Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikserin ostajan ABC
1 2 3 4 5 6
Katti
15.10.2012 15:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Kysynpä täällä että löytyykö kellään linkkinä tai tiedostona analogimiksereitten pohjia joihin voi merkkailla muistiin säädöt? X-rack, midas, soundcraft olisi erityisesti tarpeen.
 
Kyseisten valmistajien sivuilta löytyy kyseisten tuotteiden manuaaleja, joissa ko. kaavioita on yleensä ollut siellä loppupuolella...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
Einherjar
15.10.2012 16:13:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Kysynpä täällä että löytyykö kellään linkkinä tai tiedostona analogimiksereitten pohjia joihin voi merkkailla muistiin säädöt? X-rack, midas, soundcraft olisi erityisesti tarpeen.
 
Cue sheet on avainsana sille mitä etsit. Manuaaleista yleensä löytyy, kuten Katti tuossa jo mainitsi, ja jotkut valmistajat on laittaneet niitä nettiin erilleenkin support-sivujen puolelle.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Rouda-setä
20.10.2012 23:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sammakko54: Kysynpä täällä että löytyykö kellään linkkinä tai tiedostona analogimiksereitten pohjia joihin voi merkkailla muistiin säädöt? X-rack, midas, soundcraft olisi erityisesti tarpeen.
 
Mulla on X-rackin cue sheet. Se ei ainakaan ennen vanhaan tullut manuaalin mukana. Teetin meidän graafikolla. Pistä meiliosoite pikaviestillä niin saat pdf:n.
 
eetuss
30.01.2013 00:11:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=177445&oo=150
 
- Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you.
RetroRage
11.02.2013 14:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viitsi uuttakaan aihetta aloittaa, joten osaako joku kertoa minulle Kajaani Ut-mix mikseristä. Nyt on sellainen ollut pari kertaa äänityskäytössä ja ainakin mikkietuasteet ja eq ovat olleet vakuuttavan kuuloiset. En ole pahemmin perehtynyt kaikkiin toimintoihin, mutta jos joku sattuu tietämään niin olisi mukava saada jotain tietoa kyseisestä mikseristä. Hintaluokastakaan en tiedä missä päin pyöritään.
 
Numb
11.02.2013 15:17:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RetroRage: En viitsi uuttakaan aihetta aloittaa, joten osaako joku kertoa minulle Kajaani Ut-mix mikseristä. Nyt on sellainen ollut pari kertaa äänityskäytössä ja ainakin mikkietuasteet ja eq ovat olleet vakuuttavan kuuloiset.
 
Ylehän niitä laajasti käytti, ja palikoista maksetaan ihan rahaa kyllä. Laatutavaraa ovat. Hinnoista ei tietoa, lienee tapauskohtaista kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
RetroRage
11.02.2013 19:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Ylehän niitä laajasti käytti, ja palikoista maksetaan ihan rahaa kyllä. Laatutavaraa ovat. Hinnoista ei tietoa, lienee tapauskohtaista kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
 
Pitää varmaan torille laittaa, ja katsoa minkälaista tarjousta tulee, ei kuitenkaan ihan halvalla viitsi myydä kun on tullut korjattua ja huollettua tuota niin paljon.
 
Pauli Lappalainen
12.02.2013 10:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RetroRage: Pitää varmaan torille laittaa, ja katsoa minkälaista tarjousta tulee, ei kuitenkaan ihan halvalla viitsi myydä kun on tullut korjattua ja huollettua tuota niin paljon.
 
Kaveri poisti tuollaisen kajakin teatterin tarkkaamosta rälläkällä pätkien männä vuosina.
 
Segeri
14.02.2013 16:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meni sormi suuhun mixerin valinnassa.
Behringer Xenyx X1832 USB
http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_x1832_usb.htm
Onko tossa nyt kaikki tarpeelinen että kävisi myös karaoke mikseriksi vaikkei olekaan varsinainen karaoke laite. fx prossulla saa vissii kaikua yms säädettyä laulajan tasoja. Vai minkä sitä nyt valitsisi??
 
sammakko54
14.02.2013 17:15:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Segeri: Meni sormi suuhun mixerin valinnassa.
Behringer Xenyx X1832 USB
http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_x1832_usb.htm
Onko tossa nyt kaikki tarpeelinen että kävisi myös karaoke mikseriksi vaikkei olekaan varsinainen karaoke laite. fx prossulla saa vissii kaikua yms säädettyä laulajan tasoja. Vai minkä sitä nyt valitsisi??

 
Toimii karaokessa ja saa kaikua, mutta mitä varten pääsääntöisesti sitten hankit mikseriä, kun sanot että kävisi myös karaokessa?
 
Hippien kaveri.
Segeri
14.02.2013 18:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai karaoke on on pääkäyttö ja syys miksi mikseri tarvitaan mun PA settiin, Eli laulajan linja pitäis saada säädettyä tarvittaessa ja monitoori mahdollisuus oltava mikserissä. sekä vähintään 2-4 mikki kanavaa oltava, sekä xlr pää ulos tuloina.
muusiikkia soitetaan karaoken lisäksi. Musiikkina suomi pop/rock ja euro poppia eli laidasta laitaa. pois lukien jazz räp classinen ja raskain örinä hevi.
Noihin koti karaoke laitteisiin en viitsi sekaantua ne on vähän kuin halpoja pokkari kameraa vertaisi järjestelmä kameraan.
 
Segeri
23.07.2013 13:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Mikserini toimii vallan mainiosti ja vaikuttaa ihan asialliseltakin.
Mutta millaisella kaapelilla monitori kaiutimet tulisi kytkeä? stereo vai mono pluki?
Olen yrittänyt kummallakin mutten saa ääntä pihalle monitori ulos tulosta.
Mitkä nappulat pitäis olla kytkettynä jotta saa monitori kaiutimesta taustan musan pihalle esim karaokessa, vai onko mikserissä tai käyttäjässä vika.
Eli tämä mikseri kyseessä.
http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_x1832_usb.htm
Yleensä äänen olen tuonnut usb kautta sisään voiko vika olla siinä?
Ehkä ääni pitäisikin tuoda rca kautta sisään?
 
sepisti
25.07.2013 01:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen, että sun pitäs tuoda äänet esimerkiksi stereokanavaan, jossa on se monitorisäädin eli aux-lähtö. Onko sulla aktiivi- vai passiivi-monitorit?
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
pitk
25.07.2013 11:54:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Segeri: Moro! Mikserini toimii vallan mainiosti ja vaikuttaa ihan asialliseltakin.
Mutta millaisella kaapelilla monitori kaiutimet tulisi kytkeä? stereo vai mono pluki?
Olen yrittänyt kummallakin mutten saa ääntä pihalle monitori ulos tulosta.
Mitkä nappulat pitäis olla kytkettynä jotta saa monitori kaiutimesta taustan musan pihalle esim karaokessa, vai onko mikserissä tai käyttäjässä vika.
Eli tämä mikseri kyseessä.
http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_x1832_usb.htm
Yleensä äänen olen tuonnut usb kautta sisään voiko vika olla siinä?
Ehkä ääni pitäisikin tuoda rca kautta sisään?

 
Nää kysymykset kuuluis ehkä muualle kuin "Mikserin OSTAJAN ABC" -ketjuun. Painan itselleni varoitusta, josko ylläpito siirtäisi / siivoaisi.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
lasal
26.07.2013 11:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kuinkas hyvät/huonot manuskat missäkin mikserissä on?
 
eräästä b-alkuisesta halpiksesta vaikenivat kuulokekuuntelut moneksi viikoksi kunnes netistä löytyi lohkokaavio, netistä haetusta manuskasta se jostain syystä puuttui. (Osoittautui että kuulokelähtö oli tarkkaamokaiutinlähdön perässä ja muutama muukin vahingossa sohaistava säätö/painike pimensi kuulokkeet)
 
samasta mikseristä sisään/ulosimpedanssitietoja löytyy varsin niukasti. "Asiakastuesta" yritin monella sähköpostiviesteillä selvittää kanavainsertin lähtöimpedanssia. Neljä viestikierrosta tuotti vastaukseksi vain haistatteluja
 
Sami_T
30.07.2013 02:34:58 (muokattu 30.07.2013 02:43:17)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: kuinkas hyvät/huonot manuskat missäkin mikserissä on?
 
Pitäskös sun nyt ottaa lusikka kauniiseen käteen ja käydä ihan itse tutkimassa. Valmistajan sivuilta ne manuaalit lähes poikkeuksetta nimittäin löytyy.
 
lasal: "Asiakastuesta" yritin monella sähköpostiviesteillä selvittää kanavainsertin lähtöimpedanssia
 
Nyt on ihan pakko kysyä että mitä ihmettä sä tolla tiedolla teet ja mihin sä sitä tarvitset.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
lasal
30.07.2013 07:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

> samasta mikseristä sisään/ulosimpedanssitietoja löytyy varsin niukasti.
 
itse asiassa ei mitään, vain signaalitasot kerrottu. Lohkokaaviota ei ollenkaan
 
MX3282A:n insertin lähtöimpedanssin olisin tarvinnut vastusverkolla balansointiin. DO-lähtöjä ei ole, inserteistä pitää ottaa moniraitaäänitys. Vastusverkko samalla vaimentaa inserttisignaalin Tascam US-1800:n kahdeksaan XLR-mikkisisääntuloon
 
Dirtyh
04.08.2013 12:37:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellaista jäin miettimään, että miksereistä tulee ulos siis balansoitua tai balansoimatonta signaalia? Mitäs käytännön merkitystä tällä oikein on?
 
Tilanne eskaloitui sellaiseksi että tarvitsee ostaa jokin pieni mikseri. Lähtöjä ei nyt hirveästi tarvise (6:llakin pärjätään mutta kaipa niitä pitäisi varallekkin jokunen olla) ja pieni koko olisi kiva.
 
T-kaupasta en jaksa tilailla vaan mieluummin kävelen johonkin liikkeeseen ja haen pois. Saisikohan 200€:n budjetilla jo jotain toimivaa?
 
NeliX4
04.08.2013 22:37:37 (muokattu 04.08.2013 22:37:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä 8 kanavaa.
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_mg_82_cx.htm ja tuohon balansoidut kaapelit (niin ei tule surinaa) Balansoidussa kaapelissa on plugipäässä 3 karvaa. (kitara-kaapelissa on vain 2).
 
lasal
05.08.2013 18:44:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

> tulee ulos siis balansoitua tai balansoimatonta signaalia? Mitäs käytännön merkitystä tällä oikein on?
 
piuhaan tulee aina ulkoa häiriötä. Balansoidussa sama häiriojännite molempiin, mutta vain mainittujen karvojen jännitteiden EROTUS (joka on nolla) vahvistuisi. Pitkälti siis häiriövapaa
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «