Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Naisrumpalit
1 2 3 4 517 18 19 20 21
mr_b
11.10.2004 02:04:39 (muokattu 11.10.2004 02:07:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velvet Undergroundin Moe Tucker. Siinäpä teille kauneusihailtavaa:
 
http://www.alligator.org/edit/issues/97-sprg/970227/e01photo.jpg
 
Lieneeköhän muuten ns. "merkittävin" naisrumpali rockhistoriassa, ei nyt ainakaan tule heti mieleen ketään toista naista, joka olisi soittanut rumpuja yhtä legendaarisen statuksen yhtyeessä. Kyllä niitä varmaan on muitakin...
 
Lenny Kravitz on ärsyttävä, mutta Cindy Blackmanissa on kyllä tyyliä. Nythän on vaihtunut Zoroon, joka on aika ankea äijä lierihatuissaan.
 
Ddddo the Metropolitan Glide!
welho
12.10.2004 00:26:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samntah maloney on sika kova rumpali!!! kandee tzekata...soittanut mm mötley cruessa! vetää yhtä hevisti ku lee!!! jne...
 
Joo. Kyllä meni puurot ja vellit seekaasi kun katsastin ton Mötleyn Dvd:n jostain vuosituhannen alusta=)=)
 
Voiko tytötki vetää noin;)
 
Setit kuntoon, setit kunnossa!!
finntrolli
12.10.2004 14:42:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni näin jollain MTV:n livevideolla että Lenny Kravitsin keikalla olisi ollut joku nainen rumpuloimassa...not sure.
 
Pastilli?
Alpha
12.10.2004 15:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni näin jollain MTV:n livevideolla että Lenny Kravitsin keikalla olisi ollut joku nainen rumpuloimassa...not sure.
 
Olisko tuo edellä mainittu Cindy Blackman...
 
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike
Mikael
12.10.2004 16:14:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko tuo edellä mainittu Cindy Blackman...
 
jebu. sehän se...
 
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Vuk
10.12.2007 00:40:26 (muokattu 10.12.2007 00:54:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä yksi friidu jolla käpälä ylhäällä, olen rumpali!
 
Aivan skidinä olin jo jotenkin jollain tasolla vain kiinnostunut lyömäsoittimista, hogasin melko nopeata tahtia, ettei kitara ole nakkisormilleni työstetty soitin, voi veljet, miksi helvetissä meikäläisellä olikin sitten sellainen tuuri, että soittimeksi mulle kiikutettiin sähköskeba (joka vieläkin rullaa taustalla treenikämpällä, mokomakin hylkiö) ja sähköistä kitaraa ennen oli faija jo mulle akustisen hankkinut, enhän mä niistä vähät välittänyt.
 
Mulle on jäänyt sellainen flashback todella hatarasti kalloon, olen noin 9 vuotta vanha, luiseva kakara ja istun aivan helvetin näyttävien kannujen takana, en tao peruskomppia, en tao oikeastaan mitään, kunhan vain ihmettelen, se fiilis oli hykerryttävän nautinnollinen, mutta koska osasin olla ujoa laatua mutsin miesystävien kaiffareilla, en vain yksinkertaisesti uskaltanut tehdä mitään rummuilla, vaikka selkeästi mut' vallitsi omituinen fiilis, jossa kyseiset kannut huutavat mulle sekopäisesti "soita mua, äläkä siinä hannaroi!".
 
Voi veljet sitä riemua ja rattoa kun pääsinkin sitten lopulta soittamaan demonilaama, mielipuolisia rumpuja, se oli sellaista aitoa pikkutyttömäistä iloa, en mä muista mitä mä taoin, mitään rytmikästä en ainakaan...
 
Joka tapauksessa, rullataan ala-aste ajat ohi, skidi käynyt laulaa luikauttamassa jo muutamat laulut aina koulun esityksissä (mun mielestä se oli naurettavaa touhua laulaa yksin "olen rantapallo" lurituksia, kaipasin jo varhain sellaista vilskettä sekä menoa, svengiä että pogoa!) ja päädytään ylä-asteelle, yhdeksännellä luokalla mä valitsen ylä-asteellani toisen musiikinkurssin (seitsemännellä luokalla olin valinnut kitarakurssin, joka oli täyttä persnaamaista touhua, ei mua kitara kiinnostanut!) ja oli mahdollisuus alkaa koulun jälkeen takomaan pienessä porukassa mukamas omaa musiikkia, musiikista ei mitään tullut, mutta sain handlattua itselleni rumpalin tehtävän.
 
Meitä oli kolme; mä sekä kaksi kundia, en osannut mitään, mulla ei ollut mitään kontaktia rumpuihin oikeastaan tuota ennen kun niitä päätin alkaa takomaan, toinen kundi (tämän hetkinen poikaystävänikin, tralala) onnistui katkaisemaan bassosta kielen kun taas kolmas oli saatanallisen jäykkää settiä soittava pääntakoja, no eihän siitä nyt mitään tullut, ei se musiikki vaan se lapsenomainen piiri siinä, "hei me olemme lapsia, instrumentit ovat meidän leluja!".
 
Opin törkeän nopeasti sekä hyvin peruskompin, siitä sitten ryhdyin kehittelemään kaikenlaista omaa, lopulta kun soittovuorot päättyivät kokonaan, mulla oli valtava kaiho siitä, että olen köyhä, että mä en saa rumpuja, etten mä koskaan tulisi soittamaan enää rumpuja.
 
Paskanmarjat, äidin rakkaus! Työtön (pitkäaikainen) yh-äiti taikoo skidillensä tasan 600 eugenia, sanoo "osta rummut", mä ostan. Peltineen kaikkineen löysin Pearlin Targetit, pellit hyvässä kunnossa lukuunottamatta haikkaa (hankinnassa uudet), mä olen silkkaa iloa löytäessäni halvat rummut peltineen, ne roudataan pieneen, kotoisaan reenikämppään ja soitannat sitten alkoivat. Mä en ole materiatyyppiä, voin kuittaa kuin myös väittää, että setti potkii ja hyvin.
 
Tietynlaisia "haluan tämän sekä tuota kuin myös vielä tätä" - turhamaisuutta on alkanut mussa tuon kyseisen setin kohdallani löytymään; kun kehitystä alkaa seurata sekä huomata, tajuaa, miten haluaa laajentaa omia kannujansa, vaihtaa basaria suurempaan sekä sitä rataa, mutta koska olen imbesilli ameeba, mä olen oppinut funtsimaan, ettei liian materian perään tarvitse olla, kyllä ne neekerit komppaavat aika helvetillisen hyvin aivan vain maalipurkeillakin, mä olen iloinen siitä, että alta löytyy jonkunlainen setti, vaikka eräs ilta kattiloitakin tuossa innostuin hakkaamaan tässä kotosalla.
 
Voisin myös kuitata, etten tiedä rummuista mitään, tiedän vain sen, että fiilis hyvä kymmenen kun niitä innostuu soittamaan ja ettei materia ole se tärkein siinä, nimenomaan se olo, mikä soittamisesta lähtee.
 
Kehittyä haluan, ehdottomasti, oppia kaikenlaista uutta ja ottaa haasteita rohkeasti vastaan, mä en muiden kundien asenteita saatika persläpiä puhuvien kakaroiden keskusteluja halua rumpujen suhteen noteerata, tärkeintä on se, että tiedän, miltä musta itsestäni tuntuu ja mitä osaan sekä mitä en osaa, mihin haluan kehittyä, minkälaisen soittotyylin alan pikku hiljaa omaksua sekä muuta peruspoikkipaskan jauhantaa.
 
En osaa lainkaan sanoa, kohdistuuko naisrumpaleihin "sä et osaa tätä hommaa" - asenteita, mä olen mennä paukutellut sairaan nastassa, yli 30 miesten (ihanteeni näistä on varsinkin rumpujen omistaja, älyttömän hyvää settiä soittava herra A) seurassa sekä musisoinnin alaisena, mä luiseva likka 16 vuotias, ja mitä mulle on tultu kertomaan "sä olet yllättävän hyvä soittamaan" - stoorinpoikasta, en suhtaudu siihen asenteella "tuo taisi olla velvollisuudentuntoisena jaariteltu sepustus", ei! Kyse on nimenomaan siitä, että mä uskallan luottaa itseeni sekä taitoihin mitä mulla on, vaikka härre guud, eihän mulla kaikenlaista taitoa löydy, mä vielä tästä kehityn sekä joudun tekemään perkeleesti töitä, että voisin brassata (brassaus ei kyllä tule mieleeni, se maistuisi aivan mutakakulta!) sillä, miten hyvä mä rumpalina olisin.
 
Ei koskaan saisi sanoa itsellensä "voi veljet mä olen hyvä, niin hyvä, ettei mun tarvitse tehdä siihen eteen enää mitään", mun mielestä on todella siistiä jos löytyy tietynlaista itsevarmuutta sekä luottamista omiin taitoihinsa, mutta tyhmää on turhaa leikkiä, mä kehityn vielä, sä kehityt siellä viellä, se toinen dorkakin kehittyy vielä. Elämä on aikamoista muutosta sekä kehitystä!
 
Oli mulla sitten missä tahansa elämän tilanteissa kuinka huono itsetunto kuin vain olla ja voi, niin kutsutun "musisoinnin" (takomisen) suhteen mulla sitä ei ole, mä en halua antaa sille huonolle itsetunnolle sellaisessa asiassa valtaa, joka mulle on niin euforinen sekä "itselleni" tehty. Vänkää, miten helvetin hyvin osaankaan analysoida tätä tunnetta, minkä haluan rumpujen soittamisen suhteen säilyttää.
 
Itse olen mieltynyt, naisrumpaleista kun tässä länkytetään, kovasti tuohon Meg Whiteen, White Stripes jo jonkun aikaa niin läpeensä ollut sydäntäni lähellä, että enhän mä voi mitään pahaakaan ajatella friidusta, joka soittaa lievästi rosoista, simppeliä soundia paukutteleva, nasta mimmi isoine daisareineen ja pömppövatsoineen, siis jumalauta, siinähän on mimmi, josta tosissani PIDÄN!
 
Teho Majamäki on toinen sankari, Majamäen kaltaista lyömäsoitin kokoelma settiä mä tässä haluankin joskus ryhtyä rakentelemaan, soundi on niin kovin monipuolinen sekä idearikas ajattelutapa tuntuu aivan multa; väännetään tomit bensakanistereista, vanhat paskat haikkapellit menkööt roikkumaan katosta ja ne olkoot "ne helvetin ärsyttävät sekä saatanallisen soundin antavat" - symbaalit, kattiloita, omatekoinen peltirumpu ja niin pois päin.
 
Mua ei syletytä lainkaan olla tyttö, joka soittaa rumpuja. Ei myöskään se, että miesten asenne voisi mua kohtaan olla negatiivinen, pisteliäs.
 
Ainut tässä meikäläisen hommassa joka voisi luoda vitutuksen ylleni on se, että olen pirullisen köyhä, laiska sekä saamaton.
 
Köyhälle tämä rumpujen takominen ei paras harrastus taitane olla, mutta eikös asenteella "rummut kuin rummut" yllä aika pitkälle? Jos ei ikuisuuksiin asti, niin edes siihen, kun olen rikas, rakas sekä yksinäinen!
 
Amen.
 
(koska olen viisas urhea kettu, mä näytän tältä http://irc-galleria.net/view.php?nick=vuk&image_id=71390088)
 
(--------------------:
 
Kitukasvuinen ja herkkä, mutta paha suustaan!
hansakemanelius
10.12.2007 09:45:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantaina sattui samalle keikalle sellainen bändi kuin pintandwefall
http://www.pintandwefall.com/ ja Tough Pintillä oli ainakin asennetta ja kyllä homma
pysyi muutenkin kasassa. Ovat soittaneet kuulemma vain puolitoista vuotta mutta
uskallan veikata että kimulit esiintyvät suurillakin festareilla ensi kesänä.
 
Joo nej ....
Rumpukapulat
10.12.2007 10:15:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantaina sattui samalle keikalle sellainen bändi kuin pintandwefall
http://www.pintandwefall.com/ ja Tough Pintillä oli ainakin asennetta ja kyllä homma
pysyi muutenkin kasassa. Ovat soittaneet kuulemma vain puolitoista vuotta mutta
uskallan veikata että kimulit esiintyvät suurillakin festareilla ensi kesänä.

 
Tämäpä piristävä kokemus, sanotuksetkin rokkaa!
 
Kukkis 77
10.12.2007 10:31:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämäpä piristävä kokemus, sanotuksetkin rokkaa!
 
Ihan kivat kannutkin
 
http://www.pintandwefall.com/promo.jpg
 
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll!
ddrum54
10.12.2007 13:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä Vuk! Hieno stoori ja hieno asenne. Sun kirjoituksesta aistii soittamisen riemun.
 
Acryl
10.12.2007 18:39:25 (muokattu 10.12.2007 18:40:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

enpä viitsi lainata Vukin koko stooria :)
 
Ehkä naiset pitää tältä foorumilta pois nämä lyhyet ja tunteettomat kirjoitukset, kuten tämä. Naiset tykkää luritella tuommoisia novelleja, joita me miehet taas ei jakseta lukea.
 
Nainen tai mies, aivan sama, kunhan soitosta löytyy munaa.
 
Ja on niitä munattomia miehikäkin. Vähän sama on kättelyssä, jos käsi on semmoinen löysä muna, niin se on insinööri tai jazz-rumpali ;)
 
palikka http://grandecohones.net
Krille
10.12.2007 19:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karen Carpenter oli myös yksi..Veti hienoilla vistaliteillä
http://www.vistalites.com/legends/carpenter.htm
 
Även på svenska..
Renki
10.12.2007 19:52:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä naisia löytyy rumpujen takaa. Menkääpä vaikka djembekurssille, naisilla on siellä ylivalta 70-30. Joskus on käynyt niinkin, että olen ollut tunneilla ainut mies opettajan lisäksi.
 
Kaikista tyhmin kommetti mitä muuten olen kuullut naisrumpaleita on se kun joku hinttari meni sanomaan, että sen mielestä naiset eivät saa soittaa rumpuja kun tulee niin hirveän isot hauikset. Siis mitä vittua?!
 
Tämä nainen mulle tuli mieleen tosta djemben soiton puolesta http://www.pamelalynnmusic.com/
 
Itse en suuremmin hänen freestyle systeemiään arvosta, mutta kaippa se silti osaa soittaa ;)
 
Clap the barber...
mr_b
10.12.2007 22:44:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi veljet sitä riemua ja rattoa kun pääsinkin sitten lopulta soittamaan demonilaama
 
Demonilaama? Siinäpä muuten olisi hieno yhtyeen nimi.
 
Softer, worse, slower, weaker.
markkuliini
10.12.2007 23:23:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän sama on kättelyssä, jos käsi on semmoinen löysä muna, niin se on insinööri tai jazz-rumpali ;)
 
Just niinkuin esim. tällainen
 
http://www.youtube.com/watch?v=p3c4OTpKPDM
 
Äsyttävää hiplausta ja tuollaisilla ohuilla jatsisymbaaleilla... :P
 
Hyi olkoon! Ei ole hetroiden homma tuollainen alkuunkaan!
 
50000
11.12.2007 02:18:42 (muokattu 11.12.2007 02:19:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyi olkoon! Ei ole hetroiden homma tuollainen alkuunkaan!
 
Joo, ei valkoisen miehen, kerta kaikkiaan... 8P
 
E: Niin, Vukille pojot, muuten.
 
Vuk
11.12.2007 09:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demonilaama? Siinäpä muuten olisi hieno yhtyeen nimi.
 
Demonilaama oli hieman mielikuvitukseton vertauskuva, demonilaama esiintyy mm. erässä Disneyn piirretyssä!
 
Kitukasvuinen ja herkkä, mutta paha suustaan!
wavelength
11.12.2007 10:17:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja on niitä munattomia miehikäkin. Vähän sama on kättelyssä, jos käsi on semmoinen löysä muna, niin se on kuulkaas niin notta on tainnut käsi lipsahtaa vaaksan tai pari väärään suuntaan.
 
En tiedä mistä puhun.
ddrum54
12.12.2007 10:31:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuulkaas niin notta on tainnut käsi lipsahtaa vaaksan tai pari väärään suuntaan.
 
Hän varmaankin tarkoitti ns. ruotsalaista jazz - tervehdystä.
 
seppo i
27.12.2007 14:21:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.drummerworld.com/Videos/keithcarlockmd2005.html
Lisää ärsyttävän löysää jazzrumpalointia, eikä kaverilla edes ole pedaalina triplaAxis :P
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «