Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käytännön vinkkejä keikkailuun
1 2 3 4 5 6
Stereophile
16.06.2006 22:42:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turha lähtä mistään Thomanilta tilaamaan. SMI-musicista (jälleenmyyjiä ympäri Suomen...) saat Ritterin rumpupussisarjan 55€. Meikällä on tuollainen ja toimii aivan helvetin hyvin. Ei naarmuja eikä kolhuja rummuissa vaikka välillä vähän kovaa kokeekin. Uudelle setille on kyllä tarkotus ostaa HardCaset.
 
Osta toki Millenniumin pussisetti jos haluat että pussisetti kestää vähemmän kuin 2vk.

 
Minä jouduin tilaamaan thomannilta, kun Suomesta ei meinannu millään saada minun rummuillle pusseja. Perus 20/10/12/14 setille lähtee täältä seitsemällä kympillä ok pussit, kullakselta paras tarjous minun paketille (24/13/16/18) oli 220€ Protection Racketit.
 
Thomannilla halvimmat Gewan pussit tuli maksamaan kuluineen 133€, sisältää myös virvelille pussin. Että siitä lähdetään. Tietysti nuo kalliimmat olis ollu paremmatkin, mutta minun keikkamäärillä pärjään varmasti hyvin näilläkin. On muuten Gewalla hinta/laatusuhde kohdallaan!
 
Kyllä nyt kelpaa...
Wailey
17.06.2006 11:53:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä jouduin tilaamaan thomannilta, kun Suomesta ei meinannu millään saada minun rummuillle pusseja. Perus 20/10/12/14 setille lähtee täältä seitsemällä kympillä ok pussit, kullakselta paras tarjous minun paketille (24/13/16/18) oli 220€ Protection Racketit.
 
Thomannilla halvimmat Gewan pussit tuli maksamaan kuluineen 133€, sisältää myös virvelille pussin. Että siitä lähdetään. Tietysti nuo kalliimmat olis ollu paremmatkin, mutta minun keikkamäärillä pärjään varmasti hyvin näilläkin. On muuten Gewalla hinta/laatusuhde kohdallaan!

 
Itse maksoin omasta pussisetistä sen n.50€ ja se sisälsi 10,12,14,20 sekä 14x5½ pussit. Pussit olivat ihan hyvin topattuja ja on vielä tänäkin päivänä täysin kuosissaan. Kyseessä siis Ritterin pussit, halvempaa sarjaa tosin. Kyllähän noita pitäs olla ihan hyvin saatavilla, rimpauttaa vaikka suoraan SMI-Musiciin jos lähin jälleenmyyjä ei osaa tehdä asialle mitn.
 
Stereophile
18.06.2006 07:24:42 (muokattu 18.06.2006 07:26:02)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse maksoin omasta pussisetistä sen n.50€ ja se sisälsi 10,12,14,20 sekä 14x5½ pussit. Pussit olivat ihan hyvin topattuja ja on vielä tänäkin päivänä täysin kuosissaan. Kyseessä siis Ritterin pussit, halvempaa sarjaa tosin. Kyllähän noita pitäs olla ihan hyvin saatavilla, rimpauttaa vaikka suoraan SMI-Musiciin jos lähin jälleenmyyjä ei osaa tehdä asialle mitn.
 
Oulun Musiikki-Kullas on yksi SMI:n jälleenmyyjistä. Ei kuulemma löytynyt 24"x18" eikä 18"x16" pussia suomesta tuon halvemmalla. Ja kuitenkin kyseessä tuttu myyjä keneltä kaikkein mieluiten soittovermeeni ostan.
 
E: monta kertaa aiemmin olen meinannut pistää tilausta saksan suuntaan, mutta ei ole tarvinnut... :)
 
Kyllä nyt kelpaa...
J. Cool
18.06.2006 22:26:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä sun kannataisi ottaa selvää mitä vaihevirhe tarkoittaa.
 
vaihe on niinku auton vaihde ja virhe on vähän niinku sillon jos joku mogailee. ja yhdessä niistä tulee kaks basaria, joista toinen ajaa eri vaihteella ku toinen ja toinen basari vaan mokaa.
 
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
Crashman
19.06.2006 11:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä jouduin tilaamaan thomannilta, kun Suomesta ei meinannu millään saada minun rummuillle pusseja. Perus 20/10/12/14 setille lähtee täältä seitsemällä kympillä ok pussit, kullakselta paras tarjous minun paketille (24/13/16/18) oli 220€ Protection Racketit.
 
Thomannilla halvimmat Gewan pussit tuli maksamaan kuluineen 133€, sisältää myös virvelille pussin. Että siitä lähdetään. Tietysti nuo kalliimmat olis ollu paremmatkin, mutta minun keikkamäärillä pärjään varmasti hyvin näilläkin. On muuten Gewalla hinta/laatusuhde kohdallaan!

 
Itse ostin juuri Suomesta tuon kokoisen Gewan setin hintaan vähän toistasataa euroa. Hinta/laatusuhde tuntuu olevan näissä kyllä kohdallaan.
 
Stereophile
19.06.2006 21:32:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin juuri Suomesta tuon kokoisen Gewan setin hintaan vähän toistasataa euroa. Hinta/laatusuhde tuntuu olevan näissä kyllä kohdallaan.
 
Mistä liikkeestä sai Gewaa suomesta?
 
Kyllä nyt kelpaa...
Crashman
19.06.2006 23:11:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä liikkeestä sai Gewaa suomesta?
 
Musiikki-Hellas tuo maahan ja noita saa ainakin heidän omasta liikkestään Helsingissä. Varmaan saa muualtakin etenkin jos osaa kysyä.
 
-Jere-
13.08.2006 18:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis yks vinkki tuohon nopeaan setin kasaamiseen keikalla: kannattaa treenata sitä yksin treeniksellä tyyliin että asentaa setin miten sattuu ja soittaa sillä puoli tuntia ja sitten toinen asento ja puoli tuntia, tuota kun koittaa niin huomaa että oma kroppa on taipuvainen soittamaan muistakin asennoista, sitten voi vedellä muiden seteillä niitten muitten asennoista muuttaa vaan omaa fiilistä siihen soittoon tyyliin, nyt vedänkin näin... loppujen lopuksi on ihan sama missä asennossa rummut on jotain hommaa voi liikuttaa sentin pari johonkin suuntaan mutta sellaiset neuroottiset hommat tyyliin, ei nyt oikein ole kohdallaan tuo virveli ja ratkaisu siihen että koskee sitä ja mitään ei tapahdu voi jättää pois ;)
 
hollmi-5
21.08.2006 18:20:03 (muokattu 21.08.2006 18:27:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...loppujen lopuksi on ihan sama missä asennossa rummut on jotain hommaa voi liikuttaa sentin pari johonkin suuntaan mutta sellaiset neuroottiset hommat tyyliin, ei nyt oikein ole kohdallaan tuo virveli ja ratkaisu siihen että koskee sitä ja mitään ei tapahdu voi jättää pois ;) Kun tekee paljon keikka, asettuu setti todella helposti kohdalleen. Tulee sellainen muisti, että kamat asettuvat oikeille korkeuksille ja etäisyyksille ilaman muistilukkoja ja merkkiteippejäkin.
 
Ja se vaihevirhe: Jos polkaisee bassorumpua, niin se on esim. vaihevirhe, että vasemmassa PA-tornissa kartio liikahtaa ulos ja oikeassa sisään. Bassorummut eivät voi olla vaihevirheessä (vai väittääkö joku, että polkaistessa kalvo tulee soittajaan päin?). Vaihevirhe tulee, jos toisen bassarin mikin johto on väärin kytketty tai PA:ssa on toisen kanavan signaali (johto väärin kytketty)vaihevirheessä.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
gulfstream650
31.08.2006 15:07:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satsatkaa kunnon rumpucaseihin... Kaverini kuljetti paikasta A paikkaan B rumpujaan pehmeissä keisseissä, joka oli tuhoon tuomittu jo ajatuksena. Määränpäässä kalliihko pehmeä pussisto oli luovuttanut kahvansa irti ja pari vetskaria oli ilmeisesti nyitty pois raiteiltaan. Lisäksi yhdessä tomissa oli selkeä, mekaaninen tälli, jonka korjaaminen on käytännössä mahdotonta. Loppujen lopuksi kaverini selvisi mielestäni vähillä vaurioilla, vaikka itse taivastelikin lentokenttien handlingin kovakouraisuutta.
 
Itse sijoitin (mielestäni oikea sana) Hardcasen keisseihin ja olen nyt kuljetellut rumpusettejä ympäri maailman useamman kerran. Tietystä syystä en joudu maksamaan ylipainosta mitään, mutta se on toinen juttu. Siksi tämä kuskausinto. Hardcasen hardware-laatikko osoittautui hintaansa nähden huonommaksi, mutta nyt hardware kulkee erittäin hyvän muotoisessa ja kestävässä Staggin keississä. Siitä ei kahva jää käteen, eivätkä fillarit irtoa ensimmäisten sadan oven- tai tai roudausrampin kynnyksellä. Hinta esimerkiksi Millbrookilla öbaut 150 euroa. Eipä myöskään haitsun puikko mene banaanin muotoiseksi.
 
Keissit maksavat itsensä takaisin mitä enemmän rumpuja joutuu kuljettamaan millä tahansa vempeleellä. Toistan jo aiemmin sanomani: tonnin tavara kannattaa laittaa tonnin keissiin.
 
Henkilöautokuskaukseen, vaikkapa kaupungilla, halvat pehmopussit käyvät, mutta kun esimerkiksi American Airlinesin matkatavarareiska tarraa kiinni basarikeissin kahvaan, aerodynamiikan eräs sääntö astuu voimaan: ilmassa liikutaan massassa. Rumpukeissi lentää kuin silitysrauta ja vain sopivasti joustava sekä sitkeä materiaali rummun ympärillä suojaa soitinta tarpeeksi. Mitä tahansa ei kuitenkaan paraskaan keissi suojaa.
 
Ja reissuja varten kannattaa muistaa ottaa kapulapussi rumpuavaimineen, korvatulppineen ja muine First Aid Kitteineen käsimatkatavaroihin. Saattaa käydä, että kohdepaikkaan rumpusi eivät koskaan saavu ajoissa. Lainarummut järjestyvät yleensä kuin taikaiskusta ja ainoa tuttu ja turvallinen esine keikkapaikalla on vain se kapulapussi... :-)
 
Vaikka kirpaisi, Hardcase on ollut hyvä investointi. Ne palvelevat rumpujani niin kauan kun vain kasassa pysyvät eli pitkään. Nyt Hardcaseissa on vain muutama naarmu, vaikka ne ovat matkustaneet kuin Ahtisaari aikoinaan. Rummut sisällä saattavat vaihtua nopeastikin, mutta keissit seuraavat!
 
Svengaa kuin kauris.
Progressor
31.08.2006 15:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja reissuja varten kannattaa muistaa ottaa kapulapussi rumpuavaimineen, korvatulppineen ja muine First Aid Kitteineen käsimatkatavaroihin. Saattaa käydä, että kohdepaikkaan rumpusi eivät koskaan saavu ajoissa. Lainarummut järjestyvät yleensä kuin taikaiskusta ja ainoa tuttu ja turvallinen esine keikkapaikalla on vain se kapulapussi... :-)
 
Vaan sitäpä ei tiedä, hyväksytäänkö koko kapulapussin sisältöä käsimatkatavaroiksi. Saattaa ruuvimeisselien ja vastaavien kanssa olla vähän niin ja näin...
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
eino mutku
31.08.2006 15:53:19 (muokattu 31.08.2006 15:54:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja reissuja varten kannattaa muistaa ottaa kapulapussi rumpuavaimineen, korvatulppineen ja muine First Aid Kitteineen käsimatkatavaroihin. Saattaa käydä, että kohdepaikkaan rumpusi eivät koskaan saavu ajoissa. Lainarummut järjestyvät yleensä kuin taikaiskusta ja ainoa tuttu ja turvallinen esine keikkapaikalla on vain se kapulapussi... :-)
 
Jos sallitte, lyhyt muistelo viime syksyltä. Olimme juurikin lähdössä ulkomaille soittamaan, ja ainoa mitä oli mukana oli kapulapussi ja käsimatkatavaroissa juuri sen takia että ne pysyvät varmasti matkassa. Kun laukku sitten meni valaisun läpi, mut otettiin sivuun ja laukku auki. Ystävällinen naishenkilö avasi kapulapussin ja oli ihan ymmällään että mitähän näiden kanssa nyt pitäisi tehdä, koska "nämähän ovat kuitenkin lyöntivälineitä. Odotappas niin käyn kysymässä että saako niitä ottaa ollenkaan mukaan koneeseen." No, esimies oli sanonut että homma on jees, mutta kuulemma "voi olla että jatkossa nää pitää laittaa ruumaan".
 
Mikäs siinä, mutta jos koneessa tulis tiukka paikka, niin vaikka nää mun käsivarret onko suht siimat, niin on ne nyt paksummat kun 7A kapula, ja nyrkkikin isompi kun kapulan tippi. Että en varmaan lähtis kaivelemaan lentolaukkua... :)
 
E:Hidas
 
kalamies#23 >-)))> "Voi juku ja keltakaikkiaan myäs!" -Sofia 3 v.
Progressor
31.08.2006 15:54:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, tuota juuri tarkoitin.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Shitmanek
31.08.2006 16:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sallitte, lyhyt muistelo viime syksyltä. Olimme juurikin lähdössä ulkomaille soittamaan, ja ainoa mitä oli mukana oli kapulapussi ja käsimatkatavaroissa juuri sen takia että ne pysyvät varmasti matkassa. Kun laukku sitten meni valaisun läpi, mut otettiin sivuun ja laukku auki. Ystävällinen naishenkilö avasi kapulapussin ja oli ihan ymmällään että mitähän näiden kanssa nyt pitäisi tehdä, koska "nämähän ovat kuitenkin lyöntivälineitä. Odotappas niin käyn kysymässä että saako niitä ottaa ollenkaan mukaan koneeseen." No, esimies oli sanonut että homma on jees, mutta kuulemma "voi olla että jatkossa nää pitää laittaa ruumaan".
 
Menimme keväällä Pariisiin, ja teimme välilaskun Saksassa. Olin sitten ottanut kapulat mukaan, sillä ajattelin että jos hotellissa tulisi tylsä hetki, voisin harjoitella hetken rudimentteja. Kapulapussi ei siis ollut mukana, vaan vain yksi pari. Turvatarkastuksessa sitten saksalaisvirkailija pysäytti minut ja avasi reppuni. Naikkonen ei edes tiennyt mitkä ne kepit olivat :) Hän kyseli työtovereiltaan oudoista puukepeistä ja he sanoivat että rumpukapulathan ne. En sitten joutunut jättämään Vic Firthejäni Saksaan.
 
M.A.C.H.O. # 12 "I'm airsick" -John Matrix
Speedy
31.08.2006 18:46:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä muuten kovissa ceisseissä vielä lisä pehmusteita seinämillä? Kun kuitenkaan se kovakotelo ei sitä putoamista mehmennä.. Ja kuitenkin jonkun verran sitä liikkumatilaa siellä sisällä on..
 
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
gulfstream650
01.09.2006 20:59:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä muuten kovissa ceisseissä vielä lisä pehmusteita seinämillä? Kun kuitenkaan se kovakotelo ei sitä putoamista mehmennä.. Ja kuitenkin jonkun verran sitä liikkumatilaa siellä sisällä on..
 
Hardcaseissa on pienet tyynyt seinämillä. Yleensä tilaa pikkufyllinkiin keisseissä on. Itse käytän 22" casea vaikka bassorumpu on 20". Sinne voi virittää jos jonkinnäköistä vaihtovillapaitaa- tai kalsaria halutessaan.
 
Svengaa kuin kauris.
LLLoyd
19.09.2006 06:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itselle ei tullut kapuloista ongelmia vaan nippusiteet jai kun niilla voi kuulemma sitoa ihmisen (kuinka helppoa se sitten taydessa lentokoneessa onkaan), jesseteippi taas paasi lapi. samoin tyokaluja jai helsinki-vantaalle kun ruumatavarat oli mennyt jo. pedaalit on kanssa kiellettyjen listalla.
eli kaytannot vaihtelee mutta ei kannata mitaan tyokaluja edes yrittaa saada kasimatkatavaroihin.
 
Starless
27.12.2006 17:03:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haha jos MacGyver on kyseessä niin helpompi sillä on jesseteipillä lentokone kaapata ku nippusiteillä.
 
gulfstream650
30.12.2006 18:15:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haha jos MacGyver on kyseessä niin helpompi sillä on jesseteipillä lentokone kaapata ku nippusiteillä.
 
Bassaripedaalilla voi hakata jotakin otsaan. Siis kun kaataa jonkun ja puristaa pedaalin kiinni jonkun korvaan. Vaarallinen laite!
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
Dnjmaster
03.02.2007 13:24:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussan sait.. Tässä oli erinomaisia vinkkejä.. Ja juuri tuo riitävän simppeli soitto on äärimäisen tärkeää. Turhat kikkailut sikseen. Tuskin kukaan yleisöstä kuuntelee pelkkiä rumpuja ja miettii, että vähä veti kovan jutun. Bändin pitää kuulostaa yhdessä hyvältä eikä yhden miehen soololta.
 
kalamies#40 >-)))>
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «