Muusikoiden.net
08.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rummut
1 2 3 4
markkuliini
15.04.2007 19:59:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tietääkö kukaan mitään helppoa ja yksin kertaista rudia jota vois lähtee koklaan? kato se mun ope anto semmosen aika vaikeen mitä en silleen osaa ja tässä kysyessäni haluaisin joltakin hemmolta semmosen helpon ja yksinkertasen rudin mitä opetella. onko kellään?
 
Mulla ois! Koklaa vaikka vuorolyöntejä. Silleen että oikea ja vasen ja sitten toistat alusta.
 
Nolte
15.04.2007 20:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin tiiän yhden rudin, mut se on kyll ihan sikavammanen...
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
markkuliini
16.04.2007 01:01:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin tiiän yhden rudin, mut se on kyll ihan sikavammanen...
 
Rudi Sabotásh?
 
Nolte
16.04.2007 14:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rudi Sabotásh?
 
Sama mies.
 
Hyvät kamat - huono soittaja!
Phiiter
16.04.2007 15:26:40 (muokattu 16.04.2007 15:26:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tietääkö kukaan mitään helppoa ja yksin kertaista rudia jota vois lähtee koklaan? kato se mun ope anto semmosen aika vaikeen mitä en silleen osaa ja tässä kysyessäni haluaisin joltakin hemmolta semmosen helpon ja yksinkertasen rudin mitä opetella. onko kellään?
 
OV .... toista tarvittaessa.
OOVV .. --||--
 
:)
 
Mut harva meistkää on tehty vakavissaa.
Phiiter
16.04.2007 15:29:08 (muokattu 16.04.2007 15:35:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuule poika nämä vidun humppabändin rumpalit ovat usein parempia soittaa kuin jotkin nopeasti soittavat hevipellet.
 
....
 
Ei parane halveksia ketään tai mitään jos ei tiedä asiasta yhtään mitään.

 
Sähän tunnut aika fiksulta jätkältä.
 
E: Ai tosta oli jo juttua. No multa saisit ennemmin miinuksen ku plussan. Saahan nuo nuoremmat tietysti aina välillä veren kuohahtamaan vissii..
 
Se o vissii nii et: Humppaa taikka kuole!! :D
 
Mut harva meistkää on tehty vakavissaa.
paice60
17.04.2007 19:54:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähän tunnut aika fiksulta jätkältä.
 
E: Ai tosta oli jo juttua. No multa saisit ennemmin miinuksen ku plussan. Saahan nuo nuoremmat tietysti aina välillä veren kuohahtamaan vissii..
 
Se o vissii nii et: Humppaa taikka kuole!! :D

 
Nyt en oikein ymmärtänyt että oliko toi satiiria vai huumoria vai mitä, mutta ei se haittaa. "Humppaa" on tullut soitettua ammatikseen yli 21 vuotta ja enemmistö siitä on muuta kuin humppaa, mutta kapakoissa kuitenkin. Kyllä tänne maailmaan ja jopa Suomeenkin mahtuu kaikenlaista musiikkia, ainakin näin luulisi. Olisi mukava jos rumpalit kokelisivat erilaisia juttuja niin pystyisivät ehkä miettimään toisenkin asemaa. Ei parane fakkiintua yhteen genreen, vapaamielisyyttä kiitos. Joku speedmetallin soittajan olisi varmasti mielenkiintoista mennä soittamaan edes viikko johonkin kapakkapändiin, niin näkisi edes pienen vilauksen siitä mitä siellä tehdään. Samoin joku"humppa" rumpali voisi kokeilla vaikka treenata jonkun metallibändin kanssa, niin saisi hänkin varmasti uutta näkemystä rumpujen soittoon.
 
Vittu näitä hommia.
Youni
18.04.2007 13:45:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei parane fakkiintua yhteen genreen, vapaamielisyyttä kiitos.
 
Hoh! Varusmiessoittokunnan pääsykokeissa Idols-tuomarit sanoivat päinvastaista tyyliin: "Kannattaa keskittyä yhteen lajiin, vaikka jazziin tai rokkiin ja erikoistua siinä..." Mä sanoisin, että kannattaa todellakin tutustua aivan kaikkeen ja erikoistua kaikessa. Hullua, että 18v jannulle, eli minulle, sanotaan noin ihan ammattilaisten (?) taholta, kun treeniaikaa on hyvällä tuurilla vielä yli viisikymmentä vuotta jäljellä.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
moderndrummer88
18.04.2007 13:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoh! Varusmiessoittokunnan pääsykokeissa Idols-tuomarit sanoivat päinvastaista tyyliin: "Kannattaa keskittyä yhteen lajiin, vaikka jazziin tai rokkiin ja erikoistua siinä..." Mä sanoisin, että kannattaa todellakin tutustua aivan kaikkeen ja erikoistua kaikessa. Hullua, että 18v jannulle, eli minulle, sanotaan noin ihan ammattilaisten (?) taholta, kun treeniaikaa on hyvällä tuurilla vielä yli viisikymmentä vuotta jäljellä.
 
Aika epäammattimainen mielipide kyllä! Pääsitkö muuten sinne sinne soittokuntaan?
 
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Youni
18.04.2007 14:03:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika epäammattimainen mielipide kyllä! Pääsitkö muuten sinne sinne soittokuntaan?
 
En. Liian huono pikkurumputekniikka kuulemma.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
toba
18.04.2007 14:07:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyynyyn vaan niitä rudimentsejä ihan perkuleesti...muuten ei lähe kompit.
 
Hahah. Ei pidä todellakaan paikkansa, pikemminkin rudimentteja perkuleesti niin kompit lähtee paremmin.
 
markkuliini
18.04.2007 14:16:26 (muokattu 18.04.2007 14:17:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hahah. Ei pidä todellakaan paikkansa, pikemminkin rudimentteja perkuleesti niin kompit lähtee paremmin.
 
??? Miten ois vaikka SEKÄ tyynyyn ETTÄ perkuleesti? Olisko kaikki silloin tyytyväisiä?
 
moderndrummer88
18.04.2007 14:16:27 (muokattu 18.04.2007 14:16:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt en oikein ymmärtänyt että oliko toi satiiria vai huumoria vai mitä, mutta ei se haittaa. "Humppaa" on tullut soitettua ammatikseen yli 21 vuotta ja enemmistö siitä on muuta kuin humppaa, mutta kapakoissa kuitenkin.....
 
Paljonkos sinä olet soittanut pikametallia ja muuta nykyheviä, kun noin sen osaat tyrmätä?
 
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
paice60
18.04.2007 15:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljonkos sinä olet soittanut pikametallia ja muuta nykyheviä, kun noin sen osaat tyrmätä?
 
En minä mitään tyrmännyt, luepa kirjoitukset loppuun asti. Sanoin että kaikkea kannattaisi miettiä myös toisen kannalta. Heviä olen soittanut mutta sitä vanhempaa, linjalta Purple, Zeppelin ym. Ei musta varmaan oliskaan soittamaan tätä pikametallia, mutta olisihan tuota kiva koettaa. Miten tää nyt on taas niin vaikeeta? Ainakin omasta mielestäni yritän ottaa vastaan kaikenlaisia vaikutteita, en suinkaan tyrmää mitään ainakaan ensin koettamatta.
 
Vittu näitä hommia.
Youni
18.04.2007 17:34:21 (muokattu 18.04.2007 17:34:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä hommassa pitää pystyä soittamaan muutakin kuin pelkkää nopeeta paskaa. Itsekin kuuntelen heavyä ja kunniotan heitä yhtä lailla kuin muitakin soittajia.
 
Tästä ei oikein käy selville, että dissaatko nopeaa soittoa ja nykymetallia vai et, ilmeisesti et. Jotkut ottavat tuon laineuksen tekstin dissaamisena, kyllähän tuo paskaa-sanan käyttö vähän siihen viittaisi. Kuvittelen ymmärtäväni pointtisi ja äkkiähän sitä nousee takajaloilleen, kun omaa duunia tullaan pilkkaamaan. Jotkut nyt käsittivät taas, että pilkkaat nykymetallia, jonka edustus tällä foorumilla on aika laaja.
 
E: Nämä on näitä foorumin väärinkäsityksiä, teksti ei ilmaise samalla tavalla kuin puhe.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
moderndrummer88
19.04.2007 10:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minä mitään tyrmännyt, luepa kirjoitukset loppuun asti. Sanoin että kaikkea kannattaisi miettiä myös toisen kannalta. Heviä olen soittanut mutta sitä vanhempaa, linjalta Purple, Zeppelin ym. Ei musta varmaan oliskaan soittamaan tätä pikametallia, mutta olisihan tuota kiva koettaa. Miten tää nyt on taas niin vaikeeta? Ainakin omasta mielestäni yritän ottaa vastaan kaikenlaisia vaikutteita, en suinkaan tyrmää mitään ainakaan ensin koettamatta.
 
Joo kyllähän sinä tuossa viimesessä viestissä vähän yritit klaarata homman, mutta aiemmissa olet melko suoralta käsin tyrmänny ko. genren, etkä siihen ole kyllä oikeutettu, eikä nämä pikametalli miehet humppaa tyrmäämään.
 
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
paice60
20.04.2007 23:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä ei oikein käy selville, että dissaatko nopeaa soittoa ja nykymetallia vai et, ilmeisesti et. Jotkut ottavat tuon laineuksen tekstin dissaamisena, kyllähän tuo paskaa-sanan käyttö vähän siihen viittaisi. Kuvittelen ymmärtäväni pointtisi ja äkkiähän sitä nousee takajaloilleen, kun omaa duunia tullaan pilkkaamaan. Jotkut nyt käsittivät taas, että pilkkaat nykymetallia, jonka edustus tällä foorumilla on aika laaja.
 
E: Nämä on näitä foorumin väärinkäsityksiä, teksti ei ilmaise samalla tavalla kuin puhe.

 
Anteeksi vaan jos saitte väärän käsityksen, täällä tosiaan ymmärtää äkkiä väärin. En todellakaan aikonut painaa matalaksi speed- tai muuta metallia soittavia. Jätkillä on kova tekniikka ja itse en pysty samaan, sen myönnän ensimmäisenä. Mutta ajattelin vain sitä että kaikkea tänne pitäisi mahtua, speediä ja humppaa, keltä tuo nyt olisi pois. En missään nimessä ala ketään kritisoimaan mistään musiikista, jokainen soittaa mitä haluaa/pystyy eikä se mulle kuulu. Tuollainen kirjoituksen aloittajan halveksiva äänensävy vain pisti korvaan. Ajattelin herättää keskustelua siitä että onko joku musiikkilaji toista parempi tai onko toiset soittajat parempia kuin toiset genren sisällä? Moniko teistä rumpaleista on soittanut "humppa"keikkaa elämässään ja tietää mitä se vaatii?
Olen vain vaatimaton ammattirumpali enkä tosiaan halua ketään painaa maahan vaan yritän ihan oikeasti kannustaa rumpujen soiton ihmeelliseen maailmaan, ollaan oikeasti bändin tärkein jäsen.
 
Vittu näitä hommia.
dumbass
21.04.2007 20:06:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti paljon! itseasiassa mun ongelma ei oo rudimentit itseasiassa, vedän kyl ihan ok fillit jne....Mutta se tosiaan ettei pysy biitissä ja ettei kädet oo niin helvetin nopeet...
 
Nyt huomasin tuossa pienen ristiriidan, rudimentithan klikin kanssa nimenomaan _auttavat_ pysymään rytmissä + kehittävät nopeutta. Ehkä ne ovatkin nimenomaan se ongelma, jos nyt satut tietämään mitä ne rudimentit ovat. Ne vaan vaatii pirusti toistoa, tosin esimerkiksi viikon ajan tunti päivässä doublestrokerollia (o o v v :|) klikin kanssa auttaa saamaan jo jonkinmoisen tatsin kyseisestä rudimentistä. Muista käyttää ranteitasi.
 
mo
drum-monkey
21.04.2007 21:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista käyttää ranteitasi.
 
Kai sormetkin kelpaa. Itse kyllä soitan ranteilla, mutta opettaja käyttää mieluummin sormia.
 
Youni
22.04.2007 14:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai sormetkin kelpaa. Itse kyllä soitan ranteilla, mutta opettaja käyttää mieluummin sormia.
 
Käyttäkää hyvät ihmiset kaikkia: kyynärvarsi, ranne ja sormet. Saatanallisen kovassa soitossa jopa käsivarsi saa liikkua. Mitä nopeammaksi/hiljaisemmaksi soitto menee sitä vähemmän käsivarret ja ranteet liikkuvat. Tämä ei ole turha linkki: http://www.vicfirth.com/education/drumset/domfamularo.html
 
Famularo neuvoo hyvin miten free stroken oppii, tällä tekniikalla löytää itselleen avoimen saundin, rummut pääsevät soimaan. Lisäksi soitto helpottuu, kun rebound on hallussa.
 
Double stroke rollissa käsivarsi, ranne ja sormet tekevät kaikki työtä. Kovemmalla temmolla kyynärvarsi jää lähes kokonaan pois. Harjoittelen tekniikkaa, jossa sormet ovat tärkeässä osassa tuplaiskuissa. Ensimmäinen isku ranteella ja hieman kyynärvarrella. Toinen isku sormilla juuri ennen kuin käsivarsi ja ranne alkavat seurata kapulaa takaisin lähtöasentoon. Kapulaa ei tarvitse missään vaiheessa vetää ylös.
 
Eivät nämä minulla ole hanskassa, mutta opettelun alla kaiken aikaa. Mielestäni Famularon opit ovat hyvä tie löytää rento soittotekniikka, joka on myös taloudellinen. Tekniikkaa en opettele siksi, että on pakko. Tekniikka on apuväline itsensä ilmaisemiseen rummuilla.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «