Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kutsu tuli soittokuntaan..
1 2 3 4 5 6
Funkadelic
08.03.2006 22:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirje kolahti luukusta tänään. Pitäisi kuulemma soittaa yksi vapaavalintainen kappale nuoteista ja pari primavistaa. Kenelläkään kokemusta tuosta vapaavalintaisesta kappaleesta? Kannattaako vetää joku rudimenttibiisi vai joku komppijuttu? Miten raati suhtautuu itse sävellettyihin etydeihin? Onko pakko olla nuotit mukana, vai voiko vaan tyytyä soittamaan mitä käsketään?
 
Velli
08.03.2006 22:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenelläkään kokemusta tuosta vapaavalintaisesta kappaleesta? Kannattaako vetää joku rudimenttibiisi vai joku komppijuttu?
 
Itse soitin aikoinani keskivaikean klassisen pikkurumpuetydin ja sain raadilta hyväksyviä katseita, eli sellainen on aika varma valinta tuohon.
 
Miten raati suhtautuu itse sävellettyihin etydeihin?
 
Ei mitään käsitystä.
 
Onko pakko olla nuotit mukana, vai voiko vaan tyytyä soittamaan mitä käsketään?
 
No ei kait se nyt mikään pakko ole, mutta kyllä se huomattavasti paremman vaikutelman antaa raadille jos olet nähnyt vähän vaivaa asiasi eteen ja valmistellut ohjelmiston.
 
Ota pääsykokeeseen keskivaikea pikkurumpuetydi, helpohko patarumpuetydi, helppo marimba-/ksylofonietydi ja joku komppijuttu. Nuo kun vedät uskottavasti niin sisällä olet. Kannattaa myös treenata trad. grippiä ja prima vistaa. Tulevat testaamaan niitäkin.
 
Sen verran täytyy vielä lisätä varoituksen sanana että PvVMSK sucks ass big time!
 
Niskamies
08.03.2006 22:38:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran täytyy vielä lisätä varoituksen sanana että PvVMSK sucks ass big time!
 
Valaise tietämätöntä?
 
More is more.
Velli
08.03.2006 22:47:42 (muokattu 08.03.2006 22:49:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valaise tietämätöntä?
 
Eiköhän se selviä itse kullekin joka sinne menee.
 
edit. Ei siellä siis mitään ylitsepääsemättömän järkyttävää ole ja ei armeijassa koskaan kivaa ole.
 
hollmi-5
08.03.2006 23:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PvVMSK Puolustusvoimien varusmiessoittokunta?
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Pieni rumpalipoika
09.03.2006 00:19:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PvVMSK Puolustusvoimien varusmiessoittokunta?
 
Jep. Siellä on aika tiukka meininki ja paljon gaykkaa. Jos haluaa päästä löysemmällä ja runsaalla vapaa-ajalla KOTONA suosittelen jotain muuta soittokuntaa...
 
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Epämuusikko
09.03.2006 02:30:58 (muokattu 09.03.2006 02:31:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Siellä on aika tiukka meininki ja paljon gaykkaa. Jos haluaa päästä löysemmällä ja runsaalla vapaa-ajalla KOTONA suosittelen jotain muuta soittokuntaa...
 
Ai jaa? PvVmSk, pahimmillaan 5 bändiä
 
yhteensä ei yli 30:tä keikkaa. JA litterat loppuivat kesken. Kai se on saapumiserästä kiinni :)
 
I like my women like i like my coffee: quiet !
Velli
09.03.2006 10:23:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai se on saapumiserästä kiinni :)
 
On joo. Nimim. n. 100 keikkaa 7kk:ssa.
 
Epämuusikko
09.03.2006 12:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan siellä supliikkimiehet luoda kontakteja. Eikä Jarmo Saari ja Arttu Takalokin tavanneet PvVmSk:ssa?
 
I like my women like i like my coffee: quiet !
anzelmosm
09.03.2006 13:28:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran kai voi omavalintaisesta sanoo että kannattaa kattoo joku missä on jo alussa jotai vähän teknisempää juttua ku ei ne ainakaan sillon, ku ite olin vuosia sitten, kuuntele loppuun asti niitä. Ja sillonen musaope joka on itse käsittääkseni pohjan sotilassoittokunnassa lyömäsoittajana suositteli vetämään just jotai pikkurumpujuttua yhessä kateltii se lappu ja käytii lävitte sitä.. Harmi vaan että se oli sit sellanen alussa aika helppo joten teknisempi loppuosa jäi vetämättä ku raati ei jaksanu kuunnella ilmeisesti liian pitkiä esityksiä.. :D
 
http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta [14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä || Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna
Simbe
09.03.2006 13:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan siellä supliikkimiehet luoda kontakteja. Eikä Jarmo Saari ja Arttu Takalokin tavanneet PvVmSk:ssa?
 
Onhan siellä muutama kymmenen suunnilleen samanikäistä ja henkistä tyyppiä. Kyllä sieltä kontakteja saa. Itselle jäi Black Sabbathia huvikseen soitteleva coverpumppu. Armeijassa ei ehditty sillä tekemään keikkaa, mutta jälkikäteen ollaan soitettu.
 
Kyllä sieltä jäi joitain elinikäisiä ystäviäkin, 9 kk yhdessä on aika pitkä aika. "Pääsin" vielä kertausharjoituksiinkin heti parin kk sisällä kotiutumisesta, kolmeksi päivää vain. Ne oli soittohommia joten se tarkoittaa sitä, että olen nyt ns. soittajalistalla. Eipä ole tavallisiin ryynäämisiin kertauskutsuja tipahdellut. -Tuskin tulee enää kutsua soittamaankaan, sen verran paljon ja parempia rumpaleita siellä käy vuosittain.
 
Pääsykokeeseen valmistin kaksi kappaletta, rudimentaalisen etydin Ken Mazurin kirjasta ja kahden sivun etydin marimballe kahdella malletilla.
Aloitin kokeen marimbaetydillä, sitten tuli prima vista marimballa, aika simppeli, kahdeksas osia, pari kuudestoistaosaa - peri kolme korotusta. Se meni kyllä vähän huonosti. Seuraavaksi kahdella patarummuilla primavistaa + viritys, en ollut omaa kappaletta harjoitellutt. Kommentti: "Kannatti soittaa"
 
Sitten soitin sen Mazurin biisistä pätkän ja primavistana pari riviä jostain A.J. Cironen etydistä pikkurummulla. Trad. gripillä piti näyttää double stroke rollia. Settiä ei tarvinnut kolata. Sain tietää sisäänpääsystä heti kokeen päätteeksi.
 
Soitin muistaakseni iltapäivällä, aamupäivä meni infossa ja odotellessa. Välillä käytiin syömässä, tällöin tuli tutustutta jo muutamaan kokeeseen saapuneeseen.
 
Ottakaa sinne nyt edes ne omat kapulat sitten mukaan! Näitäkin sankareita oli, joilla oli yksi katkennut ja toinen teipillä korjattu läpipehmeä kapula mukana tai ei lainkaan kapuloita.
 
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass.
HCW
09.03.2006 14:29:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla piti olla lähtö Hennalaan nyt tammikuussa mutta jouduin lykkimään opiskelujen vuoksi. Tänään tuli lappu Puolustusvoimilta, että käyppä uudestaan niissä pääsykokeissa. Mielenkiintoisinta on se etten laittanut sinne uutta hakemusta jouluna - ilmeisesti Koskinen ja kumppanit tykkää musta :D
 
Tuo väite "kato jotain teknisempää" on kyllä ihan soopaa. Itse kävin silloin pari vuotta takaperin niissä pääsykokeissa ja soitin:
 
- Sutihärdellejä (3/4, balladi etc)
- Bosista
- Sambaa
- Tangoa
- Beguinea
 
Mihinkään en soittanut yhtäkään filliä. Soittelin vain kompit suoraan ilman mitään kikkailuja ja laajalla dynamiikalla, suurimman osan ajasta liioitellun hiljaa. Sitten se prima vista josta soitin muistaakseni 4½ tahtia, lähti 9 rollilla perään 16-osia ja 8-osia ilman ihmeempiä taukoja (Kirjasta: Readin and 'Ritin rudiments ex.21 muistaakseni).
 
Ne kumminkin hakee sinne sellaisia rumpaleita jotka säestävät niitä biisejä eivätkä näyttele joka ikisessä breikissä kuinka septoli-fillit lähtee.
 
Nähdääpä pojjaat 18.4.
 
"Joskus luulen osaavani soittaa"
Buusteri
09.03.2006 14:46:31 (muokattu 09.03.2006 14:47:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tosiaan sitten kun tarkoitus olisi hakea Rovaniemelle soittokuntaan? Ilmeisesti täytyy ilmaista selkeästi kokeen aikana minne haluaa jne?
 
Hieman kyllä pelottaa tuo prima vista.. Nuotteihin katsoin ensimmäistä kertaa kunnolla tuossa viime syksynä. Kuinkas monimutkaisia juttuja niissä yleensä on ollut?
 
EDIT: Ajattelin tosiaan lähteä liikenteeseen komppikimaralla: peruskomppi, suffle, jazz, valssi, lattari, humppa, funkki. Järkevää..?
 
tsääs
Katiska
09.03.2006 15:39:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullekkin tuli kutsua. Pitää miettiä mitä sielä soittais. Marimballa joku kiva biisi ainakin.
 
Analuuk
09.03.2006 15:52:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ollu valmistautunut mitenkään. Kysyin et mitä ne haluu kuulla. Sanottiin et soita putkeen erityylisiä komppeja ja kompin vaihtuessa aina filli väliin. Soitin jazzia, beattia, shuffle, songoa ja sambaa. Savon prikaatiin irtosi paikka...
 
Velli
09.03.2006 16:00:31 (muokattu 09.03.2006 16:04:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne kumminkin hakee sinne sellaisia rumpaleita jotka säestävät niitä biisejä eivätkä näyttele joka ikisessä breikissä kuinka septoli-fillit lähtee.
 
Olet hieman väärässä. Pääasiassa sinne haetaan lyömäsoittajia puhallinorkesteriin, joka on PvVmSK:n tärkein kokoonpano. Humppabändiin tarvitaan vain se yksi rumpali. Jos nyt oikein muistan, niin tällä hetkellä siellä on vakituisina kokoonpanoina puhallinorkesteri, kuviomarssiryhmä, rumpuryhmä, kivääriryhmä ja humppabändi. Eli varsinaisia "bändejä" on ainoastaan tuo humppapumppu. Aiemmin oli myös soulbändi ja bigband, mutta ne muistaakseni lopetettiin oman saapumiseräni jälkeen (tammik. -02).
 
Omia kokoonpanoja voi lisäksi kasata ja niille järjestetään esiintymisiä mahdollisuuksien rajoissa, mutta tietäen miten paljon aikaa puhallinorkesteri ja kuviomarssiryhmä vievät niille ei paljon tilaa jää.
 
Ei sinne tosiaan mitään Dave Wecklejä tarvita. Tärkeintä on että osaa soittaa nuoteista ja suurta plussaa on jos osaa setin lisäksi soittaa marimbaa ja patarumpuja ja pikkurumpua vastaotteella.
 
Tästä saattaa saada nyt sellaisen kuvan että täytyy olla jonkin sortin virtuoosi että sinne pääsee sisään. Näin ei asian laita kuitenkaan ole. Omassa saapumiserässäni oli paljon susipaskoja soittajia (allekirjoittanut mukaanluettuna), joiden sisäänpääsyä ei voi kuin ihmetellä. Eli jos tuonne nyt syystä tai toisesta haluaa, niin ei muuta kuin kokeilemaan pääsykokeisiin.
 
Ahmir
09.03.2006 17:43:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellekin tuli kutsu postissa.. Meinaakos muuten kauempaa tulevat olla yötä siellä Lahdessa vai tulla yöjunalla vai kuinkas aiotte tehdä?
 
Die gute Verbindung von Mensch zu Mensch.
HCW
09.03.2006 21:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet hieman väärässä. Pääasiassa sinne haetaan lyömäsoittajia puhallinorkesteriin, joka on PvVmSK:n tärkein kokoonpano. Humppabändiin tarvitaan vain se yksi rumpali. Jos nyt oikein muistan, niin tällä hetkellä siellä on vakituisina kokoonpanoina puhallinorkesteri, kuviomarssiryhmä, rumpuryhmä, kivääriryhmä ja humppabändi. Eli varsinaisia "bändejä" on ainoastaan tuo humppapumppu.
 
En tosin tiedä miten asian laita nykyisin on mutta ainakin itse sain Koskisen kanssa poristessa sellaisen käsityksen, että niitä bändejä on. Puhallinorkesteri, humppabändi, big band ja jonkin sortin viihdeorkesteri viritystä ym. säätöä.
 
"Joskus luulen osaavani soittaa"
Funkadelic
09.03.2006 21:22:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo yötä kelasin olla.. en lähde nukkumaan junassa ja hankkimaan kipeitä niskoja seuraavaksi aamuksi.
 
Ajattelin, että vetäisin jonkun pikkurumpuetydin ja jazz-, latinkomppausosastoa.. Nuottien lukeminen ei ole ongelma, jos primavistat eivät tosiaankaan ole tappavan vaikeita? Miten on, minkä tasoisia ne ovat yleensä olleet?
 
moderndrummer88
09.03.2006 21:41:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oon selaillu noita mil.fi:n sivuja, mutta kun on tyhmä niin minkäs teet. Eli jos haluan Kajaanin soittokuntaan laitan menemään ne hakupaperit mitkä netistä saa tulostettua sinne lahteen vai minne? Joku joka homman on tehnyt voisi vääntää asian rautalangasta!
 
powertreblebassvolume
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «