Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pop&jazz konservatorion musiikkiteknologian pääsykoe
1
hipstah
09.03.2019 18:45:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haen konsalle myös muusikon perustutkintoon opiskelemaan laulua, mutta tuo musiikkiteknologia kiinnostaisi myös kamalasti. Miksaamisesta ei kuitenkaan ole kauheasti kokemusta, olen opetellut sitä itsekseni jonkun verran, mutta mitään varsinaista laitteistoa en osaa käyttää. Olen kuitenkin esituottanut musiikkia itsekseni paljonkin ja tuntuu, että tuo musiikiteknologia voisi olla ihan minua varten.
Onko kellään tietoa, että millä tasolla täytyy osata miksata, jotta sisäänpääsy olisi mahdollista? Ja millaisesta miksaustehtävästä esim aikaisempina vuosina on ollut kyse? Laulussa ja musiikinteoriassa olen kuitenkin ihan pätevä, joten täysiä pisteitä ei varmaankaan täytyisi miksauksesta saada?
 
-Hexa-
14.03.2019 16:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hipstah: Haen konsalle myös muusikon perustutkintoon opiskelemaan laulua, mutta tuo musiikkiteknologia kiinnostaisi myös kamalasti. Miksaamisesta ei kuitenkaan ole kauheasti kokemusta, olen opetellut sitä itsekseni jonkun verran, mutta mitään varsinaista laitteistoa en osaa käyttää. Olen kuitenkin esituottanut musiikkia itsekseni paljonkin ja tuntuu, että tuo musiikiteknologia voisi olla ihan minua varten.
Onko kellään tietoa, että millä tasolla täytyy osata miksata, jotta sisäänpääsy olisi mahdollista? Ja millaisesta miksaustehtävästä esim aikaisempina vuosina on ollut kyse? Laulussa ja musiikinteoriassa olen kuitenkin ihan pätevä, joten täysiä pisteitä ei varmaankaan täytyisi miksauksesta saada?

 
Helposti pääsee sisälle. Ei oo jonoksi asti hakioita enään näinä päivinä.
 
Käytännön testit on tasoa laita valmiiksi miksattu biisi balanssiin ja kytke yksi aktiivikaappi mikseriin. Teoriapuolella oli jotain peruskysymyksiä akustiikasta ja testattiin vähän perus termistöä. Teoria puolella analyyttista kuuntelua ja perus teoriat. Soittaa/laulaa pitää osata.
 
Lähinnähän ne testaa siis, että oletko ns. alasta kiinnostunut ja onko niinku yhtään peruskäsitystä hommasta. Eli siis karsitaan pois ne huumorilla vitos vaihtoehdoksi alahaussa laittaneet yläasteikäiset.
 
Esität vaan, että olet alasta kiinnostunut ja jos olet niin kyllähän sinä silloin kyseisen alan perusjutut opettelet jo ihan omiksi huviksi, jolloin ei tartte siis pelätä. Jos et opettele, niin kannattaa harkita jotain muuta, sillä varsinainen ala on kaikkea muuta kuin säännöllisiä lomia, stressitöntä työtä, 8h työpäiviä ja hyvää palkkaa.
 
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «