Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka päästä Sibelius-Akatemiaan
1
Robert FIN
29.10.2017 00:01:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Kiinnostaisi kuulla vinkkejä ja tarinoita Sibelius-Akatemiaan hakemisesta. Itse olen kiinnostunut musiikkikasvatuksesta eli musiikin opetuksesta, mutta toki myös muille linjoille hakemiseen voi laittaa vinkkejä tänne ja keskustella niistä. Kiinnostaa myös kuulla millaista SibAssa on opiskella, siis mitä siellä tehdään. Mulla olisi nyt puolisen vuotta parantaa taitojani, joten olisi kiva kuulla, mitä taitoja kannattaisi keskittyä kehittämään sisäänpääsyn mahdollisuuden parantamiseksi.
 
Keskustellaan :)
 
Omat kitarakamat: Squier Classic Vibe 60s Stratocaster (+DiMarzio Super Distortion), Yamaha THR10X
nisumaka
14.11.2017 11:53:18 (muokattu 14.11.2017 12:10:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaa myös kuulla millaista SibAssa on opiskella, siis mitä siellä tehdään.
 
Hö. Opiskellaan, niin kuin missä muualla tahansa. Ja ainakin mulla on ollut kurssien päätteeksi koe, itsenäisesti tehtävä lopputyö (esimerkiksi kotisivut) ja esiintyminen yleisötilaisuudessa. Ei siellä mitään poikkeavaa ole?
 
Tähän on hyvä lisätä, että olen käynyt täydennysoppilaana yksittäisiä kursseja siellä. Mutta siis opiskelen/opiskelin ihan näiden maisteriohjelmassa olevien opiskelijoiden kanssa samalla lailla. Kun sinne hain, ainakin kuuntelutehtävät (3/3) pitää olla aika hyvin hanskassa. Soitettiin muistaakseni kahdeksan kertaa 16 tahdin mittainen klasaribiisi, ja piti osata kirjoittaa sekä diskantti- että bassoklaavi (G-avain ja F-avain). Koska sinä haet ilmeisesti suoraan maisteriohjelmaan, niin minun tapauksessani on hieman eroja. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että olen opiskellut lähinnä musiikkiteknologian perusteita siellä. Jotain jatkoja varmasti vielä tulee, aika näyttäköön sen. Opiskelu pääasiassa tapahtuu Helsingissä Musiikkitalossa. Ai joo, yhdellä kurssilla opiskeltiin myös launtaisin 4h ja sunnuntaisin 4h rupeama (Musiikkitalo=rajalliset resurssit). Yhteishenki oli aina hyvä, ja luokattomana joka kurssilla oli aina eri poppoo. Ensimmäisellä kerralla hakiessani en päässyt, seuraavana vuonna pääsin. Tietojeni mukaan noin 8% hakijoista onnistui.
 
Enpä nyt paremmin osaa sinua motivoida - onnea toivotan.
 
Frosti
03.09.2018 11:04:25 (muokattu 03.09.2018 11:09:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotta ei tarvitse tehdä uutta viestiketjua, niin laitanpa kysymykseni kätevästi tänne:
 
Sattuuko täällä olemaan sävellyksen ja musiikinteorian koulutusohjelmassa opiskelevia/opiskelleita SibAlaisia? Jos on, niin mitä kannattaisi ottaa huomioon pääsykokeisiin valmistautuessa? Luin vanhoja hakuoppaita vuodelta 2015 ja huomasin, että tähänkin koulutusohjelmaan vaaditaan hyvää pianonsoittotaitoa ja haastatteluun kuuluu kaiketi myös improvisointi/prima-vista -näytteitä. Teoriapuoli ei ole ongelma, mutta en ole soittanut pianoa kunnolla viiteen vuoteen ja ensinäkemältä soittaminen saattaa tuottaa vaikeuksia, joten taitaa tulla kiire..
 
Laittakaa myös kokemuksianne ohjelman opetuksesta ja laitoksesta yleensä. :)
 
Anonymous-jazz
10.11.2022 04:59:37 (muokattu 10.11.2022 05:00:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä on myös nykyään tämä avoin puoli, eli Taideyliopiston avoin yliopisto.
 
https://www.uniarts.fi/koulutusohjelmat/avoin-yliopisto-opetus/
 
Hyviä kursseja mm. jazz-musiikkiin liittyen, joilla olen jo toista vuotta.
 
Opetus on tunnetusti korkeatasoista.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «