Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: jatsia uruilla
1 2
karhuin
17.05.2007 00:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään jatsista ja tykkään uruista, mutta en ole kuullut jatsiurkureita. No, Niemistä olen kuullut. Ketä muita kannattaisi kuunnella?
 
Fuzzy Boner
17.05.2007 01:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään jatsista ja tykkään uruista, mutta en ole kuullut jatsiurkureita. No, Niemistä olen kuullut. Ketä muita kannattaisi kuunnella?
 
Jimmy Smith!
 
Mun lempiurkuri on Smithin ohella Billy Preston mutta se ei taida niin tohon jatsikategoriaan osua.
 
karhuin
17.05.2007 01:02:32 (muokattu 17.05.2007 01:02:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, tuo tuli nopeasti! Olisiko vielä joitain levyjä joita voisit suositella?
 
plööh
17.05.2007 08:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jimmy mcgriff
Billy HAwks
Mohawks
Charles earland
Johnny "Hammond" SMith
Leon SPencer
Jimmy Smith
Reuben Wilson
Sonny Phillips
Lonnie Smith
 
Groovelover
17.05.2007 09:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon listaan lisäisin Larry Youngin, teki 60-luvulla Blue Note-merkille monta mainiota jazzlevyä, hieman modernimpaa kuin esim. Jimmy Smithin bluespohjainen vääntö. Omassa levyhyllyssä on ikävä kyllä vain vuonna 1964 tehty Unity, joka on pirun hyvä. 60-luvun loppupuolella Young oli mukana mm. Miles Davisin Bitches Brew-albumilla ja perusti rumpali Tony Williamsin sekä John McLaughlinin kanssa Tony Williams Lifetimen, joka oli rockvaikutteisempaa fuusiota. Ehtipä jammata Hendrixinkin kanssa, jamiäänityksiä julkaistiin myöhemmin levyllä Nine to the Universe.
 
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Dirk
17.05.2007 10:42:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joey Defrancescon soitto on helposti lähestyttävää. All About My Girl on hyvä levy aloittaa.
 
seppos-m
17.05.2007 12:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joey DeFrancesco on mestari, mutta Pat Bianchi ei paljon kalpene! Muita hyviä: Don Patterson, Jack McDuff, Larry Goldings, Bill Heid, Shirley Scott, Eddy Louiss, Groove Holmes. (Charles Earlandia en suosittele, äijä soittaa lähes aina saman, todella köyhän soolon.)
 
Karlsson
17.05.2007 13:24:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon listaan lisäisin Larry Youngin, teki 60-luvulla Blue Note-merkille monta mainiota jazzlevyä, hieman modernimpaa kuin esim. Jimmy Smithin bluespohjainen vääntö. Omassa levyhyllyssä on ikävä kyllä vain vuonna 1964 tehty Unity, joka on pirun hyvä. 60-luvun loppupuolella Young oli mukana mm. Miles Davisin Bitches Brew-albumilla ja perusti rumpali Tony Williamsin sekä John McLaughlinin kanssa Tony Williams Lifetimen, joka oli rockvaikutteisempaa fuusiota. Ehtipä jammata Hendrixinkin kanssa, jamiäänityksiä julkaistiin myöhemmin levyllä Nine to the Universe.
 
Youngilla on myös mahtava Lawrence Of Newark-levy. Menee tuonne freen ja Milesin sähkö-osaston välimaastoon. Levyllä soittaa myös Pharaoh Sanders, jostain syystä tosin anonyymina.
 
Lisää hifimpää!
plööh
17.05.2007 20:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Earland on kingi! Francesco on munatonta tilutusta jota ei kuunntele erkkikään!
 
Fuzzy Boner
17.05.2007 21:29:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Earland on kingi! Francesco on munatonta tilutusta jota ei kuunntele erkkikään!
 
Alestalon Erkki käsittääkseni diggaa Joeystä. Erkillä on muuten paljon Hammondeja!
 
mack the knife
18.05.2007 09:27:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alestalon Erkki käsittääkseni diggaa Joeystä. Erkillä on muuten paljon Hammondeja!
 
Erkki on hyvä myymään kotiurkuja. Olen vierestä katsellut joskus, ei voi nauramatta olla.
Kyllä mäkin Joeystä diggailen, kevätjatsissa Epsoossa oli muutama vuosi sitten. Olin aika lähellä lavaa, ei se tuplalepasta kauhean munattomasti tullu.
 
COVS n:o 1.
Simplex
18.05.2007 11:51:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko Helevä kannattaa tsekata. Levytyksistä en tiedä mutta soittaa monissa kokoonpanoissa. Itse olen nähnyt ainakin kolmesti eri kokoonpanoissa.
 
Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä!
mack the knife
18.05.2007 12:00:57 (muokattu 18.05.2007 12:01:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku kuka se on, joka soittaa Helinin Pekan bändissä VK-88:aa?
 
COVS n:o 1.
komero
18.05.2007 12:31:08 (muokattu 18.05.2007 12:34:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Earland on kingi! Francesco on munatonta tilutusta jota ei kuunntele erkkikään!
 
Danny Gattonin levy Relentless, siinä kyllä soittaa mahtavasti Francesco, paljon muutakin kuin tilutusta ja munien kanssa. Ei ehkä niin jatsia se levy, mutta urkujen soitto on.
 
EDIT: niin tuo levy vois olla kans helposti lähestyttävä tuommoseen jatsiurkuiluun, ei mitään hirveän hankalia sointukulkuja tms. Sieltä vois olla suht helppo plokkailla komioita urkulinjoja.
 
Epämuusikko
18.05.2007 19:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku kuka se on, joka soittaa Helinin Pekan bändissä VK-88:aa?
 
Olisiko Rob Dominis?
 
"Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle. Bustard #1
-RaT-
18.05.2007 23:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku kuka se on, joka soittaa Helinin Pekan bändissä VK-88:aa?
 
Jaa, mulla on semmoinen kutina takalistossa että hyvinkin saattaisi olla Helevän Mikko.
 
"Äiti, miks toi setä näyttää ihan tädiltä?"
ewq
19.05.2007 12:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

James Taylor. Tosin ei taida niin jazzijazzia olla, mutta sinne päin ainakin.
 
Vire se on epävirekin.
poppamies
19.05.2007 17:31:20 (muokattu 19.05.2007 17:33:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään jatsista ja tykkään uruista, mutta en ole kuullut jatsiurkureita. No, Niemistä olen kuullut. Ketä muita kannattaisi kuunnella?
 
Jos pidät Niemisen ja Litmasen musiikista niin suosittelen kuuntelemaan erästä 60 ja 70 luvun ruotsalaista huippu duoa. Hanson & Karlsson. Nieminen ja Litmanen on tainnut myös kuunnlella...
 
Albumin nimi on yksinkertaisesti "Hansson&Karlsson"
 
G strings are for strippers!
mack the knife
19.05.2007 17:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, mulla on semmoinen kutina takalistossa että hyvinkin saattaisi olla Helevän Mikko.
 
Olipa vaan niin perusteellisen kyllästyneen näköinen kaveri kun voi olla. En ikinä ole sata vuotta kiertäneissä trioissakaan nähnyt sellaista.
 
COVS n:o 1.
U.Honey
20.05.2007 04:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään jatsista ja tykkään uruista, mutta en ole kuullut jatsiurkureita. No, Niemistä olen kuullut. Ketä muita kannattaisi kuunnella?
 
Tässä yksi lisää: Tony Monaco
 
My name is Baron, U.Honey Baron.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «