Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: stairville led commander 16/2 dmx ohjain + stairville led par
1
squadbroken
10.09.2020 17:27:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on vissiin enemmän porukkaa jotka on paininut valojen kanssa.
Itse ostin 12 stairvillen led par 56 151 led rgb pönttöjä omaan trussirakennelmaan.
Ja ohjaimeksi ostin stairvillen led commander 16/2 ohjaimen.
 
Eli kysymys kuuluu että miten saan joka toisen lampun näyttämään eriväriä
kun lamput on kytketty sarjaan. Lamppujen takana on vain 8 dippi nappulaa
niin tuntuu ettei lampuissa ole kanavia tarpeeksi. Vaikka ohjekirkan mukaan
pitäis olla toistasataa kanavaa.
 
Fixture 1 kanavalle olen laittanut puolet lampuista ja lappujen takaa dippi 1 päälle.
Toimii kuin junan vessa, mutta kun puolet lampuista fixture 2 kanavalle kytkenyt niin mikä kanava piyää lampun takaa kytkeä päälle että saa kaikki (red/green/blue) valot käyttöön. Kun tällä hetkellä en saa kuin punaista valoa vain
 
Basifisti
10.09.2020 17:56:03 (muokattu 10.09.2020 17:58:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

squadbroken: Täällä on vissiin enemmän porukkaa jotka on paininut valojen kanssa.
Itse ostin 12 stairvillen led par 56 151 led rgb pönttöjä omaan trussirakennelmaan.
Ja ohjaimeksi ostin stairvillen led commander 16/2 ohjaimen.
 
Eli kysymys kuuluu että miten saan joka toisen lampun näyttämään eriväriä
kun lamput on kytketty sarjaan. Lamppujen takana on vain 8 dippi nappulaa
niin tuntuu ettei lampuissa ole kanavia tarpeeksi. Vaikka ohjekirkan mukaan
pitäis olla toistasataa kanavaa.
 
Fixture 1 kanavalle olen laittanut puolet lampuista ja lappujen takaa dippi 1 päälle.
Toimii kuin junan vessa, mutta kun puolet lampuista fixture 2 kanavalle kytkenyt niin mikä kanava piyää lampun takaa kytkeä päälle että saa kaikki (red/green/blue) valot käyttöön. Kun tällä hetkellä en saa kuin punaista valoa vain

 
Muistaakseni se menee niin että sun pitää tietää montako kanavaa yksi Fixture vie, esim. 8 kpl. Tällöin ekan osoite on 1, toisen 9, kolmannen 17 jne. Eli ne vie jokainen aina sen kahdeksan tai mikö nyt onkaan käytössä. Ohjaimet vie yleensä sen vakiomäärän kanavia, mutta valoissa voi usein valita kuinka montaa käytetään. Eli sekin pitää muistaa asettaa valoon ohjainta vastaavaksi mahdollisesti.
 
Sitten taas dippikytkinten asetus menee niin että kytkimien arvot lasketaan yhteen. Menevät 1, 2, 4, 8, 16, 32. Eli jos halutaan osoitteeksi 10, pitää 2. ja 4. kytkin laittaa on-asentoon ja muut off-asentoon.
 
Lisäys: Niin ja jos siis haluat joka toisen valon samanlaiseksi niin laitat parittomiin osoitteeksi 1 ja parillisiin 9 (alun esimerkin mukaan).
 
squadbroken
10.09.2020 19:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos tuosta, mä koitan noilla asetteilla. Oon tosiaan niin ummikko noiden valojen ja dmx juttujen kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «