Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: congan soittaminen
1
solmo
09.04.2007 13:27:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin Helsingistä 10 kirjastosta loistavat congan soiton oppaat. Tekijänä on molemmissa Tomás Cruz ja mukana kirjasen välissä on opetus-DVD, jossa on jokainen nuottivihkosta löytyvä rytmi. Tomás soittaa rytmit ensin nopealla tempolla ja sitten rytmit käydään joko vaihe vaiheelta läpi (toisto 4 krt) tai sitten hitaasti soitettuna. Suosittelen kyseisiä opuksia, niille jotka haluavat päästä afro-kuubalaisiin rytmeihin käsiksi. Itse olen ainakin oppinut suht hyvin useimmat rytmit. Kaikkia en ole kuitenkaan jaksanut opetella. Aloitin congarumpujen soittamisen tammikuussa 07 ja olen varsin tyytyväinen tulokseen. Mitä mieltä olette kyseisistä kirjoista? Kai nyt joku muukin on lainannut niitä :)
 
Jarkko Laiho
09.04.2007 15:24:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäis olla hyviä kirjoja. Olen meinannut itsekin ostaa kyseisiä kirjoja, vaan en ole saanut aikaiseksi. Treenaa niitä.
 
solmo
10.04.2007 08:06:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä Tomás Cruzin opetusmetodi toimii erinomaisesti ja itseäni on auttanut todella paljon. Olen lainannut myös muita congan soitto-oppaita kirjastosta, mut vaikka niissä on ollut mukana cd, en ole hyötynyt niistä yhtä paljon. On helpompaa opetella soittamaan, kun kuulemisen lisäksi näkee kuinka jokin rytmi soitetaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «