Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: John McLaughlin and The 4th Dimension
1 2
JC
02.03.2010 05:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

John McLaughlin and The 4th Dimension julkaisee uuden levyn keväällä. Tässä esimakua studiosta:
 
http://www.youtube.com/watch?v=tjRLHtxYCB8
 
JC
04.01.2011 19:39:51 (muokattu 04.01.2011 19:41:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Huom! Olen kirjoittamassa yli 308 päivää vanhaan ketjuun!)
 
John McLaughlin 69 v tänään!
 
Ja tuo yllämainittu levy (To the One) on yksi hänen uransa parhaimmista.
 
antnis
05.01.2011 22:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On todellakin erinomainen levy. Onnea Jussille vaan.
 
JC
25.07.2012 20:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi levy, Now Here This, tulossa lokakuussa ja Euroopan-kiertuelistalta löytyi mielenkiintoinen paikka: 19/11/12 Helsinki Finland.
 
sub zero
27.07.2012 11:34:50 (muokattu 27.07.2012 11:35:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vois harkita keikkaa, toivottavasti tuolta kulkee vielä soitto
 
Mitkäs on ensimmäisen Mahavishnu-kokoonpanon levyjen jälkeen tärkeimmät _sähköiset_ levyt Johnilta?
 
antnis
28.07.2012 12:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärkeydestä en tiiä, mutta omat suosikit ovat Electric Guitarist, After the Rain, Heart of Things ja To The One. Ja ehkä vielä Industrial Zen.
 
Jake24-25
29.08.2012 21:29:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolle Hesan keikalle on kyllä päästävä. Tässä lisää juttua tulevasta keikasta: http://www.livenation.fi/event/3400 … ion-tickets/?c=fb_wp_johnmcl_290812
Luulisi etteivät liput mene heti loppuun. McLaughlin ei tietääkseni ole kovinkaan tunnettu tavallisten musankuuntelijoiden keskuudessa. On Suomessa toki paljon jazz-diggareita mutta en jaksa uskoa samanlaiseen ryntäykseen kun valtavirralle tunnetumpien nimien kohdalla että liput menevät hetkessä loppuun.
 
Alfons Åberg
13.09.2012 10:48:35 (muokattu 13.09.2012 18:19:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin oman lippuni viime viikolla. Pari päivää olivat olleet myynnissä ja statuksella "lippuja on saatavilla" eli vihreä värikoodi.
 
Juum, ei McLaughlin sellainen artisti ole että hänen julkaisuistaan puhuttaisiin työpaikkojen kahvipöydissä. Mutta uskoisin että pääkaupunkiseudulla sen verran diggareita on että hyvä keikka saadaan aikaan.
 
Mutta mites tuo Finlandia -talo? Ko. rakennuksen akustiikasta kun en kovin myönteisiä lausuntoja ole kuullut.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Alfons Åberg
18.11.2012 14:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomenna olisi. Onko paljon mnettiläisiä tulossa?
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
JC
18.11.2012 16:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Huomenna olisi. Onko paljon mnettiläisiä tulossa?
 
+1..................
 
Wild String Of Voodoo Strat
18.11.2012 19:08:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulossa ollaan. Minut on myös värvätty keikan jälkeen mainostamaan Helsinki Universal Guitar Festivalia, eli olen sitten se ärsyttävä tyyppi, joka yrittää tunkea flyeriä käteenne, kun haluaisitte poistua toivon mukaan erinomaiselta keikalta hyvin mielin ;)
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
Alfons Åberg
19.11.2012 16:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wild String Of Voodoo Strat: Tulossa ollaan. Minut on myös värvätty keikan jälkeen mainostamaan Helsinki Universal Guitar Festivalia, eli olen sitten se ärsyttävä tyyppi, joka yrittää tunkea flyeriä käteenne, kun haluaisitte poistua toivon mukaan erinomaiselta keikalta hyvin mielin ;)
 
Lupaan olla vetämättä turpaan.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Wild String Of Voodoo Strat
19.11.2012 23:13:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No huh, oli kyllä mainio konsertti. McLaughlin on vieläkin ihan uskomattomassa vedossa. Taitaa mies treenailla aika aktiivisesti vielä vanhilla päivilläänkin. Yllätyin, että käytössä oli PRS eikä Godin; onko mies vaihtanut kitaraa, vai oliko tämä jokin tilapäisratkaisu?
 
Muukin bändi veti kyllä hyvin, varsinkin basistilta lähti aikamoista settiä pitkin keikkaa. Gary Husband jäi mielestäni vähän taka-alalle koskettimissa, mutta rummuissa mies oli enemmän parrasvaloissa.
 
Biisimateriaali oli ehkä mielestäni lähtökohtaisesti vähän tylsää, mutta onneksi mainiot improvisaatiot jaksoivat pitää mielenkiinnon yllä. Aika lensi kyllä siivillä, ja konsertin jälkeen jäi aika hyvä maku suuhun. Vaikka sähkökitara ei olekaan enää allekirjoittaneen pääsoitin, oli silti iso juttu nähdä ja kuulla McLaughlin livenä. Hän on kuitenkin ollut aikoinaan niin suurin innoittajani omassa soitossani, ettei hänen vaikutustaan voi sivuuttaa. Muistan, kun olin teini-ikäisenä PopJazz-kesäleirillä Nakkilassa, ja joku opettaja siellä soitatti Mahavishnu Orchesteria, ja oma mielenkiintohan siinä heräsi välittömästi. Kotiin tultuani oli pakko poistaa Tunnelin Levystä Inner Mounting Flamen. Kyllä sitten vietiin miestä ja kovaa, kun oli aiemmin tullut faniteltua lähinnä Metallicaa, Led Zeppeliniä ja Jimi Hendrixiä. Kansivihkon teksti ja McLaughlinin konekivääritykitykset sai minut motivoitumaan erilailla soittamiseen; ajattelin, että sitä varmaan pitäisi OIKEASTI alkaa treenata oikein kunnolla, jos joskus haluaa soittaa läheskään tuolla tavalla. Kiitos John!
 
Toivottavasti kaikille kitaramusiikin ystäville tarttui mukaan myös tuo Helsinki Universal Guitar Festivalin mainosflyeri. Sielläkin kuullaan McLaughlinin musiikkia perjantaina Mahavishu Flamenco Projectin muodossa.
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
Alfons Åberg
19.11.2012 23:29:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hurjaa oli meno. Ja tehokasta ajankäyttöä: Tulivat, soittivat ja lähtivät.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
heikkiha
19.11.2012 23:32:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viihdyttävä konsertti! John on vielä kovassa vedossa ja iso kiitos orkesterille! Bassosta olisi mielellään saanut hitusen enempi selvää, kun sieltä pätevääkin tavaraa tuli ja paljon. Johtuiko hanskoista vai talosta? ;) Punaisen paholaisen pianosoundi hitusen ketutti, mutta ei missään nimessä Husbandin soitto. Rumputaistelu oli toki viihdyttävä, mutta jotenkin siitä jäi vähän päälle liimattu olo. Eri juttu jos Husband olisi soittanut kokonaisen kappaleen rummuilla. Varsinaisen rumpalin soitto oli kyllä huippua ja sopivan hektistä! Myös loopit ja samplet toimivat esityksessä hyvin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=d5C60CBWIzk
http://www.youtube.com/watch?v=3XhKTiVwSEc
http://www.youtube.com/watch?v=LFIY5crVlfI
 
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
sasu1
20.11.2012 10:38:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli kyllä hyvä keikka! Koko bändi todellisia huippumuusikoita ja mun mielestä soundikin oli suht hyvä, vaikka välillä aika lujaa tulikin. Perjantaina sellosaliin...
 
Lunnu
20.11.2012 11:16:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllättävänkin hyvin viihtyi eilisellä keikalla vaikken ole älyttömän aktiivisesti McLaughlinia kuunnelutkaan.
Sormet oli vielä notkeat vaikka polvet näyttivät aika jäykiltä - hienoa huomata että tuossakin iässä vielä homma pelaa.
 
Mun mielestäni sillä oli kyllä välillä kitarassa aika tumppu soundi - saattoi olla tietysti tarkoituksellistakin tai meikäläisen sijainnista johtuvaa, mutta siihen tuli välillä kyllä kiinnitettyä huomiota.
 
Ja vielä - vaikka sorminäppäryyttä arvostankin niin kyllä välillä minun mielestäni ne lirutukset meni jo vähän itsetarkoituksen puolelle - sekä basistilta että kitaristilta.
 
Nostalgy is not what it used to be
JuhaHo
20.11.2012 14:35:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sasu1: Perjantaina sellosaliin...
 
Mitä siellä tapahtuu?
 
sasu1
20.11.2012 16:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Mitä siellä tapahtuu?
 
Perjantaina on tarjolla Mahavishnu orkesterin musiikkia Flamenco maustein. Vaikuttaa mielenkiintoiselta
 
http://guitarhelsinki.com/index.php … artists-mahavishnu-flamenco-project
 
studioketale
05.01.2013 23:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestäni sillä oli kyllä välillä kitarassa aika tumppu soundi - saattoi olla tietysti tarkoituksellistakin tai meikäläisen sijainnista johtuvaa, mutta siihen tuli välillä kyllä kiinnitettyä huomiota.
 
Syy tuohon tumppuun on Joni-boyn laiskuus. Äijä väsyi kuulemma roudaamaan ja korjaamaan vahvistimia, jotka joko hävisivät tai hajosivat keikkaillessa. jOssain vaihessa kitara oli kytkettynä suoraan läppäriin jossa pyöri amplitube ja nykyään lattialla pyörii kaksikin esivahvistinta, toinen oli ainakin Mesa. Sieltä sitten suoraan pöytään ja pihalle.Eli varsinaista kitaravahvistinta, josta ääni tulisi ihanasti mikin kautta hämmentyneille fuusiokorville, ei ole. Kuuntelin klippejä youtuupista ja osasin pelätä soundia, mutta karmeahan se silti oli :(
mutta äijähän onkin sellainen jazzin badass. Ottakaa tai jättäkää- asenne! Ja minähän otin! on se uskomaton ukkeli, samoin koko bändi. Jos siihen kitarasoundiin lisäisi edes jonkun kaiutinsimulaattorin tai muun härpäkkeen, että edes etäisesti muistuttaisi sähkökitaraa...
Minerva
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «