Aihe: Tomien kulmat | |
---|
|
Tästä päästään ärsyttävään ongelmaan kun traditional-mies ja matched-mies soittavat samalla setillä. Kokoajan saa olla sitä snarea vääntelemässä. Paras siis osata molemmat otteet. :) |
|
Tästä päästään ärsyttävään ongelmaan kun traditional-mies ja matched-mies soittavat samalla setillä. Kokoajan saa olla sitä snarea vääntelemässä. Ei toi snare yleensä ole ainoa asia, jota joutuu vääntelemään, jos kaksi rumpalia soittaa samalla setillä. Ja kyllä sitä saa usein vääntää vaikka molemmat olisivat matched-miehiä - niin erilisia asettelutottumuksia porukalla on... Other moneyish |
|
Molemmissa kapulaotteissa on puolensa, ja Virvelinkulmalle voi myös löytää kaikenlaisia perusteluja, oli se sitten vähän itseen päin, vaakatasossa tai poispäin. Mutta jumalauta: se on Lattiatomi! eikä mikään "lattari". Tästä ei neuvotella! näen kauhukuvia kun tämän päivän teinirumpalit varttuvat ja menevät keikalle. "soita lattarikomppia": mitenköhän tuohon pitäisi reagoida.... It's sounds good!
Bustard #1 |
|
Molemmissa kapulaotteissa on puolensa, ja Virvelinkulmalle voi myös löytää kaikenlaisia perusteluja, oli se sitten vähän itseen päin, vaakatasossa tai poispäin. Mutta jumalauta: se on Lattiatomi! eikä mikään "lattari". Tästä ei neuvotella! näen kauhukuvia kun tämän päivän teinirumpalit varttuvat ja menevät keikalle. "soita lattarikomppia": mitenköhän tuohon pitäisi reagoida.... Aiheutti vihaisija katseita kirjoittajaan hänen ruvetessaan tirskumaan työpaikalla. :) Sukelluskalastus. |
Ar1 27.02.2007 16:25:37 | |
|
Eli kuinka paljon tomeja kannattaa ja voi kallistaa, että opitimaalinen sointi ei kärsi. Tyyliseikathan tuota myös ohjaavat, mutta onko soundillisesti kannattavaa kääntää kulmia ergonomisemmaksi itselleni, eli kalvoa vähän omaa naamaa kohden? Kyllä tomien asennot kannattaa laittaa täysin sen mukaan missä asennossa niitä on mukavinta soittaa itsensä mielestä, samalla tuo settiin mukaan jokaisen omaa persoonallisuutta. Keith Moon: http://www.drumrock.com/forum/uploa … 00000094_PR1-Keith%20Moon%20Kit.JPG Capish! |
|
Ei toi snare yleensä ole ainoa asia, jota joutuu vääntelemään, jos kaksi rumpalia soittaa samalla setillä. Ja kyllä sitä saa usein vääntää vaikka molemmat olisivat matched-miehiä - niin erilisia asettelutottumuksia porukalla on... Suurimman osan setistä voi asetella kompromissina, jos soittajat ovat edes suunnilleen samankokoisia, snarea on paha tässä tapauksessa kuitenkaan asettaa kompromissiratkaisuun. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
|
Keith Moon: http://www.drumrock.com/forum/uploa ... 00000094_PR1-Keith%20Moon%20Kit.JPG Höh, uudelleenlämmitettyä. http://www.fotobaron.com/blow_out/images/Keith-Moon-67457-11a.jpg |
|
Paras siis osata molemmat otteet. :) Oletko huomannut eroa soitannassasi erilaisilla otteilla? Tai siis toimivatko jotkut fillit paremmin toisella otteella kuin ensimmäisellä jne. Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa. |
|
Oletko huomannut eroa soitannassasi erilaisilla otteilla? Toki. Perinteisellä otteella soittelu on perusfiilikseltään jotenkin velmumpaa ja iisimpää kuin sillä paremmin hallitsemallani. Fillejä ja turisteluja tulee soiteltua paljon vähemmän, ja jostain syystä virvelin haamuiskut lisääntyvät. Peilikuvaotteella tuntuma on hallitumpi ja tarvittaessa jämäkämpi, mikä tietysti johtuu siitä, että vastaotetta on tullut harjoiteltua paljon vähemmän. |
|
Toki. Perinteisellä otteella soittelu on perusfiilikseltään jotenkin velmumpaa ja iisimpää kuin sillä paremmin hallitsemallani. Fillejä ja turisteluja tulee soiteltua paljon vähemmän, ja jostain syystä virvelin haamuiskut lisääntyvät. Ainakin minulla tämä johtuu siitä, että vasuri, joka soittaa tällä trad. gripillä ei ole ollenkaan tottunut siihen. Tällöin tuplaiskut ovat epävarmoja ja reboundia ei osaa ottaa haltuun. Lyönnit ovat jotenkin alkeellisia ja tuntuvatkin hölmöiltä. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
|
Ainakin minulla tämä johtuu siitä, että vasuri, joka soittaa tällä trad. gripillä ei ole ollenkaan tottunut siihen. Tällöin tuplaiskut ovat epävarmoja ja reboundia ei osaa ottaa haltuun. Lyönnit ovat jotenkin alkeellisia ja tuntuvatkin hölmöiltä. Sama. Kikkailu hoidetaankin ghostnoteilla minunkin tapauksessani. Mielestäni trad. gripillä hiljaisen pään dynamiikkaa on muutenkin hieman helpompi tai luonnollisempi hallita. Saattaa johtua soittotaidoistakin... Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa. |
|
Mielestäni trad. gripillä hiljaisen pään dynamiikkaa on muutenkin hieman helpompi tai luonnollisempi hallita. Saattaa johtua soittotaidoistakin... Perinteinen ote on luonnostaan kevyempi, koska käden paino on kapulan alla. |
|
Olen alkanut uuden setin ja kahden etutomin myötä pohtimaan optimaalisimpia tomikulmia. Yhdellä etutomilla setin sai aseteltua etutomien kohdalta aseteltua tyylikkäästi ja modernisti lyöntikalvot kohtisuoraan kattoa kohti, mutta kahdella tomilla homma ei einää onnistu. Voihan niitä vaakatasossa pitää, mutta soittaminen on melkoisen vaikeaa ja kankeaa. Varsinkin nopeampien tomijuttujen. Eli kuinka paljon tomeja kannattaa ja voi kallistaa, että opitimaalinen sointi ei kärsi. Tyyliseikathan tuota myös ohjaavat, mutta onko soundillisesti kannattavaa kääntää kulmia ergonomisemmaksi itselleni, eli kalvoa vähän omaa naamaa kohden? On aivan täysin sinun itsesi asia miten tomien kulmat laitat. Se ei kuulu kenellekään. laita ne kuitenkin niin, että pystyt soittamaan. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
|
On aivan täysin sinun itsesi asia miten tomien kulmat laitat. Se ei kuulu kenellekään. laita ne kuitenkin niin, että pystyt soittamaan. Kohtuullinen kallistus on vielä ymmärrettävissä, mutta tämä ehkä menee jo vähän liian pitkälle: http://www.youtube.com/watch?v=B6-KXd8ZJfs Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|