Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5242 243 244 245 246
Piepe
02.03.2023 23:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: On tää El Estepario Siberiano kyllä melkoinen ukko.
 
https://www.youtube.com/watch?v=21z3PJmDuqw

 
One bad ass mother. Rento äiä.
 
Epämuusikko
02.03.2023 23:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piepe: En tajjuu. Kauhee hehkutus kommenteissa ja äänityksen laatu aivam paska. Selitä kömpelöstipoistumisäännähdys?
 
En muista, ehkä se on tuo 0.45 jotenkin jälkijunassa aukeava haitsu.
 
Musta tuo kuulostaa tosi hyvältä. "Valmiilta". "Laadukasta ja täydellisesti sisäänotettua" soundia saa helposti, tuossa on kahdella mikillä valmista kamaa. Toki aina saa olla eri mieltä.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Piepe
02.03.2023 23:39:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: En muista, ehkä se on tuo 0.45 jotenkin jälkijunassa aukeava haitsu.
 
Musta tuo kuulostaa tosi hyvältä. "Valmiilta". "Laadukasta ja täydellisesti sisäänotettua" soundia saa helposti, tuossa on kahdella mikillä valmista kamaa. Toki aina saa olla eri mieltä.

 
Kauhee särinä vaan joka lyönnillä läsnä, häirittee.
 
Henri Henri Olavi
02.03.2023 23:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piepe: One bad ass mother. Rento äiä.
 
Todella. Spliffi palaa lähes joka videossa. Tuokin tyyppi vaan treenaa päivät läpeensä. Eipä tuohon soittoon muuten tietty pääsekään.
 
kuchisabishii
Epämuusikko
03.03.2023 10:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piepe: Kauhee särinä vaan joka lyönnillä läsnä, häirittee.
 
Kyllä sen kuulovaurio korjaa.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Krice
22.03.2023 18:50:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitan rumpuja lähinnä silloin kun pitää keksiä jotakin muuta tekemistä kuin koodaaminen, tai youtuben katsominen. En edes soita mitään järkevää vaan hakkaan rumpuja satunnaisesti. Hassua kyllä olen huomannut viime aikoina, että jostakin syystä olen alkanut lyömään aika kovaa, se vain tulee automaattisesti. Varsinkin jos käyttää normaaleja kapuloita eikä pyöreäkärkistä.
 
Piepe
23.03.2023 15:34:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Hassua kyllä olen huomannut viime aikoina, että jostakin syystä olen alkanut lyömään aika kovaa, se vain tulee automaattisesti. Varsinkin jos käyttää normaaleja kapuloita eikä pyöreäkärkistä.
 
Alat oppia.
 
Epämuusikko
17.04.2023 10:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kirjoitus
 
http://www.cruiseshipdrummer.com/20 … -records-its-about-records-its.html
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
AP
17.04.2023 14:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Soitan rumpuja lähinnä silloin kun pitää keksiä jotakin muuta tekemistä kuin koodaaminen, tai youtuben katsominen. En edes soita mitään järkevää vaan hakkaan rumpuja satunnaisesti. Hassua kyllä olen huomannut viime aikoina, että jostakin syystä olen alkanut lyömään aika kovaa, se vain tulee automaattisesti. Varsinkin jos käyttää normaaleja kapuloita eikä pyöreäkärkistä.
 
Tässä on muuten ehkä vahingossa osuvat sanavalinnat. On ihan eri asia lyödä kovaa kuin hakata.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Piepe
18.04.2023 20:56:23 (muokattu 18.04.2023 21:07:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta hakkaamisesta. Nykyisen treeniksen akustiikka on vissiin niin otollinen, että kaikki pikku nyanssit ja herkät hipsutukset kuuluu soitossa jotenkin selvemmin. Tai sitten mieltymykset on muuttuneet. Mutta kuitenkin diggaan soitella entistä enemmän kevyempää pop/jazz/elektro/hiphop -kamaa. Teen usein niin, että laitan nappeihin jotain sanoisinko epä-rumpumusiikkia, esim. Cardigansia, Airia, Röyksoppia tai Villagersia, ja rupeen kolaamaan siihen päälle niin perkeleesti kaikkea hauskaa ja erilaisia chopseja.
 
Vastapainona sille kun bändihommissa tupataan tuuttaamaan ns. täysillä, jolloin herkät hipsutukset on turhaa :( Oonkin miettinyt pitäskö sitä jotain folk-henkistä orkkaa lähteä rakentamaan seuraavaksi.
 
Weturi
05.06.2023 12:43:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.thomann.de/fi/ludwig_l203_speed_king_pedal.htm
 
Tässä elämässä pitää tehdä ainakin yksi asia vielä, ihan varmasti.
Kyllä.
Pakko se on kokeilla.
 
hollmi-5
05.06.2023 14:05:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weturi: https://www.thomann.de/fi/ludwig_l203_speed_king_pedal.htm
 
Tässä elämässä pitää tehdä ainakin yksi asia vielä, ihan varmasti.
Kyllä.
Pakko se on kokeilla.

 
Jokaisen kannattaa joskus antaa Speed Kingille mahdollisuus. Minulla taitaa vielä kaksi noita olla. Molemmat 60-luvulta.
 
Ludwigin ensimmäinen tuote oli bassorummun pedaali. Bassorummun pedaaleja oli aiemminkin, mutta niiden toimintaperiaate oli toisenlainen. Ludwig meni lamassa Conn-yhtiölle ja vuonna 1937 Ludwig oli vapaa tekemään taas rumpuja. Ludwig ei saanut käyttää omaa nimeään ja firman nimeksi laitettiin W.F.L. (William F Ludwig). Speed King on tuolta vuodelta.
 
2014 Ludwig ilmoitti, että Speed Kingin tuotanto loppuu, koska pedaalin kriittisten osien toimitus oli vaikeutunut ja osin loppumassa. Vuonna 2021 Speed King palasi tuotantoon.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Sera
20.06.2023 00:35:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monella varmaan kokemusta siitä, kuinka hankalaa rumpujen äänien nauhoittaminen on. Tai siis parempaan ääneen pyrkiminen. Itse päätin ratkaista asian muutamia vuosia sitten niin, että otin yhteyttä erääseen studioammattilaiseen ja pyytelin apua ihan rahaa vastaan. 300 eurolla piti ensin aloittaa järjestelmän säätelyä ja siitä sitten edetä rauhallisesti eteenpäin. Tarkoituksenani oli parantaa ääntä ja asiaa johdonmukaisella toiminnalla.
 
Kaveri tuli paikalla, piti minulle luennon rummuista, käänsi paria namiskaa mikseristä ja siinä se. Tämän jälkeen söi kattilallisen perunoita ja soosia. Kun kysyin mitä lysti tähän asti maksoi, niin se oli se kolmesataa (300). Hyvä palkka 20 minuutin hommasta ja 10 minuutin perunoiden syömisestä.
 
Kun sitten tein seuraavan soittelun, äänet olivat huonommat. Tajusin, että itse pitää asiat tehdä.
 
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
hollmi-5
21.06.2023 10:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sera: Monella varmaan kokemusta siitä, kuinka hankalaa rumpujen äänien nauhoittaminen on. Tai siis parempaan ääneen pyrkiminen. Itse päätin ratkaista asian muutamia vuosia sitten niin, että otin yhteyttä erääseen studioammattilaiseen ja pyytelin apua ihan rahaa vastaan. 300 eurolla piti ensin aloittaa järjestelmän säätelyä ja siitä sitten edetä rauhallisesti eteenpäin. Tarkoituksenani oli parantaa ääntä ja asiaa johdonmukaisella toiminnalla.
 
Kaveri tuli paikalla, piti minulle luennon rummuista, käänsi paria namiskaa mikseristä ja siinä se. Tämän jälkeen söi kattilallisen perunoita ja soosia. Kun kysyin mitä lysti tähän asti maksoi, niin se oli se kolmesataa (300). Hyvä palkka 20 minuutin hommasta ja 10 minuutin perunoiden syömisestä.
 
Kun sitten tein seuraavan soittelun, äänet olivat huonommat. Tajusin, että itse pitää asiat tehdä.

 
No ei oikeastaan ole. Lähtökohtana pitää olla hyvät ja hyvin viritetyt rummut, kunnolliset symbaalit ja kapulatekniikka, jolla rummut saadaan soundaamaan hyvältä.
 
Youtubessa on paljon oivallista materiaalia, joissa näytetään, miten setti kannattaa äänittää. Jopa yhdellä mikrofonilla saa hyvää aikaiseksi.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
AP
21.06.2023 13:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sera: Monella varmaan kokemusta siitä, kuinka hankalaa rumpujen äänien nauhoittaminen on. Tai siis parempaan ääneen pyrkiminen. Itse päätin ratkaista asian muutamia vuosia sitten niin, että otin yhteyttä erääseen studioammattilaiseen ja pyytelin apua ihan rahaa vastaan. 300 eurolla piti ensin aloittaa järjestelmän säätelyä ja siitä sitten edetä rauhallisesti eteenpäin. Tarkoituksenani oli parantaa ääntä ja asiaa johdonmukaisella toiminnalla.
 
Kaveri tuli paikalla, piti minulle luennon rummuista, käänsi paria namiskaa mikseristä ja siinä se. Tämän jälkeen söi kattilallisen perunoita ja soosia. Kun kysyin mitä lysti tähän asti maksoi, niin se oli se kolmesataa (300). Hyvä palkka 20 minuutin hommasta ja 10 minuutin perunoiden syömisestä.
 
Kun sitten tein seuraavan soittelun, äänet olivat huonommat. Tajusin, että itse pitää asiat tehdä.

 
Eikö tässsä ole bisnesidea, jos kerran homma käy. Perustat virityspalvelun, pyydät parikymppiä vähemmän ja lupaat syödä vain puoli kattilallista perunoita.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
rintapek
21.06.2023 14:21:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: No ei oikeastaan ole. Lähtökohtana pitää olla hyvät ja hyvin viritetyt rummut, kunnolliset symbaalit ja kapulatekniikka, jolla rummut saadaan soundaamaan hyvältä.
 
Youtubessa on paljon oivallista materiaalia, joissa näytetään, miten setti kannattaa äänittää. Jopa yhdellä mikrofonilla saa hyvää aikaiseksi.

 
Totta.
 
Mut tos on tavallaan ja käytännössäkin kolmen hengen homma.
Kun rummut ja rumpali on kunnossa, niin rumpalin duuni on soittaa.
Äänittäjän homma on sit laittaa mikki/mikit paikoilleen ja kattoa, et raidalle/raidoille menee järkevän kuuloista ääntä.
Kun raita/raidat on purkissa alkaa miksaajan homma joka on ihan loputon suo ja työmäärä kasvaa raitamäärän kasvaessa eksponentiaalisesti potenssiin kaks.
 
Et kyl siin opeteltavaa riittää.
Mä olen pyöritelly soittovehkeiden namiskoita yli nelkyt vuotta ja aina vaan mä toistuvasti löydän itteni ihmettelemästä, että "mitvit ny tapahtui?"
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Sera
21.06.2023 15:46:44 (muokattu 21.06.2023 15:59:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: No ei oikeastaan ole. Lähtökohtana pitää olla hyvät ja hyvin viritetyt rummut, kunnolliset symbaalit ja kapulatekniikka, jolla rummut saadaan soundaamaan hyvältä.
 

 
Meinaatko että kaverin touhu itsessään oli ammattimaista? Yhtäkään testiäänitystä ei tehty.
 
Onko sinulla esitellä videota jossa omat rumpusi kuulostavat mielestäsi hyvältä?
 
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
Sera
21.06.2023 16:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AP: Eikö tässsä ole bisnesidea, jos kerran homma käy. Perustat virityspalvelun, pyydät parikymppiä vähemmän ja lupaat syödä vain puoli kattilallista perunoita.
 
Äänityshommat on eri asia kuin virittelyt. Ja äänityshommista oli kyse, ei virittelyistä.
 
Äänityshommat on edelleenkin aika epäselviä itselleni, mutta olen vuosien aikana saanut aikaan sellaiset äänet, että ne nyt riittävät, enkä ole tehnyt suuria muutoksia.
 
Seuraavaksi on tarkoitus hankkia yksi bassorumpu testikäyttöön, jonka kanssa alan leikkimään eri kalvoilla ja virityksillä. Kun saan aikaan paremmat äänet testirummun kanssa, niin sitten alan soveltamaan asiaa käytännössäkin virittämällä bassot vastaavalla tavalla.
 
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
rintapek
22.06.2023 12:42:44 (muokattu 22.06.2023 12:43:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sera:
 
Äänityshommat on edelleenkin aika epäselviä

 
Kai noi studiopalstan FAQit on luettu?
 
Noin niinku vertailun vuoksi...
...lauluraita on se jossa on tusina plugaria sitä kiillottamassa, kompuroimassa equttamassa, kaiuttamassa ja efektoimassa... että se kuulostaisi...
...hyvältä ja luonnolliselta.
Jos mikin varressa on Laila Kinnunen tai Whitney Houston niin studiovelho saa lauluraidan kuulostamaan upealta.
Mut sellaista studiotekniikkaa ei ole jolla baarin karaokeruusun saisi kuulostamaan Whitneyltä. Siin on se lähtösaundin merkitys
 
Nyt kun saat hyvän lähtösaundin rummut hyvin äänitettynä nauhalle niin se rumpalin ja äänittäjän homma päättyy siihen. Ne ei voi tehdä enempää
Se lopullinen taika joka saa ne rummut jytisemään haluamallasi tavalla on sen studiovelhon näpeissä. Ja korvissa.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
hollmi-5
22.06.2023 23:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sera: Meinaatko että kaverin touhu itsessään oli ammattimaista? Yhtäkään testiäänitystä ei tehty.
 
Onko sinulla esitellä videota jossa omat rumpusi kuulostavat mielestäsi hyvältä?

 
Tuossa on yksi treenikseltä vaatimattomilla äänitysvehkeillä:
 
https://www.youtube.com/watch?v=NP53_7fORCg
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5242 243 244 245 246

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «