Aihe: Samson, ja muut halvemmat merkit | 1 |
---|
Hillboy 17.04.2007 20:41:15 (muokattu 18.04.2007 18:39:46) | |
|
On ollu pitkään tiedon keruu PA- vehkeiden hankkimista varten päällänsä ja silmään osu äskettäin tällainen merkki kun Samson. 16-kanavainen mikseri (TMX tai TXM tai joku sellane) näyttäis olevan noin puolet hiukan paremmilla spekseillä (paperilla..) olevan Dynacord Powermaten hinnasta.. onko nuo Samsonit ihan paskoja vai onko tommoset jo semmosia vehkeitä, että kotona, bändikämpällä ja mahd. pienillä keikoilla vois käyttää? Musiikinopettaja ja muutamat tutut muusikot on Dynacordia suositellu, mutta noita ei isommin oo käytettyinä liikkellä (10- 16-kanavaisia, isompia näkyny parin kuukauden aikana about kolme torilla..), ja oma budjetti ei oo niin korkee, että pystyis uuteen sijottaan ihan lähiaikoina.. Dynacordille saa laittaa myös sopivia vaihtoehtoja.. :) Ostan PA- kamaa! | |
onko nuo Samsonit ihan paskoja vai onko tommoset jo semmosia vehkeitä, että että kotona, bändikämpällä ja mahd. pienillä keikoilla vois käyttää? Tää on taas näitä kysymyksiä, joissa kumman tahansa puolen valinta johtaa vastapuolen haukkuihin. Jos parjaa halpiksia, niin harrasteiljat haukkuu sut. Jos taas kehuu halpiksia, niin ammattireiskat haukkuu sut. Damned if you do, damned if you don't. Mutta niin. Noin yleisesti ottaen Samsonin, Behringerin, Alton, Alesiksen ja muiden halpismerkkien erot on lähinnä kuoren värityksessä ja nappien järjestyksessä. Laatu on ihan täsmälleen samaa kiinatuotantoa (johon laadukkaammatkin merkit on vähitellen alkaneet sortua). Eli jos behringer kelpaa, niin kyllä sulle Samsonikin kelpaa. Voi kestää vuosikaudet, voi laueta vartissa. Haistakaa p*ska koko valtiovalta. | pitk 19.04.2007 02:42:27 | |
|
en samaa kiinatuotantoa (johon laadukkaammatkin merkit on vähitellen alkaneet sortua). Eli jos behringer kelpaa, niin kyllä sulle Samsonikin kelpaa. Voi kestää vuosikaudet, voi laueta vartissa. Allekirjoittaneella kylläkin paljon paremmat käyytökokemukset Samsonista kuin muista edellämainituista. Sellainen semi-pro merkki. | |
Allekirjoittaneella kylläkin paljon paremmat käyytökokemukset Samsonista kuin muista edellämainituista. Sellainen semi-pro merkki. Noista jos pitää sanoa ni Alto on sitä kauheinta kuraa, behku on behku ja samsonilla on pakko vetää jos ei muuta. Niinku noilla muillaki. Ei oo onneks ite tarvinnu hetkeen vaivautua. Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. | |
Dynacordille saa laittaa myös sopivia vaihtoehtoja.. :) Mikserivahvistin jos on hakusessa, niin Yamahan EMX-sarjaa voisit katsoa. One kind of music only - the good kind | |
Sellainen semi-pro merkki. Mitäs muuta nuo loputkaan mainituista merkeistä yrittää olla? ;) Haistakaa p*ska koko valtiovalta. | kivi 19.04.2007 16:19:58 (muokattu 19.04.2007 16:21:59) | |
|
Mitäs muuta nuo loputkaan mainituista merkeistä yrittää olla? ;) No, Alesis oli kyllä aikoinaan ihan kovaa ammattilaiskamaa. En tiedä, miten lienee maineensa pilannut, en oo tainnut 80-luvun jälkeen Alesiksen kamoihin törmätä. Mutta samalla tavallahan jollekin Mackielle nykyään vähän naureskellaan, vaikka mä muistan sen erittäin arvostettuna keikkatiskimerkkinä, niin lujina tiskeinä että voi käyttää vaikka alasimena jos tarvii. Samsonista mulla on kaksi kokemusta. Toinen on Samsonin langattomasta, jonka joku kitaristi oli amerikoista tuonut, ja jossa oli sisäinen dbx, joka sai sen pumppamaan outoa kohinaa, ja toinen on Samson C-01 -mikrofonista joita kauppias tyrkytti puoli-ilmaiseksi paikalliselle studioyrittäjälle, ja joissa oli soundia kuin vanhassa villasukassa. Eli ei kovin hyvä otanta. Noiden kokemusten perusteella Samson on jäänyt mieleen laitteina, joita ei oo edes yritetty rakentaa toimiviksi, kunhan ovat oikean näköisiä hämärässä. | jorma666 19.04.2007 17:22:07 (muokattu 20.04.2007 10:53:39) | |
|
Samsonista mulla on kaksi kokemusta. Toinen on Samsonin langattomasta, jonka joku kitaristi oli amerikoista tuonut, ja jossa oli sisäinen dbx, joka sai sen pumppamaan outoa kohinaa Viime viikolla Jaappaanian maassa vuokrattiin todennäkösesti samaisia kitaralangattomia. Hyvin toimi! Se tais olla joku samsonin pro-malli, shuren uhf-sarjan sijasta ne sitä tyrkytti. Ei kyllä siinä käytössä hävinny shurelle yhtään. we call it music
they call the cops | kivi 20.04.2007 22:33:28 | |
|
Viime viikolla Jaappaanian maassa vuokrattiin todennäkösesti samaisia kitaralangattomia. Hyvin toimi! Se tais olla joku samsonin pro-malli, shuren uhf-sarjan sijasta ne sitä tyrkytti. Ei kyllä siinä käytössä hävinny shurelle yhtään. Lucky you :-) Mulle valitettavasti jäi siitä langattomasta huonot fiilikset, kun kuten tiedät niin dbx joskus innostuu pumppaamaan, niin tän kitaristin stäkki sitten piti sellaista höyrykonemaista puuskutusta koko ajan, tuli mitä tuli. Mutta ehkä meillä oli muitakin ongelmapaloja, huonoa sähköä ja muuta. Ja tietysti 60-luvun gibsonit ja 60-luvun marshallit + vintagepedaalit saattavat reagoida eri tavalla kuin joku vähän heavympi kattaus. | jorma666 20.04.2007 23:07:51 (muokattu 20.04.2007 23:11:19) | |
|
Mutta ehkä meillä oli muitakin ongelmapaloja, huonoa sähköä ja muuta. Ja tietysti 60-luvun gibsonit ja 60-luvun marshallit + vintagepedaalit saattavat reagoida eri tavalla kuin joku vähän heavympi kattaus. Nyt kun asiaa tarkemmin tutkin, niin taisi olla tämmösiä ne meiän vehkeet http://www.samsontech.com/products/ … roductpage.cfm?prodID=135&brandID=1 Signaali lähti suoraan kitarasta (jotain lessuja sillä on ja sitte joku customi), langaton välissä, siitä sitte marsun jcm900 nuppiin ja kaapista pihalle. Paikallisessa sähköverkossa oltiin eli 100 V / 50 Hz. Passossa sama juttu mutta styrkat ja kaapit ampekkia. Lähettimiä oli jokaiselle kitaralle oma (3 + 1 spare) ja passoille vissiin 2 joista toinen spare. we call it music- they call the cops | kivi 20.04.2007 23:20:06 | |
|
Nyt kun asiaa tarkemmin tutkin, niin taisi olla tämmösiä ne meiän vehkeet http://www.samsontech.com/products/ … roductpage.cfm?prodID=135&brandID=1 Signaali lähti suoraan kitarasta (jotain lessuja sillä on ja sitte joku customi), langaton välissä, siitä sitte marsun jcm900 nuppiin ja kaapista pihalle. Paikallisessa sähköverkossa oltiin eli 100 V / 50 Hz. Passossa sama juttu mutta styrkat ja kaapit ampekkia. Lähettimiä oli jokaiselle kitaralle oma (3 + 1 spare) ja passoille vissiin 2 joista toinen spare. Noi on jotain parempia Samsoneita, oli askeettisempi malli se, tosin muisti pätkii etten osaa sanoa millainen. :-D Olikos tää se sun nykyinen vakiorkkas? Joko niiden 900 on saanut uudet putket, mä muistan aikoinaan Renska K:n synttäreillä soittaneeni sillä stäkillä ja se oli kyllä sikäli kuin mä ymmärrän aivan finaalissa, ja soundipoliittisesti arvioiden kuulosti ettei viime Ruisrokkiin ainakaan ollu tullu parannusta asiaan. :-) Miksaus kyllä toimii, mut lähtösoundissa on tai oli jotain... | |
Olikos tää se sun nykyinen vakiorkkas? Joko niiden 900 on saanut uudet putket, mä muistan aikoinaan Renska K:n synttäreillä soittaneeni sillä stäkillä ja se oli kyllä sikäli kuin mä ymmärrän aivan finaalissa, ja soundipoliittisesti arvioiden kuulosti ettei viime Ruisrokkiin ainakaan ollu tullu parannusta asiaan. :-) Miksaus kyllä toimii, mut lähtösoundissa on tai oli jotain... Oon sitä juhannuksesta tehny, monitoria siis. Ozzfestin jälkeen oli tarkotus vaihtaa takas kemiläisten leiriin. Se vanha 900 tais päästä kesän jälkeen ansaitulle eläkkeelle. Muistaakseni toinen oli joku uus 900 ja spare nuppi tais olla joku 2000 joka oli lainassa joltain... Soundista tai miksauksesta en sano mitään kun en oo sitä koskaan ite oikeastaan sinne lavalle kuullu. Lehtiä oon lukenu. Renskalle muuten terkkuja, en oo nähny äijää pitkään aikaan. we call it music - they call the cops | pitk 21.04.2007 02:03:31 | |
|
Mitäs muuta nuo loputkaan mainituista merkeistä yrittää olla? ;) Silkkaa paskaa. | « edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|
|
|