Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Mafiajazz."
1
Veri
22.01.2008 11:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöistä tuli mieleen:
 
Luokitellaanko niinsanottu "mafiajazz", eli siis jenkkilässä, etenkin New Yorkissa ja Chicagossa kakskymmentä ja kolmekymmentäluvulla suosittu jazz, New Orleans -jazziksi?
 
Se on siis sellaista tyylikästä, mutta kuitenkin hillittyä ja mainiosti svengaavaa jatsia. Heti ei tule mieleen mitään esimerkkiyhtyettä, mutta muistelen myöhemmin tyyliä edustavia orkestereita.
 
Karlsson
22.01.2008 12:28:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöistä tuli mieleen:
 
Luokitellaanko niinsanottu "mafiajazz", eli siis jenkkilässä, etenkin New Yorkissa ja Chicagossa kakskymmentä ja kolmekymmentäluvulla suosittu jazz, New Orleans -jazziksi?
 
Se on siis sellaista tyylikästä, mutta kuitenkin hillittyä ja mainiosti svengaavaa jatsia. Heti ei tule mieleen mitään esimerkkiyhtyettä, mutta muistelen myöhemmin tyyliä edustavia orkestereita.

 
No ei oikeastaan. New Orleans tavara on vähän omanlaisensa rytmin omaavaa ja yleisesti jotenkin pirteämpää.
 
Tai kait asiaa voidaan historian kautta katsoa niin, että tuo etsimäsi jazzin tyyli on jalostunut New Orleansin jazzista. Pitäis taas plärätä alan opukset läpi, että saisi tarkkaa tietoa aiheesta.
 
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
bossguitar
22.01.2008 12:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän aikakauden jazzmusiikkia kutsutaan yleensä swingiksi.
 
Pylkkänen
22.01.2008 13:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöistä tuli mieleen:
 
Luokitellaanko niinsanottu "mafiajazz", eli siis jenkkilässä, etenkin New Yorkissa ja Chicagossa kakskymmentä ja kolmekymmentäluvulla suosittu jazz, New Orleans -jazziksi?
 
Se on siis sellaista tyylikästä, mutta kuitenkin hillittyä ja mainiosti svengaavaa jatsia. Heti ei tule mieleen mitään esimerkkiyhtyettä, mutta muistelen myöhemmin tyyliä edustavia orkestereita.

 
Viittaako tuo termi peliin nimeltä Mafia?
 
Viikset miehen tekee!
Karlsson
22.01.2008 15:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viittaako tuo termi peliin nimeltä Mafia?
 
Mainiot musiikit siinä kyllä.
 
On monesti pitänyt etsiä esittäjätiedot, mutta enpä ole aikaiseksi saanut toistaiseksi.
 
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
acoustig
22.01.2008 15:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainiot musiikit siinä kyllä.
 
On monesti pitänyt etsiä esittäjätiedot, mutta enpä ole aikaiseksi saanut toistaiseksi.

 
muistaakseni suurin osa mafian musiikista oli jotain django reinhardtin kappaleita... Belleville oli ainakin yhen kipaleen nimi..
 
MaD PiAnIsT
22.01.2008 16:41:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainiot musiikit siinä kyllä.
 
On monesti pitänyt etsiä esittäjätiedot, mutta enpä ole aikaiseksi saanut toistaiseksi.

 
Jos joku löytäisi sen Running Man kohdan musiikit niin olisin todella onnellinen. Sellasta nopeeta hanuri/kitara jazzia siinä oli. Pirun nopea tempo ja hullu meininki muutenkin. Djangoa voisi olla ehkäpä...
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Karlsson
22.01.2008 23:17:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joku löytäisi sen Running Man kohdan musiikit niin olisin todella onnellinen. Sellasta nopeeta hanuri/kitara jazzia siinä oli. Pirun nopea tempo ja hullu meininki muutenkin. Djangoa voisi olla ehkäpä...
 
Kuukletusta:
 
* "Belleville" - Django Reinhardt - Heard in Central Island
* "Caravan" - The Mills Brothers - Heard in Oakhill
* "Chinatown, My Chinatown" - The Mills Brothers - Heard in Chinatown
* "Cavalerie" - Django Reinhardt - Heard in Little Italy
* "Echoes of France" - Django Reinhardt - Heard in Oakwood
* "Manoir de Mes Reves" - Django Reinhardt - Heard in Hoboken
* "Minor Swing" - Django Reinhardt - Heard in New Ark
* "The Mooche" - Duke Ellington - Heard in Works Quarter
* "Vendredi 13" - Django Reinhardt - Heard in Down Town
* "Douce ambiance" - Django Reinhardt - Heard in Countryside
* "Jet Black Blues" - Lonnie Johnson - Heard in Countryside
* "I'm Living in a Great Big Way" - Buddy Clark (with Benny Goodman & his Orchestra) - Heard in Countryside Freeroam and in Running Man
* "Coucou" - Django Reinhardt - Heard during mission "Happy Birthday"
* "Lake Of Fire" - Lordz Of Brooklyn - Heard in End credits
* "Moanin' for You" - The Mills Brothers - Heard in Great Deal!
* "You Run Your Mouth and I'll Run My Business" - Louis Jordan - Heard in Great Deal!
 
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
Veri
23.01.2008 10:09:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viittaako tuo termi peliin nimeltä Mafia?
 
Kyllä. *:)
 
Mutta niin - mahtimusat siinä pelissä ja sen myötä tämänkin threadin innostuin laittamaan pystyyn. Ja kaverin kanssa fundeerattiin, että onkohan tämä joku oma genrensäkin.
 
Hyviä vastauksia, kiitos!
 
zorro
23.01.2008 11:42:17 (muokattu 23.01.2008 11:44:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joku löytäisi sen Running Man kohdan musiikit niin olisin todella onnellinen. Sellasta nopeeta hanuri/kitara jazzia siinä oli. Pirun nopea tempo ja hullu meininki muutenkin. Djangoa voisi olla ehkäpä...
 
Django Reinhardtin kipaleita siinä pelissä on. Tuossa kuja juoksussa oli muistaakseni Djangon Vendredi 13 niminen kipale
 
Ja kaverin kanssa fundeerattiin, että onkohan tämä joku oma genrensäkin
 
Gypsy Jazz, Gypsy Swing, Jazz Manouche.. Tuollasia termejä käytetään Djangon musiikista.
Karlsson
23.01.2008 14:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gypsy Jazz, Gypsy Swing, Jazz Manouche.. Tuollasia termejä käytetään Djangon musiikista.
 
Eikös nämä ole jälkikäteen tulleita? Mä olen ymmärtänyt, että "hot club de france" olis ollut aikalaisten nimitys? Vai oliko se bändi?
 
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
panadol
23.01.2008 15:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös nämä ole jälkikäteen tulleita? Mä olen ymmärtänyt, että "hot club de france" olis ollut aikalaisten nimitys? Vai oliko se bändi?
 
Hot Club de France oli / on ranskalainen jazzydistys, perustajinaan mm. Hugues Panassié ja Charles Delaney. Yhdistys mm. järjesti levytyssessioita ja konsertteja, ja Delaunay kirjoitti myös Django-elämänkerran.
 
http://www.hot-club.asso.fr/
 
Djangon ja Grapellin akustinen kielisoitinkvintetti, "Quintette du Hot Club de France" tiettävästi otti nimensä yhdistykseltä, joskin he myös soittivat kapakassa nimeltä Hot Club.
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Quintette_du_Hot_Club_de_France
 
Luulen että monet aikalaiset olisivat kutsuneet musiikkia vain "hot" jazziksi (joka tyylinimikkeenä oli lanseerattu Louis Armstrongin Hot Five - ja Hot Seven -yhtyeitten levytysten myötä).
 
http://www.apassion4jazz.net/jazz_styles.html
 
Ainakin kuuluttaja tekee niin tässä harvinaisessa filminpätkässä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=h4DDkhLM3wI
 
"Mafiajazzilla" sen sijaan olisin luullut tarkoitettavan kieltolain aikaisia swing bändejä, tai vaikkapa Frank Sinatraa. :D
 
Karlsson
23.01.2008 16:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni, sieltähän se tuli kuin kaupan hyllyltä, dänx.
 
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
Dirk
27.01.2008 13:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulin otsikon perusteella, että tässä haetaan keskustelua Joey DeFrancescon Goodfellas levystä; siinäpä vasta temperamenttinen mafiajazzlevy.
 
mad laika dawg
01.02.2008 11:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulin otsikon perusteella, että tässä haetaan keskustelua Joey DeFrancescon Goodfellas levystä; siinäpä vasta temperamenttinen mafiajazzlevy.
 
Itsekin ajattelin tästä levystä mainita, mutta kerkesitkin eka. Whack 'Em!
 
Epämuusikko
02.02.2008 15:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin ajattelin tästä levystä mainita, mutta kerkesitkin eka. Whack 'Em!
 
Mahtava levy.
 
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «