Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tomien kulmat
1 2 3
Kärsänpuolikas
20.02.2007 11:16:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun setissä laatikoiden koot ovat 20" 10" 12" ja 14" niin olen yrittänyt saada sitä 12"-tomia siihen alas 14"-tomin viereen ei se kauheen hyvin onnistu.
 
Ootko siis yrittänyt saada sitä sinne lattialle jollain erillisellä clampilla, vai kiinnitettynä basarin päällä? Jos jälkimmäinen, niin kokeilehan hankkia joku clamp jolla kiinnität sen peltistandiin.
 
Vai oliko kyseessä sen soittamisen vaikeus, kun se tomi on lattialla?
 
korkuinen
Danko
20.02.2007 11:21:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttääks joku semmosta Buddy Rich -virvelikulmaa? :D
 
Hep.              
 
Dunkkis on kuin potku nivusiin. Siihen voi luottaa. -noir
Noitavasara
20.02.2007 12:08:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ainakin sellanen suht pieni kulma tuntuu oikein hyvältä. Ja pienellä totuttelulla alkoi nopeatkin vaihdon esmes virpasta etutomeihin toimia melko hyvin, vaikka snarpan ja etutomin väliin jää semmonen viitisentoista senttiä väliä. Joskus vuosia sitten tuli pidettyä penkkiä alhaalla ja tomeja sellasessa larsin tapasessa kulmassa. Kokeilin joskus sitten erään toisen rumpalin kannuja, jolla oli penkki korkealla ja tomit olemattomassa kulmassa(hällä oli 12" klämpin kaa symbaaliständissä ja 13" tavan tomiständissä) ja kyllä oli tuntumassa eroa. Hirmu paljon miellyttävämpi soittaa ainakin minun. Makuasiahan tuo on aika pitkälti ja tottumuksesta kiinni. Niinkuin moni on jo kerinnyt todeta, se suht pieni kulma on yleensä paras.
 
Ze Kink
20.02.2007 15:53:35 (muokattu 20.02.2007 15:58:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkään pitää melkeinpä suorassa. Oli kova Faith No More -vaihe päällä kun aloitin, joten päätin matkia Mike Bordinin asettelua. Tykästyin siihen, joten sillä tavalla olen asetellut. Olen tietysti kokeillut vähän isommallakin kulmalla, mutta tuntuu jotenkin epämukavalta soittaa niin. Istun myös aika korkealla, sekin saattaa vaikuttaa asiaan.
 
E: tuossa huono kuva kokeiluasettelulla, mutta havainnollistaa vähän: http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/939.jpg
 
Normaalisti tomit on hieman sivussa basarin päällä, ei kuitenkaan tuplasettityyliin aseteltu. Ja ride on oikealla eikä vasemmalla.
 
Who gare`s...
Noitavasara
21.02.2007 11:08:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkään pitää melkeinpä suorassa. Oli kova Faith No More -vaihe päällä kun aloitin, joten päätin matkia Mike Bordinin asettelua. Tykästyin siihen, joten sillä tavalla olen asetellut. Olen tietysti kokeillut vähän isommallakin kulmalla, mutta tuntuu jotenkin epämukavalta soittaa niin. Istun myös aika korkealla, sekin saattaa vaikuttaa asiaan.
 
E: tuossa huono kuva kokeiluasettelulla, mutta havainnollistaa vähän: http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/939.jpg
 
Normaalisti tomit on hieman sivussa basarin päällä, ei kuitenkaan tuplasettityyliin aseteltu. Ja ride on oikealla eikä vasemmalla.

 
Näyttävät siltä, että kyllä noilla soittas. ;) Osittainen offtopic, kuinka kauan olet tuota toista isompaa tomia pitänyt tuolla haikan vasemalla puolella? Olen itse tuota joskus kokeillut, kun tuli kahta lattiatomia käytettyä, en koskaan oikein tottunut noin soittamaan.. Mietin vaan, että mitä tulee siihen veivattua? Ihan fillejä vaan?
 
MJP
21.02.2007 11:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snadisti off topic, mutta jos haluaa että tomit on oikeasti suorassa, niin kannattaa ottaa mallia 45 Degree Womanin ( ja backline rentalin) Kartsalta. Sillä on keikoilla vatupassi messissä tomeja (16 "pikkutomi" ja 18" ft) varten.
 
Huumorimielellä lisää paskaa housuun!
Analuuk
21.02.2007 13:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttääks joku semmosta Buddy Rich -virvelikulmaa? :D
 
yks kamu soittaa niin, et virppa on erittäin paljon ulos päin kallellaan. Hän tosin soittaakin kaikki beattihommatkin vastaotteella, mutta hyvin tuntuu toimivan. Teknisesti ihan suomen huippuja. tabelin jaska jos joku on joskus törmännyt...
 
Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa!
savopie
21.02.2007 14:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää vaan hieroa asettelua. Ehkä peltien paikkaa on mietittävä hiven uudelleen ja siirrettävä tomeja lisää vasemmalle, niin saa hivenen alemmas tomeja.
 
Meet vaan www.dwdrums.com/kibuilder/kituilder.asp . Tuolla kannattaa etukäteen funailla uusia setuppeja. Niin olen itse tehnyt. =)
 
Pietu.
Rockster
21.02.2007 14:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meet vaan www.dwdrums.com/kibuilder/kituilder.asp . Tuolla kannattaa etukäteen funailla uusia setuppeja. Niin olen itse tehnyt. =)
 
No niin. Tämähän on loistava idea. Menenpä koittamaan samoin tein...
 
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Rockster
21.02.2007 14:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: tuossa huono kuva kokeiluasettelulla, mutta havainnollistaa vähän: http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/939.jpg
 
Offtopic, mutta en voi vaieta. Upea ride!
 
Ajattelin kokeilla samaan tapaan toista lattaria vasemmalle puolelle. Joskosiihen tottuisi siellä...
 
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Ze Kink
21.02.2007 15:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offtopic, mutta en voi vaieta. Upea ride!
 
Ajattelin kokeilla samaan tapaan toista lattaria vasemmalle puolelle. Joskosiihen tottuisi siellä...

 
Jos tuota A-customia tarkoitat, niin se on kyllä crash eikä ride. Ride on tuo Paiste.
 
Ja tuo on tosiaan vain kokeiluasettelu, en normaalisti soita noin.
 
Who gare`s...
Rockster
21.02.2007 15:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tuota A-customia tarkoitat, niin se on kyllä crash eikä ride. Ride on tuo Paiste.
 
Ja tuo on tosiaan vain kokeiluasettelu, en normaalisti soita noin.

 
Tarkoita tuota Pearlia... Crash tahi ride, mutta komia on. Myykkö?
 
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Tommy-Aldridge
21.02.2007 15:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttääks joku semmosta Buddy Rich -virvelikulmaa? :D
 
Semmonen että se on Lattariin tai yleisöön päin vinossa ja kapulaa pidetään silleen jatsi-tyylisesti? En ole ainakaan törmännyt koskaan semmoseen.
 
http://www.tommyaldridge.com
Youni
21.02.2007 15:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Richkin on käyttänyt aika montaa virvelikulmaa, kuten täältä näkyy: http://www.drummerworld.com/drummers/Buddy_Rich.html
 
Riippuu vähän vissiin aikakaudesta millä kulmalla on soitellut. Tarkoitetaanko BR virvelikulmalla nyt tuota etukenoa?
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Ze Kink
21.02.2007 16:17:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoita tuota Pearlia... Crash tahi ride, mutta komia on. Myykkö?
 
Crash/ride. En myy! Se on tosi hyvä chinana.
 
Who gare`s...
Rockster
21.02.2007 16:23:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crash/ride. En myy! Se on tosi hyvä chinana.
 
No höh. Kun noita ei saa kaupasta.
 
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Kosminen
21.02.2007 23:04:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillä legendaarisella videolla Focuksen rumpalihan pitää virveliä kenollaan itsestä pois päin ja soittaa trad otteella. Eikä oo soitossa valittamista. Itellä soitto yksinkertaista ja asettelu ergonomisesti vasenta kättä päin loivahkosti.
 
"Joku juo liikaa, joku pettää, joku puhuu liikaa, joku ei mittää"
Kalamies #16 >-)))>
LLLoyd
23.02.2007 00:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mistähän tuo jazz-paappojen monasti suosima virvelikulma muuten mahtaa tulla..
drummerworldista kun katsoo niin melkein suurimmalla osalla vanhemmista rumpaleista löytyy joku tuollainen kuva
 
markkuliini
23.02.2007 00:07:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mistähän tuo jazz-paappojen monasti suosima virvelikulma muuten mahtaa tulla..
drummerworldista kun katsoo niin melkein suurimmalla osalla vanhemmista rumpaleista löytyy joku tuollainen kuva

 
No johtuiskohan se siitä perinteisestä kapulaotteesta....?
Tuo perinteinen otehan on syntynyt marssirumpaleiden keskuudessa koska rumpu on marssiessa vinossa. Tässä on sama ilmiö kyseessä mutta tavallaan kääntäen. Virvelin asento siis säädetään kapulaotteen mukaan.
 
Eli siis kun virvelin asettaa siten että vanteessa n.kello kahdessa oleva kohta on kaikkein alimpana niin siihen rumpuun on luontevaa soittaa perinteisellä vasemman käden otteella. Rimshotitkin onnistuu jne....
 
Youni
23.02.2007 10:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä päästään ärsyttävään ongelmaan kun traditional-mies ja matched-mies soittavat samalla setillä. Kokoajan saa olla sitä snarea vääntelemässä.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «