Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digipääte aiheuttaa häiriötä kitaraan
1 2
aslak
19.08.2022 23:59:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Mulla on omakohtaista kokemusta tästä. Oon ollu useammankin kerran tilanteessa missä kitara- tai bassokamat kuulee Class D-vahvistimen tai yhdessä tapauksessa lavan takana olleen LED-seinän. Yhtä tilannetta lukuunottamatta ongelma poistui vaihtamalla putket. Yhdessä tapauksessa oli sähköbasson mikit elämänsä ehtoopuolella.
 
Alusta asti epäillyt että kyse on selittämättömästä kuulemisesta. Putkiteoriaa en allekirjoita koska jos siirtyy paikasta A->B päivän aikana niin molemmissa nupeissa olisi vanhentuneet/vikaantuneet putket muuton aikana tai että molemmat subit olisivat vikaantuneet kuten joku heitti.
 
Tänään sähkäri tarkisti rasiat, maadoitus on kuten kuuluu, kevi suojamaa. Ainoa erikoisuus mikä löytyi oli sähkömittarin rungon ja rasioiden potentiaali ero 40V. Kun taas vesiputkistoon ok.
 
Seuraavaksi kokeillaan tuoda naapurista voimavirtaa ja kytketään subit ja kitara eri vaiheisiin. Osoitan kuitenkin vielä sormella sähköä joka jollakin tavalla synnyttää ongelman.
 
Just do it!
anapena
21.08.2022 19:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on reenikämppä vanhassa kiinteistössä, sähkökytkennät ja materiaalit kirjavia ja monelta aikakaudelta. Silloin tällöin äänitellessä tulee mukaan pientä häiriöääntä. Kellarissa just alapuolella on melko tuore puuhakkeella toimiva lämpölaitos. Juttelin joskus sitä hoitavan hahmon kanssa ongelmasta, ja esille tuli mahdollinen syy liittyen näihin lämpövehkeisiin. Jotkin tietyt komponentit niissä saattavat tehdä talon verkkoon päin jotain. Häiriö on ajoittaista ja vissiin enempi lämmityskaudella tapahtuvaa. Ei sitä soitellessa huomaa, mutta äänityksiä tarkemmin kuunnellessa kyllä. Haketta siirtävän kuljettimen toiminta taas kuuluu ihan akustisesti joka paikassa:)
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
aslak
25.08.2022 19:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan updatea.
 
Ei ollut mun sekunda kaapeleissa vika kuten joku järkeili. Itse suljin tämän heti alkuunsa. Käytän Lavan piuhoja.
https://www.lavacable.com/category/167/lava-instrument-cables
 
Mutta joo tuotiin tilaan voimavirtaa josta 1-vaihe subukoille ja 2-vaihe kitararigille ->
täydellinen hiljaisuus. Tätä tietty heti alkuun lääkkeeksi arvelin.
 
Mysteeriksi jäi miksi normi sähköissä noin käyttäytyi.
 
Case closed.
 
Just do it!
Pauli Lappalainen
26.08.2022 20:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aslak: Laitetaan updatea.
 
Ei ollut mun sekunda kaapeleissa vika kuten joku järkeili. Itse suljin tämän heti alkuunsa. Käytän Lavan piuhoja.
https://www.lavacable.com/category/167/lava-instrument-cables
 
Mutta joo tuotiin tilaan voimavirtaa josta 1-vaihe subukoille ja 2-vaihe kitararigille ->
täydellinen hiljaisuus. Tätä tietty heti alkuun lääkkeeksi arvelin.
 
Mysteeriksi jäi miksi normi sähköissä noin käyttäytyi.
 
Case closed.

 
Eli oire poistui, vika jäi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «