Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käytännön vinkkejä keikkailuun
1 2 3 4 5 6
Kailis
21.01.2008 18:23:56 (muokattu 21.01.2008 18:24:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee mieleen juttu jossa itse olin se riiviö. Eli Sata Lasta ja Jussi & Eero Raittinen jossain baarissa -87. Eeron 60s Ludarit alkuperäiskalvoilla ja alkuperäiset kepit (Ludwig). Virvelin kalvo puhki ja toinen keppi poikki. Hävettää vieläkin vietävästi...Eero paran ilme oli kyllä kauhistunut.
 
Ricce
15.10.2008 21:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 268 päivää vanhaan ketjuun!
 
Me keikkaillaan useimmiten sellaisissa paikoissa missä on useampi bändi ja rummut valmiina, eli jokainen tuo omat virpat, pedaalit ja pellit. Joskus näissä tilaisuuksissa on hävyttömän huonossa kunnossa olevat peltiständit mihin ei arvaa peltejään pistää, joten olen roudaillut muutamaa peltiständiä varmuuden vuoksi mukana, silloin kun ne ottaa mukaan niin ei varmasti tarvi :)
 
Niksipirkka:
Ständikassi (ristitty Kyllikki Saareksi) kun on raskas raahattava, niin olen ostanut Taman clampit symbaalivarrella, jokaiselle pellille (paitsi ride, koska on niin painava) on clamp, joten ihan sama mitä rimpulaständiä on odotettavissa, ruuvaa clampin kiinni ja saa pellit omaan ständiin kiinni (missä ehjät kierteet, mutterit ja huovat tallella).
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=30549
 
ferodoz
03.01.2010 21:35:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli paikalla pitäisi olla kunnon setti ja kaikki pitäisi olla hyvässä kunnossa, niin sitten pitäisi alkaa hälytyskellojen jo soida..
 
Itse pidän aina mukana kaikki peltistandit, pedaalit, pellit, virveli, penkki, kapulat, työkalut yms.. Joskus jopa rumpumikit ja mikkistandit.
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
Cimble
29.03.2010 13:51:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Totta. Aina kannattaa iloisesti tervehtiä henkilökuntaa ja luoda positiivinen "kaikki ollaan samassa hommassa asiakkaiden viihdyttämiseksi" -fiilis. Joskus tulee konflikteja. Silloin kannattaa ottaa paikan ylin työntekijä keskusteluun mukaan. Kertoa rauhallisesti mistä on kyse ja kuinka tästä päästään eroon.
 
Just viimeisimmällä keikalla meni melkein kaikki pieleen. Me bändinä ei voitu tietää ulkopaikkakuntalaisen ravintolan meininkiä. Neuvottelin keikkaa myydessä henkilökunnan kans soittoajasta ja kuulemma klo 23 aloitus olisi ok. Sovittu setti oli 2 x 45 min puolen tunnin tauolla.
 
No eihän siellä juuri ketään ollut vielä klo 23 ja ne vähäisetkin paikalla olijat tuntuivat vähän estyneiltä. Se ei välttämättä johtunut bändistä, joka ei ole huono ja soittaa suosittua matskua. Pari henkee oli jo kuitenkin meiningissä ja kävivät joraamassa lavan edessä. Tarjoilija huusi biisien välissä, että korvat särkyy. No pienennettiin meidän pikku-PA:sta vielä hiukan, mutta se oli jo vaikeaa. Soitin rumpuja niin hiljaa kuin pystyin, eikä vahvaritkaan olleet kovalla. Lava oli hiton pieni ja virveli tuli dempattunakin väkisin laulumikistä. Rumpaloidessa kyynärpäät kopisi takaseinään ja tie setin tai koskettimien taakse piti aina taistella. Yleensä siellä on kai tanssimpia duo- ja triobändejä soittamassa.
 
Eka setin jälkeen keikan ostanut ja esiintymissopimuksen allekirjoituksellaan hyväksynyt paikan mamu-taustainen pomo tuli torumaan meitä, että muistakaa ensi kerralla keikkaillessanne aloittaa vasta klo 24 tai lähempänä yhtä. Että ei täällä ole koskaan tarpeeksi porukkaa vielä klo 23! Tulevat vasta myöhemmin. Lisäksi mies komensi meitä soittamaan toisen setin vähintään tunnin mittaisena ja venyttämään sitä yökahteen asti. Sama mies, joka oli hyväksynyt ja allekirjoittanut esiintymissopimuksen ihan toisenlaisena.
 
Settien välissä kävimme vielä sanomassa miehelle, että taukoa voidaan pidentää vartti, mutta toinen setti tulee olemaan myös 45 min, kuten sopimuksessa lukee. Tyyppi vain tuijotti allekirjoittamaansa sopimusta ja yritti venkoilla. Lopulta möksähti, ja antoi periksi lähtien huoneeseensa. Olisi ollut ihan eria asia, jos mies olisi huomioinut asiat vähän pätevämmin sopimuksen allekirjoitushetkellä ja kunnioittanut esiintyjiä edes vähän käytöksellään. Meillä oli aikataulut ja muut tehty, joten emme olisi voineet ja halunneet jäädä sinne vielä istuskelemaan tuntikausiksi selvinpäin sillä rahalla ja kohtelulla. Selvinpäin siksikin, että kyseisessä paikassa ei myydä, saati tarjoilla alkoholia bändille... Ja muutenkin eri asia, jos bändillä olis ollu hauskaa soittaessaan ja keikkapaikka olis jotenkin hyvittänyt miehen yrittämät sopimuksen muutokset.
 
Meille piti olla ravintolaruokakin kyseisestä paikasta soundcheckin jälkeen klo 20-22. Mies tiukkeni, kun pyysimme sitä ruokaa klo 21:30. Oli mennyt keittiö kiinni klo 21 ja meidän olisi pitänyt kuulemma ottaa se huomioon. Nälkä oli ollut jo pitkään, onneksi mies kiristyneenä laittoi henkilökuntansa väsäämään häthätää meille pikaiset jämät keittiöstä. Sitä syödessämme mietimme, että vastaanotto oli jo paikalle saavuttaessa jotenkin ynseä miehen osalta.
 
Soitimme toisen setin ja porukkaakin oli jo mukavasti. Lavan edessäkin jo vähän tapahtui, vaikka meille selvisi enemmistöporukan tulleen tanssimaan "discoa" tai muuten vaan ryyppäämään nurkkapöytiin. On sanomattakin selvää, että henkilökunnan "korviin koskenut" volatasomme oli kuitenkin vähemmän, kuin mitä henkilökunta itse luukutti keikkamme jälkeen tanssibiittimusaa tehokkaista ämyreistään. Meinasimme roudatessamme huutaa niille, että korvat särkyy! :)
 
Alunperin ko. keikan myyntikin oli pompottamista. Mies pyysi aina soittamaan uudelleen johonkin tarkkaan aikaan, jolloin ei silloinkaan asiasta tullut valmista. Monta kertaa kohteliaasti soittelin ja hinnasta väännettiin. Suostuimme tekemään kuitenkin alle normaaliliksan. Joten siksikin homma alkoi vähän tuntua jossain. Mies luuli meitä kai pompoteltaviksi poikasiksi, jotka ovat joka tapauksessa onnesta soikeina keikan saatuaan. Ja muutenkin, en tiedä oliko kyse kulttuurieroista, vai miehen tavasta hoitaa hommat.
 
Welho: Ole myös kohtelias kaikille! Myös baarihenkilökunnalle..
 
Olimme silti kohteliaita. Kohteliaan nopeasti myös poistuimme jaloista, kun kamat oli saatu purettua ja lastattua. :)
 
Welho: Senkin löytää edestään:)
 
Jotenkin aavistan, että paikan pomon toimintatavoilla löydämme edestämme keikkaliksan tilille ilmestymisongelmia.
 
welho: Vedä joka keikka niin hyvin, maukkaasti, tosissaan ja sielukkaasti kuin vaan ikinä pystyt oli siellä sitten 1- tai useampi katsoja!
 
Nyt oli vähän ongelmia nauttia... ;)
 
Ruutikallo
29.03.2010 23:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cimble: Just viimeisimmällä keikalla meni melkein kaikki pieleen. Me bändinä ei voitu tietää ulkopaikkakuntalaisen ravintolan meininkiä. Neuvottelin keikkaa myydessä henkilökunnan kans soittoajasta ja kuulemma klo 23 aloitus olisi ok. Sovittu setti oli 2 x 45 min puolen tunnin tauolla.
 
No eihän siellä juuri ketään ollut vielä klo 23 ja ne vähäisetkin paikalla olijat tuntuivat vähän estyneiltä. Se ei välttämättä johtunut bändistä, joka ei ole huono ja soittaa suosittua matskua. Pari henkee oli jo kuitenkin meiningissä ja kävivät joraamassa lavan edessä. Tarjoilija huusi biisien välissä, että korvat särkyy. No pienennettiin meidän pikku-PA:sta vielä hiukan, mutta se oli jo vaikeaa. Soitin rumpuja niin hiljaa kuin pystyin, eikä vahvaritkaan olleet kovalla. Lava oli hiton pieni ja virveli tuli dempattunakin väkisin laulumikistä. Rumpaloidessa kyynärpäät kopisi takaseinään ja tie setin tai koskettimien taakse piti aina taistella. Yleensä siellä on kai tanssimpia duo- ja triobändejä soittamassa.
 
Eka setin jälkeen keikan ostanut ja esiintymissopimuksen allekirjoituksellaan hyväksynyt paikan mamu-taustainen pomo tuli torumaan meitä, että muistakaa ensi kerralla keikkaillessanne aloittaa vasta klo 24 tai lähempänä yhtä. Että ei täällä ole koskaan tarpeeksi porukkaa vielä klo 23! Tulevat vasta myöhemmin. Lisäksi mies komensi meitä soittamaan toisen setin vähintään tunnin mittaisena ja venyttämään sitä yökahteen asti. Sama mies, joka oli hyväksynyt ja allekirjoittanut esiintymissopimuksen ihan toisenlaisena.
 
Settien välissä kävimme vielä sanomassa miehelle, että taukoa voidaan pidentää vartti, mutta toinen setti tulee olemaan myös 45 min, kuten sopimuksessa lukee. Tyyppi vain tuijotti allekirjoittamaansa sopimusta ja yritti venkoilla. Lopulta möksähti, ja antoi periksi lähtien huoneeseensa. Olisi ollut ihan eria asia, jos mies olisi huomioinut asiat vähän pätevämmin sopimuksen allekirjoitushetkellä ja kunnioittanut esiintyjiä edes vähän käytöksellään. Meillä oli aikataulut ja muut tehty, joten emme olisi voineet ja halunneet jäädä sinne vielä istuskelemaan tuntikausiksi selvinpäin sillä rahalla ja kohtelulla. Selvinpäin siksikin, että kyseisessä paikassa ei myydä, saati tarjoilla alkoholia bändille... Ja muutenkin eri asia, jos bändillä olis ollu hauskaa soittaessaan ja keikkapaikka olis jotenkin hyvittänyt miehen yrittämät sopimuksen muutokset.
 
Meille piti olla ravintolaruokakin kyseisestä paikasta soundcheckin jälkeen klo 20-22. Mies tiukkeni, kun pyysimme sitä ruokaa klo 21:30. Oli mennyt keittiö kiinni klo 21 ja meidän olisi pitänyt kuulemma ottaa se huomioon. Nälkä oli ollut jo pitkään, onneksi mies kiristyneenä laittoi henkilökuntansa väsäämään häthätää meille pikaiset jämät keittiöstä. Sitä syödessämme mietimme, että vastaanotto oli jo paikalle saavuttaessa jotenkin ynseä miehen osalta.
 
Soitimme toisen setin ja porukkaakin oli jo mukavasti. Lavan edessäkin jo vähän tapahtui, vaikka meille selvisi enemmistöporukan tulleen tanssimaan "discoa" tai muuten vaan ryyppäämään nurkkapöytiin. On sanomattakin selvää, että henkilökunnan "korviin koskenut" volatasomme oli kuitenkin vähemmän, kuin mitä henkilökunta itse luukutti keikkamme jälkeen tanssibiittimusaa tehokkaista ämyreistään. Meinasimme roudatessamme huutaa niille, että korvat särkyy! :)
 
Alunperin ko. keikan myyntikin oli pompottamista. Mies pyysi aina soittamaan uudelleen johonkin tarkkaan aikaan, jolloin ei silloinkaan asiasta tullut valmista. Monta kertaa kohteliaasti soittelin ja hinnasta väännettiin. Suostuimme tekemään kuitenkin alle normaaliliksan. Joten siksikin homma alkoi vähän tuntua jossain. Mies luuli meitä kai pompoteltaviksi poikasiksi, jotka ovat joka tapauksessa onnesta soikeina keikan saatuaan. Ja muutenkin, en tiedä oliko kyse kulttuurieroista, vai miehen tavasta hoitaa hommat.
 

 
Olimme silti kohteliaita. Kohteliaan nopeasti myös poistuimme jaloista, kun kamat oli saatu purettua ja lastattua. :)
 

 
Jotenkin aavistan, että paikan pomon toimintatavoilla löydämme edestämme keikkaliksan tilille ilmestymisongelmia.
 

 
Nyt oli vähän ongelmia nauttia... ;)

 
Auts, näihin tuppaa silloin tällöin törmäävän. Toisinaan sopimusta neuvoteltaessa, on otettava huomioon juuri se, että vastakkainenkin osapuoli ymmärtää sen merkityksen. Se ei aina ole niin selvää, miltä paperilla näyttää. Ei edes täysin kotimaalaistaustaiselle.
Vai onko mielestänne oikeutta ja artistin tehtävä markkinoida kseistä ravintolaa päivinä se ja se??
Pitääkö bändin kuunnella noin tunnin mittaista vuodatusta mainonnan- ja asiakkaiden vähydestä klo 03.00 roudauksen yhteydessä?
Markkinoiko bändi,solisti,artisti, taiteilija, tms. itseään paikallislehdissä siksi, että ravintolan omistajan tili paisuu?
Mitä merkitsee sopimukseen kirjatut asiat; Esiintymisaika/ajat, ruokailu, majoitus, esteet, ilmoittamis-, vaatimus- ja täytäntöönpanovelvollisuudet, 14 pvän tai jonkin muun sovitun laskutusajan kiinnipitäminen??
Jos laskutus tai rahastaminen on sovittu hoidettavaksi paikanpäällä esiintymisen jälkeen kuittia vastaan, onko oikeudenmukaista kertoa tai ilmoittaa, etä nyt ei kassassa ole niin ja niin paljon rahaa. Tulkaa ensiviikolla uudestaan käymään...
 
No, nämä olivat ääritapauksia. Pääosin prosentuaalisesti kaikki on hoitunut mallikkaasti ja muutoksista on voitu neuvotella, hyvässä hengessä.
Valitettavasti muutama tapaus siellä/täällä, leimaa hieman varautuneeksi muitakin kohtaan. Toisinaan tulee jopa tarpeettoman yksityiskohtaisesti kirjattua ylös, miten näiden kanssa menetellään.
Mutta tällaisen kohdalle sattuessa on on ainakin kaksi arkkia mustaa valkoisella, todistaa asioiden oikea tola. Siis oletuksena toiselle paperille kolmannen lisäksi on toimiston mukana olo.
Se ei kuitenkaan ole mitenkään välttämättömyys, mutta kirjatut asiat ovat jos ne kärjistyvät liiaksi.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
OPJ1974
30.03.2010 00:08:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Auts, näihin tuppaa silloin tällöin törmäävän. Toisinaan sopimusta neuvoteltaessa, on otettava huomioon juuri se, että vastakkainenkin osapuoli ymmärtää sen merkityksen. Se ei aina ole niin selvää, miltä paperilla näyttää. Ei edes täysin kotimaalaistaustaiselle.
Vai onko mielestänne oikeutta ja artistin tehtävä markkinoida kseistä ravintolaa päivinä se ja se??
Pitääkö bändin kuunnella noin tunnin mittaista vuodatusta mainonnan- ja asiakkaiden vähydestä klo 03.00 roudauksen yhteydessä?
Markkinoiko bändi,solisti,artisti, taiteilija, tms. itseään paikallislehdissä siksi, että ravintolan omistajan tili paisuu?
Mitä merkitsee sopimukseen kirjatut asiat; Esiintymisaika/ajat, ruokailu, majoitus, esteet, ilmoittamis-, vaatimus- ja täytäntöönpanovelvollisuudet, 14 pvän tai jonkin muun sovitun laskutusajan kiinnipitäminen??
Jos laskutus tai rahastaminen on sovittu hoidettavaksi paikanpäällä esiintymisen jälkeen kuittia vastaan, onko oikeudenmukaista kertoa tai ilmoittaa, etä nyt ei kassassa ole niin ja niin paljon rahaa. Tulkaa ensiviikolla uudestaan käymään...
 
No, nämä olivat ääritapauksia. Pääosin prosentuaalisesti kaikki on hoitunut mallikkaasti ja muutoksista on voitu neuvotella, hyvässä hengessä.
Valitettavasti muutama tapaus siellä/täällä, leimaa hieman varautuneeksi muitakin kohtaan. Toisinaan tulee jopa tarpeettoman yksityiskohtaisesti kirjattua ylös, miten näiden kanssa menetellään.
Mutta tällaisen kohdalle sattuessa on on ainakin kaksi arkkia mustaa valkoisella, todistaa asioiden oikea tola. Siis oletuksena toiselle paperille kolmannen lisäksi on toimiston mukana olo.
Se ei kuitenkaan ole mitenkään välttämättömyys, mutta kirjatut asiat ovat jos ne kärjistyvät liiaksi.

 
Joo, on parempi varoa kuin katua. Hyvä sopimushan on aina sellainen, jota ei jälkikäteen tarvitse kaivaa esiin.
 
It's so hard to be a rumpalimies.
Lucky 7
09.11.2010 22:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Joo, on parempi varoa kuin katua. Hyvä sopimushan on aina sellainen, jota ei jälkikäteen tarvitse kaivaa esiin.
 
Hyvä keikkapaikka on sellanen missää homma toimii, eikä tartte joka asiasta huomauttaa.
 
TÄ?
Tama-x-
04.01.2012 19:46:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joopss.. tuo on hyvä vinkki tuosta kapula jutusta että uusia käyttämättömiä kapuloiita ei kannata keikalla käyttää ne pitää eka korkata. Itellä huonoa kokemusta just tuosta että uusia kapuloita meen heti keikalla käyttään niin odotahan ku pääsee nopiaa soittaan haitsuuhun, kapula lentää kasistä samantien.
 
Drummpali
22.09.2012 17:27:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 261 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Toi kapuloiden "korkkaaminen" on hyväks todettu juttu. Tietysti kannattaa aina varata ainakin kaksi paria samanlaisia kapuloita siltä varalta että kapula lentää kädestä tai menee rikki.
 
Ennen keikkaa kannattaa käyttää viimenen vartti tai 10min bäkkärillä käsien lämmittelyyn. Ihan ranteiden, hartioiden ja sormien verryttelyä niin että saa veren kiertämään siellä missä pitää. Jos mukana on treenipädi (suosittelen!) kannattaa siihen tehdä jotain lämmittelyharjotuksia. Sellaiseen voi myös viime hetkellä harjotella jotain filliä joka tuntuu epävarmalta.
 
Jos soittaa kengillä niin kannattaa ottaa sellaset kengät, millä on tottunut soittamaan. Huomattavasti helpompi soittaa tutuilla kengillä jännässä paikassa kuin vierailla (kerran menin keikkapaikalle suoraan töistä turvakengät jalassa, jes!). Sit jos on vielä lainapedaalit ja monitorista tulee liikaa/liian vähän basaria niin kakku on valmis.
 
"Real heart and soul of the cosmic journey to outer space psychedelic." -Anthony Kiedis
Timi
26.09.2012 18:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tama-x-: joopss.. tuo on hyvä vinkki tuosta kapula jutusta että uusia käyttämättömiä kapuloiita ei kannata keikalla käyttää ne pitää eka korkata. Itellä huonoa kokemusta just tuosta että uusia kapuloita meen heti keikalla käyttään niin odotahan ku pääsee nopiaa soittaan haitsuuhun, kapula lentää kasistä samantien.
 
Jos kapula karkaa lapasesta.Se ei ole kapulan syy.Silloin on kyse timestä tai soittotekniikasta.
 
Vaikea.Mutta varma!
ferodoz
26.09.2012 22:49:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Jos kapula karkaa lapasesta.Se ei ole kapulan syy.Silloin on kyse timestä tai soittotekniikasta.
 
Miten se voi.Olla timesta kiinni? :D
 
www.suhdelukucoverband.fi www.re-va.net
JanneO
27.09.2012 09:23:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Miten se voi.Olla timesta kiinni? :D
 
Se olikin Timistä kiinni ;)
 
Lähettäjä: "rumpujoppari" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Timi
27.10.2012 17:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Miten se voi.Olla timesta kiinni? :D
 
Heipsan!On se vaan niin.Siitä bändin timestä eli miten soitetaan yhteen.Vaikka vuosia vedetty keikkaa.Ja samoja biisejä.Joskus tulee semmoinen fiilis.Jotta homma ei oo ihan hanskassa.Soitetaan vaan.Ei tietysti ihanne tilanne?Mutta sillä silloin mennään.Kuitenkin bändin time on ensiarvoisen tärkeä.Niin rumpalin kuin kiippari ja kitaristin soitossa.
 
Vaikea.Mutta varma!
ferodoz
29.10.2012 09:08:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Heipsan!On se vaan niin.Siitä bändin timestä eli miten soitetaan yhteen.Vaikka vuosia vedetty keikkaa.Ja samoja biisejä.Joskus tulee semmoinen fiilis.Jotta homma ei oo ihan hanskassa.Soitetaan vaan.Ei tietysti ihanne tilanne?Mutta sillä silloin mennään.Kuitenkin bändin time on ensiarvoisen tärkeä.Niin rumpalin kuin kiippari ja kitaristin soitossa.
 
En edelleenkään tajua miten tämä liittyy kapulan kädestä karkaamiseen? :)
 
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Timi
30.10.2012 19:22:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: En edelleenkään tajua miten tämä liittyy kapulan kädestä karkaamiseen? :)
 
Tiiähäntä miten se oikeiden rumpaleiden mielestä kuvaillaan?Jos ja kun biisit kulkee silleen luonnollisesti.Ei kait tule sellaista yrittämisen tuntua ja soitto on helppoa ja rentoa.Kun taas sattuu keikki jolloin jotenkin soitto tökkii.Miettii sitä timeä ja missä mennään.Tulee niitä onnettomia ohi,sivulyöntejä.kapula kalahtaa haitsun alapuolelle ja taas otetaan uus tai jopa lennosta saadaan kiinni.Se vaan joskus menee niin.Ainaski tämmöisellä vanhalla soittamisen harrastajalla.
 
Vaikea.Mutta varma!
Timi
30.10.2012 19:27:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Se olikin Timistä kiinni ;)
 
Heh.Se ei pysynyt Timissä kiinni.
 
Vaikea.Mutta varma!
Speedy
08.11.2012 14:21:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Tulee niitä onnettomia ohi,sivulyöntejä.kapula kalahtaa haitsun alapuolelle ja taas otetaan uus tai jopa lennosta saadaan kiinni.Se vaan joskus menee niin.Ainaski tämmöisellä vanhalla soittamisen harrastajalla.
 
No se jos mikä on tekniikan vika, eikä timen.. Time on ja pysyvää, se on joko hidas tai nopea.. Tekniikka ei ole pysyvää, se joko on tai ei, hitaassa se voi olla mutta nopeassa ei.. Jos kapula ei pysy kädessä nopeassa tempossa, on vika tekniikassa ja/tai kapulassa (esim. on liukas pintainen. Jos kädet hikoaa, lakattupintainen on liukas)
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
progemm
20.12.2012 00:59:12 (muokattu 20.12.2012 01:00:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on pakko kyllä kirjoittaa tänne ylös, josko siitä vaikka olisi tulevaisuudessa hyötyä kollegoille:
 
Nuoret rumpalin alut ja miksei vähän vanhemmatkin. Jos keikkailette treenatkaa setin soittamista muullakin setupilla kuin sillä favorite asetelmalla joka sisältää 5 Tomia ja 2 BDtä sekä sata peltiä.
 
Se että teette keikkaa johtaa nykypäivänä väkisinkin siihen että joudutte soittamaan toisen rumpalin backlinella, se että siellä lavalla odottaakin esim. moposetti, ei saa tulla yllätyksenä (tottakai nämä asiat hoidetaan aina ennen keikalle menoa backlinen tuojan kanssa) ja teidän livemeininkinne ei saa kuolla siihen että "pettymys, en osaakkaan soittaa tällä setillä treeniksellä osaamiani juttuja" ja sitten valitellaan/naureskellaan turhautuneisuutta.
 
Jos pystytään vetämään yhtä kova show yhdellä lattiatomilla kuin kolmella niin se on aina vain kotiinpäin!
 
Tämä on todella yleistä. Opetelkaa soittamaan sekä kahdella tomilla että sadalla tomilla, jos osaatte soittaa maailman nopeimpia tupletteja demondrivella niin sen tulisi myös mennä speedkingillä, kamat on vain työkaluja osa tarpeellisempaa kuin toinen osa.
Hallinnan pitäisi olla päässä ja kropassa eikä siellä kotoisassa treeniksellä olevassa Master Custom setissä.
 
EDIT
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
paice60
09.12.2013 00:20:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika usein soitan laivoilla jossa on laivan oma setti lavalla. Kaksi eri bändiä vetää niillä saman päivän aikana ja viikonloppuna toinen on bilepändi. Itse soitamme tanssimusiikkia. Muutaman kerran on tullut yllärinä iltasetin alkaessa rumpujen aika erilainen säätö omaan soittoon verrattuna, no onneksi vuosia on takana useampi eli osaa soveltaa erilaisiin säätöihin soittoa jonkin verran. Tästä oppineena menen lavalle kymmenen minuuttia ennen tsekkaamaan säädöt ja tarvittaessa niitä hieman muuttamaan. Itse pyrin mahdollisimman vähän mitään muuttamaan mutta välillä on pakko, varsinkin jos toinen on vasenkätinen. Tosin kerran ekan setin soitin toisinpäin jolloin bändikaverit sanoivat että voitko vaihtaa toisinpäin.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Timi
25.12.2013 20:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paice60: Aika usein soitan laivoilla jossa on laivan oma setti lavalla. Kaksi eri bändiä vetää niillä saman päivän aikana ja viikonloppuna toinen on bilepändi. Itse soitamme tanssimusiikkia. Muutaman kerran on tullut yllärinä iltasetin alkaessa rumpujen aika erilainen säätö omaan soittoon verrattuna, no onneksi vuosia on takana useampi eli osaa soveltaa erilaisiin säätöihin soittoa jonkin verran. Tästä oppineena menen lavalle kymmenen minuuttia ennen tsekkaamaan säädöt ja tarvittaessa niitä hieman muuttamaan. Itse pyrin mahdollisimman vähän mitään muuttamaan mutta välillä on pakko, varsinkin jos toinen on vasenkätinen. Tosin kerran ekan setin soitin toisinpäin jolloin bändikaverit sanoivat että voitko vaihtaa toisinpäin.
 
Ammatilaisen asenne!Niillä kamoilla mennään mitä lavalla on.Vasureita runputtajia aikas harvassa.Mutta kuitenkin pitää varautua.
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «