Muusikoiden.net
07.06.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Varpaille tallominen
1 2
Hulkko
21.11.2006 16:30:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin tuossa kaverilta, että oli ollu keikalla, ja kesken kaiken oli sivusta seurannut tyyppi tullut räpläämään kompuroita. Kysyttäessä, mitä helvettiä, oli tyyppi todennut, että laulu ei oo hyvä.
 
Saako näin tehdä, arvon ihmiset? Mikä on reaktio vastaavassa tilanteessa itsellä, ja kuinka toimit?
 
isojussi
21.11.2006 16:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako näin tehdä, arvon ihmiset?
 
Ei!
 
Mikä on reaktio vastaavassa tilanteessa itsellä, ja kuinka toimit?
 
Lyhyt ja ytimekäs LVT (Lähde Vittuun Täältä)
 
Oikee ammattimies esittelee itsensä ja kysyy, saako neuvoa.
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Antti1
21.11.2006 16:42:24 (muokattu 21.11.2006 16:43:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikee ammattimies esittelee itsensä ja kysyy, saako neuvoa.
 
Tässäkin pitää olla todella varovainen, että miten esittelee. Muuten voi tulla takaisin.., no melkein mitä vain. Täytyy sanoa, että tossa tilanteessa mä olisin pyytänyt baarin poistamaan ko. henkilön keikalta, olkoon kuinka taitava kaveri tahansa.
 
EDIT: Olettaen, että tämä oli edes baarissa. No olisin kuitenkin ilmoittanut, että tämän miehen voi poistaa pilaamasta keikkaa.
 
isojussi
21.11.2006 16:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäkin pitää olla todella varovainen, että miten esittelee...
 
Sasse. Fiksut antaa toisten tehdä hommansa rauhassa.
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Groovelover
21.11.2006 18:53:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis joku sivullinen tullut mitään kysymättä ruuvaamaan laitteita? No huh huh. Ei tuollaista tarvitse sietää, asiallinen toimintalinja olisi ensin sanoa jämäkästi "näpit irti", jos ei sillä usko niin sitten pyytää portsaria poistamaan tyypin niska-perseotteella ulos keikkamestasta.
 
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
saastara
21.11.2006 19:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turpaan vain.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
rintapek
21.11.2006 21:20:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta sivuten, mutta sama asia....
... juuri puhuin pomon kanssa, kun tuli vedettyä parit kurssit.
Eräs kolleega vetäisi parissa kohtaa melko pahasti "poskelleen".
Vastuualue on kuitenkin hänen, samoin kuin luento.
 
Itse maltoin pitää turpani kiinni (harvinaista), mutta muutama kolleega ja itse pomo ei. Kun "ulkopuolelta" puututaan, niin syntyy äkkiä mielikuva, että tuo ei osaa, mikä ei kuitenkaan tässäkään tapauksessa pitänyt paikkaansa.
 
Ilmoitin mielipiteenäni pomolle, että se on laulaja, joka liidaa. Asiat varmistetaan etukäteen, tai niistä otetaan opiksi ja korjataan jälkikäteen, mutta "pyyhkeet" kesken keikkaa ei palvele ketään, eikä mitään.
 
Yleisöllä ei ole lavalle asiaa. Korkeintaan kysymyksen muodossa... olisiko mahdollista että...?
 
One kind of music only - the good kind
gasser
21.11.2006 21:24:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi samat nuppeja luvatta hiplaavat pösilöt varmaankin menevät tökkimään kassakonetta alepassa asioidessaan.
"hinta ei oo hyvä" - tökstöks
 
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
Da Make
21.11.2006 21:48:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi samat nuppeja luvatta hiplaavat pösilöt varmaankin menevät tökkimään kassakonetta alepassa asioidessaan.
"hinta ei oo hyvä" - tökstöks

 
Resplollahdin. Onneksi mehut olivat jo kurkussa. +
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
dewil
22.11.2006 13:56:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta sivuten, mutta sama asia....
... juuri puhuin pomon kanssa, kun tuli vedettyä parit kurssit.
Eräs kolleega vetäisi parissa kohtaa melko pahasti "poskelleen".
Vastuualue on kuitenkin hänen, samoin kuin luento.
 
Itse maltoin pitää turpani kiinni (harvinaista), mutta muutama kolleega ja itse pomo ei. Kun "ulkopuolelta" puututaan, niin syntyy äkkiä mielikuva, että tuo ei osaa, mikä ei kuitenkaan tässäkään tapauksessa pitänyt paikkaansa.
 
Ilmoitin mielipiteenäni pomolle, että se on laulaja, joka liidaa. Asiat varmistetaan etukäteen, tai niistä otetaan opiksi ja korjataan jälkikäteen, mutta "pyyhkeet" kesken keikkaa ei palvele ketään, eikä mitään.
 
Yleisöllä ei ole lavalle asiaa. Korkeintaan kysymyksen muodossa... olisiko mahdollista että...?

 
No periaatteessahan asia on noin, mutta jos joku levittää väärää tietoa, niin mun mielestäni se on melkein velvollisuus korjata, (riippuen tietty vähän asiasta, kirkossa en oo ikinä alkanu huuteleen:) ettei yleisö ota väärää tietoa totuutena ja levitä sitä sellaisena eteenpäin, tai pahimmassa tapauksessa aiheuta vahinkoa kenellekkään.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Lennu
22.11.2006 14:46:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No periaatteessahan asia on noin, mutta jos joku levittää väärää tietoa, niin mun mielestäni se on melkein velvollisuus korjata, (riippuen tietty vähän asiasta, kirkossa en oo ikinä alkanu huuteleen:) ettei yleisö ota väärää tietoa totuutena ja levitä sitä sellaisena eteenpäin, tai pahimmassa tapauksessa aiheuta vahinkoa kenellekkään.
 
Pöh. Saa vaan uudet kokuspalkkiot, kun pistää korjauskurssit pystyyn.
 
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
jurpontor
22.11.2006 16:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei voi hyväksyä sitä että tullaan ruuvaamaan. Vaikka se ois sitten talon jätkäkin, ellei homma oo jostain syystä tosi perusteltua. Kerran miksailin vanhanliiton rokkia ja talonjätkä ei tykänny bassarista tms, se ruuvas sinne taajuuskorjaimella hirveän yläpää-hevinapseen kun säätelin ite muuta. Tuli sanottua "aika" suoraan ettei tommosta toimintaa katella, mä tiedän mitä mä teen koskapa bändi on mut valtuuttanut äänentoistoaan hoitamaan ja yhdessä on sovittu, millaista soundia haetaan.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Teijo K.
22.11.2006 21:01:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin tuossa kaverilta, että oli ollu keikalla, ja kesken kaiken oli sivusta seurannut tyyppi tullut räpläämään kompuroita. Kysyttäessä, mitä helvettiä, oli tyyppi todennut, että laulu ei oo hyvä.
 
Saako näin tehdä, arvon ihmiset? Mikä on reaktio vastaavassa tilanteessa itsellä, ja kuinka toimit?

 
No huh. Neuvojia on ollut mutta eivät ole sentään tulleet vääntelemään.
 
Kerran olen yhdelle neuvojalle kyllä tarjonnut tuolia että "siitä vaan jos paremmin kerta osaat". Rouva otti itseensä. Voi voi.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
rintapek
22.11.2006 21:39:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No periaatteessahan asia on noin, mutta jos joku levittää väärää tietoa, niin mun mielestäni se on melkein velvollisuus korjata, .
 
... ja siististi asian voi hoitaa kahvitauolla. Sen jälkeen sitten voi aloittaa... jos siis epäselväksi jäi,niin...
 
Esitykseen ei "ulkopuolelta" puututa.
Varsinkaan bändin.
 
Joka osaa/haluaa, niin tervetuloa treenikämpällemme neuvomaan, mutta kesken keikkaa saa varautua äkilliseen nenäkipuun.
 
One kind of music only - the good kind
musamies
22.11.2006 22:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei onneksi bussin rattiakaan sivullisten sovi tulla kääntelemään kesken ajon. Niiden jotka on äänitekniikasta kiinnostuneita, on parempi hakeutua itse sen pariin. Kesken keikan neuvomisesta ei paljoa hyötyä taida olla poikkeustapauksena ehkä joku porukka, jolla homma ei ole ollenkaan hallussa ja rikkoo desibeli- tai aikarajoja.
 
kauppi
23.11.2006 12:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulin tuossa kaverilta, että oli ollu keikalla, ja kesken kaiken oli sivusta seurannut tyyppi tullut räpläämään kompuroita. Kysyttäessä, mitä helvettiä, oli tyyppi todennut, että laulu ei oo hyvä.
 
Saako näin tehdä, arvon ihmiset? Mikä on reaktio vastaavassa tilanteessa itsellä, ja kuinka toimit?

 
Aika paljon on tullut oltua sekä etupäässä että monitorilandiassa talon mailapoikana monenlaista touhua katselemassa. Välillä vieraileva äänitaitelijia on pärjännyt paremmin, välillä huonommin. Varsinkin tietyissä tapahtumissa tuppaa bändeillä olemaan "omia miksaajia" jotka eivät ole koskaan ehkä miksauspöytää käyttäneet, saati sitten että isomman tiskin erityispiirteet olisi hallussa.
 
Asioihin on joskus joutunut puuttumaan mutta vain _TEKNISELLÄ_ tasolla. Eli esim. kun vieraileva äänitaiteilija vääntää EQ:n nappuloita kun EQ ei ole päällä, villisti ruuvaa geittejä kun tiskin insert on/off nappi on off asennossa jne niin onhan se vähintään kohteliasta osoittaa että painappa tätä nappia niin homma toimii paremmin. Eli kyseessä tilanne jossa jokin yksinkertainen tekninen asia estää hänen Taiteellisen Näkemyksensä Toteuttamisen.
 
Taiteellisesta sisällöstä tuntuu olevan sen verran monenlaista käsitystä liikenteessä että siihen on monesti parempi olla puuttumatta.
 
dewil
23.11.2006 14:09:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon on tullut oltua sekä etupäässä että monitorilandiassa talon mailapoikana monenlaista touhua katselemassa. Välillä vieraileva äänitaitelijia on pärjännyt paremmin, välillä huonommin. Varsinkin tietyissä tapahtumissa tuppaa bändeillä olemaan "omia miksaajia" jotka eivät ole koskaan ehkä miksauspöytää käyttäneet, saati sitten että isomman tiskin erityispiirteet olisi hallussa.
 
Asioihin on joskus joutunut puuttumaan mutta vain _TEKNISELLÄ_ tasolla. Eli esim. kun vieraileva äänitaiteilija vääntää EQ:n nappuloita kun EQ ei ole päällä, villisti ruuvaa geittejä kun tiskin insert on/off nappi on off asennossa jne niin onhan se vähintään kohteliasta osoittaa että painappa tätä nappia niin homma toimii paremmin. Eli kyseessä tilanne jossa jokin yksinkertainen tekninen asia estää hänen Taiteellisen Näkemyksensä Toteuttamisen.
 
Taiteellisesta sisällöstä tuntuu olevan sen verran monenlaista käsitystä liikenteessä että siihen on monesti parempi olla puuttumatta.

 
Puhut, mutta asiaa.
Ja jos kauheesti vituttaa toisen duuni, niin korjausehdotuksia voi heittää kautta rantain, sen kummemmin tyrkyttämättä, tyyliin:
"Mä oon huomannu, et ku bassosta leikkaa kolmeesataa, niin tilan humina rauhottuu"
Tahi:
"koskapa toi teidän kitarasankarinne luukuttaa niiin munakkaalla volalla, niin kokeileppas huvikses tätä mun modaamaa viisseiskaa, josta olen sivuleikkureilla kylmäeristänyt plus ja miinus navat. Se ei ainakaan puukota"
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
MadMatt
25.11.2006 17:03:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta sivuten. Kaivoin yhden vanhan kirjoitukseni. Mulle kävi näin että yks ulkopuolinen tyyppi päätti lopettaa koko keikan.
 
Tässä taannoin oltiin keikalla kun täysin tuntematon henkilö tuli sabotoimaan esitystä.Ensin tämä jannu irvisteli edessäni ja huomattuaan teipatun biisilistani repi sen palasiksi.Biisien välissä tämä mulkero aina katosi ja palasi häiritsemään aina kun uusi alkoi.Kun esitys jatkui kaikesta huolimatta ja hänen harmikseen,otti tämä tyyppi käyttöön järeämmät aseet. yht_äkkiä huomasin tämän toisessa kädessä sytkärin ja toisessa kitarapiuhani.Vakain mielin alkoi tyyppi polttaa piuhaani poikki ja silloin vasta lopullisesti riemastuin. . .
 
ps. Tyyppi sai kenkää päähänsä
 
Da Make
25.11.2006 22:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta sivuten. Kaivoin yhden vanhan kirjoitukseni. Mulle kävi näin että yks ulkopuolinen tyyppi päätti lopettaa koko keikan.
 
ps. Tyyppi sai kenkää päähänsä

 
Helkkari, ahdistuin tuota lukiessani. Kai pistit oikein kunnolla pataan? Ansionsa mukaan olisi saanut.
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
MadMatt
25.11.2006 22:25:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkkari, ahdistuin tuota lukiessani. Kai pistit oikein kunnolla pataan? Ansionsa mukaan olisi saanut.
 
Liian vähällä pääs
mä olen rauhan mies ja se oli kunnon tilattu/maksettu keikka ja suurin osa bändistä vielä ulkomaalaisia. en unohda ikinä sitä vittumaista hymyä kun ääliö pisti stendarin palamaan
 
Perk*** tulis siviilissä vastaan
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «