Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hermosto-oireet
1 2
Pitkis
07.03.2007 16:46:30 (muokattu 07.03.2007 16:52:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään ollut erinäisiä hermosto-oireita (pinne-tilat?) liittyen staattisiin työ/soittoasentoihin? Itsellä on todettu jäykkä rintaranka fysioterapiassa. Oireet vaihtelevat sormien puutumisesta aina vihlovaan kipuun. Kertokaa kokemuksista..
 
Elinikäinen oppiminen.
hollmi-5
07.03.2007 20:08:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on hiukan iskias-vaivaa. Pidemmissä vedoissa tahtoo hermotus oikeaan jalkaan häiriintyä ja se haittaa joskus bassorumputyöskentelyä.
 
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Legatus
07.03.2007 20:24:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on hiukan iskias-vaivaa. Pidemmissä vedoissa tahtoo hermotus oikeaan jalkaan häiriintyä ja se haittaa joskus bassorumputyöskentelyä.
 
Minullakin on tuota iskias vaivaa, ja ei niin vähänkään. En ole kahteen viikkoon päässyt setin taakse juuri selän takia, ja oikea jalka puutuu itsestään muutaman kerran päivässä. Noh käsiä olen onneks joutanu treenaamaan sillä aikaa.
 
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
Alex Kinky
07.03.2007 21:11:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tutkitaan parasta aikaan että mikä mahtaapi olla selässä vikana.. Magneettikuvat sano että pientä välilevyn pullistuman poikasta ja muutamia kulumia.. Kiropraktikolle menin sitten ja se ei vielä osannut sanoa oikein juuta eikä jaata, ennen kuin näkee itse kuvat ja tutkii vähän lisää.. Jotain hämyä siellä kuitenkin on, kun vasemmassa jalassa ja selässä on hieman tuntokatoa ja tietynlaisia liikkeitä tehdessä vasemmalla jalalla, häviää välitykset kokonaan, eli jotain hermostopohjasta kaiketi.. Mutta siis on.. Eikä oikein osaa sanoa että mistä tullut.. Lienevät kuitenkin suht koht yleisiä soittajilla tälläiset vammat..
 
Niinpä niin...
Pitkis
07.03.2007 23:47:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen omatoimisesti kuntouttanut selkää jumpaten, lämpöhoidoin jne. Oireet ovat olleet vuoden ajan kuvioissa mutta ovat pikkuhiljaa vähentyneet. Kevään aikana täytynee ottaa taas fysioterapiajakso.
 
Elinikäinen oppiminen.
Pieni rumpalipoika
08.03.2007 01:35:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on hiukan iskias-vaivaa. Pidemmissä vedoissa tahtoo hermotus oikeaan jalkaan häiriintyä ja se haittaa joskus bassorumputyöskentelyä.
 
Sulla taitaa olla vaan tekniikassa puutteita. Käy ottamassa vaikka pari tuntia joltain maikalta ni se kattoo sun asennot kondikseen.
 
Hoho.
 
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
WyW
08.03.2007 14:42:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu... itsekin tuossa joutui fysioterapiaan jossa täti muistutti 150 kertaa, että noi kaikki lihakset tuolla perspuolella ovat 'ketjussa' eli montaa vaivaa saa hoidettua esim. ihan selkälihasliikkeillä jne. Itselläni katosi kivut ja muut näppärästi tuota kautta. Eihän nämä toki ole yleismaailmallisia, mutta se 20-30€ minkä sijoittaa fysioterapiasessioon maksaa kyllä itsensä takaisin (itse saan työpaikan puolesta tarpeen vaatiessa 10kpl vuodessa noita käyntejä).
 
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm
Nolte
08.03.2007 16:20:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nojoo, meikäläisellä on sellaisia hermosto-oireita, että tuppaa lähes joka treeneissä hermosto menemään, 'kun ei taaskaan osannut sitä perkaleen filliä tahi komppia'.
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
kampela
09.03.2007 09:11:18 (muokattu 09.03.2007 09:33:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nojoo, meikäläisellä on sellaisia hermosto-oireita, että tuppaa lähes joka treeneissä hermosto menemään, 'kun ei taaskaan osannut sitä perkaleen filliä tahi komppia'.
 

 
Tuttu juttu. :) :)
 
Mulla vetää hartiat pikkasen eteenpäin, pitäs harrastaa esim sauvakävelyä enemmän. Tossa vuos takaperin vedin jurripäissä sormikoukkua ja kaikki oikean käden jänteet tulehtu eikä sormet toiminu just ollenkaan. Semmoset punaset raidat vaan loisti kädessä. Kävin lekurissa ja sanoin ettei ota parantuakseen. Lääkäri tsekkas mun hartiat ja sano että mun kädet on niin kireellä hartioista sormenpäihin ettei se oo mikään ihmekkään. Sano että kannattas sauvoa tai tehä jotain muuta semmosta mikä vetää hartioita taakkepäin, venyttelyä yms. No minähän sauvoin ja venyttelin, ja parani han ne finkut sitten.
 
Nuo selkäpuolet on itellä ainakin tällä hetkellä kunnossa, kaveri opiskelee viimestä vuotta Walesissa kiropraktiikkaa ja on oikein pätevä :)
 
Mä luulen että aika monet oireet voitas välttää juomalla tarpeeksi vettä!
 
Sukelluskalastus.
Nolte
09.03.2007 09:38:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että aika monet oireet voitas välttää juomalla tarpeeksi vettä!
 
Juuri niin! No, ainakin lihasperäiset jutut, krampit sun muut puutumiset vähenee, luulisin.
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
grind
09.03.2007 10:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että aika monet oireet voitas välttää juomalla tarpeeksi vettä!
 
Totta, magnesiumia kannattaa kokeilla jos kramppeja esiintyy useamminkin.
sutikomppi
10.03.2007 20:24:45 (muokattu 10.03.2007 20:28:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uimaan veljet ja saunaan. Uiminen hieroo selkää ja hartioita ja sauna lämmittää.
Säkin hakkaaminen avaa hartiat ja tekee hyvää niskalle. Itselläni on kokemusta molemmista ja voin kyllä suositella kovasti.
 
Varsinkin kuntonyrkkelyssä katoavat selkä ja niska- ongelmat aivan varmasti. Voisin melkein antaa asialle takuun. Nykyään käyn uimassa kolmisen kertaa viikossa. Kehittää muuten myös koordinaatiota. Nyt kuitenkin aion ottaa Leijonaa ja colaa.
 
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Roberto
10.03.2007 20:35:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalkojen puutumis- ja muissa hermohässäköissä kannattaa aina tsekata ns. yläperseen lihakset, nivuset ja lonkat. Se hermopuristus syntyy usein ekana juuri noille alueille. Lätkäbörsat tietää.
 
Ja venyttelyä!
 
timus
12.03.2007 17:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalkojen puutumis- ja muissa hermohässäköissä kannattaa aina tsekata ns. yläperseen lihakset, nivuset ja lonkat. Se hermopuristus syntyy usein ekana juuri noille alueille. Lätkäbörsat tietää.
 
Ja venyttelyä!

 
Aika ja lailla asian ytimessä. Yksinkertaisia asioita, mutta itselläni vasta pakkokäynti ortopedillä opetti näiden asioiden merkityksen
 
Morning people don't exist. Coffee does!
paice60
14.03.2007 22:00:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika ja lailla asian ytimessä. Yksinkertaisia asioita, mutta itselläni vasta pakkokäynti ortopedillä opetti näiden asioiden merkityksen
 
Mulla ei oikea jalka puudu mutta pitkien vetojen aikana , esim 12 keikkaa putkeen, loppuu jalan kontrolli. Ei tottele enää pään antamia käskyjä. Eli niin siinä kävi kuin ennenkin, mieli on vahva mutta liha heikko.
 
Vittu näitä hommia.
tolppa-apina
16.03.2007 16:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oikea jalka keppostelee silloin tällöin. sopivat kävelylenkit päivittäin ovat helpottaneet huomattavasti.
oikea käsi reistaa kyynärästä ranteeseen, ei tosin soiton aikana onneksi. lääkäri suositellut kevyiden käsipainojen nostelua ranteen voimin, sekä tuon powerballin hankkiminen on käynyt mielessä.
 
i know you're just playing
eleeton
08.04.2007 23:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt ei ole kädet vaivannu viime aikoina, mutta ryhti ja varsinkin istuma-asennot (ihan kaikkialla) on todella huonoja, niinpä alaselkä kipeytyy ihan istuessa. Kun joskus tekisi työtä sen eteen että pystyisi edes soittaessa istumaan selkä suorassa!
 
Juu, niitä selkälihasliikkeitä ja vatsoja pitäisi tehdä niin se helpottaisi mutta..
 
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika
CactusWiZaRd
14.04.2007 02:25:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä puutu tänään bänditreeneissä oikea käsi ja jalka. En tiiä mistä johtuu. Päivemmällä kun paukutin omaa settiä, ei jalka puutunut ollenkaan. Lieneekö sitten johtunut rasituksesta.
 
Miksi käyttää väkivaltaa, kun puhuminen auttaa paremmin?
PeteHon
30.04.2007 01:35:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oikea eli basarijalka on tuntunut jäykältä soittaa jo muutamia vuosia. Ei vaan liiku niinkun ennen (mielestäni mulla oli kohtuuhyvä tekniikka). Ramppasin läpi kiropraktikot, fysioterapeutit, neurografiat yms. eikä auttanut. Liikunta ja riittävä lepo helpottavat vaivaa ja pääsen (toivottavasti lähiaikoina, jonossa) jalkaleikkaukseen jossa jalkaterän liikerataa laajennetaan. Ois jo pikkuhiljaa aikakin ettei tarvis repiä stressiä tästä vaivasta.
 
Musa ei ole kisa
Nolte
08.05.2007 17:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ihan välttämättä istu tähän hermosto -threadiin, mutta kuitenkin.
 
Niin, onko muilla kipeytyneet polvet soittaessa? Olen viime aikoina huomannut selvästi, että polvet ikäänkuin väsyvät soittaessa ja vasen on suorastaan kipeytynyt. Koskee joka askeleella. Itse mietin sitä, voisiko tuo vasemman polven kipeytyminen johtua siitä, että jalkahan on enemmän tai vähemmän staattisessa jännityksessä haikan polkimella sen kolme tuntia putkeen, jonka me aina soitamme. Siis minulla se menee noin, koska en osaa kai olla oikein rentona soittaessa, eikä jalassa ole muuta liikettä, kuin satunnaiset haitsun suhautukset silloin tällöin, jolloin nostan jalkaterää vähän.
 
Jännä juttu, että homma ilmaantui samoihin aikoihin, kun viimeisellä sain aikaiseksi hommata kunnollisen rumputuolin. En kyllä ymmärrä, miten se siitä voisi johtua. Ellei sitten se mahdollinen pieni soittokorkeuden/asennon muuttuminen vaikuta niin paljon. Tokkopa.
 
Tuleeko mitään mieleen?
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «