Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miles Davis
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Abugali
25.04.2008 14:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alottelevana Miles-fanina Kind Of Bluen, Milestonesin ja Bitches Brewin jälkeen erehdyin Anttilan alelaarista hankkimaan tuon Doo-Bopin. Onneksi en ensimäisenä tuota ostanut, olisi saattanut kuuntelu tyssätä siihen. Joillekin varmasti toimii, mutta ei minulle, vaikka kuinka olisi Herran viimeinen levytys (?).
 
Seikka on saletti
sax machine
25.04.2008 15:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alottelevana Miles-fanina Kind Of Bluen, Milestonesin ja Bitches Brewin jälkeen erehdyin Anttilan alelaarista hankkimaan tuon Doo-Bopin. Onneksi en ensimäisenä tuota ostanut, olisi saattanut kuuntelu tyssätä siihen. Joillekin varmasti toimii, mutta ei minulle, vaikka kuinka olisi Herran viimeinen levytys (?).
 
Kyllä, viimeinen levytys on. Ja ei kannata vastedes koskea Miles levyihin jotka on tehty vuoden 80-luvulla.
 
jazzmies
25.04.2008 16:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, viimeinen levytys on. Ja ei kannata vastedes koskea Miles levyihin jotka on tehty vuoden 80-luvulla.
 
Äläs nyt. Esimerkiksi Tutu, We Want Miles ja Decoy ovat vallan muhevaista kasari-Milesia!
 
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
sax machine
25.04.2008 16:19:44 (muokattu 25.04.2008 16:25:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläs nyt. Esimerkiksi Tutu, We Want Miles ja Decoy ovat vallan muhevaista kasari-Milesia!
 
Hienoja muusikoita on soittanut Milesin bändeissä kasarilla mutta itse musiikki ei ole erityisen hyvää.
 
e. asiavirhi
 
Wahi
25.04.2008 16:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

We Want Miles on ihan loistava lätty jos tykkää vähän funkimmasta.
 
Shine on you crazy diamond
antti.merikapteeni
25.04.2008 19:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hey, What about Aura?
Siinäpä vasta makoisaa Metropoli-synkistelyä.
Plus McLaughlinin scooppisärö.. Jau.
 
"Hey. They laughed at Louis Armstrong when he said he was gonna go to the moon. Now he's up there, laughing at them."
jazzmies
25.04.2008 22:56:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...mutta itse musiikki ei ole erityisen hyvää.
 
"Kaikki mikä kuulostaa hyvältä, ei välttämättä ole sitä!"
 
- M. Isoaho -
 
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
sax machine
25.04.2008 22:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kaikki mikä kuulostaa hyvältä, ei välttämättä ole sitä!"
 
- M. Isoaho -

 
Ja kaikki mikä kuulostaa huonolta ei välttämättä ole sitä?
 
Don't play the saxophone. Let it play you. -Charlie Parker
Karlsson
26.04.2008 09:24:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kaikki mikä kuulostaa huonolta ei välttämättä ole sitä?
 
Ehkä mikään ei ole sitä miltä kuulostaa?
 
No joo, ei nuo Milesin kasarikokkelilevyt ole omaan makuun, mutta toisaalta ihan loogisia ukkelin tuotannossa. Parempi näin kuin vanhoja cooljazz-vetoja lämmittelemässä.
 
..but somehow, someway, I keep on coming with funky-ass shit. Like every single day.
Wahi
26.04.2008 11:36:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko kukaan muuten katsomassa Ron Carteria?
 
Shine on you crazy diamond
Planetist
28.04.2008 18:52:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huonot:
On the Corner

 
Hä, on the corner on loistava.
 
Jamppa2
05.05.2008 20:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi vitsi mä ainakin tykkäsin tosta Decoysta, mutta ei kai sille voi mitään jos levy on paska.
 
Jotain pientä.
L.Ruoska
07.05.2008 16:40:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kind Of Blue ja Birth Of Cool löytyy, hyvää settiä eli ns. digaan =)
 
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
The Laama
14.05.2008 10:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alottelevana Miles-fanina Kind Of Bluen, Milestonesin ja Bitches Brewin jälkeen erehdyin Anttilan alelaarista hankkimaan tuon Doo-Bopin. Onneksi en ensimäisenä tuota ostanut, olisi saattanut kuuntelu tyssätä siihen. Joillekin varmasti toimii, mutta ei minulle, vaikka kuinka olisi Herran viimeinen levytys (?).
 
Mun mielestä on toi doo-bop erilainen mut tosi hyvä. Levy toimi mulle. Se itseasiassa innosti kuuntelemaan Milesia ja oli mun ensimmäisiä omia jazzmuusikoiden levyjä. Muita mainioita levyjä on Nefertiti ja Milestones.
 
Veri
14.05.2008 13:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miles Davis on parhautta. :)
 
o
sub zero
14.05.2008 14:37:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi vitsi mä ainakin tykkäsin tosta Decoysta, mutta ei kai sille voi mitään jos levy on paska.
 
Kun laitoin tän levyn teininä soimaan ja eka raita alkoi, niin kylläpä se kuulosti hienolta niinkun soundiltaan. Ja levy teki samanlaisen vaikutuksen myös lähinnä konemusaa kuunnelleeseen luokkakaveriinikin. Kovin tarkkaan en levyyn kuitenkaan koskaan perehtynyt.
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Blue Moon
14.05.2008 15:19:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, ei nuo Milesin kasarikokkelilevyt ole omaan makuun, mutta toisaalta ihan loogisia ukkelin tuotannossa. Parempi näin kuin vanhoja cooljazz-vetoja lämmittelemässä.
 
Mä oon samaa mieltä. Miles ei jäänyt junnaamaan paikalleen ja mun mielestä juuri se on sitä jatsii.
 
sub zero
14.05.2008 15:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon samaa mieltä. Miles ei jäänyt junnaamaan paikalleen ja mun mielestä juuri se on sitä jatsii.
 
Pelkään, että sen luovuus kärsi niinä 1970-luvun laitampa-trumpetin-kaappiin-ja-vedämpähän-vaan-kotona-huumehia-vuosina. Säveltikö se enää yhtään kappaletta 1980-luvulla?
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
baron
14.05.2008 23:40:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelkään, että sen luovuus kärsi niinä 1970-luvun laitampa-trumpetin-kaappiin-ja-vedämpähän-vaan-kotona-huumehia-vuosina. Säveltikö se enää yhtään kappaletta 1980-luvulla?
 
????
Mä oon lukenut äskettäin sen elämäkerran. Sen mukaan sen huumeaika oli 50-luvun alkupuolella.
 
sub zero
14.05.2008 23:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

????
Mä oon lukenut äskettäin sen elämäkerran. Sen mukaan sen huumeaika oli 50-luvun alkupuolella.

 
Mun tietoni pohjautuu Miles-dokkariin, joka tuli joskus neljä-viisi vuotta sitten tv:stä
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «