Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä treenaat tällä hetkellä?
1 2 3 4 521 22 23 24 25
Peltee
31.05.2017 15:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teetkö paljon keikkoja?
 
Keikoilla en ole käynyt, aikaisemmin esteenä oli jääkiekkoilu ja tällä hetkellä tosiaan työt.
 

Paas soittonäytettä tulemaan!
 
On tulossa, kunhan saan säästettyä tarpeeksi rahaa semmoseen kameraan, että kannattaa alkaa kuvailemaan. Tällä hetkellä taloudellisessa suossa joten vaikuttaa myös näihin juttuihin :D
 
Epämuusikko
31.05.2017 18:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Paas soittonäytettä tulemaan! Kirjoitat paljon, mutta sanojen vastapainoksi olisi kiva nähdä, että osaat itse toteuttaa käytännössä näitä asioita.
 
Paperilla ja (hävettää jo nyt sanoa) rumpukuvan perusteella vois muutama kilometri ja ehkä joku tutkinto olla paikallaan. Nuorempana on mukava sanoa kaikenlaista (hui kauheaa, muistan itseni 15 v takaa), mutta esim. nykyään en ottaisi itseäni opettamaan mihinkään oppilaitokseen :D
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kefiiri
31.05.2017 22:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: (hävettää jo nyt sanoa) rumpukuvan perusteella
 
Runsaahko demppimötkylöiden käyttö hieman hämmentää, mutta kenties sille on olemassa luonnollinen selitys?
 
En ole musiikin asiantuntija.
Peltee
01.06.2017 00:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Runsaahko demppimötkylöiden käyttö hieman hämmentää, mutta kenties sille on olemassa luonnollinen selitys?
 
Luonnollinen tai ei, virveli kuulostaa karseelta, alkuperäinen kalvo siinä vielä ja muutenkin ongelmallinen. Muuten tykkään noista soundeista tollasena, eri mieltä saa olla.
 
Tosi on, että kilometrejä on käytävä ja käyn, ammattilaisena/muusikkona en menisi itseäni mainostamaan, mutta ei tässä ihan noviisejakaan olla.
 
moderndrummer88
02.06.2017 15:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltee: Keikoilla en ole käynyt, aikaisemmin esteenä oli jääkiekkoilu ja tällä hetkellä tosiaan työt.
 
Oletko ottanut itse minkä verran rumputunteja? Kannattaa pitää mielessä opettajan vastuu, että olet varmasti itse kärryillä soittoteknisistä asioista, ettei paikat prakaile vaikka joillain nuorilla oppilailla. Vähän on semmonen kutka, että koitat saada harrastuksesta ammattia/sivutuloa hieman liian hätäisesti. Opettajana toimiminen ei ole kuitenkaan sama kuin baarissa plokkarina puuhailu.
 
Peltee
03.06.2017 14:50:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Oletko ottanut itse minkä verran rumputunteja? Kannattaa pitää mielessä opettajan vastuu, että olet varmasti itse kärryillä soittoteknisistä asioista, ettei paikat prakaile vaikka joillain nuorilla oppilailla. Vähän on semmonen kutka, että koitat saada harrastuksesta ammattia/sivutuloa hieman liian hätäisesti. Opettajana toimiminen ei ole kuitenkaan sama kuin baarissa plokkarina puuhailu.
 
Sanotaanko näin, että opetusta olen saanut matkan varrelta ammatikseen soittavilta, opettajilta, bändissä soittavilta ja ihan harrastelijoilta. En ole varsinaisesti käynyt (tuntemattomien/ulkopuolisten) tunneilla, mutta opiskeltu on myös muiden kanssa. Koen itse ja olen saanut palautetta, että perusteet ovat hallussa, tarkoittamatta sitä, että ollaan "valmiita" tai "täydellisiä". Koko ajan kehitytään.
 
Olen nähnyt paljon vaivaa tekniikan hiomiseen ja teoriaan ja pyrin tietysti myös parantamaan koko ajan. Ammatti tämä ei minulle tällä hetkellä ole enkä itseäni ammattilaiseksi kutsu.
 
Aika kovaa kritiikkiä tuntuu tulevan, ymmärrän kyllä epäilykset, mutta wanted-palstan jokaiselta opetusta tarjoavalta voisi varmaan kysyä samaa? Kaikkien ei tarvitse mielestäni valmistua pedagogiksi jazz-puolelta kyetäkseen opettamaan.
 
Ps. baarissa ei olla myöskään plokkarina vaan baarimikkona ;) Pahoittelut vinoilusta. Oman mielipiteen ja huolet saa esittää mutta tuntemattomien vähättely v*tuttaa. Tuntuu tosin olevan yleinen ongelma tällä palstalla.
 
Koko alkuperäisen viestin ja linkkien tarkoitus oli kuitenkin vain tarjota mahdollisesti jollekin jotain uutta treenaamisen tueksi, peace.
 
hollmi-5
03.06.2017 15:22:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltee:
 
Aika kovaa kritiikkiä tuntuu tulevan, ymmärrän kyllä epäilykset, mutta wanted-palstan jokaiselta opetusta tarjoavalta voisi varmaan kysyä samaa? Kaikkien ei tarvitse mielestäni valmistua pedagogiksi jazz-puolelta kyetäkseen opettamaan.

 
Kommentoijilla on ammattimuusikon/musiikkipedakogin/opettajan tutkintoja. Sieltä nämä kommentit saavat pohjaa.
 
Tottakai sinä saat olla innostunut jakamaan oppimaasi muille. Soittonäytettä olisi kiva nähdä, niin saisit ehkä kommentteja siitä, mitä vielä omassa soitossasi voisit hioa/mihin kiinnittää huomiota.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
03.06.2017 15:31:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltee:
Koko alkuperäisen viestin ja linkkien tarkoitus oli kuitenkin vain tarjota mahdollisesti jollekin jotain uutta treenaamisen tueksi, peace.

 
Tästä peukkua. mutta kuitenkin, jengi on syystäkin herkillä. Kaikenlaista turistia mahtuu tuonne musakouluihin ja wantedeihin.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
markkuliini
03.06.2017 16:01:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väitetään että se ensimmäinen opettaja on oppilaan kannalta se kaikkein tärkein.
Mutta eipä siinä, mulla ei ole kyllä mitään varaa neuvoa, koska aloitin opettamaan itse noin viiden vuoden soiton jälkeen, ja kevyesti vielä ainoana tuntiopettajana Rovaniemen musaopistossa. No itsepä pyysivät. Hullut. :D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Peltee
03.06.2017 16:09:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittonäytettä olisi kiva nähdä, niin saisit ehkä kommentteja siitä, mitä vielä omassa soitossasi voisit hioa/mihin kiinnittää huomiota.
 
Tiedän, laitan tulemaan heti kun mahdollista. Kritiikkiä on hyvä saada ja se kehittää, arvostan palautetta, kunhan se on annettu oikein. :)
 
Peltee
03.06.2017 16:11:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Väitetään että se ensimmäinen opettaja on oppilaan kannalta se kaikkein tärkein.
Mutta eipä siinä, mulla ei ole kyllä mitään varaa neuvoa, koska aloitin opettamaan itse noin viiden vuoden soiton jälkeen, ja kevyesti vielä ainoana tuntiopettajana Rovaniemen musaopistossa. No itsepä pyysivät. Hullut. :D

 
Niin juuri, kaikenlaista hullua voi tapahtua :D Miltä sun mielestä opettaminen tuntui? Mitkä oli sun vahvuudet ja heikkoudet aloittaessa, onko jotain minkä olisit tehnyt toisin? Ihan vaan kiinnostuksesta, kiitos jos viitsit vähän avata omaa tarinaa :)
 
Epämuusikko
04.06.2017 12:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltee: Ihan vaan kiinnostuksesta, kiitos jos viitsit vähän avata omaa tarinaa :)
 
Paljonko ajattelit näistä omakohtaisista tarinoista ihmisille maksaa? hymiöllä tai ei.
 
Tee omat virheesi, niin mekin teimme.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Peltee
04.06.2017 13:04:47 (muokattu 04.06.2017 13:05:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Paljonko ajattelit näistä omakohtaisista tarinoista ihmisille maksaa? hymiöllä tai ei.
 
Tee omat virheesi, niin mekin teimme.

 
Tulee varmasi tehtyäkin, ei sillä. Mutta kysymys ei varsinaisesti liittynyt suhun millään tavalla. Hymiöllä tai ei.
 
Peltee
04.06.2017 13:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy kyllä sanoa, etten ole aiemmin osallistunut keskusteluihin tällä palstalla ja alkaa entistä selkeämmin tuntua, ettei olisi koskaan kannattanutkaan. Eikös rumpalit olekkaan mitään "samaa porukkaa". Vai ollaanko vaan täällä Suomessa niin itseriittosia ja sisäänpäin kääntyneitä ettei nähdä puita omalta perseeltä.
 
Ihan varmasti olis kaikille mieluisampaa jos olis jotain muutakin sanottavaa kun pelkkää shaissee. Paitsi jos halutaan olla sellainen -valitusta ja arvostelua- yhteisö.
 
https://www.youtube.com/watch?v=Wc31oMLTN6U
Mistä tätä iloa ja paloa löytää tänne sivujen väliin? Ottakaa mallia. Mun mielestä rumpujensoitto on paljon enemmän tota kun tätä.
 
Kiitos kuitenkin kaikille mun sivuilla vierailleille, teitä on ollut yllättävän paljon!
 
markkuliini
04.06.2017 14:00:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltee: Niin juuri, kaikenlaista hullua voi tapahtua :D Miltä sun mielestä opettaminen tuntui? Mitkä oli sun vahvuudet ja heikkoudet aloittaessa, onko jotain minkä olisit tehnyt toisin? Ihan vaan kiinnostuksesta, kiitos jos viitsit vähän avata omaa tarinaa :)
 
Jos ihan suoraan sanotaan, niin kyllä niitä heikkouksia oli rutosti, ja vahvuuksia ei siinä vaiheessa juuri muuta kuin intoa. Luin ihan ok nuotteja ja olin opiston oppilaista ehkä pisimmällä ja vanhin, joten se riitti meriitiksi.
Jälkikäteen ajateltuna opettamisen aloittaminen niin varhain toi varmaan itselleni ihan hyödyllistä kokemusta, mutta uskoisin että oppilaiden kannalta se ei ollut kauhean hyvä juttu. Multa puuttui kaikki syvempi ymmärrys oppimisen mekanismeista, ja myöskin auktoriteetti kertoa oppilaille palautetta tarpeeksi suoraan mutta kannustavasti. Oli vaikea kuulla oppilaiden soitosta mitään muuta kuin että menikö ne mekaanisesti oikein. Nyanssien kuuleminen, esim. se että groovasiko tai oliko soitto musikaalista, tai oppilaan soundin havaitseminen oli tuolloin mulle melko mahdotonta. Käytännössä mun opettaminen oli silloin siis valmiiden nuottien läpikäymistä ja ei siinä oppilaiden omia hlö.kohtaisia tarpeita osannut juuri kuunnella.
Kyllä mä tykkäsin ja tykkään opettaa, ja ainahan se mukavuus riippuu siitä oppilaasta ja sen motivaatiosta. Mutta jälkikäteen en ole tuosta varhain aloittamisesta kauhean ylpeä tai innoissani. Mutta se meni miten se meni. Pieni kaupunki joten ne opetti ketkä vähänkään kykeni.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Peltee
04.06.2017 14:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini
 
Kiitos!
 
Jälkikäteen ajateltuna opettamisen aloittaminen niin varhain toi varmaan itselleni ihan hyödyllistä kokemusta
 
Tähän voin todella samaistua. Kaikista hyödyllisintä on mun mielestä ollut ajattelumalli opettamisesta, eikä niinkään siitä, opettaako sitä oikeasti vai ei juuri silloin. Itselle on ollut todella hyödyllistä opiskella jokainen asia siten, että sen pystyy selittämään ymmärrettävästi ja tarkasti toiselle. Käytännössä sillä ei ole väliä, tuleeko niitä asioita koskaan opettamaan oikeasti. Mutta ompahan asiat paperilla, nuottina ja sanoina, sekä itse soitossa.
 
mutta uskoisin että oppilaiden kannalta se ei ollut kauhean hyvä juttu.
 
Tietysti, jos verrataan omaa osaamista ja 30 vuotta konservatorion jälkeen opettanutta / keikkaillutta rumpalia, niin eihän siihen voi mitään sanoa. Ei edes että jokainen on ollut aloittelija joskus.
 
Nyanssit ja groovet harjaantuu soittaessa ja kuunnellessa, itsellä on sen verran ensikertalaisia ollut vasta käymässä että kovin syvälle ei olla ehditty tässä vaiheessa. Ollaan tasolla "ihan vain tiedoksi, tätä ja tätä on myös olemassa, ja näihin on kiinnitettävä huomiota omassa soitossa" Mutta peruskomppi ja -tekniikka haltuun ensin.
 
Kiitos vastauksesta! (Y)
 
moderndrummer88
04.06.2017 15:18:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltee: Kaikista hyödyllisintä on mun mielestä ollut ajattelumalli opettamisesta, eikä niinkään siitä, opettaako sitä oikeasti vai ei juuri silloin.
 
Mitä että?
 
Peltee
04.06.2017 16:28:45 (muokattu 04.06.2017 16:32:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Mitä että?
 
Että on ollut hyödyllistä opetella asioita siitä näkökulmasta, että ne pitäisi opettaa toiselle. Tulee siis mietittyä kaikkea perusteellisesti ja tavallaan kerrottua ne asiat ääneen myös itselle.
 
Eli ei vain katso esim. videota että okei toi on toi. Nyt osaan. Jos kyseessä olisi vaikka paradiddle-diddle. Vaan, miettii samalla, miten näyttäisit ja selittäisit sen jollekin toiselle ja mihin kaikkeen pitää kiinnittää huomioita (aksentit jne.)
 
Tämä tapa nyt ei kamalasti eroa normaalistakaan harjoittelusta, mutta ainakin itsellä jää paremmin mieleen videot ja ääni, kuin itse nuotit. Auttaa siis, vaikka muistaisin oman ääneni. :D
 
Got it?
 
moderndrummer88
04.06.2017 17:59:50 (muokattu 04.06.2017 18:08:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltee: Että on ollut hyödyllistä opetella asioita siitä näkökulmasta, että ne pitäisi opettaa toiselle. Tulee siis mietittyä kaikkea perusteellisesti ja tavallaan kerrottua ne asiat ääneen myös itselle.
 
Eli ei vain katso esim. videota että okei toi on toi. Nyt osaan. Jos kyseessä olisi vaikka paradiddle-diddle. Vaan, miettii samalla, miten näyttäisit ja selittäisit sen jollekin toiselle ja mihin kaikkeen pitää kiinnittää huomioita (aksentit jne.)
 
Tämä tapa nyt ei kamalasti eroa normaalistakaan harjoittelusta, mutta ainakin itsellä jää paremmin mieleen videot ja ääni, kuin itse nuotit. Auttaa siis, vaikka muistaisin oman ääneni. :D
 
Got it?

 
Juu. Jotenkin vaan haiskahtaa siltä, että haluat harrastuksen vuoksi pitää tunteja. Oletko varma että sinulla on "kannuksia" tuntien pitoon? Tottakai jos olet varma omasta asiasta niin mikäpäs siinä. Se vaan, että et viitsi laittaa mitään soittonäytteitä jakoon, keikkoja ei ole tehtynä, onko minkä verran bändisoitosta kokemusta, mistä olet oppisi saanut (netistä, Cobus, Jared Falk??? :D), ketkä on ollut sun opettajia? Tavallaan sun CV opettajaksi ryhtymiseen ei näytä oikein hyvältä. Jo ihan tuosta Epämuusikon mainitsemasta settikuvista ja asettelusta lähtien. Tommosia näkee muutaman vuoden harrastaneilla soittajilla, joilla on vielä melkoinen polku ammattilaiseksi, opettamisesta puhumattakaan.
 
Olen itsekkin opettanut jo lukioikäisestä asti. Mutta sitä ennen olen käynyt jo vuosien ajan pätevillä opettajilla, joiden taustalta löytyy konservatorio ja amk pedagogin opintoja. Puhut kovin epämääräisesti "ammattilaisista" yms. joilta olet saanut tunteja ja olet ollut heidän kanssa tekemisissä. Sivullasi jossa mainostat tunteja ei mainita mitään sinun omista opinnoista. Yleensä asiallisen opettajan sivustolla lukee hänen oma taustansa, yhtyeet, koulutus, omat opettajat jne? Missä on sun lista?
 
E: Pienen pläräilyn jälkeen löytyikin historiikki. Eli ylä-asteella aloitettu soittamaan, autotallirummuttelua viisi vuotta? Sitten viiden vuoden breikki. Uusi setti 2016, ilmeisesti kasapäin Cobuksen ja Jared Falkin videoita ja 2017 olet valmis opettaja? Kuulostan varmasti ilkeältä, mutta ei tuo nyt hyvältä paperilla näytä, jos opettajana mielit toimia.
 
Peltee
04.06.2017 18:52:20 (muokattu 05.06.2017 12:31:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88
 
On totta, että mun tausta ei tule välttämättä selville sivuilta, hyvä pointti. Koen listaamisen siinä mielessä hölmöksi että liekö yksittäisten henkilöiden listaaminen tarpeen, kuitenkaan mitään säännöllistä tunneilla käyntiä ei ole ollut. Huomaan keskusteluista, että tunneilla on käyty ja sitä arvostetaan ja ilmeisesti ilman tunteja ei voi mitään osata. Mutta onhan näitäkin, ketkä eivät tunneilla ole käyneet. Oma historiikkini ei tosiaan ole paperilla kovin kummoinen ja tosiaan se kamera puuttuu.
 
Enkä nyt sanoisi että seuraan cobuksen tai jaredin jalanjäljkiä, niinkun en seuraa mike johnstoniakaan, mutta kyllä noista matskuista on hyötyä ollut. Ei tarvitse olla joka asiasta samaa mieltä mutta eri tapoja oppia ja opettaa on.
 
Ymmärrän huolesi ja epäilykset, mutta uskon omaan osaamiseeni.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 521 22 23 24 25

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «