Muusikoiden.net
06.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yliarvostetuin rumpali
1 2 3 4 535 36 37 38 39
ferodoz
11.08.2012 19:21:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arttuuu: Ehdottomasti 2 yliarvostetuinta on Lars Ulrich ja Joey Jordison.
 
Mä en näe kyllä noita peikkona. Molemmat on luoneet oman skenensä, minkä vuoksi maailmaan on sikiytynyt ihan järkyttävän paljon uusia rumpalinalkuja, mikä on mahtava asia.
 
Mutta puhuit ilmeisesti soitannollisista asioista.
 
www.suhdelukucoverband.fi
Eepos_
19.09.2012 16:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Ehkä siellä opettajan luona soittovola pidetään "varovaisena", mutta kyllä mun mielestä nuoren pitää antaa myös irroitella rumpujen kanssa ja ainakin silloin suojaus on paikallaan. Eli kyllä, rummunsoitto menee helpostikin liian varovaiseksi, jos äänenvoimakkuus pidetään maltillisena vain siksi ettei ole kuulonsuojausta. Vai mitä?
Itse en voi soittaa ilman suojausta, koska tinnitus ja meluherkkyys, joka aiheutui juuri siitä että en suojausta käyttänyt.

 
Tunneilla tulee itselläkin varovaisesti soitettua, ilman suojausta.
Kotona sitten korvatulpat korviin ja soitetaan kunnolla.
 
Gingerlady
02.12.2016 18:59:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

John Bonham. Ei tipu....
 
hollmi-5
03.12.2016 09:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gingerlady: John Bonham. Ei tipu....
 
Joo on se. Niiden mielestä, jotka ei itse osaa kunnolla soittaa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
JanneO
05.12.2016 10:14:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Joo on se. Niiden mielestä, jotka ei itse osaa kunnolla soittaa.
 
Mites se meni se juttu ettei tarvitse olla *joku/mikä/kuka/millainen* arvostellessaan *jotakin/mitäkin/ketäkin*.... Nousee aina välillä esiin kun niitä soittonäytteitä ja ym rumpuvideoita arvostellaan tuolla palstoilla :D
 
Ja mitä Bonhamiin, niin tuskinpa on kovinkaan yliarvostettu rumpali, kyllä sillä taitaa meriitit olla kohdillaan.
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
velipesonen
06.12.2016 22:38:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Mites se meni se juttu ettei tarvitse olla *joku/mikä/kuka/millainen* arvostellessaan *jotakin/mitäkin/ketäkin*.... Nousee aina välillä esiin kun niitä soittonäytteitä ja ym rumpuvideoita arvostellaan tuolla palstoilla :D
 
Ja mitä Bonhamiin, niin tuskinpa on kovinkaan yliarvostettu rumpali, kyllä sillä taitaa meriitit olla kohdillaan.

 
No ainakin mun soitto on todistetusti parempaa kuin kenenkään teistä tai sitten Bonhamin joten pidähän sinä vaan iso suus supussa.
 
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
JanneO
07.12.2016 15:02:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen: No ainakin mun soitto on todistetusti parempaa kuin kenenkään teistä tai sitten Bonhamin joten pidähän sinä vaan iso suus supussa.
 
Jotenkin unohdin tämän absoluuttisen totuuden ;) Älä nyt enää vain sano että sulla on isompi kuin mulla :D
 
Lähettäjä: "rumpujoppari R***i" Lähetetty: 18.10.2010 02:40 Otsikko: Re: Tori: Sabian B8 Pro Karavaani kulkee iloisesti rallatellen eteenpäin, vaikka koirat, persaukiset ja kateelliset räksyttävätkin.
Kimd
07.12.2016 17:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JanneO: Jotenkin unohdin tämän absoluuttisen totuuden ;) Älä nyt enää vain sano että sulla on isompi kuin mulla :D
 
Täytyy olla koska hän on soittanut bändissä nimeltä Penis Surprise !
 
Ei irtoa
Epämuusikko
08.12.2016 11:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimd: Täytyy olla koska hän on soittanut bändissä nimeltä Penis Surprise !
 
Ei nimi bändiä pahenna.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jtpennane
09.12.2016 12:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeeni ketjua lukiessa: http://imgur.com/a/0dSXn
 
Juuh elikkäs
Kefiiri
09.12.2016 17:53:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ollakseen yliarvostettu täytyy kai olla vähintäänkin arvostettu.
 
En ole musiikin asiantuntija.
dilet_antti
14.12.2016 12:46:25 (muokattu 14.12.2016 13:43:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Buddy Rich, Lars Ulrich, John Bonham...
 
Kefiiri
14.12.2016 19:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dilet_antti: Buddy Rich, Lars Ulrich, John Bonham...
 
Ei jokainen näistä voi olla yliarvostetuin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
dilet_antti
15.12.2016 13:27:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Ei jokainen näistä voi olla yliarvostetuin.
 
No, sitten Bernard "Buddy" Rich!
 
hollmi-5
15.12.2016 18:38:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dilet_antti: No, sitten Bernard "Buddy" Rich!
 
Voitko perustella väitteesi?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jucciz
16.12.2016 03:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin koko ketjun, meni kaksi iltaa. Vaan eipä mennyt hukkaan, heräsi paljon ajatuksia ja oivalsin itsekin syitä siihen, miksi pidän sellaisesta rummunsoitosta kuin pidän ja miksi soitan itse rumpuja niin kuin soitan. Etenkin tuo musiikin keskeisten elementtien ja kappaleen rakenteen/muodon tukeminen myös rummuilla on näemmä se, joka itseäni puhuttelee, semmoinen herkkä, dynaaminen ja reagoiva soittotapa.
 
Olen myös oivaltanut tämän ketjun myötä, että eniten harmittaa semmoinen rummunsoitto, jossa keskitytään omaan soittosuoritukseen ja rumpalismin esiintuomiseen samalla kun itse kappale, sävellys jää lapsipuolen asemaan. En osaa pukea ajatuksiani yhtä hienosti sanoiksi kuin vaikkapa jazzmies tai velipesonen, mutta luultavasti puhumme samasta asiasta. Hyviä puheenvuoroja.
 
Sitten yksi aihetta edes etäisesti sivuava kysymys: keitähän mahtavat olla Aku Syrjän soitannolliset esikuvat, tai keitä soittajia te rumpalit kuulette etenkin hänen varhaisvuosien soitossa? Niin monissa biiseissä on mun makuun mahtavan kekseliästä soittoa, koko ajan pientä jippoa, johon ainakin oma korva tarttuu. Kuunnelkaapa ajatuksella vaikka biisien Ruba (orggisversio, ei akustinen) tai Kuulen parran kasvun rumpuraidat. Naurattaa kun esim. haitsun avaukset tulee välillä niin käsittämättömiin, mielivaltaiselta kuulostaviin paikkoihin, mutta samalla kertaa lopputulos on jotenkin häkellyttävän musikaalinen.
jazzmies
16.12.2016 11:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Sitten yksi aihetta edes etäisesti sivuava kysymys: keitähän mahtavat olla Aku Syrjän soitannolliset esikuvat, tai keitä soittajia te rumpalit kuulette etenkin hänen varhaisvuosien soitossa?
 
Ihan alkuaikoina kuuluu läpi Tommy Ramone. 1980-luvun alusta tulee mieleeni jotekin jännästi Jimmy Keltner. Loppu on sitten ihan uniikkia konseptia. Äärimmäisen persoonallinen soittaja.
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Jucciz
16.12.2016 17:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ihan alkuaikoina kuuluu läpi Tommy Ramone. 1980-luvun alusta tulee mieleeni jotekin jännästi Jimmy Keltner. Loppu on sitten ihan uniikkia konseptia. Äärimmäisen persoonallinen soittaja.
 
Heitätkö vielä samalta istumalta muutamia Keltnerin soittamia ralleja, joista käy selväksi, että ommeinaa Eput kuunneltu. :)
jazzmies
16.12.2016 19:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Heitätkö vielä samalta istumalta muutamia Keltnerin soittamia ralleja, joista käy selväksi, että ommeinaa Eput kuunneltu. :)
 
Näistä kuulee, miten Keltner on oppinut paljon suomalaiselta suurmieheltä! Kaikki ovat Eppujen alkuajoilta nääs!
 
Steely Dan: Josie
Lowell George: Easy Money
Ry Cooder: 634-5789
 
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
dilet_antti
20.12.2016 14:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Voitko perustella väitteesi?
 
En pitäisi tuota suoranaisesti väitteenä vaan mielipiteen ilmauksena.
 
Rumpujen soitossakin mieltymykset lienevät makuasioita. Minusta
Buddyn soolot ovat miltei järjestään kuin huikean teknisen osaamisen
ja vikkelyyden demonstraatioita. Ne eivät herätä minussa juuri mitään
emotionaalisella levelillä...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 535 36 37 38 39

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «