Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stick control treenaus metodit..
1
Dnjmaster
05.03.2007 13:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Ostin kyseisen opuksen viikonloppuna ja nyt tässä mietin, että löytyykö hyviä vihjeitä tuon treenaamiseen. Onko paras vaan laittaa klikki naputtamaan ja soittaa noita harjoituksia läpi vai onko kenties muitakin metodeja?
 
Kiitos!
 
kalamies#40 >-)))>
Tarre
05.03.2007 13:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On. Lisäksi minulla on sekuntikello juoksemassa vieressä, joten kun nollat taulussa noita naputellessani en jaksa laskea toistoja, niin minuutin välein kun siirtyy seuraavalle riville niin tulee toistoja reilu 15 minun temmoillani. Lisäksi soittelen opuksen harjoituksia jaloilla.
 
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
wavelength
05.03.2007 13:24:32 (muokattu 05.03.2007 13:26:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitaasti ja huolella; 100 bpm on oikein hyvä tempo tekniikan hiomiseen, sillä tuossa nopeudessa ehtii hyvin tarkkailla käsien asentoa ja pompun hallintaa. Itse olen harjoitellut kolmea ekaa sivua siten, että soitan minuutin haamulyöntejä, teen pitkän crescendon, soitan minuutin aksentteja, teen pitkän diminuendon ja siirryn seuraavaan harjoitukseen. Olen tehnyt vieläpä niin, että soitan aina vuoron perään singlejä, tuplia ja näiden jälkeen aina jotain harjoitusta numerosta 5. eteenpäin.
 
Puoli tuntia Stick Controlia päivässä tekee ihmeen hyvää!
ruuhkis
15.03.2007 00:34:14 (muokattu 15.03.2007 12:42:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mistä opuksesta me puhutaan ja mistä sellaisen saa?
 
e: kauppaan mars
 
Tarre
15.03.2007 00:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mistä opuksesta me puhutaan ja mistä sellaisen saa?
 
George Lawrence Stone: STICK CONTROL for the snare drummer
 
Saa esim. F-musiikista.
 
http://www.amazon.com/Stick-Control … ummer-George-Lawrence/dp/1892764040
 
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
Narcosynthesis
15.03.2007 08:27:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Aloita hitaasti ja rauhallisesti ja muista, että nimenomaan kertauksella se tekniikka kasvaa, eli älä hypi kirjaa alusta loppuun viikossa, vaan ota esim. teemaviikkoja tai jotain niin, että treenaat tiettyä juttua esim. tuon puoli tuntia päivässä ja palaat siihen myöhemmin jne...
 
Erinomaisen hyvä kirja, onnittelen ostoksesta! :)
 
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
Dnjmaster
15.03.2007 22:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Aloita hitaasti ja rauhallisesti ja muista, että nimenomaan kertauksella se tekniikka kasvaa, eli älä hypi kirjaa alusta loppuun viikossa, vaan ota esim. teemaviikkoja tai jotain niin, että treenaat tiettyä juttua esim. tuon puoli tuntia päivässä ja palaat siihen myöhemmin jne...
 
Erinomaisen hyvä kirja, onnittelen ostoksesta! :)

 
Kiitoksia! Kyselin rumpuopettajaltani ja sekin sanoi, että rauhassa kirjaa läpi. Suositteli, että käyttäisin esom. ensimmäiseen 6 "komppiin" viikon aika joten eka sivu menisi kuukaudessa läpi. Olen soitellutkin 2 komppia per päivä vahtelevilla tempoilla ja yhdellä tempolla aina sen 20 kertaa.
 
kalamies#40 >-)))>
jussiohman
16.03.2007 08:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän topikin innoittamana piti itsekin tuo opus hankkia. Eipä ollut turhaa se opettajilta kuulemani suitsutus! Kerrassaan loistavia harjoituksia, ainoa vaan ettei millään malttaisi olla skippaamatta muutamaa harjoitusta että pääsisi jo seuraavalle sivulle.
 
Narcosynthesis
16.03.2007 08:52:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia! Kyselin rumpuopettajaltani ja sekin sanoi, että rauhassa kirjaa läpi. Suositteli, että käyttäisin esom. ensimmäiseen 6 "komppiin" viikon aika joten eka sivu menisi kuukaudessa läpi. Olen soitellutkin 2 komppia per päivä vahtelevilla tempoilla ja yhdellä tempolla aina sen 20 kertaa.
 
Just noin! Kokeilepa tehdä näin: Nauhoita vaikka ihan jollain kasettidekillä tai millä tahansa soittoasi nyt, ja sitten uudestaan kuuden kuukauden päästä, kun olet vetänyt "stikua" läpi sen välissäolevan ajan...voi konkreettisesti kuulla JÄTTIMÄISEN eron soitossasi! Itse tein rumpumaikan innoittamana noin ja oli tosi makeaa kuulla suoraan nauhalta, että oli edistynyt niin paljon...innoitti aika paljon jatkamaan harjoittelua!
 
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
ltg
16.03.2007 18:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-a, taidanpa pistää hankintaan.
 
Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7)
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
fabarm
16.03.2007 20:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi on hyvä. Itte treenaan sitä lähinnä padiin, mutta tulee noita soitettua varsinkin bassareilla, kun setin ääressä istuu.
 
Itte treenaan aina sivun kerralla, ensin käsillä, sitten jaloilla, sitten vielä mahdollisesti yhtäaikaa kädet/jalat, ja se veljet, on vasta mielenkiintoista! Tota kirjaa voi varioida tajuttomasti. Hyvä ostos F-Musiikista 17e, kaikki joilla ei ole, nyt kipinkapin hankkimaan.
 
Ja tietysti metronomin kanssa. Siis treenaan...
 
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
-Jere-
25.03.2007 00:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten jengi jaksaa soitella ko. opusta, itse jaksoin joskus soittaa olisko 5 ekaa sivua läpi. nykyään hion tekniikkaa virveli biiseillä ja ihan pelkkien rudimenttien vapaalla soitolla. topiciin liittyen yhden metodin tiedän ja se on niin että korvaa oikean tai vasemman käden oikealla tai vasemmalla jalalla eli tekee 12 raajaparia. soittaa ensin harjoituksen esim 16 osina ja sitte ko. raajaparilla singlejä 32 osina.
 
No hei, onhan se nyt tosiaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «