Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Osaatteko soittanut "väärinpäin"? Onko hyötyä?
1 2 3 4 5 6 7
Weturi
09.01.2020 22:21:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: Lisäksi täytyy huomioida, että ridea soitetaan eri tekniikalla kuin rumpua ja haitsua poljetaan eri tekniikalla kuin bassaria. En haluaisi lähteä opettelemaan jazz-riden soittamista vasurilla (ellei sattuisi olemaan esim. 20 v luppoaikaa).
 
Varmaankin näin. Itse en osaa soittaa jazzia ollenkaan ja en siitä paljoa muutenkaan ymmärrä.
Tykkään kovasti tosta Black Country Communionista.
Treenasin eilen vasurina niiden yhtä, ei niin parasta mutta hienoa biisiä, varsinkin sitä jyräävää komppia.
Käänsin setin takaisin oikein päin tänään ja jatkan harjoituksia. Se sujui paikoitellen varsin mukavasti vasurina, se BCC biisi.
Vasen edellä toi uutta potkua elämään. Aijon jatkossakin viljellä sitä. Mutta oikeakätisellä setillä. Suosittelen muillekkin.
 
Musiikillisia termejä en osaa, jotenka siitä kompista en osaa muuta sanoa kuin että alkaa tossa minuutin kohdalla ;
 
https://m.youtube.com/watch?v=36T4O … =RDEMmc0brDSM5wzNYIZuGZuZoQ&index=5
 
Hieno bändi. Täynnä lahjakkuuksia. Mun makuun.
 
AP
09.01.2020 23:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: Lisäksi täytyy huomioida, että ridea soitetaan eri tekniikalla kuin rumpua ja haitsua poljetaan eri tekniikalla kuin bassaria.
 
Näinpä. Ja siksi olisikin jännä kokeilla hetki ihan vaan vaikka itselleen nauramisen nimisssä :)
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Epämuusikko
10.01.2020 01:10:54 (muokattu 10.01.2020 11:36:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Steve Smith nyt ei ole erityisen tunnettu beat-kädestään. Tekniikkaa kyllä piisaa. (ja OK, Bryan Adamsin "Heaven" on ihan istuvaa takomista)
-Don't Stop Believingin komppi käy (äkkiseltään muisteltuna) tomareilla tuon tuosta, niin se voi olla luontevaa suorittaa avokäsin
-Kuten tml sanoi, ihmiselämä on lyhyt siihen, että saa asiat toimimaan kunnolla edes yksi raaja kerralla. Mutta kuten eräs toinen tämän palstan tyyppi sanoi, "soittamalla väärä käsi edellä saa hyvän Ralph Molina -simulaattorin". Rumpujensoiton ihanteita on moneen junaan, mutta "molempineuvoisella koordinaatiolla" on rajansa silloin, kun ruvetaan puhumaan oman soiton pienimmillä nyansseilla, tai soittamaan niin tarkasti että hirvittää, tai kun mennään johonkin tyyliin feel (yleensä kulttuuriin kasvamisen tai intensiivisen kuunteluorientoituneen tietoisen omaksumisen kautta) edellä sisään. Eipä tämä tosin oo estäny Simon Phillipsiä ja Gary Husbandia takomasta avo-otteella pitkät pätkät.
 
tai jotain.
 
Onhan sitä itekki tullu joskus kokeiltua. no regrets.
 
So smooth you can hear the beard.
Weturi
10.01.2020 20:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Open-hand.
 
Haulla löytyi kaikki kahdeksan keskustelua, joissa sana esiintyi. Missään ei varsinaisesti keskusteltu aiheesta.
Tässä säikeessä on varsin moneen otteeseen otettu asia esille. Jotenka liittyy aiheeseen. Definitely.
Otsikossa oli, että onko hyötyä. Tosin mullahan on ideaali tilanne muihin verrattuna, uskoisin.
Uuden tulemisen jälkeen vain noi vuosi kannuttelua takana. Ei joutunut aivot ja motoriikka edes kovin lujille. Alkuun tökki tietysti ja soitto oli jokseenkin, no sellaista ei julkaisukelpoista. Mutta selvä hyöty.
Ai mikä hyöty?
Jos nyt jätetään suosiosta jazz-rumpalointi pois ja mietitään asiaa ihan perusrumpalina. Mikä sitten onkaan perusrumpalointia.
Meni setin sijoitteluajattelu uusiin puihin. Kokeilunhalu lisääntyi potenssiin x. Itseluottamus omiin kykyihin kasvoi. Ei tietenkään tarkoita, että musta tuli yhdesä kahdessa yössä lahjakkuus joka ei mahdu enään mihinkään huoneeseen ekonsa kanssa. Vaan, välillä vasen edellä "open-hand" antaa tilaa luovuudelle. Olen erittäin iloinen asiasta. Mielestäni se on a ja ö. Luovuus.
Perus juttuja voi tahkota läpi elämänsä ja parantaa niitä. Toisille riittää, toisille ei.
 
Ps. Youtubesta löytyy kosolti videoita aiheesta. Suosittelen. Open handed jne.
 
tml
10.01.2020 21:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on terveydellinen syy leadata vasemmalla kädellä, niin silloin ei tietenkään ole valinnanvaraa. Mutta jos open handed soittaminen muuten vain kiinnostaa, niin senhän voi tehdä myös right-hand leadillä niin kuin Markus Ketola jossain vaiheessa:
 
http://www.valonkuvia.fi/jazz/007/kuvat/004.jpg
 
Eli remote haikka oikealle puolelle ja tomit menevät oikealta vasemmalle (Markuksella taisi olla yksi lattiatomi myös oikealla puolella).
 
Mutta jos edes joskus joutuu soittamaan backline tai toisen rumpalin kamoilla, nämä erikoisemmat asettelut ovat tietenkin hieman hankalia.
 
Duro
10.01.2020 21:02:26 (muokattu 10.01.2020 21:03:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on kans hyvä esimerkki "huijaus-open-handedista". Hyvin kulkee kaikesta huolimatta: https://www.youtube.com/watch?v=nKzQQZp4jt8
 
Haluisin ite kans testata tuontyyppistä setuppia joskus. Sitten joskus, kun on liikaa rahaa ja varat kaapelihaikkaan ni ehkä.
 
Prönts.
Epämuusikko
10.01.2020 21:31:28 (muokattu 10.01.2020 21:32:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: Jos on terveydellinen syy leadata vasemmalla kädellä, niin silloin ei tietenkään ole valinnanvaraa. Mutta jos open handed soittaminen muuten vain kiinnostaa, niin senhän voi tehdä myös right-hand leadillä niin kuin Markus Ketola jossain vaiheessa:
 
http://www.valonkuvia.fi/jazz/007/kuvat/004.jpg

 
Ja siihen oli toki hänellä terveydellinen syy. Ja joo, silloin ollaan edelleen right-hand leadissa. onneksi.
 
+ vierastan jakoa jazz-rumpaleihin ja perusrumpalointiin. toki voi lähestyä porttiteorian kautta, riden osalta kun vähän harventaa shufflea sekä tekee hieman koordinaatioharjoituksia niin hupsista saatana.
 
So smooth you can hear the beard.
jabajee
11.01.2020 02:46:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieleen on jäänyt Agentsin alkuperäinen rumpali Juha Takanen, joka soitti ja soittaa oikeankätisellä setillä, jossa ride on vasemmalla puolella ja liidaa vasurilla. Vanhoista Agents videoista näkee soitantaa. Tuossa joku tuoreempikin esitys häneltä https://youtu.be/UJdj4ftJIcI
 
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Weturi
11.01.2020 07:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Tässä on kans hyvä esimerkki "huijaus-open-handedista". Hyvin kulkee kaikesta huolimatta: https://www.youtube.com/watch?v=nKzQQZp4jt8
 
Haluisin ite kans testata tuontyyppistä setuppia joskus. Sitten joskus, kun on liikaa rahaa ja varat kaapelihaikkaan ni ehkä.

 
Joo. Kaveri selittää ton setupin tällä videolla ;
 
https://m.youtube.com/watch?v=4nR49qEdONs
 
Toinen hyvä video tähän "sääntöjen rikkomiseen" on ;
 
https://m.youtube.com/watch?v=tBzevnyjMfk&t=37s
 
Kun lapsi, ilman ulkoista opetusta aloittaa soittamaan rumpuja, niin ei laita käsiä ristiin. Soittaa "luovasti" open hand-periaatteella. Lapsen logiikka. Kunnes tulee joku ja näyttää...
Vapaa suomennos videolta.
 
Duro
11.01.2020 11:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weturi: Kun lapsi, ilman ulkoista opetusta aloittaa soittamaan rumpuja, niin ei laita käsiä ristiin. Soittaa "luovasti" open hand-periaatteella. Lapsen logiikka. Kunnes tulee joku ja näyttää...
 
En nyt menis näinkään sanomaan. Ei kukaan muakaan ole koskaan opettanut ja ekaa kertaa kun astuin setin ääreen niin kädet oli ristissä suoraan. Aina olin ilmarummutellutkin sitä ennen sillai että oikee käsi siinä hakkas peltejä ja oikea jalka polki basaria. Ihmiset kun on valtaosa aika toispuoleisia ja se on ihan fine. Ei se kenenkään luovuutta huononna vaikka kädet ristissä oliskin.
 
Prönts.
Jucciz
12.01.2020 05:56:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärkeintä tässä - kuten kaikissa rumpujensoittoa vähänkään sivuavissa keskusteluissa - on hypätä välittömästi kirjoituksen yli, jos sen on kirjoittanut Krice. Tällöin säästyy paljon kallisarvoista aikaa eikä vahingossakaan altistu päämäärättömän arpomisen sekä ammattilaisten neuvojen systemaattisen sivuuttamisen tuloksena syntyneille harhakäsityksille. Olen huomannut tämän, vaikken edes itse ole rumpali.
jazzmies
12.01.2020 10:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: + vierastan jakoa jazz-rumpaleihin ja perusrumpalointiin. toki voi lähestyä porttiteorian kautta, riden osalta kun vähän harventaa shufflea sekä tekee hieman koordinaatioharjoituksia niin hupsista saatana.
 
Pätkä John Rileyn haastattelusta vapaasti suomennettuna.
 
"Voin soittaa rockbeatia, mutta se ei tee minusta rockmuusikkona. Minun täytyy tietää, miten John Bonham tai Charlie Watts varioi sitä, ja Ringo Starr tai Carmine Appice. Opiskelemalla heitä, jotka ovat eksperttejä oli kyseessä jazz tai rock on informatiivista. Silloin kun rock ilmestyi mukaan, ei ollut rockrumpaleita. Oli vain jazzrumpaleita, jotka modifioivat tietämäänsä sopimaan uuteen muodostelmaan. Monet rummutuksen innovaatiot syntyvät adaptoitumalla muutoksiin. Muunnamme sitä mitä me soitamme sopiakseen uuteen tilanteeseen.
 
Täydellinen esimerkki siitä on rockbeat. Ennen sitä meillä oli swingbeat. Kun kuuntelemme ensimmäisiä rocklevyjä, niin kuulemme rumpalin soittavan siellä swingiä, mutta he muunsivat sen shuffleksi, koska pianistit soittivat sitä rytmiä. Ja näin swingbeatista tuli shufflebeat. On legenda, josta en tiedä onko se totta, rumpali Earl Palmer kuunteli ottoaan pianisti Little Richardin kanssa ja totesi että jokin tässä on vialla. Hän kuunteli tarkemmin ja huomasi, että Little Richard muutti kuviotansa tasajakoisemmaksi, joten Earlin oli soitettava tasaisemmin, josta tuli rock beat. Innovaation teki pianisti ja rumpali teki siitä adaptaation.
 
Kasvamme siitä tiedosta, joka meillä oli aikaisemmin rock versoi jazzista, funk versoi rockista, ja hiphop versoi funkista. Jos haluat tietää enemmän näistä asioista, niin mene tutustu mitä on tapahtunut ennen. Usein innovaatiot ovat pienempiä kuin mitä luulet. Uusin kaveri, joka soittaa uusinta juttua, soittaa jättämällä vanhasta yhden nuotin pois tai lisäämällä siihen kolme.
 
Jos haluat olla informoitu siitä, miten instrumentti tai instrumentin soitto kehittyivät, tarvitset jotakin perustaa sille. Ei sinun tarvitse oppia soittamaan kuin Max Roach. Mutta iso osa siitä, mitä rumpalit nykyisin soittavat, niin Max soitti jo vuonna 1947."
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Ruutikallo
18.01.2020 20:23:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://youtu.be/2yIHed8Q_6g
 
Tällä tyypillä on tuohon open-handed hommaan ihan järkeviäkin näkökulmia, vaikkakaan en itse lähtis omaa liidaavaa kättäni vaihtamaan.
 
Jäikö jotain sanomatta? -Niin paljon sanomatta jää.
Weturi
18.01.2020 21:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Pätkä John Rileyn haastattelusta vapaasti suomennettuna.
 
"Voin soittaa rockbeatia, mutta se ei tee minusta rockmuusikkona. Minun täytyy tietää, miten John Bonham tai Charlie Watts varioi sitä, ja Ringo Starr tai Carmine Appice. Opiskelemalla heitä, jotka ovat eksperttejä oli kyseessä jazz tai rock on informatiivista. Silloin kun rock ilmestyi mukaan, ei ollut rockrumpaleita. Oli vain jazzrumpaleita, jotka modifioivat tietämäänsä sopimaan uuteen muodostelmaan. Monet rummutuksen innovaatiot syntyvät adaptoitumalla muutoksiin. Muunnamme sitä mitä me soitamme sopiakseen uuteen tilanteeseen.
 
Täydellinen esimerkki siitä on rockbeat. Ennen sitä meillä oli swingbeat. Kun kuuntelemme ensimmäisiä rocklevyjä, niin kuulemme rumpalin soittavan siellä swingiä, mutta he muunsivat sen shuffleksi, koska pianistit soittivat sitä rytmiä. Ja näin swingbeatista tuli shufflebeat. On legenda, josta en tiedä onko se totta, rumpali Earl Palmer kuunteli ottoaan pianisti Little Richardin kanssa ja totesi että jokin tässä on vialla. Hän kuunteli tarkemmin ja huomasi, että Little Richard muutti kuviotansa tasajakoisemmaksi, joten Earlin oli soitettava tasaisemmin, josta tuli rock beat. Innovaation teki pianisti ja rumpali teki siitä adaptaation.
 
Kasvamme siitä tiedosta, joka meillä oli aikaisemmin rock versoi jazzista, funk versoi rockista, ja hiphop versoi funkista. Jos haluat tietää enemmän näistä asioista, niin mene tutustu mitä on tapahtunut ennen. Usein innovaatiot ovat pienempiä kuin mitä luulet. Uusin kaveri, joka soittaa uusinta juttua, soittaa jättämällä vanhasta yhden nuotin pois tai lisäämällä siihen kolme.
 
Jos haluat olla informoitu siitä, miten instrumentti tai instrumentin soitto kehittyivät, tarvitset jotakin perustaa sille. Ei sinun tarvitse oppia soittamaan kuin Max Roach. Mutta iso osa siitä, mitä rumpalit nykyisin soittavat, niin Max soitti jo vuonna 1947."

 
No joo. Ehkä toi perusrumpalointi-termi oli hieman huono valinta.
Hyvää tekstiä yllä. Kiitos siitä.
Mutta.
Tosiaankin. Jazz ja Blues on myös keksittyjä. Sittemmin moni musiikkityyli pohjautuu niihin. Totta.
Kaikki musiikki on keksittyä, joskus. Suomen kielikin on keksittyä. Se on kehittynyt aikain saatossa.
 
Rummuttelu ja lyömäsoittimet.
Joudutaan menemään aikamatkalle. Juurille.
Ihmisellä on rytmitaju tai sitten ei. On sellainen vitsi, että on yhtä paha, jos on rytmitajuton neekeri tai huumorintajuton savolainen.
Tässä viimeaikoina olen kuunnellut erilaisten alkuperäiskansojen musiikkia. Ne on kaikki rytmikkäitä.
Jazzista ei voi sanoa samaa. On alku ja loppu. Siinä välissä sooloilua. Monet kuuntelee sitä sooloilua pippelit ojossa ja koska tunnetusti jazz musiikki on vaativaa kuunnella saatika sitten soittaa, niin itse rajasin ; Jazz rumpalointi ja perusrumpalointi. Eli, jazz on oma lukunsa ja sitten kaikki muu. Näin siis oma "maalaismielipide".
 
Tosiasia on että ilman jazz ja blues musiikkia meillä ei olisi mitä meillä on nyt.
Bonzzokin imuroi vaikutteita omaan soittoonsa jazzista. Muistaakseni ihannoi Buddy Richiä. Ja kaikki voi kuulla tai olla kuulematta Led Zeppelinin keskeisen hahmon, rumpalin, jazz- vaikutteista soitantaa.
 
Mutta takaisin asiaan.
Buddy Rich mainitsi joskus suivaantuneena, että Louie Bellsson voisi opetella soittamaan kunnolla yhdellä basarilla. Näin siis vuonna 1949. Louie laittoi tupla basarit.
Kyseinen herra oli siis ensimmäinen hard/ heavy rumpali. Jos sellainen ilmaisu sallitaan.
 
Open hand ja vaikka ihan kokonaan " väärinpäin" soittaessa, ei varmaankaan ole haittaa jos molemmat jalat on samalla viivalla. Vai mitä.
 
Hyvät naiset ja herrat. Louie Bellson ja Motörheadin Overkill 50-luvun tyyliin ;
 
https://www.youtube.com/watch?v=TCLDX2FzPt4
 
Kyllä lähtee!
 
Weturi
18.01.2020 21:29:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruutikallo: https://youtu.be/2yIHed8Q_6g
 
Tällä tyypillä on tuohon open-handed hommaan ihan järkeviäkin näkökulmia, vaikkakaan en itse lähtis omaa liidaavaa kättäni vaihtamaan.

 
Okei. Ihan järkevän oloista perusmatskua. Pitää tutustua ukkelin materiaaliin.
Mun vinkki.
Jos tuntuu vieraalta asia, että vasen käsi " liidaa". Opettelee ensin koputteleen tahtia vasemmalla ja ottaa basarin mukaan. Vasen tai oikea jalka, riippuu setistä ja polkimista. Kun se sujuu, niin sitten ottaa mukaan snaren.
Vasureilla tietysti toisin päin. Jalka mielen ja mahdollisuuksien mukaan. Vasen tai oikea.
 
Ei kannata antaa periksi jos ei heti suju.
Voi mennä päiviä, viikkoja, kuukausia. Mutta lopussa kiitos seisoo.
En edes tiedä millainen loppu itsellä häämöttää. Vasta päässyt juonesta kiinni.
Kivaa joka tapauksessa.
Tänään treenasin Airbournea. Sellaista vähän tiukempaa AC/DC tyyppistä musaa. Soitin oikealta puolelta ja vaihdoin vauhdissa vasemmalle.
 
Ei muutakuin avoin mielin kohti uutta seikkailua. Suosittelen.
 
hollmi-5
22.01.2020 21:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weturi: No joo. Ehkä toi perusrumpalointi-termi oli hieman huono valinta.
Hyvää tekstiä yllä. Kiitos siitä.
Mutta.
Tosiaankin. Jazz ja Blues on myös keksittyjä. Sittemmin moni musiikkityyli pohjautuu niihin. Totta.
Kaikki musiikki on keksittyä, joskus. Suomen kielikin on keksittyä. Se on kehittynyt aikain saatossa.
 
Rummuttelu ja lyömäsoittimet.
Joudutaan menemään aikamatkalle. Juurille.
Ihmisellä on rytmitaju tai sitten ei. On sellainen vitsi, että on yhtä paha, jos on rytmitajuton neekeri tai huumorintajuton savolainen.
Tässä viimeaikoina olen kuunnellut erilaisten alkuperäiskansojen musiikkia. Ne on kaikki rytmikkäitä.
Jazzista ei voi sanoa samaa. On alku ja loppu. Siinä välissä sooloilua. Monet kuuntelee sitä sooloilua pippelit ojossa ja koska tunnetusti jazz musiikki on vaativaa kuunnella saatika sitten soittaa, niin itse rajasin ; Jazz rumpalointi ja perusrumpalointi. Eli, jazz on oma lukunsa ja sitten kaikki muu. Näin siis oma "maalaismielipide".
 
Tosiasia on että ilman jazz ja blues musiikkia meillä ei olisi mitä meillä on nyt.
Bonzzokin imuroi vaikutteita omaan soittoonsa jazzista. Muistaakseni ihannoi Buddy Richiä. Ja kaikki voi kuulla tai olla kuulematta Led Zeppelinin keskeisen hahmon, rumpalin, jazz- vaikutteista soitantaa.
 
Mutta takaisin asiaan.
Buddy Rich mainitsi joskus suivaantuneena, että Louie Bellsson voisi opetella soittamaan kunnolla yhdellä basarilla. Näin siis vuonna 1949. Louie laittoi tupla basarit.
Kyseinen herra oli siis ensimmäinen hard/ heavy rumpali. Jos sellainen ilmaisu sallitaan.
 
Open hand ja vaikka ihan kokonaan " väärinpäin" soittaessa, ei varmaankaan ole haittaa jos molemmat jalat on samalla viivalla. Vai mitä.
 
Hyvät naiset ja herrat. Louie Bellson ja Motörheadin Overkill 50-luvun tyyliin ;
 
https://www.youtube.com/watch?v=TCLDX2FzPt4
 
Kyllä lähtee!

 
No! Ei se siihen aikaan ollut heavya. Rich teki yhden keikan tuplabassareilla ja se oli kuuleman mukaan erittäin kova juttu, mutta todellakin kommentoi, että kannattaa ensin opetella soittamaan yhdellä bassorummulla.
 
Katsele tuo. Siinä on hyvää juttua:
 
https://www.youtube.com/watch?v=xSRJ1hdfC-o
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weturi
23.01.2020 19:42:02 (muokattu 23.01.2020 19:45:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: No! Ei se siihen aikaan ollut heavya. Rich teki yhden keikan tuplabassareilla ja se oli kuuleman mukaan erittäin kova juttu, mutta todellakin kommentoi, että kannattaa ensin opetella soittamaan yhdellä bassorummulla.
 
Katsele tuo. Siinä on hyvää juttua:
 
https://www.youtube.com/watch?v=xSRJ1hdfC-o

 
Joo, oli hyvä tietopläjäys. Kiitos siitä.
Taas on viikon työt tehty ja muutama päivä aikaa harrastaa.
Kovasti miettinyt tota open hand-juttua. Ja tietynlaista settiä.
Tällä hetkellä olisi unelma setti Ludvigin vistalite 22 fab smoke. 22x14/ 13x9/ 16x16 ja vaijeri haikka siihen oikealle puolelle, mihinkä jää sopivasti tilaa, kun on vain yksi pikku tomi. Taman iron cobra 905 vaijeri haikka.
Taman 2020 päivänvalon saanut normi haikka dyna sync vasemmalle puolelle. Siihen väliin vasurin bassopedaali tuplista. Molempiin haikkoihin, myös tänä vuonna julkistettu taman Sizzle Touch Drop Clutch STDC7.
 
Hauskaa on, että ilman tätä "avointa ajattelua" en olisi edes harkinnut toisen pikku tomin pois jättämistä. Nyt se tuntuu ihan järkevältä ajatukselta.
 
Tässä vielä linkit oman ajattelumailman vekottimiin ja settiin ;
 
https://www.stpaulssound.fi/tama-ir … 05rh-remote-hi-hat-stand/p/HH905RH/
 
https://www.tama.com/asia/products/detail/hhds1.html
 
Dyna sync haikka.
 
https://www.tama.com/eu/products/detail/stdc7.html
 
Drop clutch.
 
Pearlin halpis tuplapolkimet, jotka on ihan hyvät, niin vaihtuu taman dyna synckeihin. Olen niitä kokeillut liikkeessä. Tammer piano.
 
https://www.tama.com/eu/products/detail/hpds1tw.html
 
Ihanan selkeetä ja ihanan kallista.
 
Weturi
23.01.2020 20:19:08 (muokattu 23.01.2020 20:38:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weturi: Joo, oli hyvä tietopläjäys. Kiitos siitä.
Taas on viikon työt tehty ja muutama päivä aikaa harrastaa.
Kovasti miettinyt tota open hand-juttua. Ja tietynlaista settiä.
Tällä hetkellä olisi unelma setti Ludvigin vistalite 22 fab smoke. 22x14/ 13x9/ 16x16 ja vaijeri haikka siihen oikealle puolelle, mihinkä jää sopivasti tilaa, kun on vain yksi pikku tomi. Taman iron cobra 905 vaijeri haikka.
Taman 2020 päivänvalon saanut normi haikka dyna sync vasemmalle puolelle. Siihen väliin vasurin bassopedaali tuplista. Molempiin haikkoihin, myös tänä vuonna julkistettu taman Sizzle Touch Drop Clutch STDC7.
 
Hauskaa on, että ilman tätä "avointa ajattelua" en olisi edes harkinnut toisen pikku tomin pois jättämistä. Nyt se tuntuu ihan järkevältä ajatukselta.
 
Tässä vielä linkit oman ajattelumailman vekottimiin ja settiin ;
 
https://www.stpaulssound.fi/tama-ir … 05rh-remote-hi-hat-stand/p/HH905RH/
 
https://www.tama.com/asia/products/detail/hhds1.html
 
Dyna sync haikka.
 
https://www.tama.com/eu/products/detail/stdc7.html
 
Drop clutch.
 
Pearlin halpis tuplapolkimet, jotka on ihan hyvät, niin vaihtuu taman dyna synckeihin. Olen niitä kokeillut liikkeessä. Tammer piano.
 
https://www.tama.com/eu/products/detail/hpds1tw.html
 
Ihanan selkeetä ja ihanan kallista.

 
Editd.
Jäi pois setti mihinkä olen ihastunut ;
 
url=https://aijaa.com/0l8Xnkimghttps://img.aijaa.com/m/00415/14789414.jpg/img/url
 
url=https://aijaa.com/AxDZYqimghttps://img.aijaa.com/m/00523/14789417.jpg/img/url
 
Aivan ihana. 22x14 basarin saundi vähän mysteeri. Antaa kuitenkin tilaa enemmän 13x9 tomin sijoittelulle.
 
Menee varmaankin samalla.
Herra Holmi-5 kahdella ällällä. Kun tunnut tietävän noista Ludwigin rummuista, niin millainen näppituntuma on noiden kahden mainitsemasi suomalaisen toimittajan suhteen, että jos halua tilata jotain tiettyä yksittäistä rumpua valmistajalta, niin mitenkähän onnistuu? Ludwigin omilla sivuilla mainitaan kyllä kaikki koot saatavilla olevilla väreillä. Mitenkähän käytäntö. Smoke on 2018 tullut normi väri.
Lähinnä kiinnostaa sävy sävyyn snare ja ehkä mahdollinen sävy sävyyn lisä-pikkutomi.
 
hollmi-5
24.01.2020 08:27:56 (muokattu 24.01.2020 08:29:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoke Vistalite oli jo 70-luvulla... En osaa virvelistä sanoa, miten uusi soundaa. 70-lukulainen oli vähän yksi-ilmeinen. Rokkisoundi kylläkin. 14x22 bassorumpu on hyvä. Ostaa noita voi keneltä haluaa. Yksittäin voi tilata, mutta toimitusaika saattaa olla pitkä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Weturi
24.01.2020 21:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Smoke Vistalite oli jo 70-luvulla... En osaa virvelistä sanoa, miten uusi soundaa. 70-lukulainen oli vähän yksi-ilmeinen. Rokkisoundi kylläkin. 14x22 bassorumpu on hyvä. Ostaa noita voi keneltä haluaa. Yksittäin voi tilata, mutta toimitusaika saattaa olla pitkä.
 
Ok. Kiitos vastauksesta.
Joo tiedostin ton smoken olemassaolon jo 70-luvulta.
Uusi virveli kuulostaa kyllä hyvältä, kalvovalinnoista ja viritysasteesta riipuen. Youtube.
Bassorumpu saundaa kyllä hyvältä. Tänään löysin youtubesta hyvän rainan.
Aika harvoin mitään myynnissä suomessa, vaikka kuinka haluttaisi ostaa.
Pitänee selvittää noita tilausasioita firmoita jotka ludwiggia myy, suomessa.
 
Muita merkkejä saa sitten paljon halvemmalla, acryylinä.
Aika ja rahapussi näyttää, että missä mennään. Sitten joskus. Ludwigilla mennään jos perse kestää.
 
No, mites on. Onko siellä joku nyttemmin intoutunut aiheesta ja rohjennut kokeilemaan? Jos vaikka aiemmin ei ole tullut kokeiltua? Millaisia mietteitä ja tuloksia?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «