Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pleksiä rumpalin eteen
1 2
d-iivil
29.10.2006 10:55:56 (muokattu 29.10.2006 10:56:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellou.
 
Mistähän tuommoista rumpalin vaimentamiseen soveltuvaa pleksiä voisi pääkaupunkiseudulta haalia? Tarve olisi varmaan jotain 60cm x 160cm kokoisille palikoille joita pitäisi saada kolme kappaletta. Paksuutta saisi varmaan olla joku 5mm ja ylöspäin?
 
Apuva :)
 
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
kimurantti1
29.10.2006 18:52:24 (muokattu 29.10.2006 19:45:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä nyt ota vittuiluna, mutta eikö olisi syytä rumpalin hieman löystää ranteita, ennemmin kuin sulkea kioski pleksien suojaan?
 
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Bonham
29.10.2006 19:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tais olla polykarbonaattia tai jotain tämän nimistä, mistä niitä tehdään... maksaa ja painaa, mutta kestää kanssa. Pianosaranaa palojen väliin kunnon pätkät...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
d-iivil
29.10.2006 22:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä nyt ota vittuiluna, mutta eikö olisi syytä rumpalin hieman löystää ranteita, ennemmin kuin sulkea kioski pleksien suojaan?
 
Ongelmana on pellit, jotka pienemmässä mestassa vaan puskee yli. Nekään eivät sitten taas oikein soi jos vetää täyteen teippiä.
 
Hevirokkia taas on munatonta paukutella riisikepeillä puolivillaisesti, vaikka rumpali kyllä sen haltsaisi.
 
Tuota pleksiviritelmää ollaan käytetty parilla keikalla ja se on toiminut oikein hyvin; koko rumpusetin on voinut mikittää ja miksaaja saanut vääntää mieleisensä soundin.
 
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
kimurantti1
29.10.2006 22:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana on pellit, jotka pienemmässä mestassa vaan puskee yli. ...
Hevirokkia taas on munatonta paukutella riisikepeillä puolivillaisesti...

 
Kyllä niitä peltejä on mahdollista lyödä vähän hiljempaakin. Siinä punnitaankin hyvin rumpalin taidot, pysyykö setti balanssissa. Tulisi muuten vähän halvemmaksi ja ainakin muille bändiläisille helpommaksi, jos rumpali keventäisi tatsia peltien osalta.. :-)
 
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
rintapek
29.10.2006 23:40:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:-)
 
Pleksiä jos etsit, niin www.etola.fi - suurinpiirtein kaikkea kumista ja muovista.
 
One kind of music only - the good kind
Perza
30.10.2006 09:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä peltejä on mahdollista lyödä vähän hiljempaakin. Siinä punnitaankin hyvin rumpalin taidot, pysyykö setti balanssissa. Tulisi muuten vähän halvemmaksi ja ainakin muille bändiläisille helpommaksi, jos rumpali keventäisi tatsia peltien osalta.. :-)
 
Onkohan tämä nyt tarpeellista taas? Jos toinen haluaa ostaa plexin ja tästä kyselee, ni miks pitää kirjotella tätä soittakaa hiljempaa ja rumpalinne on huono paskaa?
 
Ja se on kyllä totta, että rankempaa Heavy/Rock/Metallia on pikkusen hankala tai mahdotonta soittaa tarpeeksi hiljaa uskottavasti. Lisäksi tuo rumpujen mikitäminen on ainoastaan vaan hyvä asia, sillon saundit on kohdillaan, eikä käy sitä, että esim virveli tulee lavalta, mutta bassari jytisee PA:sta.
 
Turhaa
welho
30.10.2006 11:06:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hellou.
 
Mistähän tuommoista rumpalin vaimentamiseen soveltuvaa pleksiä voisi pääkaupunkiseudulta haalia? Tarve olisi varmaan jotain 60cm x 160cm kokoisille palikoille joita pitäisi saada kolme kappaletta. Paksuutta saisi varmaan olla joku 5mm ja ylöspäin?
 
Apuva :)

 
Tuolta Etolasta varmaan löytyy. Pohjanmaalla (voi olla muuallakin suomessa?)on ainakin firma nimeltä TKA josta löytyy kanssa..
 
www.welhodrum.com
Teijo K.
30.10.2006 11:55:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä peltejä on mahdollista lyödä vähän hiljempaakin. Siinä punnitaankin hyvin rumpalin taidot, pysyykö setti balanssissa. Tulisi muuten vähän halvemmaksi ja ainakin muille bändiläisille helpommaksi, jos rumpali keventäisi tatsia peltien osalta.. :-)
 
Niin tai ostaisi toisenlaisia peltejä. :) Niillä seinärahoillakin kun pistäisi ohuempaa ja herkemmin soivaa peltiä rumpalille niin homma toimisi ihan eri malliin.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
kimurantti1
30.10.2006 16:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tämä nyt tarpeellista taas? Jos toinen haluaa ostaa plexin ja tästä kyselee, ni miks pitää kirjotella tätä soittakaa hiljempaa ja rumpalinne on huono paskaa?
 
Kylläpä sä saat tuon kuulostamaan nyt ilkeältä. Ajattele sitä vaikka niin, että aloittaja esitti ongelman, ja ratkaisun siihen. Mä esitin toisenlaisen ratkaisun, joka on mun mielestä pitkällä juoksulla paljon parempi. Minään vittuiluna mä en sitä tarkoittanut, toivottavasti kukaan ei saanut sitä kuvaa.
 
Ja se on kyllä totta, että rankempaa Heavy/Rock/Metallia on pikkusen hankala tai mahdotonta soittaa tarpeeksi hiljaa uskottavasti.
 
En mä tietenkään tarkoita, että niitä rumpuja pitäisi hiplata. Kyllä mä itsekin tiedän, että heviä soitetaan vähän kovemmalla tatsilla kuin suurinta osaa kevyemmästä musasta, mutta aivan varmasti on mahdollista hakata peltejä sen verran hiljempaa ettei pleksiä tarvi.
 
Lisäksi tuo rumpujen mikitäminen on ainoastaan vaan hyvä asia, sillon saundit on kohdillaan, eikä käy sitä, että esim virveli tulee lavalta, mutta bassari jytisee PA:sta.
 
Mutta mikittäminen ei lyyty tähän asiaan mitenkään. Jos pellit tulee yli lavalta, niin se on ihan sama mitä on mikitettynä, ongelma ei ratkea. Mitä paremmin rumpali pystyy pitämään soittonsa balanssissa (niinkuin toki muutkin soittajat), sitä helpommin saadaan hyvä balanssi lavalle niin, että kaikki kuulevat oman soittonsa.
 
Miksi yrittää korjata oireita, kun voisi puuttua onglemaan siellä missä se oikeasti on - rumpalin ranteissa? Mä en nyt hauku ketään huonoksi soittajaksi, vaan yritän perustella, miksi soittovoimakkuuteen olisi hyvä kiinnittää huomiota.
 
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Perza
30.10.2006 17:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siinä mielessä liitty tuo mikittäminen, että ku ne rummut on sielä plexin takana, ni ne ei vuoda lavalta vaan tulevat PA:sta, mutta aivan sama meikä on vissiin joka asiassa täällä väärässä ja muut tietää kaikesta kaiken!
 
Turhaa
Antti1
30.10.2006 17:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nono Perza, äläpä jaksa nillittää pienistä. Pakko huomauttaa, että kyllähän ne rummut vuotaa pleksinkin takaa, vähempi vain.
 
Pistäkää se rumpali sinne kuutioon ilman tulppia keikoilla, niin se todennäköisesti oppii soittamaan hiljempaa. Olettaen, että pleksiksi hommataan vielä mahdollisimman heijastavaa materiaalia.
 
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
Perza
30.10.2006 17:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nono Perza, äläpä jaksa nillittää pienistä. Pakko huomauttaa, että kyllähän ne rummut vuotaa pleksinkin takaa, vähempi vain.
 
Pistäkää se rumpali sinne kuutioon ilman tulppia keikoilla, niin se todennäköisesti oppii soittamaan hiljempaa. Olettaen, että pleksiksi hommataan vielä mahdollisimman heijastavaa materiaalia.

 
Totta, kyllähän ne sieltä vuotaa, mutta vähemmän! Voi ajaa PA:sta enemmän.
 
Turhaa
Bonham
30.10.2006 17:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta, kyllähän ne sieltä vuotaa, mutta vähemmän! Voi ajaa PA:sta enemmän.
 
Ja kun ne tulee PA:sta, on ne mahdollista saada edes jonkinlaiseen balanssiin muun orkesterin kanssa...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Antti1
30.10.2006 17:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kyllä varsin ihanteellista jos lavalta tuleva akustinen möykkä kuulostaisi mikitetyltä ja jytäisi studiossa hierottujen soundien tavoin. Sitä odotellessa mä kyllä tyydyn mieluusti pleksiin, myös hyvillä rumpaleillakin.
 
Kaikki eivät siihen tosin suostu ja mä ymmärrän täysin: menkääpä kitaristit stackinne kanssa pleksin taakse harjoittelemaan yhteissoittoa keikoilla.
 
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
Perza
30.10.2006 17:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kyllä varsin ihanteellista jos lavalta tuleva akustinen möykkä kuulostaisi mikitetyltä ja jytäisi studiossa hierottujen soundien tavoin. Sitä odotellessa mä kyllä tyydyn mieluusti pleksiin, myös hyvillä rumpaleillakin.
 
Kaikki eivät siihen tosin suostu ja mä ymmärrän täysin: menkääpä kitaristit stackinne kanssa pleksin taakse harjoittelemaan yhteissoittoa keikoilla.

 
On sitä joskus viety marsu läjä takahuoneeseen ja soitettu pelkän monitorin varassa. Yllättävän vaikeaa muuten soittaa jos bändin rumpali on akvaariossa, ku tottunu, että se komppikone pauhaa siinä korvanjuuressa!
 
Turhaa
Antti1
30.10.2006 17:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On sitä joskus viety marsu läjä takahuoneeseen ja soitettu pelkän monitorin varassa.
 
Vähän samoja kokemuksia on ollut parin mallintavan lattialankun kanssa. Se on jokseenkin aivan totaalisen outoa, koska se äänen tunteminen helpottaa soittamista ainakin mulla niin paljon.
 
Jos rumpali on akvaariossa, täytyy koko balanssi hakea ihan alusta asti uudestaan. Siinä sitä onkin ihmettelemistä, kun ensin on vuositolkulla haettu pleksittömänä sopivaa tasapainoa äänten välillä ja yhtäkkiä rummuista nykästään 70% veks.
 
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
d-iivil
30.10.2006 18:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin firman:
http://www.cityplast.fi/
 
Tilasin tuolta 2kpl 70cm x 160cm ja 1kpl 105cm x 160cm pleksit. Jäi maksamaan vajaat puolitoistasataa euroa :)
 
Sitten vaan askartelua ja saadaan toivottavasti nauttia jo ens viikonloppuna paremmasta livesoundista ja -balanssista. Miksaaja kiitteli jo etukäteen ;)
 
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
LHU
30.10.2006 21:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa mieleen että kuinka moni teistä pleksinkannattajista on oikeasti miksannut kovaa soittavaa rumpalia keikalla missä rumpujen ympärille laitetaan muoviseinä? Onko teillä aavistustakaan siitä miltä ne rummut silloin kuulostaa? Tai kuinka vähän / paljon ne pellit vuotaa siellä kopissa niihin rumpumikkeihin? Tiedättekö te oikeasti? Mä tiedän, enkä halua kokea vastaavaa h...ttiä enää koskaan, missään, mistään syystä.
 
"Näytänkö mä sun mielestä joltain s..tanan palautelaatikolta?"
miffe
30.10.2006 21:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedättekö te oikeasti? Mä tiedän, enkä halua kokea vastaavaa h...ttiä enää koskaan, missään, mistään syystä.
 
Tiedän ja siksi sitä suosittelen :)
 
Siis onhan toki eroa varmaan ollut käytössä olleessa mikityksessä, rumpalissa, kannusetissä ja rumpalin takana olleen tilan (seinän?!) ominaisuuksissa. Mutta itsellä siis pääasiassa positiiviset fiilikset.
 
miffe, äänimies
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «