Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer X18, XR18 ja X AIR
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Lennu
16.08.2022 10:09:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt ekaa kertaa lauantaina erillinen reititin, katotaan kui käy. "Kyllä se vielä hallilla toimi.
 
Perinteinen varafoorumi himassa.net
kapa
17.08.2022 10:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä löysin Airport Expressin kirpparilta, ja on toiminut hyvin. On mulla toinen reititin varoiksi mukana...
 
Kapa
sr705
26.01.2023 10:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan nyt todella niin että tuohon x air/ m air appiin ei tule enää päivityksiä? Päivitin oman iPadin ios 16 ja sen jälkeen edes demo tilassa ei pysty käyttämään mitään muuta kun liukuja ja muteja. Muuta kun yrittää niin appi kaatuu
 
Antti1
26.01.2023 13:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ota Mixing Station käyttöön, se on muutenkin parempi.
sr705
28.01.2023 22:13:11 (muokattu 28.01.2023 22:36:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ota Mixing Station käyttöön, se on muutenkin parempi.
 
Kiitos! Empäs ole tajunnut edes kokeilla vaikka joskus ton olenkin ladannut. Nopeasti katoin niin hieman sekavalta tuo vaikuttaa kun on tottunut siihen behkun/midaksen omaan appiin. Mutta eiköhän tuohon totu kun vähän pidempään tutustuu.
Oon niin amatööri miksaushommissa niin osaatko Antti1 kertoa että mikä tossa Mixing Stationissa on paremmin?
 
Osaako joku sanoa että onko noitten b/m appien kehitys lopetettu kokonaan? Rautaa ilmeisesti myydään edelleen niin hassulta vaikuttaa.
 
Lennu
29.01.2023 17:56:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sr705: Kiitos! Empäs ole tajunnut edes kokeilla vaikka joskus ton olenkin ladannut. Nopeasti katoin niin hieman sekavalta tuo vaikuttaa kun on tottunut siihen behkun/midaksen omaan appiin. Mutta eiköhän tuohon totu kun vähän pidempään tutustuu.
Oon niin amatööri miksaushommissa niin osaatko Antti1 kertoa että mikä tossa Mixing Stationissa on paremmin?
 
Osaako joku sanoa että onko noitten b/m appien kehitys lopetettu kokonaan? Rautaa ilmeisesti myydään edelleen niin hassulta vaikuttaa.

 
Mä oon niin kuuno, että en löytäny mitään kaikuja Mixing stashuunista _'
 
Muistakaa klikata kirjoitukselleni aina plussa :) Lisää blogissani himassa.net
Pehkis
16.06.2023 14:58:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tällaisesta kenelläkään kokemusta?
 
https://www.thomann.de/fi/midas_dn4816_o.htm
 
Nähtävästi tällä pystyisi laajentamaan outputteja +16 ultranetin kautta. Tuleekohan tuossa nuitten normaali bussien lisäksi nuo lähdöt eli yht 24? Jos toimiii nuin, mahdollistaisi esim, stereoiem:mät isommallekkin sakille. Youtubesta löytyy muutama videoa aiheesta muttei ei niin syvällisesti että näkin kunnolla miten lähdöt toimii.
 
basisti1971
16.06.2023 15:25:52 (muokattu 16.06.2023 17:50:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Pehkis: Onko tällaisesta kenelläkään kokemusta?
 
https://www.thomann.de/fi/midas_dn4816_o.htm

 
Ei ole kokemusta, mutta kiitos kun linkitit :).
 

 
Pehkis: Nähtävästi tällä pystyisi laajentamaan outputteja +16 ultranetin kautta. Tuleekohan tuossa nuitten normaali bussien lisäksi nuo lähdöt eli yht 24? Jos toimiii nuin, mahdollistaisi esim, stereoiem:mät isommallekkin sakille. Youtubesta löytyy muutama videoa aiheesta muttei ei niin syvällisesti että näkin kunnolla miten lähdöt toimii.
 
Jos oikeasti toimii noin, avaisi tuo varsin mielenkiintoisia mahdollisuuksia niin budjettimonitorointiin kuin -analogiraituri kikkailuihinkin.
Täytyypä tutustua kunhan kelit heikkenevät sen verran että sisällä viitsii tietokoneen ääressä nyhvätä.
Perstuntumalta kuulostaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta (varsinkin hinnan huomioon ottaen), mutta mistäpä noista nykyajan kikottimista koskaan tietää ;).
 
T:Samuli
 
oksatboys
16.06.2023 15:35:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pehkis: Onko tällaisesta kenelläkään kokemusta?
 
Ei ole kokemusta mutta käsittääkseni ultranet-välilehdellä voi valita mitä tonne lähtee, eli kyllä se laajentaa nykyisiä outputteja kuudellatoista. Kiitos Ulille tästä purkista! Nyt pikkurahalla saa MR18:sta splitattua ulos kanavat ja sen omilla auxeilla askarreltua IEMit.
 
Tää oli suht selkeä video https://www.youtube.com/watch?v=KQErunjlsAA
 
ekikoo
12.07.2023 22:39:18 (muokattu 12.07.2023 22:39:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys kaikki, nämä X Airit taitaa olla aivan päteviä vehkeitä vaikka pienen orkesterin treenailuhommiin, kun valmiiksi on pari aktiivipönttöä? Sovellus varmaankin toimii ihan puhelimella ettei tablettia pakko olla, ja rumpalismies pystyy mikkiensä kera äänittämään raitoja USB-yhteydellä DAWiin? Livetoiminnassa saa vähän kompuraa ja kaikua kitaroihin ja lauluun? Jos jollakulla on kokemusta ja haluaa jakaa niitä, kiitän :)
 
https://www.thomann.de/fi/behringer_x_air_xr18.htm
 
I would if I could...!
basisti1971
13.07.2023 11:07:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
ekikoo: Tervehdys kaikki, nämä X Airit taitaa olla aivan päteviä vehkeitä vaikka pienen orkesterin treenailuhommiin, kun valmiiksi on pari aktiivipönttöä?
 
Todella päteviä ovat.
Tällaisen henkeen ja vereen analogiuskovaisenkin on vaikea keksiä mitään järkisyytä miksei kaikki matalan budjetin orkesterit käyttäisi xAir XR18:aa jos vain sellaisen jostain sattuu saamaan.
Putkilaittein fiilistelevät dinosaurukset tietysti sitten ihan erikseen :).
 
Muissa kuin 18:ssa hinnan lievä pudotus ei mun mielestä korreloi riittävästi poisjääviin ominaisuuksiin.
 
Pakko kyllä myöntää että kaikkien digimikserien hintojen useamman kymmenen prosentin pompsahtaminen ja huonon saatavuuden myötä käytettyihinkin yhtälailla siirtyminen sylettäisi jos nyt joutuisi hankkimaan, mutta eipä ominaisuus/hintaluokka kategoriassa vaihtoehtojakaan juuri löydy.
Joko pitää kuvetta kaivaa oikein tosissaan, tai luopua ainakin itselle todella tärkeistä ominaisuuksista, kuten vaikkapa moniraitainterfacena toimimisesta.
 

 
ekikoo: Sovellus varmaankin toimii ihan puhelimella ettei tablettia pakko olla...
 
"Toimii", mutta omaan kokemukseen nojaten vain omien monitorifiidien säätämiseen.
10" alkaa mun mielestä olemaan minimi tablettikoko livemiksaukseen, etenkin jos enemmän joutuu säätämään.
7" ruudullakin onnistuu pakon edessä, mutta käyttömukavuus kärsii koska kokonaisnäkymä kapenee.
 
Toisaalta, diginatiivit kuulemma selaavat nettiä äykelloillaankin, joten vaatimukset näytön koosta saattavat olla vain vanhan nakkisormen jupinaa.
 
Ainakin ennenvanhaan oman softan pystyi lataamaan ja "kuivaharjoittelemaan" ilman laitettakin, en tiedä mikä tilanne on nyt.
 
Olen käyttänyt vain em. Behkun omaa softaa (jota ei kaiketi enää ylläpidetä?), "Mixingstation" kolmannen -tai paremminkin 2 1/2 osapuolen- softasta ei ole kokemusta koska omallakin olen pärjännyt, mutta monet tuota kovasti hehkuttavat, tokkopa syyttä.
 

 
ekikoo: ...ja rumpalismies pystyy mikkiensä kera äänittämään raitoja USB-yhteydellä DAWiin?
 
Kyllä.
 
Reitityslogiikka saattaa digilaitteisiin perehtyneelle olla hyvinkin looginen, anaogireititykseen tottuneille ehkä ei niinkään ;).
Ulityyliin varsinaisen käyttöohjeen puute on ISO MIINUS, mutta tutoriaaleja ja kaikenkarvaisia digi-wikejä on netti pullollaan.
Ja kyllä nuo käyttökoukerot ainakin tähän asti on itse pähkäilemälläkin auenneet.
Ennemmin tai myöhemmin :).
 

 
ekikoo: Livetoiminnassa saa vähän kompuraa ja kaikua kitaroihin ja lauluun?
 
Kyllä, ja tarvittaessa vahvistin-/kaiutinmallinnoksia instrumentteihin myös.
Rahtusen rajallinen määrähän noita paavoja tavallaan käytössä on, mutta eipä tuohon hintaan ja noilla prosessoritehoilla muuta voi rehellisyyden nimissä vaatiakaan.
 

 
ekikoo: Jos jollakulla on kokemusta ja haluaa jakaa niitä, kiitän :)
 
Eipä tuosta sen kummempaa ole sanottavaksi, uskomattoman näppärä ja monipuolinen laite.
 
PAITSI!
 
Tässäkin viestiketjussa moneen kertaan mainittu ULKOISEN REITITTIMEN PAKKO LIVEHOMMISSA kannattaa kyllä ottaa tosissaan.
Ja jos ei syystä tai toisesta halua ottaa tosissaan, konffaa ainakin muteautomaation niin ettei yhteyden katkeaminen ja/tai takaisin tuleminen mykistä laitteistoa.
Eikä edelleenkään ole xAirin tai Behkunkaan vika/ominaisuus, sama tauti vaivaa kaikkia sisäisellä reitittimellä varustettuja digitiskejä merkistä riippumatta.
 
T:Samuli
 
ekikoo
13.07.2023 12:39:14 (muokattu 13.07.2023 12:44:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 
T:Samuli

 
Erinomainen vastaus, kiitos! Eiköhän se tabletti joltakin nurkista löydy, tuon Behringerin vanhentuneen sovelluksen sijaan vaikuttaisi paras vaihtoehto olevan tuollainen Mixing Station johon 5€ lisenssi päälle.
 
Laite toivon mukaan pelittäisi harrastussoitteloissa, mitään keikkatoimintaa ei ole suunnitelmissa ainakaan tällä hetkellä. Jos olisi, joutuisi tosiaan kai pähkäilemään tuon ulkoisen reitittimen kanssa, mutta jos päädytään käyttämään vaikka tuota googlesta/redditistä löytämääni Mixing Stationia, pitää vaan toivoa että löytyy ohjetta tai yhteisöä josta kysellä :-)
 
I would if I could...!
basisti1971
13.07.2023 14:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
ekikoo: Erinomainen vastaus, kiitos!
 
Ole hyvä.
 

 
ekikoo: Eiköhän se tabletti joltakin nurkista löydy, tuon Behringerin vanhentuneen sovelluksen sijaan vaikuttaisi paras vaihtoehto olevan tuollainen Mixing Station johon 5€ lisenssi päälle.
 
Useammastakin syystä ei juurikaan ole viime aikoina ollut tarvetta tuota omaani käyttää, veikkaan että jos olisi ollut olisin minäkin tuohon MS vaihtoehtoon päätynyt.
Jossain vaiheessa Behkun softa ei kuitenkaan enää (kunnolla) toimi kun käyttis päivittyy mutta käytettävä softa ei.
 

 
ekikoo: Laite toivon mukaan pelittäisi harrastussoitteloissa, mitään keikkatoimintaa ei ole suunnitelmissa ainakaan tällä hetkellä. Jos olisi, joutuisi tosiaan kai pähkäilemään tuon ulkoisen reitittimen kanssa...
 
Treeniolosuhteissa ei ole ollut mitään ongelmia, eikä aina keikallakaan.
Mutta sitten kun on, on senkin edestä.
Ulkoinen reititin (jota en itse kerennyt käyttöön ottaa) nuo ongelmat kuitenkin poistaa.
 

 
ekikoo: ...mutta jos päädytään käyttämään vaikka tuota googlesta/redditistä löytämääni Mixing Stationia, pitää vaan toivoa että löytyy ohjetta tai yhteisöä josta kysellä :-)
 
Ellen täysin väärin ole ymmärtänyt, ainakin epävirallisia Mixing Station keskustelu(ala)foorumeita löytyy kyllä.
Voi olla että virallinenkin.
Behkun omalle vissiin aikalailla heikommin :(.
 
T:Samuli
 
BulletFace
14.07.2023 12:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 

 
Todella päteviä ovat.
Tällaisen henkeen ja vereen analogiuskovaisenkin on vaikea keksiä mitään järkisyytä miksei kaikki matalan budjetin orkesterit käyttäisi xAir XR18:aa jos vain sellaisen jostain sattuu saamaan.
Putkilaittein fiilistelevät dinosaurukset tietysti sitten ihan erikseen :).
 
Muissa kuin 18:ssa hinnan lievä pudotus ei mun mielestä korreloi riittävästi poisjääviin ominaisuuksiin.
 
Pakko kyllä myöntää että kaikkien digimikserien hintojen useamman kymmenen prosentin pompsahtaminen ja huonon saatavuuden myötä käytettyihinkin yhtälailla siirtyminen sylettäisi jos nyt joutuisi hankkimaan, mutta eipä ominaisuus/hintaluokka kategoriassa vaihtoehtojakaan juuri löydy.
Joko pitää kuvetta kaivaa oikein tosissaan, tai luopua ainakin itselle todella tärkeistä ominaisuuksista, kuten vaikkapa moniraitainterfacena toimimisesta.
 

 

 
"Toimii", mutta omaan kokemukseen nojaten vain omien monitorifiidien säätämiseen.
10" alkaa mun mielestä olemaan minimi tablettikoko livemiksaukseen, etenkin jos enemmän joutuu säätämään.
7" ruudullakin onnistuu pakon edessä, mutta käyttömukavuus kärsii koska kokonaisnäkymä kapenee.
 
Toisaalta, diginatiivit kuulemma selaavat nettiä äykelloillaankin, joten vaatimukset näytön koosta saattavat olla vain vanhan nakkisormen jupinaa.
 
Ainakin ennenvanhaan oman softan pystyi lataamaan ja "kuivaharjoittelemaan" ilman laitettakin, en tiedä mikä tilanne on nyt.
 
Olen käyttänyt vain em. Behkun omaa softaa (jota ei kaiketi enää ylläpidetä?), "Mixingstation" kolmannen -tai paremminkin 2 1/2 osapuolen- softasta ei ole kokemusta koska omallakin olen pärjännyt, mutta monet tuota kovasti hehkuttavat, tokkopa syyttä.
 

 

 
Kyllä.
 
Reitityslogiikka saattaa digilaitteisiin perehtyneelle olla hyvinkin looginen, anaogireititykseen tottuneille ehkä ei niinkään ;).
Ulityyliin varsinaisen käyttöohjeen puute on ISO MIINUS, mutta tutoriaaleja ja kaikenkarvaisia digi-wikejä on netti pullollaan.
Ja kyllä nuo käyttökoukerot ainakin tähän asti on itse pähkäilemälläkin auenneet.
Ennemmin tai myöhemmin :).
 

 

 
Kyllä, ja tarvittaessa vahvistin-/kaiutinmallinnoksia instrumentteihin myös.
Rahtusen rajallinen määrähän noita paavoja tavallaan käytössä on, mutta eipä tuohon hintaan ja noilla prosessoritehoilla muuta voi rehellisyyden nimissä vaatiakaan.
 

 

 
Eipä tuosta sen kummempaa ole sanottavaksi, uskomattoman näppärä ja monipuolinen laite.
 
PAITSI!
 
Tässäkin viestiketjussa moneen kertaan mainittu ULKOISEN REITITTIMEN PAKKO LIVEHOMMISSA kannattaa kyllä ottaa tosissaan.
Ja jos ei syystä tai toisesta halua ottaa tosissaan, konffaa ainakin muteautomaation niin ettei yhteyden katkeaminen ja/tai takaisin tuleminen mykistä laitteistoa.
Eikä edelleenkään ole xAirin tai Behkunkaan vika/ominaisuus, sama tauti vaivaa kaikkia sisäisellä reitittimellä varustettuja digitiskejä merkistä riippumatta.
 
T:Samuli

 
Noi Behkujen hinnat ottanut kyllä ihan järjettömän pompun. Taisin oman X air 18:n ostaa vuonna 2020 ja maksoi silloin piirun alle 400 euroa. Nyt keväällä katsoin niin oli pompannut 18 hinta 700€ ja 32:n 1500 euroon.
 
Lievästi harmittaa, että ei aikanaan tullut ostettua tuota 32:sta mutta hyvin on tälläkin pärjännyt.
 
Ja reititin on kyllä musta. Harmi, että laitteen oma on niin onneton mutta minkäs teet.
 
Get the best and fuck the rest.
sepisti
15.07.2023 10:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BulletFace: Noi Behkujen hinnat ottanut kyllä ihan järjettömän pompun. Taisin oman X air 18:n ostaa vuonna 2020 ja maksoi silloin piirun alle 400 euroa. Nyt keväällä katsoin niin oli pompannut 18 hinta 700€ ja 32:n 1500 euroon.
 
Lievästi harmittaa, että ei aikanaan tullut ostettua tuota 32:sta mutta hyvin on tälläkin pärjännyt.
 
Ja reititin on kyllä musta. Harmi, että laitteen oma on niin onneton mutta minkäs teet.

 
Itse asiassa hinnat ovat palautuneet suurin piirtein sille tasolle, jolla ne alun perin olivat. Ovat noillakin hinnoilla hintansa väärtejä.
 
basisti1971
17.07.2023 08:26:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
BulletFace: Noi Behkujen hinnat ottanut kyllä ihan järjettömän pompun. Taisin oman X air 18:n ostaa vuonna 2020 ja maksoi silloin piirun alle 400 euroa. Nyt keväällä katsoin niin oli pompannut 18 hinta 700€ ja 32:n 1500 euroon.
 
Tuo hinnannousu on kyllä melkoinen, tiedä sitten mistä oikeasti johtuu.
Ja etenkin miksei ole lähtenyt takaisin laskuun kun se merkittävin hintoja nostanut globaali erikoistilanne on jo pitkälti ohi.
Toisaalta eipä noita pääsääntöisesti ole voinut mistään ostaa koska toimitusajat ovat olleet kaikkialla kuukausia tai on suoraan ilmoitettu etei ole saatavissa.
Prossut joita noissa käytetään ovat kuitenkin jo ~vuosikymmenen vanhaa teknologiaa, ja tehontarpeet sitä luokkaa että joku peruskännykän prossu ajaisi suorituskyvyn kantilta varmasti saman asian :/
 
Lokakuussa -20 tuo mun ostama maksoi T-Kaupassa pehmeän laukun kanssa (ja ilman saman ;)) 444€
 

 
BulletFace: Lievästi harmittaa, että ei aikanaan tullut ostettua tuota 32:sta mutta hyvin on tälläkin pärjännyt.
 
Samansuuntaisia mietteitä on ollut mullakin, mutta olin sen verran skeptinen sekä Behkuun että tablettiohjaukseen että tuohon 444:nkin hintaan joutui miettimään tovin ennen kuin päätin loikata digimikserimaailmaan.
Pakko myöntää että ihastuin kyllä samoin tein, etenkin kun mahdollisti moniraitatreeniäänitykset.
No, varsinainen tarve johon tuon ostin loppuikin sitten melko nopeasti, mutta onpahan varalla kun joskus taas kuitenkin tarvitsee.
Ja ainakin omasta mielestä varsin kohtuuhintaan noita 32:siakin on käytettynä viimeaikoinakin näkynyt, vaikka toisaalta osasta pyydetäänkin liki uuden hintaa.
 

 
BulletFace: Ja reititin on kyllä musta. Harmi, että laitteen oma on niin onneton mutta minkäs teet.
 
Totta, sama tauti vaivaa kyllä kaikkia vastaavia.
Ja treeniolosuhteissa toimii (tai ainakin itsellä toiminut) loistavasti.
 
Ui12:n selainpohjainen sensijaan ei toimi kuin ~60 prosenttisesti edes treeniksellä.
Tuo Soundcraftin suosima selainpohjainen käyttöliittymä on muutenkin hanurista verrattuna Behkinkin softaan, mummälestä.
 

 

 
sepisti: Itse asiassa hinnat ovat palautuneet suurin piirtein sille tasolle, jolla ne alun perin olivat.
 
Riippunee siitä miten "alun perin" määrittelee ;).
 
Mulla on sellainen muistikuva että olisi ollut tonnin tai karvan päälle kun esiteltiin, ja siitä sitten enemmän tai vähemmän tasaisesti laski tuonne neljänsadan hujakoille kuten tuollasten tietokonepohjaisten järjestelmien hinnankehitys pääpiirteittäin käyttäytyykin.
Kunnes ymmärrettävästä syystä kaiken Kiinalaista piiriteknologiaa vaativan tai Kiinassa valmistetun kulutuselektroniikan hinnat pompsahtivat.
Rautaahan tuossa Behkussa on valmistajan näkökulmasta ~50€ edestä.
 

 
sepisti: Ovat noillakin hinnoilla hintansa väärtejä.
 
Ovat toki, mutta ainakin itse mieluummin maksaisin tuon 444€ uudelleen kuin nykyisen ~700€.
Varmaan moni muukin, ja kääntäisi katseensa johonkin vaihtoehtoon jos olisivat xAiria edullisempia tai paremmalla saatavuudella.
 
Itse asiassa, jos Soundcraftin selainpohjaisesta ohjauksesta UI12n tiimoilta ei olisi karuja kokemuksia, 999€ UI24R olisi uutta ostettaessa ainakin mun mielestä parempi vaihtoehto kuin 700€:n XAir XR18.
Ja miksei käytetty x32 rack ~tonnilla jos käytetty kelpaa.
Ainakin sen perusteella mitä ei-ostoaikeissa olen seurannut, Soundcraftin hinnat varsinkin 24:n osalta on pysyneet aikalailla samana ~tonnina, taisi olla karvan päälle 900 tai karvan alle tonnin tuolloin kun oman XAirini ostin.
 
T:Samuli
 
sepisti
20.07.2023 16:31:28 (muokattu 20.07.2023 16:32:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon vetänyt sekä Soundcraftin UI-sarjalaisilla ja XR18:lla, enkä näe mitään syytä ottaa kalliimpaa Soundcraftia. Budjettipeleistä X32 Rack on kuitenkin eniten omaan mieleen ja sen kanssa on tullut touhuttua kahdeksan vuotta.
 
Erehdyin muuten eräässä jenkkiläisessä X32 Rack Facebook-ryhmässä sanomaan ko. mikseriä halvaksi. Ryhmän ylläpitäjä veti siitä porot niin syvälle nokkaan, että sain kahden viikon bannin :D Noiden X-sarjalaisten paras puoli on se, että niitä on myyty ihan tolkuton määrä ja niihin liittyen on tuotettu Youtubeen ihan tolkuton määrä "How to do this and that"-matskua. Löytyy apua ihan aloittelijalle, mutta myös osaavammalle jengille.
 
ekikoo
21.07.2023 23:25:10 (muokattu 21.07.2023 23:28:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

X Airiin liittyen vielä pohdin että ilmeisesti ihan ethernetillä saa piuhan läppäriin ja Mixing Stationiin Windows-sovellus myös. Vaikka ei wifi-signaalien toimivuudesta tunnu olevan mitään huolta treeniolosuhteissa, tuntuisi ehkä läppäri luonnollisemmalta operoida mikserin "käyttistä" mobiililaitteen sijaan juurikin reeniksellä.
 
I would if I could...!
anapena
22.07.2023 00:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Soundcraftin pikku-Ui toiminut ihan ok. Jos on ongelmia, tarkistaisin firmwaren ynnä muiden ajantasaisuuden. Signaalin mykistyminen yhteyden pätkiessä loppui mulla siihen päivitykseen useita vuosia sitten. Vanhalla Ipadilla tulee enimmäkseen käyteltyä, kuulemma halvat androidit ei ole yhtä hyviä. Iphonella tekee jotain hätätilassa, mutta tuntuu tökkivän jonkin verran. Yritin hyvin kevyesti konffata jotain ulkoista reititintä siihen kylkeen, mutta se ei onnistunut "itsestään", niin motivaation treshold nousi liikaa.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
basisti1971
23.07.2023 08:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
sepisti: Oon vetänyt sekä Soundcraftin UI-sarjalaisilla ja XR18:lla, enkä näe mitään syytä ottaa kalliimpaa Soundcraftia.
 
Syitä miksi ehdotin vaihtoehdoksi on se että ainakin paperilla on paremmilla ominaisuuksilla varustettu, ja tallennuksen saa tarvittaessa hoidettua suoraan muistitikulle.
Enkä edes esitä etteikö brändimielikuvillakin olisi osansa asiassa ;).
Vaikka olen tuohon XAiriini ollut kyllä todella, todella tyytyväinen.
 

 
sepisti: Erehdyin muuten eräässä jenkkiläisessä X32 Rack Facebook-ryhmässä sanomaan ko. mikseriä halvaksi. Ryhmän ylläpitäjä veti siitä porot niin syvälle nokkaan, että sain kahden viikon bannin :D
 
Jos käytit termiä "cheap", asian kyllä tavallaan ymmärtää.
Ko. sanan merkitys on jenkille varsin moniulotteinen ja pohjimmiltaan aivan jotain muuta kuin meidän halpa, vaikka sellaiseksi opetussuunnitelmamme sen meille tulkitsevatkin.
Jotakuinkin samalla tapaa kuin britille "nice".
Britit (ainakin varttuneempi ikäpolvi) sentään pääsääntöisesti ymmärtävät että sattuneesta syystä englantia käyttävät kommunikointiin muutkin kuin he, eikä valtaosa noista muista puhu sitä äidinkielenään.
 
Jenkit sensijaan... :/.
 

 
anapena: Mulla on Soundcraftin pikku-Ui toiminut ihan ok. Jos on ongelmia, tarkistaisin firmwaren ynnä muiden ajantasaisuuden.
 
Ei ollut ainakaan mun tapauksessa mitään merkitystä, päivitin kyllä.
 

 
anapena: Vanhalla Ipadilla tulee enimmäkseen käyteltyä, kuulemma halvat androidit ei ole yhtä hyviä.
 
Voi olla hyvinkin tuosta kiinni.
Mulla oli käytössä muutaman vuoden vanhat Samsungin 10" ja 7" Galaxy Tabit, ja etenkin jälkimmäinen ei halunnut toimia Ui12:n kanssa käytännössä lainkaan.
XAirin kanssa kumpainenkin toimi kuin unelma.
Jos joskus tulee vielä käyttöä tuolle, pitänee haalia jostain iPad sitä varten.
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «