Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AMK pop/jazz pääsyvaatimukset
1
HJaltsi
09.04.2008 22:11:57 (muokattu 10.04.2008 18:54:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli haluisin päästä opiskelemaan musiikkiteknologia/tuottaminen AMK-linjalle, mutta mulla ei ole ollenkaan aiempaa musiikin koulutusta tai työkokemusta (amiksen elektroniikka-linjan paperit löytyy). Nollaako tämä kokonaan mahdollisuuteni päästä opiskelemaan?
 
Mielestäni oon esim mikseri . netin tasolla siinä paremmassa päässä kitaran soitossa ja äänityksessäkin. Eli jos lähetän hyvän näytteen soitosta ja pääsen pääsykokeeseen, mutta en osaa teoriaa hirveästi, niin onko mitään mahdollisuuksia päästä sisään muiden opistohirmujen yli, vai kattooko "tuomarit" ankarasti sitä teoriataitoa, vai onko pelkällä hyvällä soittotaidolla mahdollista päästä opiskelemaan?
 
Ja minkälainen biisi soittokokeessa oisi hyvä, itse oon aika metalli-musiikkipainotteinen, mutta aattelin biisiä kuten nothing else matters tai vastaava. Katsooko ne hevareita kieroon?
 
Niin ja jos joku tietää minkälinen työllistyminen ja palkka alalla on niin voisitko ystävällisesti kertoa vastauksen? :D
 
naffe
10.04.2008 09:59:03 (muokattu 10.04.2008 09:59:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja minkälainen biisi soittokokeessa oisi hyvä, itse oon aika metalli-musiikkipainotteinen, mutta aattelin biisiä kuten nothing else matters tai vastaava. Katsooko ne hevareita kieroon?
 
Kyse ei ole siitä ketä katotaan millä tavalla... Antaako Nothing Else Matters mielesäsi näytettä soittotaidosta (ja kurinalaisesta sellaisesta)
 
Kannattaa katsoa jos opisto maintisee joitakin kappaleita mistä valita :)
 
HJaltsi
10.04.2008 18:57:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyse ei ole siitä ketä katotaan millä tavalla... Antaako Nothing Else Matters mielesäsi näytettä soittotaidosta (ja kurinalaisesta sellaisesta)
 
En kyllä mielelläni alkais mitään ynkkä tiluu kokeissa vetämään vaikka kotona ei paljo muuta tule soiteltuakkaan.
 
sepisti
10.04.2008 22:45:39 (muokattu 10.04.2008 22:49:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli haluisin päästä opiskelemaan musiikkiteknologia/tuottaminen AMK-linjalle, mutta mulla ei ole ollenkaan aiempaa musiikin koulutusta tai työkokemusta (amiksen elektroniikka-linjan paperit löytyy). Nollaako tämä kokonaan mahdollisuuteni päästä opiskelemaan?
 
Mielestäni oon esim mikseri . netin tasolla siinä paremmassa päässä kitaran soitossa ja äänityksessäkin. Eli jos lähetän hyvän näytteen soitosta ja pääsen pääsykokeeseen, mutta en osaa teoriaa hirveästi, niin onko mitään mahdollisuuksia päästä sisään muiden opistohirmujen yli, vai kattooko "tuomarit" ankarasti sitä teoriataitoa, vai onko pelkällä hyvällä soittotaidolla mahdollista päästä opiskelemaan?
 
Ja minkälainen biisi soittokokeessa oisi hyvä, itse oon aika metalli-musiikkipainotteinen, mutta aattelin biisiä kuten nothing else matters tai vastaava. Katsooko ne hevareita kieroon?
 
Niin ja jos joku tietää minkälinen työllistyminen ja palkka alalla on niin voisitko ystävällisesti kertoa vastauksen? :D

 
Et varmasti pääse amk-tasolle ilman teoria osaamista. Sielä on meinaan pilvin pimein niitä pyrkimässä, jotka soittaa paremmin kuin mikserinetti??? ja osaavat vielä teoriaakin. Jo toisen asteen koulutukseen pyrkiessä pitää olla teoriassa ja soittamisessa 3/3 vastaavat tiedot ja taidot.
 
http://opinto-opas.stadia.fi/ops.php?y=2006&c=374&dis=402
 
Tuolta huomaat, että sun pitäs alkaa vääntämään ykkössoittimesta jo C-kurssia. Eli ihan korvakuulolta ei enää mennä ja primavistassa ei varmasti ole tabeja:)
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
theguru_
18.04.2008 21:22:03 (muokattu 18.04.2008 21:23:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ynkässä oo mitään vikaa. Jos sellaista lähtee niin tottakai vedät ynkkää. Yleinen käsitys siitä,et pitäis vetää "opisto-jazzia" on ihan hanurista. Mm. berkleessäkin enemmän vaikuttaa se millainen sun musamakus ja tyylis on kuin se et vedät tosi hyvin donna leen.
 
Oho, olipas mulla vanha allekirjoitus..
Dr Dominant
19.04.2008 13:30:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ehdottomasti vedät sitä musaa mitä vedät hyvin ja mistä tykkäät. Sillä pärjää parhaiten. Sitä paitsi kuka jaksaa kuunnella opistojatsia? ;-)
 
"Dr. Dominant, I presume?"
sax machine
25.04.2008 23:06:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä paitsi kuka jaksaa kuunnella opistojatsia? ;-)
 
Kyllä sitäkin on hyvää, joskin huonoakin...
 
Don't play the saxophone. Let it play you. -Charlie Parker
Dr Dominant
27.04.2008 12:28:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitäkin on hyvää, joskin huonoakin...
 
No, opistojatsilla viittasin niihin tilanteisiin joissa pitää soittaa esim. tutkinnossa jatsia vaikkei muuten kiinnostaisi yhtään. Sillä ei mulle ole henk. koht. väliä kuinka taitavasti vetää, vaan onko sydän mukana.
 
On todella hyvää opistojatsiakin olemassa toki!
 
"Dr. Dominant, I presume?"
Erus
28.04.2008 22:15:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, sen suuremmin aikaisempia kommentteja lukematta rämmin törkeästi väliin ja ehdotan sellasta että...
 
Jos et ole musiikkiopistossa niin sellaiseen kannattaa mennä, sieltä saa teoria ja instrumenttiopetusta kohtalaisen halvalla ja pääsykokeet ei oo ihan mahdottomia. Sitten kansanopistot on aika hyviä, ainakin oriveden opistolla olen itse viihtynyt ja täällä saa aika hyvän käsityksen siitä millaisia tyyppejä otetaan opiskelemaan amk ja 2. asteelle musiikkia ja mitä pitäis siis harjoitella. Perkeleen kallistahan tämä on :P mutta kyllä jossain voi opiskella halvemmalla. Teoriaan ei voi liikaa panostaa koskaan, sitä ne kattoo aika paljon koska tyyppejä jotka osaa vetää hyvin jonkun biisin on oikeesti aika paljon. Kitaristeilla tuntuu varsinkin olevan ongelmia prima vistassa eli nuoteista soitossa, tee palvelus itsellesi ja ala harjoittelemaan sitä jo heti tämän luettuasi. Työn iloa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «