Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nopeutta käsiin ja jalkoihin
1 2 3 4 524 25 26 27 28
tthei
08.01.2005 12:51:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiallinen viritelmä. Pitääpä oikeen testata kans.
 
Mä olen tehny sellasen oman rumpupädin just tolleen. Eli otin pehmeän kangas hiirimaton ja sahasin sellasesta vähän paksummasta vanerista (oli ainakin sentin paksusta) pyöreän palasen ja sitten liimasin sen hiirimaton siihen puuhun ja sitten leikkasin sen hiirimaton vielä oikean muotoseksi. Ei tarttenu mitään yli hintaisia Vic Firthin pädejä alkaa ostelee, ulkonäöllisestihän toi jää toiseks mutta silläpä nyt ei ole mitään väliä.
 
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist ------------------------------- www.innervision-fin.tk
Legatus
09.01.2005 12:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaako kukaan gravity blastia? mä tiedän vaan miten se soitetaan ja menee jotain temmossa 190 heh.! mulla menee blast beat temmossa 260.
Gravity blasthan on semmosta että käsillä ja jaloilla 16 osia kovassa temmossa
 
Blitz
09.01.2005 16:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla menee blast beat temmossa 260.
 
Mä soitan Dimmu Borgirissa.
 
"hevi on paskinta rässi on parasta"
Crusifix
09.01.2005 17:05:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyviä vinkkejä, mut ite lämmittelen jalkoja ihan polkemalla maata!
Jos haluu kestävyyttä jalkoihin nii kannattaa hommata mahdollisimman jäykkäpohjaiset kengät!!
Tulee nimittäin ihan valtavasti nopeutta ja kestävyyttä!!
 
lateq
09.01.2005 18:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos haluu kestävyyttä jalkoihin nii kannattaa hommata Milleniumin tuplat!!
 
Laavassa on ikävä saatanaa.
KoRn88.
09.01.2005 19:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milleniumin tuplat
 
Hoho!
 
Preesus
17.01.2005 14:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vähän Juttuja aiheeseen!
 

 
http://www.drummerworld.com/Videos/jojomayerbass.html
 
Lyöminen on terapiaa!
Terok
17.01.2005 15:00:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tigerbill.com/media/Rabb2.wmv
 
Noin soitetaan "gravityblastia".
kikkomän
03.02.2005 17:50:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reidet ovat aivan hyvät harjoittelupädit. Jos vaan kestää kivun
 
Siittiö sanoo : "glölö,mmm glölö,mmm."
Aegis
04.02.2005 12:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tigerbill.com/media/Rabb2.wmv
 
Noin soitetaan "gravityblastia".

 
Ensin katoin että miten hitossa voi kapulat liikkua kun ei kädetkään tunnu oikein mitään tekevän, mutta tällä kertaa olikin sitten mukana havainnollinen selostus. Loistavaa. Melkoisen mielenkiintoinen tapa käyttää virvelin kanttia, olen aina miettinyt miten sitä oikein voi käyttää tuossa hommassa kun monet siitä kovasti puhuu. Meikäläinen aloittaa treenamiseen välittömästi, heh.
 
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
juoni
04.02.2005 18:20:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensin katoin että miten hitossa voi kapulat liikkua kun ei kädetkään tunnu oikein mitään tekevän, mutta tällä kertaa olikin sitten mukana havainnollinen selostus. Loistavaa. Melkoisen mielenkiintoinen tapa käyttää virvelin kanttia, olen aina miettinyt miten sitä oikein voi käyttää tuossa hommassa kun monet siitä kovasti puhuu. Meikäläinen aloittaa treenamiseen välittömästi, heh.
 
Itse en kyllä sitä tuonkaan jälkeen ole tajunnut. Ideahan on kai se että isku tulee myöskin käden ollessa matkalla ylös, vähän niinkuin tuplaiskuja soitettaessa, mutta ei tuosta kanttiin osumisesta tunnu olevan kuin haittaa. Taidan missata jotain olennaista koko hommasta.
 
Lahjattomat Treenaa
Terok
06.02.2005 11:51:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kyllä sitä tuonkaan jälkeen ole tajunnut. Ideahan on kai se että isku tulee myöskin käden ollessa matkalla ylös, vähän niinkuin tuplaiskuja soitettaessa, mutta ei tuosta kanttiin osumisesta tunnu olevan kuin haittaa. Taidan missata jotain olennaista koko hommasta.
 
Siis eka isku tulee kun osutaan kapulla kalvoon ja kanttiin yhtäaikaa ja nostaessa kantti pysyy "akselina" (kapula nojaa melkein kokoajan kanttiin) ja saadaan isku kapulaa nostamalla.
 
Kannattaa opetella, ihan hauskaa ajanvietettä. Kohta pitäis olla audiodemonstraatiota netissä kun saadaan demo viimeisteltyä :)
ltg
08.02.2005 17:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kyllä sitä tuonkaan jälkeen ole tajunnut. Ideahan on kai se että isku tulee myöskin käden ollessa matkalla ylös, vähän niinkuin tuplaiskuja soitettaessa, mutta ei tuosta kanttiin osumisesta tunnu olevan kuin haittaa. Taidan missata jotain olennaista koko hommasta.
 
Itse olen alkanut hoksata tuota juttua. Aina silloin tällöin tulee treenattua, kun jaksaa, mutta ei tuo vielä kovinkaan puhtaasti suju. Käytän juuri kanttia "akselina", mutta tekniikkani oikeaoppisuudesta en tiedä, kun en ole mitään asiaan liittyviä oppaita lukenut.
 
Sivari on Sakari
Maardi
08.02.2005 21:16:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen alkanut hoksata tuota juttua. Aina silloin tällöin tulee treenattua, kun jaksaa, mutta ei tuo vielä kovinkaan puhtaasti suju. Käytän juuri kanttia "akselina", mutta tekniikkani oikeaoppisuudesta en tiedä, kun en ole mitään asiaan liittyviä oppaita lukenut.
 
Itse katsoin pätkän ekaa kertaa äsken. Heh, tuli alussa aika "mitä helvettiä" tunne, mutta kuten aikaisemmin jo todettu, oli onneksi kunnon selostus mukana. Pitääkin heti huomenna kokeilla että tajusinko tuon idean oikein.
 
Maardi
17.02.2005 14:07:52 (muokattu 17.02.2005 14:08:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt pitää vähän vuodattaa..huomasin nimittäin tuossa eilen vähän pitempää matkaa kävellessäni, että oikean jalan nilkkaan alkoi pistelemään, ei onneksi paljoa mutta kumminkin. Epäilisin että tämä johtuu toissapäiväisistä tuplabasaritreeneistä, kun tuli soitettua melko reilusti. Venyttelen aina jalkoja ja pidän pieniä taukoja kun rupeaa tuntumaan kunnolla.
 
Nyt kysymykseni onkin, että voiko tuossa polkemisessa olla aivan väärä tekniikka, vai johtuisiko tuo vain siitä että on vetänyt liian piippuun? Olen aina soittaessa tarkkaillut jalkoja ja hakenut mahdollisimman rentoa ja kevyttä tekniikkaa, ja yleensä melko kivuttomasti polkeminen onnistuukin, ennenkuin aletaan liikkua siellä kestävyyden äärirajoilla. Kokemuksia muilta? Luulisin että tästä parin päivän levolla selviää, toivon mukaan..
 
Aegis
17.02.2005 18:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika mystistä. En kyllä allekirjoita että tuplien polkemisesta johtuisi, jätkä kuitenkin hoitaa sen homman kirjoituksen mukaan meikäläistä huomattavasti viksummin, itse kun venyttelen ja pidän taukoja aika harvakseltaan. Enpä ole kuullut että kukaan koskaan olisi jalkojaan rikkonut soittamalla, kädet menee kyllä paskaksi sitäkin helpommin. Tarkkaile tilannetta.
 
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Terok
17.02.2005 20:20:25 (muokattu 17.02.2005 20:20:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sitä aina joskus on polkemisen jälkeen huomannut kipua mutta yleensä on lähteny vähintään päivän pari jälkeen pois sen kummempia ongelmia. Saatta olla jopa väistämätöntä jos haluaa puskea hieman rajoja ajoittain...
A.D.
17.02.2005 21:51:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja sittenhän on tämä kärsivällisyyttä korostava metodi:
nopeutta saa lisää soittamalla :)
 
Terok
03.03.2005 13:10:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Kannattaa opetella, ihan hauskaa ajanvietettä. Kohta pitäis olla audiodemonstraatiota netissä kun saadaan demo viimeisteltyä :)

 
Trrrrrr!!
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=86413&o=0&co=0
El Condor
08.04.2005 14:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää asiaa oli tuossa. Voisinpa pistää muutaman eri version nyt niistä blästeista. Jos on eri näkemyksiä ja nimityksiä niin kommenttia vaan.
 
Eli tämän meikäläinen ainakin mieltää ihan perusblastiksi:
 
h x-x-x-x-x-x-x-x (eli perus tasamättöä)
s x-x-x-x-x-x-x-x
b x-x-x-x-x-x-x-x

 
Matti Oilingin mainiossa Rumpalin ABC-kirjassa oli muuten esitetty tällainen komppi jo v. 1969. Ko. kirjassa se vain tunnettiin muistaakseni nimellä "Stomp-rytmi" tai jotain vastaavaa. Että on rumpukeisari ollut tuolloin edellä aikaansa...
 
Nälkäänsä syö vaikka sisäfilettä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 524 25 26 27 28

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «