsekin rumpuja). Mutta auttaisko pelkkä kumimatto siihen meluun, vai pitääkö myydä kaikki omaisuutensa ja ostaa vaneri-vaahtomuovi-styroksi-tennispallo-vaneri sandwich niin, että katon ja lattian välissä on 5cm tilaa? Harmittais ostaa sellanen kumimatto turhaan kun ei tässä ole niin paljon rahaakaan.
 
Olen, siis röydän.
JanneO
21.11.2011 08:57:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Asun kerrostalossa ja settinä Roland td-3. Alakerran nuorimies tuli valittamaan sähkörumpujen kolinasta, ja suositteli mulle kumimattoa setin alle (soittaa itsekin rumpuja). Mutta auttaisko pelkkä kumimatto siihen meluun, vai pitääkö myydä kaikki omaisuutensa ja ostaa vaneri-vaahtomuovi-styroksi-tennispallo-vaneri sandwich niin, että katon ja lattian välissä on 5cm tilaa? Harmittais ostaa sellanen kumimatto turhaan kun ei tässä ole niin paljon rahaakaan.
 
Eipähän taida auttaa pelkkä kumimatto siinä.
 
Ilelee
23.11.2011 09:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Asun kerrostalossa ja settinä Roland td-3. Alakerran nuorimies tuli valittamaan sähkörumpujen kolinasta, ja suositteli mulle kumimattoa setin alle (soittaa itsekin rumpuja). Mutta auttaisko pelkkä kumimatto siihen meluun, vai pitääkö myydä kaikki omaisuutensa ja ostaa vaneri-vaahtomuovi-styroksi-tennispallo-vaneri sandwich niin, että katon ja lattian välissä on 5cm tilaa? Harmittais ostaa sellanen kumimatto turhaan kun ei tässä ole niin paljon rahaakaan.
 
Ei riitä alkuunkaan, kokeiltu on, ei auta vaikka olis kuinka paksu tai kuinka monta kerrosta.
 
Ainoa mistä mulle oli loppujen lopuksi oli apua oli tuollainen kelluva alusta, jossa parin vanerilevyn välissä oli vaahtomuovia (vähintään 5cm paksunen), alempi levy on eristetty lattiasta kumijaloin ja päällimmäisen päällä on vielä jonkinlainen matto.
 
samumaster
23.11.2011 13:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilelee: Ei riitä alkuunkaan, kokeiltu on, ei auta vaikka olis kuinka paksu tai kuinka monta kerrosta.
 
Ainoa mistä mulle oli loppujen lopuksi oli apua oli tuollainen kelluva alusta, jossa parin vanerilevyn välissä oli vaahtomuovia (vähintään 5cm paksunen), alempi levy on eristetty lattiasta kumijaloin ja päällimmäisen päällä on vielä jonkinlainen matto.

 
Pitää valmistaa siis stadium alle että auttaa? Suunnilleen paljonko tollainen tulis maksamaan?
 
Olen, siis röydän.
Ilelee
30.11.2011 11:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Pitää valmistaa siis stadium alle että auttaa? Suunnilleen paljonko tollainen tulis maksamaan?
 
En muista kyllä yhtään, ostin silloin samalla vähän muutakin.
 
Etolasta hankin vaahtomuovin, se takis olla kallein osa tota. Kaiken muun taisin hakea K-Raudasta. Toi vaahtomuovi lienee kalliimpi ratkaisu kuin yleisemmin käytetyt tennispallot, mutta siinä sitten säästää myös vaivaa.
 
Kannattaa miettiä haluaako alustan vaan rumpujen alle vai myös soittajan. Pelkän rumpujen alla oleva alusta on tietysti pienempi ja siksi maksaa vähemmän. Se myös eristää paremmin kun painoa tulee vähemmän (kuulemma), toisaalta rumpujen ja penkin säätäminen oikealle korkeudelle voi olla vaikeampaa. Mun alusta on sen verran tuhti, että se toimii kuten pitää vaikka istun sen päällä.
 
samumaster
09.12.2011 17:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilelee: En muista kyllä yhtään, ostin silloin samalla vähän muutakin.
 
Etolasta hankin vaahtomuovin, se takis olla kallein osa tota. Kaiken muun taisin hakea K-Raudasta. Toi vaahtomuovi lienee kalliimpi ratkaisu kuin yleisemmin käytetyt tennispallot, mutta siinä sitten säästää myös vaivaa.
 
Kannattaa miettiä haluaako alustan vaan rumpujen alle vai myös soittajan. Pelkän rumpujen alla oleva alusta on tietysti pienempi ja siksi maksaa vähemmän. Se myös eristää paremmin kun painoa tulee vähemmän (kuulemma), toisaalta rumpujen ja penkin säätäminen oikealle korkeudelle voi olla vaikeampaa. Mun alusta on sen verran tuhti, että se toimii kuten pitää vaikka istun sen päällä.

 
Nyt ilmeni uusi ongelma.
Sain vaahtomuovipatjan ilmaiseksi, ja pitäs saada kaks levyä joitten väliin se menee.
K-raudan kiltit sedät kertoivat että vaneri vaan pahentaa sitä värinää.
Ja kaksi sopivan kokoista kumimattoa maksaisi yhteensä 130e.
 
Mitä muita vaihtoehtoja mulla on? En oo voinu soittaa rumpuja kahteen viikkoon.
 
Olen, siis röydän.
Ilelee
13.12.2011 18:51:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Nyt ilmeni uusi ongelma.
Sain vaahtomuovipatjan ilmaiseksi, ja pitäs saada kaks levyä joitten väliin se menee.
K-raudan kiltit sedät kertoivat että vaneri vaan pahentaa sitä värinää.
Ja kaksi sopivan kokoista kumimattoa maksaisi yhteensä 130e.
 
Mitä muita vaihtoehtoja mulla on? En oo voinu soittaa rumpuja kahteen viikkoon.

 
Pahentaa? Kyllä mulla vaan on kahden vanerilevyn välissä vaahtomuovi ja homma toimii. Sen vaahtomuovin tarkoitus on syödä se värinä eikä sen puun. Tärkeää on myös eristää se alempi levy lattiasta jollain kumijaloilla (itse ostin ovistoppereita jotka ruuvasin pohjaan kiinni)
 
Mä on tossa päälimmäisen levyn päällä kumimatto, mut en usko, että sillä on mitään muuta merkitystä kun estää tavaroiden liukumisen.
 
samumaster
17.12.2011 23:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilelee: Pahentaa? Kyllä mulla vaan on kahden vanerilevyn välissä vaahtomuovi ja homma toimii. Sen vaahtomuovin tarkoitus on syödä se värinä eikä sen puun. Tärkeää on myös eristää se alempi levy lattiasta jollain kumijaloilla (itse ostin ovistoppereita jotka ruuvasin pohjaan kiinni)
 
Mä on tossa päälimmäisen levyn päällä kumimatto, mut en usko, että sillä on mitään muuta merkitystä kun estää tavaroiden liukumisen.

 
Joo. Hankin kaksi ohutta vanerilevyä ja löysin vanhan vaahtomuovipatjan. Luulis että tärinä vaimentuu tarpeeksi juuri kertomillamillani välineillä, kun mulla ei ole mitään millä eristää alempi levy lattiasta.
 
Olen, siis röydän.
Ilelee
19.12.2011 09:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Joo. Hankin kaksi ohutta vanerilevyä ja löysin vanhan vaahtomuovipatjan. Luulis että tärinä vaimentuu tarpeeksi juuri kertomillamillani välineillä, kun mulla ei ole mitään millä eristää alempi levy lattiasta.
 
Laita lasi vettä lattialle viereen kun soitat ja kato väreileekö se, aika hyvä indikaatio siitä, että siirtyykö tärähtelyt rakenteisiin.
 
Mä vähän luulen, että jotkin jalat tohon vielä tarvit. Ne kumiset ovistopperit jotka itse K-raudasta ostin (ruuvataan siis pohjaan kiinni) makso vaan muutaman euron muistaakseni jos et muuta keksi.
 
eclipser
09.01.2012 14:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen haaveillut sähkörummuista nyt vähän aikaa ja tuo Rolandin TD-9KX2 houkuttaisi nyt kovasti... Asustelen myös kerrostaloasunnossa kolmannessa kerroksessa.
 
Taitaa olla tarvetta rakentaa tommonen tennispalloalusta - vaikuttaisi kohtuullisen helpolta työltä mutta huolettaa edelleen vähentääkö se sittenkään tarpeeksi töminää.
 
Tulee mieleen kokemukset kun jokunen vuosi sitten harrastelin tanssipelejä ja tömistelin lattiaa kohtuullisen paljon ;)
 
Toisaalta olen myös jonkin sortin aloittelija noiden rumpujen kanssa niin en varmaan ees saa niistä irti niin kauheesti meteliä.
 
kommentteja? suosituksia?
 
rintapek
09.01.2012 16:37:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eclipser: Olen haaveillut sähkörummuista nyt vähän aikaa ja tuo Rolandin TD-9KX2 houkuttaisi nyt kovasti... Asustelen myös kerrostaloasunnossa kolmannessa kerroksessa.
 
Taitaa olla tarvetta rakentaa tommonen tennispalloalusta - vaikuttaisi kohtuullisen helpolta työltä mutta huolettaa edelleen vähentääkö se sittenkään tarpeeksi töminää.
 
Tulee mieleen kokemukset kun jokunen vuosi sitten harrastelin tanssipelejä ja tömistelin lattiaa kohtuullisen paljon ;)
 
Toisaalta olen myös jonkin sortin aloittelija noiden rumpujen kanssa niin en varmaan ees saa niistä irti niin kauheesti meteliä.
 
kommentteja? suosituksia?

 
Runkoäänen katkaisu. Tavalla tai toisella.
Ilmaäänet nois yleensä ei häiritte sitten tippaakaan.
 
One kind of music only - the good kind
samumaster
16.01.2012 22:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eclipser: Olen haaveillut sähkörummuista nyt vähän aikaa ja tuo Rolandin TD-9KX2 houkuttaisi nyt kovasti... Asustelen myös kerrostaloasunnossa kolmannessa kerroksessa.
 
Taitaa olla tarvetta rakentaa tommonen tennispalloalusta - vaikuttaisi kohtuullisen helpolta työltä mutta huolettaa edelleen vähentääkö se sittenkään tarpeeksi töminää.
 
Tulee mieleen kokemukset kun jokunen vuosi sitten harrastelin tanssipelejä ja tömistelin lattiaa kohtuullisen paljon ;)
 
Toisaalta olen myös jonkin sortin aloittelija noiden rumpujen kanssa niin en varmaan ees saa niistä irti niin kauheesti meteliä.
 
kommentteja? suosituksia?

 
Toi setti on kyllä aika hiljanen, ja jos olet aloittelija niin et luultavasti tarvitse alustaa.
 
Olen, siis röydän.
JanneO
18.01.2012 08:26:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: Toi setti on kyllä aika hiljanen, ja jos olet aloittelija niin et luultavasti tarvitse alustaa.
 
Ainoa on nuo runkoäänet. Ne korvilla kuultavat äänet tuskin haittaa edes kerrostalossa ketään, ellei sitten omaa emäntää joka samoissa tiloissa joutuu olemaan. Esim tuossa TD-9 mesh-kalvosetissä on kuitenkin se basari ei mesh-kalvollinen, niin sen polkeminen kuuluu alakertaan (yläkertaan ja naapuriin) kovempana mitä soittaja ja samassa tilassa oleva henkilö kuulee. Eli kuten rintapek sanoi, runkoääninen katkaisu on naapurisovun ratkaisu!
 
Kalekko80
26.06.2013 00:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Itsekin asun todella huonosti äänieristetyssä kerrostalokämpässä, ja Rolandit jytisee naapureille. Thomannilla olisi kaupan tuollainen äänenvaimennusalusta. Kallis on, tiedän, mutta mitä luulette tuon vaimennustehosta runkoäänten suhteen? Tai onko jollakin peräti kokemuksia? Vai kannattaisiko tuota vielä tehostaa jollakin kerroksella?
 
www.thomann.de/fi/thomann_drum_noise_elimination_podium.htm
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «