Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Asiallinen PA pop/rock coverbändille ?
1 2
rintapek
12.04.2006 23:22:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Työpaikkabändimme on siirtymässä mikserivahvistimesta (Yamaha emx660 + 2x Yamaha S115IV) pykälää "parempiin" laitteisiin.
Nelimiehinen kokoonpano; perinteiset dr + b + 2xguit + 3 voc, lisäksi yksi joukosta on haitarinsoittotaitoinen, joten hääkeikat, joissa setti tai kaksi haitarilla kuuluu ohjelmaan myös.
Keikkapaikat maksimissaan työväentalon kokoluokkaa, yleisöä ollut yleensä reilut sata, ei koskaan yli kolmesataa. Keikka kuussa, kaksi parhaassa, eli noin 6 - 12 keikkaa/vuosi
Hakusessa se mystinen "parempi saundi" + roudattavuus + whatever, ja aktiivit tietysti.
Nykylaitteiden "teho" on toistaiseksi keikoillamme riittänyt, mutta muutamaa kanavaa on mikseriin kaivattu lisää, varsinkin, kun bassari ja virveli on viime aikoina mikitetty.
Tällä hetkellä pohdinnassa:
Mikseri B ddx3216
yläkaapit 2x rcf 310a
subbarit 2x db sub12
Ovat uskomattoman pienet ja kevyet, sekä "tehoa" uskomattomat 1,5kW
Koska kaikki on niin uskomatonta, niin vahvistakaa uskoani ja sanokaa, että "pienilläkin" bändimme pärjäisi.
Ehkä tulossa sähkörummut, ehkä triggaus, kenties koskettimet, kenties basso linjaan.. ei viitsisi heti olla päivittämässä järeämpiin.
Isompiakin laitteita löytyy, tiedän, mutta jos vehkeitten ottoteho tästä kasvaa, niin keikkapaikoillamme kärähtää sulakkeet..
..Comments..?
 
Soundprojection
12.04.2006 23:52:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Ovat uskomattoman pienet ja kevyet, sekä "tehoa" uskomattomat 1,5kW

 
Sillä teholla ei ole kyllä juuri mitään väliä =)
 
JK
13.04.2006 00:46:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikseri B ddx3216
yläkaapit 2x rcf 310a
subbarit 2x db sub12
Ovat uskomattoman pienet ja kevyet, sekä "tehoa" uskomattomat 1,5kW
Koska kaikki on niin uskomatonta, niin vahvistakaa uskoani ja sanokaa, että "pienilläkin" bändimme pärjäisi.

 
Täällä jos tollasen kysymyksen heittää, niin aina on joku äänentoiston ammattilainen sanomassa että
a) noi ei ole Pa:t
b) ei riitä
 
Kyllä noihin tilaisuuksiin joita mainitsit riittää erittäin hyvin.
Mulla on itsellä mm. juuri toi Yläkaappi/Subbanen- yhdistelmä.
Edessä Yamahan Digimikseri.
 
Suosittelen vilpittömästi.
 
Helppo roudata, Soundit kohdillaan ja tehot riittävät kyllä melkoisen pitkälle.
Meillä menee laitteisiin 3xLaulu + Kiipparit.
Rummut mikitetään tarvittaessa ja Bassoa en ole linjaan ajanut aikoihin.
 
rintapek
13.04.2006 01:17:27 (muokattu 13.04.2006 01:26:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillä teholla ei ole kyllä juuri mitään väliä =)
 
... Koolla on, sanoo vaimonikin, ja pienellä siis täytyy pärjätä ;)
 
.. . Eli bändin sisällä on epäilystä, että kymppituumainen yläkaappina on "lelu"
ja bassolle 12" yhtä tyhjän kanssa. Sanoo speksit mitä tahansa, niin ennakkoluuloja riittää... seurauksena "isommat", ihan varmuuden vuoksi.
Vaan kun ei. Tarpeettoman suuria ei vain viitsisi hankkia, eikä ainakaan roudata.
 
Kuuntelematta ei tietenkään hankita mitään, mutta...
treenikämpällä riittää taatusi "ihan mikä vaan", mutta keikkavolumea ei siellä oikein voi käyttää....
... keikalle taas ei mennä testaamaan...
 
Eli olisiko jollain vastaavanlainen "kattaus" käytössä ?
rcf:ää kehutaan tällä forumilla maasta taivaisiin, mutta db 12" subeista ei paljoa löydy ? Toimisivatko yhdessä ?
rcf 705 ei ole poissuljettu, mutta jotenkin vain tuntuu siltä, että 2 identtistä "tolppaa" olisi monosubbaria mukavampi vaihtoehto ?
 
2x 705 ja "varmuuden vuoksi" 2x312a tuo kiloja kaksinkertaisen määrän, vie watteja enemmän kuin 10A sulake sietää ja niitä "desibelejä" ei tule enempää tippaakaan. Jos tulee lisäkilojen edestä "parempi saundi", niin kai selän on ne lisäkilot kestettävä. Vai ?
 
edit... kiitos kommentista JK... ehdit väliin...
 
JK
13.04.2006 08:41:54 (muokattu 13.04.2006 08:42:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olisiko jollain vastaavanlainen "kattaus" käytössä ?
rcf:ää kehutaan tällä forumilla maasta taivaisiin, mutta db 12" subeista ei paljoa löydy ? Toimisivatko yhdessä ?

 
Niin, yhdellä bändillä jonka kanssa keikkailin melko paljon oli käytössä RCFn
12" Aktiivit ja lisäksi Samsonin 15" Aktiivisubbanen. Sillä setillä vedettiin mm. Linnanmäellä isolla lavalla ja hyvin riitti.
 
Nuo RCFn 310A kaapit ovat saaneet täällä paljon kehuja, eikä suotta.
Äänenpainetta (puhdasta) tulee käsittämättömän paljon.
10" antaa myös yllättävän paljon botnea.
 
Nuo 12" Subbaset ostin "sokkona" mutta hyvä ostos se oli. Kattauksessa Subit ovat Yläpäiden alla väliputkilla kytkettynä.
 
Subbasten jakotaajuus on 150Hz ja olen ajanut pöydästä Subbasiin, sieltä yläpäihin.
Tietysti AUXin kautta Subbasiin ajamalla saisi paremmin valittua mitä sinne menee, mutta hyvin tuo homma on pelannut noinkin.
 
Mikä riittää mikä ei, siitä voidaan vääntää vaikka kuinka paljon. Itse ainakin olen todennut tuon setin riittäväksi Bile/70´s bändin käyttöön.
 
Pienempiin paikkoihin menemme HK LUCASin setin kanssa. Se on myös laadukas setti, mutta yläpäät eivät ole oikeasti Aktiivit. Siinä Subbasessa on päätteet myös yläpäille (2 x 150)
 
Lucasin 8" yläpää on hiukan alamittainen, jos ruvetaan kovempaa soittamaan.
 
Tuo Aktiivikattaus on kyllä niin vaivaton:
- Piuhat mikseriltä Subbasiin, niistä yläpäihin ja homma on siinä.
Lisäksi kun on Digimikseri niin ei ole painavaa efekti/pääteräkkiä raahattavana.
 
Tottakai isommilla laitteilla saa isommat äänenpaineet, mutta itsellä on ollut pyrkimys päästä roudatessa helpolla eikä ole juurikaan tarvinnut silti tinkiä äänenlaadusta.
 
magic
13.04.2006 16:59:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä tilanne aikalailla sama, joten siksi kommentti:
3 voc, 2 kitaraa, syntsa, Vdrum ja basso linjaan.
 
Yläpäässä RCF ART300A eli 312'sen "edeltäjät", aktiivipöntöt, subbareina oli 2-3 kpl JBL EON Powersub15, nyt jotkut toiset hakusessa. Subbarit aina jos vaan voi keskellä yhdessä, molemmille sivuille laitettuna tulee helposti ns. Power Alley ja muut "comb filtering" ilmiöt mukaan, eli ääni jakautuu epätasaisesti huoneeseen.
Äänenpaine on vähintäänkin riittävä, soundi tasapainoinen, ja ilman subbareitakin riittää pienissä paikoissa.
 
Mikseri on DDX3216, todella toimiva ratkaisu tällaiseen keikkailuun, kaikki (paitsi jakosuodin) samassa paketissa, mutta hanki tähän hyvä boksi, esimerkiksi tämä toimii hienosti : http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-103463.html
Etureunaan ruuvattiin vielä lyhyet räkkikiskopätkät ja siihen jakari ja monitorien Digi-EQ kiinni ja kaikki on samassa paketissa.
 
rintapek
16.04.2006 01:26:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä jos tollasen kysymyksen heittää, niin aina on joku äänentoiston ammattilainen sanomassa että
a) noi ei ole Pa:t
b) ei riitä

 
a) Epäilemättä. Mihin itsekukin vetää rajan "laulukamojen" ja "PA:n" väliin.
Itse ymmärtäisin, että jos laulut, ehkä akustinen skitta ja/tai ehkä koskettimet tulee yleisölle "laulukaapeista" ja vaikka skitat, basso ja rummut "vuotaa" yleisölle pääosin lavalta niin puhuisin "laulukamoista". Tällaiset meillä nyt siis on.
 
Jos taas yleisö kuulee kaiken enemmän tai vähemmän pääasiassa "kaapeista", niin puhuisin jo "PA:sta", koosta tai tehoista riippumatta. Varmasti löytyy muitakin mielipiteitä, enkä halua asiasta väittelyä käynnistää
 
b) mikään ei tietysti riitä. (Se, ettemme hyväksy kohtuuttomuutta ei tarkoita että tyytyisimme kohtuuteen; Samuli Paronen)
Vaan jos idea olisi se, että lavavahvistinen volaa voisi huoletta vähentää, ihan vaan monitorointitasolle, ( ja vaikka vaihtaa ne pienempiin ja roudauskelpoisempiin), sekä mikittää (tai trigata) rummut kunnolla, niin josko "pienet kamat" näihin keikkoihin kuitenkin riittäisivät ?
 
Mutta kiitos kommenteista. Kyllähän nämä testaamassa täytyy sitten käydä
Hankinta on ajankohtainen kesän "hääkeikkaputken" ja "pikkujoulusesongin" välissä, kun "keikkarintamalla" on hiljaisempaa.
 
One kind of music only - the good kind
miffe
16.04.2006 10:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ymmärtäisin, että jos laulut, ehkä akustinen skitta ja/tai ehkä koskettimet tulee yleisölle "laulukaapeista" ja vaikka skitat, basso ja rummut "vuotaa" yleisölle pääosin lavalta niin puhuisin "laulukamoista".
 
Iron Maidenin luottomiksaaja Doug Hall (miksannut bändiä ainakin sen parikyt vuotta) on todennut, että siirryttäessä jäähalleista stadioneille on aika mikittää kitarakaapit. Isot on laulukamat toisilla...
 
AC/DC menee myös tuohon samaan kategoriaan.
 
miffe
 
musamies
16.04.2006 10:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PA:sta tulee mieleen, että se on jollakin alueella olevalle ihmisjoukolle tarkoitettu usein moduulirakenteinen ja eri käyttötarkoituksiin ja tiloihin erikseen mukautettava äänentoistojärjestelmä, joka pystyy huolehtimaan sillä alueella tarvittavasta koko äänentoistotarpeesta.
 
Epäilemättä. Mihin itsekukin vetää rajan "laulukamojen" ja "PA:n" väliin.
Itse ymmärtäisin, että jos laulut, ehkä akustinen skitta ja/tai ehkä koskettimet tulee yleisölle "laulukaapeista" ja vaikka skitat, basso ja rummut "vuotaa" yleisölle pääosin lavalta niin puhuisin "laulukamoista". Tällaiset meillä nyt siis on.

 
Tämä ei välttämättä kerro itse kamoista, vaan se voi kertoa esiintymistilan koosta, instrumenttivahvistimesta ja rummuista lähtevästä äänenpaineesta ja siitä miten se tilassa käyttäytyy.
 
Vaikka kamat olisi samat, niin minun mielestä äänityöskentelystä tulee PA:maisempaa vasta kun tila on riittävän iso vaikka laitteet olisi samat.
 

 
Vaan jos idea olisi se, että lavavahvistinen volaa voisi huoletta vähentää, ihan vaan monitorointitasolle, ( ja vaikka vaihtaa ne pienempiin ja roudauskelpoisempiin), sekä mikittää (tai trigata) rummut kunnolla, niin josko "pienet kamat" näihin keikkoihin kuitenkin riittäisivät ?
 
Minun mielestä PA:sta on hyötyä laulukamoihin nähden jos toimitaan edellä tarkoitetulla tavalla. Toisaalta hyviä keikkoja on ollut soittaa sellaisetkin, joissa soittovola on tilaan suhteutettuna niin alhaalla, että voi soittaa esim. haitarilla akustisesti.
 
Huonoimpia mun mielestä äänentoistomielessä sellaiset keikat, joissa lavalla olevat vahvistimet ja rummut soi kovin kovaa, eikä yleisölle miksaamisesta meinaa millään saada sellaista kuin haluaisi.
 
Paljon helpompi on miksata jos mahdollisimman suuri osa soittimista on PA:n kautta kontrolloitavissa, soittimia ja laulua voi nostaa esiin myös laskemalla muiden voimakkuuksia alaspäin.
 
rintapek
16.04.2006 11:20:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon helpompi on miksata jos mahdollisimman suuri osa soittimista on PA:n kautta kontrolloitavissa, soittimia ja laulua voi nostaa esiin myös laskemalla muiden voimakkuuksia alaspäin.
 
Tämä olisi ikäänkuin idea.
Siihen olisi hakusessa mahdollisimman roudausystävälliset kamat, joilla "rokkibändi" kuitenkin tulee toimeen.
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
16.04.2006 12:31:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, monitorit tietysti lisäksi. Niitä ei olla ehditty kummemmin vielä pohtia.
Aktiivit, mielummin vähän edullisemmat.
Onko kokemuksia esim. - db basic 100 tai Alto PAM
Muita vastaavia pieniä, kevyitä, edullisia ...?
 
One kind of music only - the good kind
ÄM
16.04.2006 14:19:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, monitorit tietysti lisäksi. Niitä ei olla ehditty kummemmin vielä pohtia.
Aktiivit, mielummin vähän edullisemmat.
Onko kokemuksia esim. - db basic 100 tai Alto PAM
Muita vastaavia pieniä, kevyitä, edullisia ...?

 
Mä en nyt tiedä, mikä on se edullisuuden raja, mutta meillä on noita FTB:n 8" aktiivisia. Onks siinä nyt 150w+50w tehoja hyvä laatuista ääntä lähtee niin perkeleesti. Pienikokoiset, mutta niillä on tehty 100 hengen häitäkin, laulukamoina.
 
Meillä noissa ideana vielä se, että ei kulmiteta niitä lattialle, vaan nostetaan aina mahd ylös, jolloin saadaan lavasoundia hiljaisemmaks. Esim solistille, kun laittaa jonkun pallin päälle, ei tarvii luukuttaa niinkään. Kiipparit usein huutaa monitoristaan niin perkeleesti, tähän ratkaisuna meillä on korvamonitorit kiipparistille. Silloin kiipparit huutaa vaan just sen verran, mitä muihin ryhmiin tarvii laittaa. Ja kun tästä edullisuudesta oli kyse, niin mitäs jos sanon, että nämä korvamonitorit maksaa jotain 80e? Eli kiipparisti jos ei riennä ympäri lavaa, niin riittää langallinen systeemi, jonka rakentaa: Koss "the plug"-napit, niihin Shuren E1 "joulukuusi"-tulpat ja kuulokevahvistimeksi Behringer UB502 pikkumikseri. Mä käytän lisäks itte samaa meininkiä rummuissa, enkä ilman enää osaa olla.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Rallattelija
19.04.2006 18:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää nyt on aivan turha juttu mutta kun on pakko =)
 
Täällä jos tollasen kysymyksen heittää, niin aina on joku äänentoiston ammattilainen sanomassa että
a) noi ei ole Pa:t
b) ei riitä
 
a) Epäilemättä. Mihin itsekukin vetää rajan "laulukamojen" ja "PA:n" väliin.
Itse ymmärtäisin, että jos laulut, ehkä akustinen skitta ja/tai ehkä koskettimet tulee yleisölle "laulukaapeista" ja vaikka skitat, basso ja rummut "vuotaa" yleisölle pääosin lavalta niin puhuisin "laulukamoista". Tällaiset meillä nyt siis on.

 
PA elikäs Yleinen Osoite. Tiedän kyllä hyvin, että monet määrittelee PA:n siten, että siitä lähtee vähintään 134dB ääntä sadan metrin päähän. Mutta eiköhän se niin ole että PA on PA, on se sitten iso tai pieni. Itsellänikin olisi PA hommaaminen edessä jos en itse olisi täysin PA (Aika huono ja vanhakin vielä). Jos rahaa on paljon ylimääräistä niin KV2 Audiolla on todellista laatukamaa mutta hinnatkin ovat sitä luokkaa.
 
PA (Public Address) = esim. konserttien ja julkisten tilojen äänentoisto
 
PA:lle on myös toinen merkitys
PA = pitkäaaltoalue
 
RE
19.04.2006 19:46:54 (muokattu 19.04.2006 19:47:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää nyt on aivan turha juttu mutta kun on pakko =)
 

 
PA elikäs Yleinen Osoite. Tiedän kyllä hyvin, että monet määrittelee PA:n siten, että siitä lähtee vähintään 134dB ääntä sadan metrin päähän. Mutta eiköhän se niin ole että PA on PA, on se sitten iso tai pieni. Itsellänikin olisi PA hommaaminen edessä jos en itse olisi täysin PA (Aika huono ja vanhakin vielä). Jos rahaa on paljon ylimääräistä niin KV2 Audiolla on todellista laatukamaa mutta hinnatkin ovat sitä luokkaa.
 
PA (Public Address) = esim. konserttien ja äänentoisto
 
PA:lle on myös toinen merkitys
PA = pitkäaaltoalue

 
KV2 (K=Krampera ja V=Vercelli) . Vercelli on vanha RCF:n suunnittelija joka on suunnitellut mm. ART- sarjan (200, 300,400 ja 500 sarjan).
 
Kai laatukaman suunnittelijat on suunnitellu ennenkin laatukamaa.
 
Sonor Hi-lite
rintapek
19.04.2006 22:32:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en nyt tiedä, mikä on se edullisuuden raja, ...
 
...kun tästä edullisuudesta oli kyse, niin mitäs jos sanon, että nämä korvamonitorit maksaa jotain 80e? .

 
Budjettia ei varsinaisesti ole "lukittu". Tarkoitus siis on saada ns. laatupelit, mahdollisimman roudausystävälliset. Monitorien "edullisuus" siis suhteessa "pääkajareihin", jos 310a kustantaa 500 - 600/kpl, niin monitoreiksi asialliset noin "puolihintaiset". Jos hinta nousee ~500 tuntumaan, niin monitoreiksi voi sitten jo hankkia samaiset 310:t, vai ? Siksi kysäisin Alto PAMeista, (5,5 kg) ja db basic 100 (9 kg), löytyisikö kellään kokemusta livemonitoreina ?
 
Tuo korvanappivinkki täytyy laittaa "korvan taakse". Kellään bändistä ei ole juuri kokemusta luurit päässä soittamisesta, ainakaan lavalla, mutta kaikkeahan voi kokeilla...
 
Asiasta kuin asiasta löytyy useita koulukuntia, joten kysyisin vielä:
- jotkut ei "subbareita " kelpuuta lainkaan
- toiset ovat ehdottomasti monosubbarin kannalla
- toisten mielestä monosubbarien aika on ohi
 
... löytyykö nasevaa mielipidettä: yksi "tuhti" vai kaksi pienempää ?
 
One kind of music only - the good kind
miffe
20.04.2006 00:51:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KV2 (K=Krampera ja V=Vercelli) . Vercelli on vanha RCF:n suunnittelija joka on suunnitellut mm. ART- sarjan (200, 300,400 ja 500 sarjan).
 
Noi ARTit olikin laatukamaa - varsinkin aktiiveina. Mut KV2 ES 1.0 on kyllä hirvee loota. Paperilla irtoo paljon, mutta sitkun niitä sen paperispeksin mukaan tuodaan keikoille (yleensä liian vähän), niin aina saa ihmetellä, miten voikaan yläpää mennä kireeks luukuttaessa kunnolla.
 
Kai laatukaman suunnittelijat on suunnitellu ennenkin laatukamaa.
 
Niin...toiset onnistuu tuurilla ekalla kerralla (mm. Tony Andrews). Turbobassin patentissakin lukee "tää toimii, ei tiietä miks, mutta kun se ny vaan toimii" (vapaa suomennos).
 
Ja ihan aikuisten oikeesti, voitte tuoda ne KV2:t tohon, niin mä panen viereen F1 Resolution neloset tai Aura aakasit.
 
miffe
 
-ez-
20.04.2006 01:09:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks kitaristi tais aikoinaan todeta että hommatkaa PA ja bussi, niin ei tarvi miettiä mihin ylimääräiset rahat menee...
 
Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin (Äijä don't get it)
RE
20.04.2006 02:12:10 (muokattu 20.04.2006 02:17:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi ARTit olikin laatukamaa - varsinkin aktiiveina. Mut KV2 ES 1.0 on kyllä hirvee loota. Paperilla irtoo paljon, mutta sitkun niitä sen paperispeksin mukaan tuodaan keikoille (yleensä liian vähän), niin aina saa ihmetellä, miten voikaan yläpää mennä kireeks luukuttaessa kunnolla.
 
Samoja fiiliksiä on ollut mullakin ja ettei tuu väärää käsitystä KV:t sisältää Eighteen Soundin elementit.
 
Niin...toiset onnistuu tuurilla ekalla kerralla (mm. Tony Andrews). Turbobassin patentissakin lukee "tää toimii, ei tiietä miks, mutta kun se ny vaan toimii" (vapaa suomennos).
 
Niin Tonyllahan oma firma nimeltään Funktion-one ja Turbosound on tilannut alihankintana kaiutinsuunnittelua kyseiseltä henkilöltä.
 
Ja ihan aikuisten oikeesti, voitte tuoda ne KV2:t tohon, niin mä panen viereen F1 Resolution neloset tai Aura aakasit.
 
Joo kyllä tärkeämpää on kuunnella kun katsoa mitä pötin kyljessä lukee.
 
Sonor Hi-lite
Vivo
20.04.2006 16:06:00 (muokattu 20.04.2006 16:09:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin Tonyllahan oma firma nimeltään Funktion-one ja Turbosound on tilannut alihankintana kaiutinsuunnittelua kyseiseltä henkilöltä.
 
Herra Andrews oli toinen Turbosoundin perustajista ja yksi omistajista ennen kun AKG osti Turbosoundin.
 
"Tony Andrews together with John Newsham founded Turbosound in the mid 1970s and brought that company to prominence through several generations of revolutionary loudspeaker designs. Notable examples include the TMS-3, Flashlight and Floodlight systems. During the period of Tony and John's ownership of Turbosound they pioneered and established many of the principles which subsequently became standard audio industry practice. Whilst often imitated, their designs have not been surpassed and have been the first choice of many permanent and touring sound applications around the world.
 
Following a period of growing unrest and the purchase of Turbosound by AKG, Tony and John leapt at an opportunity to sever their ties, feeling that Turbosound was no longer an avenue of creative expression for them. Upon leaving Turbosound in 1992 they formed Funktion One along with several other members of the original Turbosound R & D team."
 
one foot in the rave
rintapek
20.04.2006 17:32:18 (muokattu 20.04.2006 17:34:27)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kommenteista...
..tosin "who is who in kaiutinbisnes" on hiukan off-topic ;-)
 
...Jos rahaa on paljon ylimääräistä niin ...
 
Ylimääräistä rahaa ei kai ole keksittykään. Bändikassan pohjalle on vähän kertynyt, ja jos budjetti tonnilla nousee, niin se 250/nenä säästöpossu vielä hengissä kestää. Emme ole mitään kultakorvia, eikä nykykamoissa siis ole "saundin" puolesta vikaa. Mikserivahvarista käy vain reiät vähiin, ja 30 kg laatikoiden nostelu tolpan nokkaan voisi vaihtua kevyemmäksi. Vastaavasti, kun kamoihin jokunen tonni satsataan, niin ei oikein olisi varaa pettyä...
Jos laitteiden "painoluokka" nousee, niin valinnanvaraa tulee reippaanlaisesti lisää, mutta selän säästö roudauksessa jää pienemmäksi.
Kaikkia kamoja ei ehditä/pystytä testaamaan, joten turhan juoksemisen välttämiseksi tässä käyttäjien kommentteja "pienistä" kyselen.
 
One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «