Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ovatko sormet(nivelet) kovilla?
1
kkallio
17.03.2024 18:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhuus ei tule yksin. Se tulee kaikenlaisten hullutusten kanssa. Ikää mittarissa kohta 70 vuotta, mutta soittaa pitää. Kitara piti jättää nurkkaan, kun vasemman käden sorminivelet ei kestä. Koskettimet vielä jotenkin menee. Olen käynyt muutaman kerran elävän musiikin pubissa tuttujen kanssa soittelemassa. Motiivivina oli käsky: "Kari, istu trummide taha ja hakka mängima." Aivan kauhealta se ensialkuun kuulosti, mutta vähän illan mittaan parani. Toinen kerta oli jo helpompi, vaikka hurraamista ei ollut vieläkään. Nyt on alkanut vähän kutkuttaa. Jospa ostaisi käytetyn sähkörumpusetin ja alkaisi treenaamaan. Infoa kamoista täältä M netistä löytyi kiitettävästi.
 
Sitten itse kysymykseen:
Kuinka paljon rumpujen soittaminen kuormittaa sormien niveliä? Ei tahtoisi pölyttyvien soitinten määrää enää kasvattaa. Ne muutamat soittoillat meni kipujen puolesta hyvin, mutta seuraava päivänä kyllä sormissa tuntui.
 
hollmi-5
26.03.2024 11:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kkallio: Vanhuus ei tule yksin. Se tulee kaikenlaisten hullutusten kanssa. Ikää mittarissa kohta 70 vuotta, mutta soittaa pitää. Kitara piti jättää nurkkaan, kun vasemman käden sorminivelet ei kestä. Koskettimet vielä jotenkin menee. Olen käynyt muutaman kerran elävän musiikin pubissa tuttujen kanssa soittelemassa. Motiivivina oli käsky: "Kari, istu trummide taha ja hakka mängima." Aivan kauhealta se ensialkuun kuulosti, mutta vähän illan mittaan parani. Toinen kerta oli jo helpompi, vaikka hurraamista ei ollut vieläkään. Nyt on alkanut vähän kutkuttaa. Jospa ostaisi käytetyn sähkörumpusetin ja alkaisi treenaamaan. Infoa kamoista täältä M netistä löytyi kiitettävästi.
 
Sitten itse kysymykseen:
Kuinka paljon rumpujen soittaminen kuormittaa sormien niveliä? Ei tahtoisi pölyttyvien soitinten määrää enää kasvattaa. Ne muutamat soittoillat meni kipujen puolesta hyvin, mutta seuraava päivänä kyllä sormissa tuntui.

 
Kapulaote on mahdollisimman vähän puristava jä rento. Ei ole nivelille paahksi, ellei väkisin väännä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «