Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rytmikäsite
1 2 3
jazzmies
25.05.2007 21:21:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jotakuta kiinnostaa rytmiikka enemmänkin, niin ohjaan teidät lukemaan graduni verkosta osoitteessa http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20071390
 
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
wavelength
26.05.2007 12:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jotakuta kiinnostaa rytmiikka enemmänkin, niin ohjaan teidät lukemaan graduni verkosta osoitteessa http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20071390
 
Mielenkiintoista luettavaa. Synteesikierron esiin kaivaminen tilastollisien metodien avulla oli minulle aivan uusi idea. Onko kyseinen tekniikka ollut laajemmassakin käytössä muusikoiden tyylianalyyseissä?
jazzmies
27.05.2007 14:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista luettavaa. Synteesikierron esiin kaivaminen tilastollisien metodien avulla oli minulle aivan uusi idea. Onko kyseinen tekniikka ollut laajemmassakin käytössä muusikoiden tyylianalyyseissä?
 
Kiva että kelpaa! Koko synteesikierto ja sen idea on oma luomukseni, tai ainakaan en ole siihen aikaisemmin törmännyt. Eihän se kerro kuin osatotuuden, mutta sehän sen tarkoitus onkin, kertoa tilastollisesti mihin lyönnit köpsähtävät. Ylipäätänsä rytmianalyysi jazzissa on niin uutta, vaikka kaikki puhuvatkin toisen käden tietona "rytmi on jazzissa niin keskeinen että päläpälä..." ja siihen se tuppaa jäämäänkin.
 
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
Timi
16.09.2007 20:33:33 (muokattu 16.09.2007 20:36:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä vierastan vieläkin meidän kosketinsoittajan tapaa laskea yks,kaks,kol,nel,viis,kuus.Mun mielestä se pitäis mennä yk-si,kak-si kol-me nel-jä.Tuossa triolissa ja tai bluesissa vaikka siinä Gary Mooren. Stil got the blues kipaleessa.
Siinä tulee se erikoinen pikku väli vai onko se erikoinen?
 
Kylmän viileesti!
hollmi-5
07.11.2007 11:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä vierastan vieläkin meidän kosketinsoittajan tapaa laskea yks,kaks,kol,nel,viis,kuus.Mun mielestä se pitäis mennä yk-si,kak-si kol-me nel-jä.Tuossa triolissa ja tai bluesissa vaikka siinä Gary Mooren. Stil got the blues kipaleessa.
Siinä tulee se erikoinen pikku väli vai onko se erikoinen?
Itse lasken triolin: yy-kaa-koo, kaa-kaa-koo, koo-kaa-koo, nee-kaa-koo. Shufflen voi laskea samoin: Siinä nämä "kaa":t jäävät usein soittamatta. Lapsille opetan shufflessa alkuun hokemaan: nak-ki kop-pi nak-ki kop-pi...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Timi
12.12.2007 21:45:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse lasken triolin: yy-kaa-koo, kaa-kaa-koo, koo-kaa-koo, nee-kaa-koo. Shufflen voi laskea samoin: Siinä nämä "kaa":t jäävät usein soittamatta. Lapsille opetan shufflessa alkuun hokemaan: nak-ki kop-pi nak-ki kop-pi...
 
Veikkaisin että helpottaisi se että näkisi vaikka videolta, miten kukin komppi soitetaan oikein.Vaikka minäkin olen joku nelkytä vuotta soittanut jos jonkinlaista musiikkia ja hiukan kokemusta saanut.Ei silti välttämättä joku aukea.Sitä on voinut juuttua johonkin "hartialukkoon"Varsinkin jos ei osaa lukea rumpunuotteja,niin kuin minäkin.
 
Kylmän viileesti!
Tankero
29.02.2008 00:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse lasken triolin: yy-kaa-koo, kaa-kaa-koo, koo-kaa-koo, nee-kaa-koo. Shufflen voi laskea samoin: Siinä nämä "kaa":t jäävät usein soittamatta. Lapsille opetan shufflessa alkuun hokemaan: nak-ki kop-pi nak-ki kop-pi...
 
Tuo eka laskutapa etenkin varmaan toimii shufflessa.
 
Varmasti, vissiin.
jazzmies
29.02.2008 09:39:34 (muokattu 29.02.2008 09:41:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo eka laskutapa etenkin varmaan toimii shufflessa.
 
Ei aivan. Shuffle on kolmimuunteinen, joissakin tapauksissa juuri tasan triolijakoinen. Vaan ennenkin sinne päin, välillä pisteellinen kahdeksasosa ja joskus todella avoin, lähes tasajakoinen. Triolikompissa on kolme iskun osaa ja shufflessa kaksi. Toinen juttu on jos tekee Porcarot, eli soittaa haamulyönnin painollisen lyönnin ja iskuttoman väliin, joten silloin voi laskea juurikin "yy-kaa-koo".
 
Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa
Tankero
02.03.2008 14:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei aivan. Shuffle on kolmimuunteinen, joissakin tapauksissa juuri tasan triolijakoinen. Vaan ennenkin sinne päin, välillä pisteellinen kahdeksasosa ja joskus todella avoin, lähes tasajakoinen. Triolikompissa on kolme iskun osaa ja shufflessa kaksi. Toinen juttu on jos tekee Porcarot, eli soittaa haamulyönnin painollisen lyönnin ja iskuttoman väliin, joten silloin voi laskea juurikin "yy-kaa-koo".
 
Tsoukkina heitin, kun tanssishuffleissa se ei toimi ensinkään.
Mutta mistäpä tuo Holmi sitä tietäis, kun ei taida kovin olla keikkaa takana.
 
Varmasti, vissiin.
hollmi-5
02.03.2008 15:49:39 (muokattu 02.03.2008 15:51:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsoukkina heitin, kun tanssishuffleissa se ei toimi ensinkään.
Mutta mistäpä tuo Holmi sitä tietäis, kun ei taida kovin olla keikkaa takana.

 
No eihän mulla ole keikkaa, kuin nelinumeroinen luku takana päin :-) Ja tanssikeikkaa myös kolminumeroinen määrä.
 
Jokainen voi tietysti ajatella shufflen miten haluaa, mutta minulle on luontevinta ajatella se kolmimuunteisesti. Tykkään viljellä ghosteja sinne kaa-tavuille.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
02.03.2008 15:56:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt hiljaa hei, tai Jami jyrää tänne salamana kertomaan poikeroisille fraseerauksesta asian tai kaksi. :)
 
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
hollmi-5
02.03.2008 16:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt hiljaa hei, tai Jami jyrää tänne salamana kertomaan poikeroisille fraseerauksesta asian tai kaksi. :)
 
Missä lie Jami luuraa? Ei ole mietä nyt pitkään aikaan neuvonut. Poikeroisia.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
passe
10.12.2008 18:03:22 (muokattu 10.12.2008 18:07:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tuplat vielä kaiken päälle!
 
Sometimes more is more
passe
10.12.2008 18:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My bad, olihan sekin siellä jo...
 
Kutsutaanko metristä modulaatiota meillä Suomessa ollenkaan rytmiseksi modulaatioksi?
 
Sometimes more is more
vili linnakoski
11.11.2009 14:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitääkö rumpuja soittaessa laskea? waaau. en oo koskaan laskenu, mut eipä olla valitettukkaan. eikö rumpujen soittajilla pitäisi olla se rytmi veressä tai jotain. vai miten se oli.
 
hollmi-5
11.11.2009 16:53:36 (muokattu 11.11.2009 16:54:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vili linnakoski: pitääkö rumpuja soittaessa laskea? waaau. en oo koskaan laskenu, mut eipä olla valitettukkaan. eikö rumpujen soittajilla pitäisi olla se rytmi veressä tai jotain. vai miten se oli.
 
Kyllä joskus pitää. Ja toisista sen huomaa, etteivät laske ;-) Ihanne toki olisi se, ettei tarvitsisi laskea.
 
EDIT: Aika vanha aihe...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Ruutikallo
11.11.2009 20:11:54 (muokattu 11.11.2009 20:12:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vili linnakoski: pitääkö rumpuja soittaessa laskea? waaau.
 
Ei tietenkään tarvitse. Lähes joka toisella on veressä esim. 5/4, 5/8, 7/8 ja 9/8 tahtilajit ja syke, sekä epämäärämittaiset sointukierrot. Älä laske.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
velsa
08.07.2010 01:08:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja reggaessahan vannelyönti tulee kolmoselle ja hi-hat-painotus kakkoselle ja neloselle.
 
Vai niin......!!!!
 
Kauas on pitkä matka........
Krisse82
08.07.2010 11:10:23 (muokattu 08.07.2010 11:11:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velsa: Vai niin......!!!!
Kyllä!
 
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
crässi
20.03.2012 09:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän mahtaa olla tahtilajin nimi Kari Tapion Myrskyn jälkeen kappaleessa? Aika mielenkiintoinen kompata kuitenkin. Biitillä voi vetää, mutta ei ole kyllä puhdas biitti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «