Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Palikat ei kiinnosta
1
uncore
03.10.2007 11:55:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

termos! mitäs sitä vosi turussa 90 syntynyt miehenalku tehdä kun oikeeta "mun" juttua ei tahdo keksiä. soitan rökki bändissä kolmatta vuotta ja nyt opiskelen puuhuonekalu artesaaniks mutta ei kyllä Bittu kiinnosta tuo palikoiden Väsäys.eli mitä Turussa tai Turun huudeilla vosi meikäläinen opiskella tai jotain musiikkiin liittyviä hommia tehdä. Ihan mitä vaan kunhan liittyy musaan. musiikkilukio EI ja sen semmoset konservatoviot. kertokaa jos jotain tietäisitte olisin veri veri kiitollinen.
 
jannu
03.10.2007 21:00:25 (muokattu 03.10.2007 21:02:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mites sä sitten ajattelit musiikkia opiskella, jos kerran koulu ei kiinnosta? Voithan sä kattoa vaikka puhelinluettelosta tai netistä studioiden sun muiden yhteystietoja ja kysyä harjoittelupaikkaa. Kovin moni paikka vaan haluaa, että harjoittelija osaisikin sitten oikeasti jotain.
 
jotain muuta persoonallista
Leikari
03.10.2007 21:57:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

termos! mitäs sitä vosi turussa 90 syntynyt miehenalku tehdä kun oikeeta "mun" juttua ei tahdo keksiä. soitan rökki bändissä kolmatta vuotta ja nyt opiskelen puuhuonekalu artesaaniks mutta ei kyllä Bittu kiinnosta tuo palikoiden Väsäys.eli mitä Turussa tai Turun huudeilla vosi meikäläinen opiskella tai jotain musiikkiin liittyviä hommia tehdä. Ihan mitä vaan kunhan liittyy musaan. musiikkilukio EI ja sen semmoset konservatoviot. kertokaa jos jotain tietäisitte olisin veri veri kiitollinen.
 
tuossa iässä monikaan tiedä, että "miksi haluaa isona"
 
mene armeijaan !
 
- -
 
yksi mahdollisuus tietysti on, että yleensä ei kiinnosta - et silloin tarvitse täältä neuvoja
 
- -
 
jos musiikki kiinnostaa, mutta koulunkäynti ei (esim. ei jaksa keskittyä, maikat on tyhmiä jne...) niin voi aina harjoittaa tekemällä oppimista: esim. ensin voi ryhtyä soittamaan ojassa, siitä yletä katusoittajaksi ja kehittyä edelleen pihasoittajaksi - joskus pääsee pitseriaan ja siisteihin sisähommiin muutenkin - jäähalli- ja stadionkeikat lopulta - se on vaan susta itsestä kiinni - jos sä haluut jotain tosissaan niin kyllä sä sen saavutat!!
 
wavelength
04.10.2007 08:38:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina voi hengailla ostarilla ja kuunnella taustamuzakkia...
 
Ei vais. Pitää vaan ottaa soitin käteen, opetella, soitella ja etsiä omaa juttua.
uncore
04.10.2007 11:34:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis tällä koulussa missä nyt olen niin kaikki on muuten tosi jees (paitsi puolentoista tunnin koulumatkat) mut se mitä oon täällä oppimassa ei ole selvästikkän se "mun juttu".
 
Tiedän että innostusta löytyis jos vaan pääsis tekee jotain, mikä liittyis jollain tavalla musiikkiin ja yms.
 
enkä välttämättä tarkota et haluisin ruveta vetää täyspäivästä muusikon elämää vaan siis ihan vaan jotain mikä liittyis musiikkiin. levykaupat, miksaus hommat, äänittämiset yms.
 
esim. olikos se paimiossa vai pansiossa oli pop ja rock linja mikä kuullosti niin hyvältä että en ollut uskoa todeksi ja olis ollu hyvät tsäänsit päästä sinne mutta sen koulutuksen hinta oli 2 ja puol tonnia yks vuos. se jäi sitten siihen.
 
uncore
04.10.2007 11:36:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mites sä sitten ajattelit musiikkia opiskella, jos kerran koulu ei kiinnosta?
 
kun sen äikkä ja matikka ja koeviikot v***uun nii sitten kiinnostaa kyllä koulussa käyminen.
 
Ukko
04.10.2007 18:21:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kun sen äikkä ja matikka ja koeviikot v***uun nii sitten kiinnostaa kyllä koulussa käyminen.
 
Ja rukatunteja tuplasti. Oikeesti (heh) on tyhmää alkaa valikoimaan tunteja mitä käy ja ei käy. Kaikilla on merkityksensä ja ne huolellisesti suorittamalla voipi tuleva työelämä antaa paljon enemmän kun tiettyjä aineita laistamalla. Myös musiikin saralla.
 
Kukkis 77
05.10.2007 02:06:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja rukatunteja tuplasti. Oikeesti (heh) on tyhmää alkaa valikoimaan tunteja mitä käy ja ei käy. Kaikilla on merkityksensä ja ne huolellisesti suorittamalla voipi tuleva työelämä antaa paljon enemmän kun tiettyjä aineita laistamalla. Myös musiikin saralla.
 
Näin on. Matematiikkaa ja äidinkieltä on siinäkin mielessä hyvä osata, ettei keskustelu bänditreeneissä mene esimerkiksi näin.
 
-Soita neljäsosia tähän.
-Supstanttiivi?
-Siis neljäsosia!
-Alexi "Wildword" Kivi?
-Vittu, Matti. Neljäsosia!!
-Onks se se kun lasketaan yhdys sanoja ja miinus laskuja stiigalla?
-Bodom?
- ---
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Epämuusikko
05.10.2007 18:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin on. Matematiikkaa ja äidinkieltä on siinäkin mielessä hyvä osata, ettei keskustelu bänditreeneissä mene esimerkiksi näin.
 
-Soita neljäsosia tähän.
-Supstanttiivi?
-Siis neljäsosia!
-Alexi "Wildword" Kivi?
-Vittu, Matti. Neljäsosia!!
-Onks se se kun lasketaan yhdys sanoja ja miinus laskuja stiigalla?
-Bodom?
- ---

 
herranjestas kun nauratti. vannoin pari päivää sitten, että en tee gradua bändin sisällä käytävän dialogin sanavalinnoista, mutta teidän treenejä kyllä tulisin seuraamaan...
 
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
jannu
07.10.2007 14:00:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Onks se se kun lasketaan yhdys sanoja ja miinus laskuja stiigalla?
 
Putosin tästä aika pahasti. :D
 
jotain muuta persoonallista
Simo78
08.10.2007 10:35:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

esim. olikos se paimiossa vai pansiossa oli pop ja rock linja mikä kuullosti niin hyvältä että en ollut uskoa todeksi ja olis ollu hyvät tsäänsit päästä sinne mutta sen koulutuksen hinta oli 2 ja puol tonnia yks vuos. se jäi sitten siihen.
 
Nämä opistot ovat vaan monesti aikasta rahastusta, tai ainakaan työllisyysnäkymät eivät ole kovinkaan kummoiset. En mä nyt halua innostusta tappaa, mutta kyllä musalla leivän pöytään tuominen on aika kovan työntakana. Koulutuksesta on hyötyä, mutta noihin "parempiin" kouluihin on sitten hakijoita niin maan perkeleesti, että sinne pitää vähän lukemisen kiinnostaakin! Perusroudarit taitaa olla nykyään katoavaa luonnonvaraa?
 
Onhan noita miksaajia paljon, jotka ei ole kouluja käyneet. Se vaatii sitä, että alkaa miksaamaan ihan mitä tahansa bändejä mitä eteen tulee. Kiinnostusta opetella käyttämään erilaisia pa-kamoja. Rahaa ostaa itselle kamoja, tuskinpa kukaan antaa aloittelijalle kamoja käteen. Suhteita, eli pitää työntää itseään joka paikkaan. Alkuun on turha odottaa saavansa rahaa. Tai en mä ainakaan maksa aloittevalle penniäkään, jos se osaa just sen verran mitä mä olen pakosta joutunut opettelemaan. Kyllä mä hommaisin jonkun perusammatin varuiksi, jos nyt ei tosta musahommasta tulekaan mitään...
 
arppah8
09.10.2007 01:29:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin on. Matematiikkaa ja äidinkieltä on siinäkin mielessä hyvä osata, ettei keskustelu bänditreeneissä mene esimerkiksi näin.
 
-Soita neljäsosia tähän.
-Supstanttiivi?
-Siis neljäsosia!
-Alexi "Wildword" Kivi?
-Vittu, Matti. Neljäsosia!!
-Onks se se kun lasketaan yhdys sanoja ja miinus laskuja stiigalla?
-Bodom?
- ---

 
Reps. Ota lussa.
 
I rather be a jerk than being hip like you.
ankkiz
29.12.2007 00:36:14 (muokattu 29.12.2007 00:36:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkaisikos palikat kiinnostamaan, jos ne olisivatkin soittovälineitä?
Opittu ei menisi täysin hukkaan ja liittyy musiikkiin.
 
Niin ja kukkikselle plussat :D
 
Myy mulle kitaravahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni) Myy mulle kakkoskitara/basso! (ks. Tori-ilmoitukseni) Myy mulle sielus! (ks. SAATANA)
mooch
01.01.2008 16:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nää keskusteluthan on sikäli hauskoja että jos sanon sen mitä ajattelen, eli "ei ole edellytyksiä/sun juttu ", niin varmaankin tulee heti kommenttia että "älä nyt lannista toista" ja että "kaikkien pitää vaan kokeilemalla löytää se oma juttu". Jossain muualla kun joku tulisi kyselemään että "miten voisin tulla lääkäriks kun ei noi lääketieteelliset kiinnosta" niin heti naurettaisiin pihalle.
 
Onko se vaan niin vaikea asia ymmärrettäväksi että musa-ala vaatii hommia vähintään yhtä paljon kuin kaikki muutkin?
 
Epämuusikko
02.01.2008 21:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se vaan niin vaikea asia ymmärrettäväksi että musa-ala vaatii hommia vähintään yhtä paljon kuin kaikki muutkin?
 
Ota kymmenen plussaa.
 
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
moderndrummer88
08.01.2008 02:24:45 (muokattu 08.01.2008 02:25:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se vaan niin vaikea asia ymmärrettäväksi että musa-ala vaatii hommia vähintään yhtä paljon kuin kaikki muutkin?
 
Aloittaneena opiskelijana voisi sanoa, että lukiossa oli sen sata kertaa leppoisampaa kuin konsalla. Ja kaikkea muuta hommaa on pelkän rumputreenauksen lisäksi, että enemmän mulla oli treeniaikaa lukiossa ollessa, kuin täällä konsallla.
 
E: Palikkaa ei kiinnosta
 
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
deathrobot
12.03.2008 10:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän juttu siinäkin piilee että näille junnuille syötetään peruskoulussa tämä ajatus että mennään töihin sinne minne lystää? Meikäläinen ei koskaan koulussa viihtynyt, mutta olen melko varma että misään ei kovinkaan vahvasti ole esillä se kylmä fakta että töihin mennään sinne mistä niitä saadaan. Tällä tavalla varmaan syntyy niitä hippejä jotka sitten notkuvat luukulla; minkäs siinä sitten teet kun mikään ei nappaa?
 
Ystävällinen neuvoni on, että hanki ammattitutkinto ja koita päästä mahdollisimman siedettäviin töihin. Töihin pääsy tosin jo yksinään vaatii kiinostusta, olettaisin että musiikkialan työmarkkinat vaativat vähän hitosti enemmänkin.
 
Allekirjoittanut raataa perse ruvella jääkaapissa laatikoita siirrellen (Kyllä, kiinostaa ihan *tusti!). Työkavereita löytyy (työmarkkinamielessä) paremmiltakin aloilta kuin koko kulttuuri ylipäätään; niin ensimmäisen, toisen kuin kolmannenkin koulutusasteen pohjalta.
Mutta saampahan rahaa elämiseen ja harrastuksiin, se riittää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «