Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mike Oldfield
1 2 3 4 5
sauhusanttu
31.08.2006 09:03:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tuossa juuri pari vikkoa sitten hommattua tuo uusi kolmen levyn kokoelma The Platinum Collection.
Pääasiassa levyllä vanhoja juttuja mutta lisäksi uudestaan miksattuja juttuja.
Esim:
Shine ( extended Version )
Flying Star ( 12" version )
 
Hyllystä löytyy myös tuo Light + Shade joka on aika kaksijakoinen levy mutta ilmeisen tarkoituksella tehty juuri niin.
Light on enemmän periteisempää Oldfieldiä ja toi Shade sitten uutta ja kokeellisempaa.
 
Mielenkiintoista sinänsä että jonkun mielestä Oldfield toistaa itseään levyltä toiseen ja sitten kun tekee jotain ihan uutta niin ei ole hyvä kun se ei ole sitä samaa vanhan kaavan mukaan tehtyä.
 
Itse löydän koka kerta Oldfieldin levyjä kuunnellessani niistä jotain uutta kun välillä kuuntelen niitä pimeässä yksin tai luurit korvilla tai sitten hiljaa ja joskus todella lujaa,tämän herran levyt kun ei välttämättä ihan ensimmäisellä kuuntelukerralla eikä aina toisellakaan avaudu.
 
Ja näin lopuksi kun katson itseni jonkin sortin Oldfield friikiksi niin kaikki levyt on saatava toisia vaan tulee kuunneltua enemmän kuin toisia.
 
pasikaikkonen
02.09.2006 23:11:43 (muokattu 02.09.2006 23:15:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tzäp !
 
oma suosikkini (tubular bells 1) lisäksi on ehdottomasti amarok, joka oikeastaan on teos... kappale kestää reilun tunnin ja on silkkaa asiaa :) kokeilevaa ja hauskaa !
...ja hifistitkin saavat siitä hyvän testi levyn !
 
ne poppi levyt ovat mitä ovat, mutta hyviä kappaleita seasta toki löytyy.
yllättävän paljon ne "hyvät" kappaleet vaihtelee riippuen siitä keneltä kysytään !
...mikä toisaalta on mielestäni aika hyvä asia

uudemmat levyt sittemmin ei kyllä enää ole miellyttäneet... (amarokin jälkeiset)
en tiedä mitä on miken sävellyskynälle tapahtunut. meko tylsähköä huttua :(
no mutta paljon hienoja levyjä toki mies on tehnyt ja niitä on pakko välillä fiilistellä !
 
muita kuunneltavia ainakin: ommadawn, incatations, ja crises
 
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
aaro
08.09.2006 19:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kirjastosta ja kuuntelin nuo Tubular bells 1 ja 3. Minun mielestä ihan kuunneltavaa kamaa. Tuo kolmonen kyllä toistaa itseänsä kappaleesta toiseen, niin en oikein tykännyt. Ykkösessä oli vähän kämäset nuo aiheen vaihdokset. Ei seuraava aihe sopinut yhtään ensimmäiseen. Mutta kokonaisuus oli ihan hyvä.
 
Edelleen pidän kuitenkin tuota Crisesiä parempana! Täytyy metsästellä muutakin herran tuotantoa..
 
upulea
02.12.2006 20:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moonlight Shadow on mielestäni yksi maailman rasittavimmista viisuista.
 
Tubular Bells on aika jees.

 

 
Naulan kantaan. Moonlight Shadowissa tiivistyy hyvin kaikki pska... ei ihme et se on Fast Show:n ekokehuskelijan tunnari. :)
Alkuperäinen TB on reilu veto, mut sitten ne tuhannet uusintaversiot on ihan turhia. rahastuksen makua, luovuuden loppu ynnä muuta
 
-Cale
02.12.2006 21:06:23 (muokattu 02.12.2006 21:08:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainasin kerran kirjastosta Guitars -levyn, mutta en kyllä tykännyt yhtään. Jotenkin biisit jäivät hieman mitäänsanomattomiksi, missään niissä ei taidettu edes laulaa? Tosin eihän tämä sitä tarkoita että levy huono olisi vaikkei siinä laulettaisikaan. Siitä vain puuttui se jokin... Tai sitten en vain perehtynyt siihen kunnolla, vaan kahlasin sen liian nopeasti läpi, paha mennä sanomaan... Mutta pidänkin kyllä miehen tuotoksista, kokonaisia levyjä en juurikaan ole kuullut mutta biiseistä Moonlight Shadow, Shadow On The Wall, Tubular Bells jne. ovat mainioita.
 
Edit:
 
Naulan kantaan. Moonlight Shadowissa tiivistyy hyvin kaikki pska... ei ihme et se on Fast Show:n ekokehuskelijan tunnari. :)
Alkuperäinen TB on reilu veto, mut sitten ne tuhannet uusintaversiot on ihan turhia. rahastuksen makua, luovuuden loppu ynnä muuta

 
Noh noh, mikäs porukkaa vaivaa kun ei pidetä noin mainiosta biisistä? :)
 
PekkaM
03.12.2006 12:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh noh, mikäs porukkaa vaivaa kun ei pidetä noin mainiosta biisistä? :)
 
Mäkuuntelinsitäennenkusiitätulisuosittu-syndrooma?
 
No ei vaan, Mikehän löi läpi heti ekalla levyllään. Omasta mielestäni Moonlight Shadow on mainio poppikipale. Myös Man in the Rain TBIII:lta herättää vähän samoja fiiliksiä.
 
Jeiska
06.12.2006 20:46:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joku on nero niin Mike... Tubular bells 1 o tullu kuunneltua paljon mutta 2 ja 3 eivät oikeen iske... Muita kovia ovat: ommadawn ja QE2... Mahtavaa aina rauhoittua tähän musiikkiin :)
 
"Kuulut puron kohinaan, etkä betoni maailmaan..."
gorgonoidi
10.06.2007 21:29:31 (muokattu 10.06.2007 21:31:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan ja kysyn minkälaista/tyylistä musiikkia tuo Amarok pitää sisällään? Sehän siis sisältää vain yhden tunnin mittaisen raidan? Olisin mahdollisesti hankkimassa sitä ja paria muuta Oldfield levyä joten valaiskaas. Kiitos.
 
E: Typo levyn nimessä :) Aloittelevalle sattuu.
 
PekkaM
11.06.2007 18:18:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostan ja kysyn minkälaista/tyylistä musiikkia tuo Amarok pitää sisällään? Sehän siis sisältää vain yhden tunnin mittaisen raidan? Olisin mahdollisesti hankkimassa sitä ja paria muuta Oldfield levyä joten valaiskaas. Kiitos.
 
Puhelimen pirinää, moottoripyörää, jotain hemmetin laatikoiden hakkaamista jne. Aika "mielenkiintoinen". Minulla oli tuo joskus, mutta taisin lainata ja unohtaa kenelle.
 
Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa.
Kitarmän
13.06.2007 22:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moonlight shadow on kova poppibiisi ja siinä on todella siisti kitarasoolo:P
 
carnation
04.08.2007 12:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Music of the Spheres on tulevan Oldfield-levyn nimi.
 
Part One
 
1. "Harbinger" - 4:08
2. "Animus" - 3:09
3. "Silhouette" - 3:19
4. "Shabda" - 4:00
5. "The Tempest" - 5:48
6. "Harbinger (reprise)" - 1:30
7. "On My Heart" - 2:27 (Featuring Hayley Westenra)
 
Part Two
 
1. "Aurora" - 3:42
2. "Prophecy" - 2:54
3. "On My Heart (reprise)" - 1:16
4. "Harmonia Mudi" - 3:46
5. "The Other Side" - 1:28
6. "Empyrean" - 1:37
7. "Musica Universalis" - 6:24
 
Lisätietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Music_ … e_Spheres_%28Mike_Oldfield_album%29
 
gorgonoidi
04.08.2007 13:07:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohhoh, hienoa! Odotellaanpa tätä nyt sitten.
 
Black Church
29.01.2008 15:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iteltä löytyy Islands ja The Killing Fields kasetit.
 
Killing Fields on välillä niin ufomaista että on suorastaan mahtava :)
 
Islands on sitten ihan erilainen. Tubular Bellsiä oon kanssa kuullu. Nero.
 
sub zero
05.02.2008 16:37:29 (muokattu 05.02.2008 16:45:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

five miles out on varmaan mun lemppari progelevy... semmosta progen pitäis olla niinkun taurus II
 
1970-luvun kansanmusiikki/klasarisovitukset on myös ehdottomia. näihin kuuluu: "William Tell Overture", "Vivaldi Concerto in A", "Cuckoo Song", "In Dulci Jubilo", "Portsmouth", "Argiers", "Blue Peter", "Waldberg" (The Peak)
 
1970-luvun levyt nyt on yleensäkin hyvää. Platinumin ja Crisis levyn A-puolen energistä progerockia kuulisi mielellään enemmänkin. QE2:en nimikkoraita on kans parsa.
 
Incantations on ehkä vähän turhan pitkä levy teemojensa kanssa, mutta siinä on hyvin saatu aikaan varsin transsendentaalisia äänimaisemia akustisen basson, marimbojen ynnä muiden käytöllä
 
Hergest Ridgen levyn miksaus vaihdettiin aika totaalisesti joskus 1976 pelkistetympään versioon. Alkuperäistä versiota löytyy netistä bootleggina. CD:llä sitä ei ole koskaan ollut saatavana ollenkaan. Levyllä on muuten dubattu yhdessä kohtaa 90 sähkökitaraa päällekkäin.
 
Paskan versio Tubular Bellsin ykköspuolesta on hyvä.
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
sauhusanttu
20.03.2008 11:49:41 (muokattu 20.03.2008 13:07:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Music of the Spheres on tulevan Oldfield-levyn nimi.
 
Part One
 
1. "Harbinger" - 4:08
2. "Animus" - 3:09
3. "Silhouette" - 3:19
4. "Shabda" - 4:00
5. "The Tempest" - 5:48
6. "Harbinger (reprise)" - 1:30
7. "On My Heart" - 2:27 (Featuring Hayley Westenra)
 
Part Two
 
1. "Aurora" - 3:42
2. "Prophecy" - 2:54
3. "On My Heart (reprise)" - 1:16
4. "Harmonia Mudi" - 3:46
5. "The Other Side" - 1:28
6. "Empyrean" - 1:37
7. "Musica Universalis" - 6:24
 
Lisätietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Music_ … e_Spheres_%28Mike_Oldfield_album%29

 
No niin tuli käytyä anttilasta ostamassa tuo uusi Mike Oldfieldin levy ja jo autossa kotimatkalla kuuntelin sitä ja nyt pyörii tuolla cd soittimessa kotona.
 
Tuttuja elementtejä on mukana Tubular Bells levyltä ja muutenkin on paluuta alkuaikoihin kuultavissa , tosin mukana on todella paljon jousisoittimia.
Huomaa kyllä muuten että Karl Jenkins on ollut mukana tuottamassa kyseistä levyä.
 
Tämä on sellainen Oldfield levy mitä pitää kuunnella useamman kerran ja eri äänenvoimakkuuksilla, pimeässä, valoisassa, silmät kiinni ja auki ja aina löytyy jotain uutta.
 
Olen toki kuullut näytteitä levystä netissä ja ne jo lupasivat hyvää mutta nyt kun olen puolilevyä kuunnellut niin omasta puolesta voin sanoa että kiitos Mike.
 
PS: Milloinkohan herra saataisiin Suomeen konsertoimaan kun viime kerrasta on jo aikaa ( 1982 Helsingin jäähalli Five Miles Out Tour ) olin silloin katsomassa.
 
bedlam
21.03.2008 00:45:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on kyllä kans näitä hassuja säveltäjiä, joidenka tuotannosta suuri osa on täysin turhanpäivästä potaskaa, mutta toisaalta joukossa on muutama todella kirkas helmi. Itse olen tykästynyt eniten niihin lyhkäsiin ja poppaavampiin biiseihin. Instruista esim. Taurus III toimii kyllä ihan hemmetin hienosti. Itse asiassa esim. vaikkapa Crises-levyn lyhkäset biisit toimii kaikki ihan mainiosti, mutta se ns. pääteos ja ykkösraita on kokonaisuutena melkoisen kauhea, vaikka kohtuullisia yksittäisiä osioita sisältääkin.
 
Vähäsen sellainen fiilis noista joistakin levyistä tulee, että pakko yrittää vääntää yksi pitkä progemammutti vaikka oikeasti haluaisi tehdä niitä kolmen minuutin poppiksia. Toisaalta joskus ostin divarista jonkun miehen melkolailla tyylipuhtaan poppislevyn, jossa Reilly myöskin lauloi ja en saanut siitä oikein mitenkään kiinni.
 
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
sub zero
21.03.2008 10:16:48 (muokattu 21.03.2008 10:20:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähäsen sellainen fiilis noista joistakin levyistä tulee, että pakko yrittää vääntää yksi pitkä progemammutti vaikka oikeasti haluaisi tehdä niitä kolmen minuutin poppiksia.
 
oldfield on sanonut, että pop-kappaleet oli niinkun sitä enemmän, mitä levy-yhtiö halus ja instrumentaali-raidat sitä, mitä se ite halus tehdä. pelkkää poppia sisältänyt "earth moving" oli taas kokonaan levy-yhtiön kanssa yhteisymmärryksessä tehty (ja sitä seurasi levy, joka oli "kosto" levy-yhtiölle, joka ilmeisesti jatkui vielä seuraavalla levylläkin, joka on nopeasti ja halvasti tehty levy-yhtiön vastainen teema-albumi). crisesin a-puoli on kyllä eritäin hyvää kamaa riffeineen ja oberheim-soundeineen (viimeset seitsemän minuuttia ois kyllä voinu olla tapahtumarikkaammat)
 
levyjen five miles out, crises ja discovery (mikä oli tuo lopussa mainitsemasi) pop-biisit on vielä jokseenkin kuunneltavaa, mut sen jälkeiset pop-kappaleet on mun mielestä aika yhdentekeviä (no ehkä heaven's openilla on jotain hauskempaa yllättäen).
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
sauhusanttu
08.04.2008 20:49:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin tuli käytyä anttilasta ostamassa tuo uusi Mike Oldfieldin levy ja jo autossa kotimatkalla kuuntelin sitä ja nyt pyörii tuolla cd soittimessa kotona.
 
Tuttuja elementtejä on mukana Tubular Bells levyltä ja muutenkin on paluuta alkuaikoihin kuultavissa , tosin mukana on todella paljon jousisoittimia.
Huomaa kyllä muuten että Karl Jenkins on ollut mukana tuottamassa kyseistä levyä.
 
Tämä on sellainen Oldfield levy mitä pitää kuunnella useamman kerran ja eri äänenvoimakkuuksilla, pimeässä, valoisassa, silmät kiinni ja auki ja aina löytyy jotain uutta.
 
Olen toki kuullut näytteitä levystä netissä ja ne jo lupasivat hyvää mutta nyt kun olen puolilevyä kuunnellut niin omasta puolesta voin sanoa että kiitos Mike.
 
PS: Milloinkohan herra saataisiin Suomeen konsertoimaan kun viime kerrasta on jo aikaa ( 1982 Helsingin jäähalli Five Miles Out Tour ) olin silloin katsomassa.

 
Nostetaan vähän, eli eikö kukaan muu ole vielä kuunnellut tätä uutta Oldfieldin levyä kuin minä.
 
NaamioKalle
17.04.2008 11:08:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan vähän, eli eikö kukaan muu ole vielä kuunnellut tätä uutta Oldfieldin levyä kuin minä.
 
On kuunneltu ja on se ihan ok. Tosin tällä uudella levyllä käytetyt soinnut ja harmoniat ovat melko simppeliä peruskamaa, niistä puuttuu sellaiset omaperäiset oivallukset, joita oli Oldfieldin vanhemmissa teoksissa. Huomattavasti parempi levy kuitenkin kuin mitä äijän viimeaikaiset räpellykset ovat olleet.
 
PekkaM
18.04.2008 10:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kyllä uusi Oldfield kolahtanut.
 
Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «