Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jazzjamien "pakko-osata"-biisit
1 2 3 4 5 6
Socialite
10.10.2006 09:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on vissiin turha mennä jazz-jameihin jos ei osaa sitten ulkoo noita 300 stankkua...
 
Aiempien tekstien perusteella jää aika vahvasti sellanen kuva, et jazzjamit on konsalaisten/sibisläisten/ammatti-jatsareiden inside-bileet.

 
Siltä se ikävä kyllä usein vaikuttaa mutta rohkea rokan syö!
Ainakin joensuun palaverissa järjestettäviin jazzjameihin toivoisi muitakin osanottajia kuin konsan pentit...vähän virtaa siihenkin touhuun. :D
 
Niin, ja mitä noihin stankkuihin tulee, osaan itse ulkoa ehkä 2 stankkua ja silti olen uskaltautunut jamittelemaan.
 
blastoff
10.10.2006 11:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siltä se ikävä kyllä usein vaikuttaa mutta rohkea rokan syö!
Ainakin joensuun palaverissa järjestettäviin jazzjameihin toivoisi muitakin osanottajia kuin konsan pentit...vähän virtaa siihenkin touhuun. :D

 
Milloin siellä Palaverissa pidetään noita jameja? Voisi tulla joskus tsekkaamaan.
 
MTV makes me wanna smoke crack
Socialite
10.10.2006 20:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milloin siellä Palaverissa pidetään noita jameja? Voisi tulla joskus tsekkaamaan.
 
About kerran kuussa tai harvemmin. Palaverin oveen on yleensä laitettu ilmoitus jameista. Tervetulemas mukaan meiningeihin!
 
baron
10.10.2006 23:26:33 (muokattu 10.10.2006 23:30:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näissä stadin jazz-jameissa mua jonkin verran ottanut päähän, että jos sä oot joku pillinsoittaja, niin istut kaikessa rauhassa kaljaa juoden ja sitten meet lavalle ja saat soittaa soolon kun haluat ja sitten palaat kaljaa juomaan.
 
Jos oot kiipparisti kuten mä, sisäpiirin jätkät istuu siinä kuin tatit ja luovuttavat vuorot toinen toisilleen ja "ulkopuolinen" ei pääse mukaan kirveelläkään.
 
Edit: Ja turha väittää, että se johtuisi siitä, että mä oon niin paska soittaja, ilmiö on olemassa ennenkuin oon nuottiakaan soittanut (Vai näkyykö se naamasta?)
 
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Anonymous-jazz
10.10.2006 23:37:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Insidejamit on aina aivan hanurista :D
 
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Notefix
11.10.2006 10:14:35 (muokattu 12.10.2006 10:59:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja turha väittää, että se johtuisi siitä, että mä oon niin paska soittaja, ilmiö on olemassa ennenkuin oon nuottiakaan soittanut

Älä aliarvioi itseäsi. Sä oot jo tunnettu hahmo, ja mikäli musta riippuis, varmasti saisit soittaa niin paljon kun jaksat.

Sinänsä olen ehkä outo lintu, koska jammailu ei mua juurikaan kiinnosta. Must on kivaa että on hyviä biisejä ja hyviä arreja & laulajia. Sellasissa jutuissa on hauska soittaa. Mutta jamittelu ja sooloilu on ihan yliarvostettuja juttuja.
 
"Layers of layers of shit!"
Leikari
11.10.2006 18:08:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai 3795 fuusiojazz biisiä :)
 
erottaako niitä toisistaan??
 
Soitetaan jamia!
Anonymous-jazz
11.10.2006 20:49:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erottaako niitä toisistaan??
 
HOHO valitettavasti...
 
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
Socialite
12.10.2006 01:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erottaako niitä toisistaan??
 
Tottakai! Space, Innerspace, Intergalactic jne...
Kyllä ne on nimetty tunnistuksen helpottamiseksi!
 
Bassballs
14.10.2006 12:16:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämäkö on jokaisen itseään kunnioittavan jazzmuusikon osattava?
Aika kovassa seurassa sitten pyörit =). En minä ainakaan kehtaisi lähteä improamaan tuohon sooloa...

 
Eihän siihen tarttee improta. Sen kun soitat vaan nelisointuja ylös ja alas ihan v***n nopeasti(kuten itse herra 'trane)
 
Meidän harvat jazzjamit päättyvät lähes aina Summertimeen, mikä minusta pitäisi kieltää..ainakin Itä-Suomen läänissä..
 
Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!!
kimurantti1
14.10.2006 12:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän siihen tarttee improta. Sen kun soitat vaan nelisointuja ylös ja alas ihan v***n nopeasti(kuten itse herra 'trane)
 
Hehe, joo. Mun mielestä se on hemmetin vaikea siksi, että niissä soinnuissa ei ole paljoakaan "järkeä", jos näin nyt voi sanoa.
 
Meidän harvat jazzjamit päättyvät lähes aina Summertimeen, mikä minusta pitäisi kieltää..ainakin Itä-Suomen läänissä..
 
Reps. Summertime on niin vastakohta tuolle Giant Stepsille. Siitä saa niin poppia kun vaan soittajat kehtaa vetää :-)
 
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
baron
14.10.2006 14:50:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän harvat jazzjamit päättyvät lähes aina Summertimeen, mikä minusta pitäisi kieltää..ainakin Itä-Suomen läänissä..
 
Tä: Siinähän on ihan normaali jazz-stankkusointukierto. Eiks se nyt oo ihan sama, minkä stankun soinnut otetaan improvisoinnin pohjaksi?
Ette kai sitä melodiaa juutu soittelemaan?
 
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
kimurantti1
14.10.2006 15:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks se nyt oo ihan sama, minkä stankun soinnut otetaan improvisoinnin pohjaksi?
 
Hehe!
 
Tässä se jazzin syvin olemus tulikin :-)
 
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Bassballs
14.10.2006 17:43:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tä: Siinähän on ihan normaali jazz-stankkusointukierto. Eiks se nyt oo ihan sama, minkä stankun soinnut otetaan improvisoinnin pohjaksi?
Ette kai sitä melodiaa juutu soittelemaan?

 
Niin, mutta kun sen aina laulaa joku, eikä ketään tunnu huvittavan lähteä kikkailuun mukaan.
 
Elämässä pitää olla leipää ja punkkua!!!
Simplex
15.10.2006 20:34:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän harvat jazzjamit päättyvät lähes aina Summertimeen, mikä minusta pitäisi kieltää..ainakin Itä-Suomen läänissä..
 
Komppia, kusinen ralli munkin mielestä! Kielletään se etelä-suomessakin.
 
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
Epämuusikko
15.10.2006 23:06:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän harvat jazzjamit päättyvät lähes aina Summertimeen, mikä minusta pitäisi kieltää..ainakin Itä-Suomen läänissä..
 
Oulussakin pystyi pitkään pelaamaan jamibingoa. 3x3biisiä, joista osa soi kahteenkin kertaan/ilta. Pahimmillaan on kuultu Summertime - half-time shufflena, This Masquerade - half-time shufflena, sekä sen kymmenen ottoa Long Train Runningista ja niistä kolmesta Stevie Wonderin biisistä joista joku aina osaa a-osan riffin ja laulaja osaa yhden säkeistön sanat. Soppa on valmis.
 
Aikoinaan kävin paljonkin Oulun jameissa, silloisessa Miloussa sekä 45:ssa. Myöhemmin toimin reggae-baarin jamien housebändissä vajaan vuoden. Sitten alkoi keittää niin pahasti yli, että en käynyt yli vuoteen missään. Nykyäänkin käyn aniharvoin. Joskus siellä saattaa tulla todella maagisia hetkiä, mutta 99% ajasta lähinnä vituttaa. Reggae-jameissa pahin hetki oli se, kun olimme kahden kaverin kanssa treenanneet 4 biisiä, joista 2 soittaisimme baarissa 1 ja 2 heti perään toisissa jameissa, baarissa 2. Eikö vain kaksi piripelleä hyökännyt lavalle kesken herkähköjen juna-aiheisten biisien (Methenyn Last Train Home ja Steps Aheadin Trains. Tässä vaiheessa haluan sanoa, että en ole kappaleiden ennalta-harjoittelua vastaan, vaikka olen eräistä Oulun jameista myös ilmaissut mielipiteeni. Koskien siis niiden ilmapiiriä, ei "työskentely"tapaa). Toinen niistä sentään tokaisi biisien välissä, että "soitetaan junabiisi" (mistä se arvasi????). No, toinen biisi lähti nilkuttamaan kuin itänaapurin resiina. Basisti ohjeisti toista vierailevaa hamppukitaristia: "Bb:stä!". Johon tämä vastasi: "Onko se lähellä H:ta?".
 
Morjens. Nämäkin jamit lopetettiin kannattamattomina.
 
Henk. koht mielipiteeni on se, että jameissa ei tarvitsisi jaella kaljalippuja. Ehdollistuminen on musisoinnille pahasta. Porukka haluaa väkisin lavalle, jotta saisi kaljaa. Pahimmillaan tämä on tarkoittanut mm. taustatanssijoita (kyllä!), kahta marakassinepärytmiinväkyttäjää (kyllä!!) sekä rumpalin "assistentteja", joista joku hakkasi mielivaltaisesti ride-peltiä (kyllä!!1111) sekä toinen lavan viereistä rautaristikkoa (kyllä!!!!!!!!!!!!!1). Silloin ei, Sam Otheria lainatakseni, oikein tiennyt miten päin olla... Onneksi kaljansaantikriteeteitä tiukennettiin.
 
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
baron
16.10.2006 09:20:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia, kusinen ralli munkin mielestä! Kielletään se etelä-suomessakin.
 
Jos nyt jamien idis on (tai pitäisi olla) että toisilleen vieraat muusikot pystyy soittamaan yhdessä treenaamatta, niin kyllähän piisien pitäisi olla yleisesti tunnettuja.
Jos lavalle tunkee joku sibbiksen "iskujoukko" joka alkaa vetää ventovierasta monimutkaista piisiä, jota ne on pari kuukautta koulussaan treenanneet, se kyllä muuttaa jamien luonnetta.
 
Kyllä vanhalla kusenpolttamallakin piisillä pystyy soittamaan muut suohon, jos vaan sattuu osaamaan.
 
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
HCW
19.10.2006 20:07:16 (muokattu 19.10.2006 22:00:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Konsalla joskus jaettiin 250 kappaleen "pakko osata"-lista. Jahka löydän tuon listan jostain niin voinpa rustata tuon topikin jatkoksi.
 
Suurin osa on kyllä tullut jo mainittua ennemmin.
 
Edit:ja noista 250 kipaleesta...en osaa ku yhestä piisistä a-osan :p
 
"Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte
HCW
19.10.2006 20:16:52 (muokattu 19.10.2006 20:17:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikon tekstistä tuli auttamattomasti mieleen myös elävästi itse monissa jameissa todistettuja "sessioita" missä porukka haluaa soittaa "friitä".
 
On olemassa hyvää freetä ja paskaa freetä. Hyvän freen kyllä tunnistaa, kun sitä kuulee. Paska free on neljä tenorifonia soittamassa sooloa päällekkäin, rumpali pyyhkii tomin kalvoja kalsareillaan, kitaristi polkee spedujaan ja onkii esiin pahimman mahdollisen särö/ring modulator-saundin mitä löytyy, basisti tupsuttelee omiaan, sana rakenne on täysin vieras. Asiaan kuuluu myös ennen jameja juodut 12 pulloa kaljaa ja pullo viinaa.
 
Se on sitä todellista arttia.
 
Terveisin:
Nähty on.
 
"Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte
Epämuusikko
19.10.2006 21:47:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On olemassa hyvää freetä ja paskaa freetä. Hyvän freen kyllä tunnistaa, kun sitä kuulee. Paska free on neljä tenorifonia soittamassa sooloa päällekkäin, rumpali pyyhkii tomin kalvoja kalsareillaan, kitaristi polkee spedujaan ja onkii esiin pahimman mahdollisen särö/ring modulator-saundin mitä löytyy, basisti tupsuttelee omiaan, sana rakenne on täysin vieras. Asiaan kuuluu myös ennen jameja juodut 12 pulloa kaljaa ja pullo viinaa.
 
Se on sitä todellista arttia.
 
Terveisin:
Nähty on.

 
Oho. And you lived to tell about it...
 
Olen kerran kuullut jameissa soitettavan hyvää freetä. Itse asiassa se pianisti oli siinä saatanan hyvä. Ne kaksi muuta oli lähinnä tiellä...
 
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «