Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TW Audio
1
aimotuska
15.05.2020 07:37:37 (muokattu 15.05.2020 07:38:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivien päivää. Tekniikan toimittaja ehdottaa TW Audio ELLA line array-systeemiä seurakuntasalin äänentoistoksi. Ennestään salin katossa on EV sx300 muovikipot kohtuullisen 2x18" subin kanssa, joista ei sen enempää kuin että lähes mikä tahansa purkki takuulla parantaa tilannetta.
 
Kyssäri olisikin, että onko ihmisillä tosta TW Audiosta ja/tai ELLAsta kokemuksia ja onko niillä saatu keikat maaliin? Jos otetaan TW:n purkit, niin harmittaako myöhemmin, ettei menty sittenkin alan standardiin d&b:hen? Itseä hotsittais d&b:t ilman muuta, mutta niiden hintalappu on tuplat tohon TW:hen. ..Jos nyt yleensäkään jatketaan just näiden ehdotuksien pohjalta. Enempi jäi vain mietityttään että mikä tää TW Audio nyt yleensäkin on.
 
Netistä löytyy lähinnä TW:n omia artikkeleita, missä ylistetään omaa tuotetta, mutta oikeen minkäänlaista näkemystä noiden käyttäjien puolelta ei tunnu löytyvän. Vai enkö vain osaa hakea? M.netin hakukin vetää ittensä jojoon, kun TW on liika lyhyt hakusana.
 
Einherjar
15.05.2020 14:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TW:stä ei ole kokemusta, mutta niiltähän voi kysyä demoa sivujen mukaan.
Kysy ja käytä paikalla niitä. Kuuntele itse miten se toimii.
D&B on hyvä loota, mutta ei se ainoa hyvä vaihtoehto ole. Nykyään on ilmestynyt paljon astetta pienempiä firmoja hyvillä tuotteilla kilpailemaan samoihin laatuluokkiin. Itse tsekkaisin mitä Coda audiolla on tarjolla. Sen pienet line arrayt on olleet tähän mennessä todella positiivisia kokemuksia kautta linjan.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
xerxes
15.05.2020 21:06:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varmaan hirveästi kokemuksia ELLAsta voi olla, jos on esitelty muutama kuukausi sitten messuilla.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
Pauli Lappalainen
15.05.2020 21:47:54 (muokattu 16.05.2020 09:27:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millainen seurakuntasali, koko ja käyttötarkoitus vaikuttanevat asiaan.
Aika moneen on tullut laitettua JBL CPT-sarjan komeroita.
 
E. Vai oliko tarkoitus mainostaa ko. uutta? tuotetta.
 
aimotuska
16.05.2020 13:14:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Millainen seurakuntasali, koko ja käyttötarkoitus vaikuttanevat asiaan.
Aika moneen on tullut laitettua JBL CPT-sarjan komeroita.
 
E. Vai oliko tarkoitus mainostaa ko. uutta? tuotetta.

 
Juuei, mulla ei oo mitään intressiä mainostaa yhtään mitään. Lähinnä nyt vaan kun en oo koko TW Audiosta ikinä kuullut koskaan mitään milloinkaan, ni aattelin jos täällä raadilla olis jotain kokemuksia.
 
Sali on 7m korkea, 20m pitkä, 17m leveä kivikuutio, jossa vedetään ihan kyllä laidasta laitaan. Perus mies & kitara-meininkiä, kuorolaulantaa, suoraa huutoa, mikkiä pelkääviä laulajia ja puhujia, bilebändejä, konemusaa, jne. Yleensä oon tähän mennessä kantanu sinne toisen tommosen 2x18" subin ja 4 EV T252 kanoottia jos on tarttenu mitään vaativampaa musaa saada kuuluviin, mut viime aikoina nekin on alkaneet jäädä jalkoihin kun siellä kiljuu 500 teiniä lavalla hilluvan räpäyttäjän tahdissa. Ja tarkoitus olis, että uudella satsilla sais nuo kaikki maaliin ilman, että tarttee roudata yhtään lisää laatikoita lavalle.
 
Kyllähän niitä pitää tosiaan kuuntelemaan päästä ennen valintaa. Täältä ny on silti jonkunlaiset mahikset saada ainaki se tietoonsa, että pitääkö välttää kuin ruttoa.
 
Sami_T
21.05.2020 09:45:52 (muokattu 21.05.2020 09:53:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TW Audiosta mulla ei oo mitään kokemuspohjaista eikä mitään muutakaan lausuttavaa.
 
Mutta mitä tulee tähän sun caseen niin mä kyseenalaistaisin heti lähdöstä heti sen että tarvitaanko tähän asiaan minkäänlaista line array-ratkaisua ollenkaan. Jos salilla on mittaa 20 m niin siinä on muitakin vaihtoehtoja.
 
d&b:lla on V-point source-vehkeet ja L-Acousticsilla A-sarjassa vastaavat. Noita mä itse lähtisin tuijotteleen ekana. d&b:n tapauksessa per puoli V7P/V10P + 1/2 kpl V-SUB (+joku etufilliasia) olisi jo luultavasti sellanen että sillä vedellään suhteellisen tyytyväisenä aika pitkän aikaa. Sama homma taittunee ihan yhtä tyylikkäästi Lakun vehkeillä.
 
Molemmat ehdottamani vaihtoehdot on sellasia että noi ehkä saa demoon. Luuri kouraan vaan ja siitä sitten. d&b:n maahantuoja on msonic ja Lakulla Audico.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi
pitk
06.06.2020 21:49:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: TW Audiosta mulla ei oo mitään kokemuspohjaista eikä mitään muutakaan lausuttavaa.
 
Mutta mitä tulee tähän sun caseen niin mä kyseenalaistaisin heti lähdöstä heti sen että tarvitaanko tähän asiaan minkäänlaista line array-ratkaisua ollenkaan. Jos salilla on mittaa 20 m niin siinä on muitakin vaihtoehtoja.
 
d&b:lla on V-point source-vehkeet ja L-Acousticsilla A-sarjassa vastaavat. Noita mä itse lähtisin tuijotteleen ekana. d&b:n tapauksessa per puoli V7P/V10P + 1/2 kpl V-SUB (+joku etufilliasia) olisi jo luultavasti sellanen että sillä vedellään suhteellisen tyytyväisenä aika pitkän aikaa. Sama homma taittunee ihan yhtä tyylikkäästi Lakun vehkeillä.
 
Molemmat ehdottamani vaihtoehdot on sellasia että noi ehkä saa demoon. Luuri kouraan vaan ja siitä sitten. d&b:n maahantuoja on msonic ja Lakulla Audico.

 
Tälle komppi. Laatuvehje maksaa yhtenä investointina enemmän kuin halpis, mutta oletettu käyttöikä on selkeästi pidempi. Lisäksi tuki löytyy kotimaata. Ja line arrayssa saattaa ola enemmän ongelmia kuin etuja kyseisen kokoisessa tilassa.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja ThE PhysicistS"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «