Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pohjolan Pekka
1 2 3 4 521 22 23 24 25
Mortte
01.11.2023 20:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hain tänään postista ekan vinyyliversion "Heavy Jazz"-livestä. Vähän erikoinen on kyllä julkaisu siinä mielessä, että Tokiosta nauhoitetut "Risto" ja "Heavy Jazz" on jätetty pois! Olisivat vaikka yhen puoliskan levyn lisänneet, jotta nekin olisi saatu mukaan! Hyvältähän tuo levy pitkästä aikaa kuulostaa. Aina on kyllä harmittanut, ettei mukana ole pientä pätkää "Armottomasta Idyllistä", mitä siis soittivat ainakin levyn nauhoitusvuonna Oulussa. Ja jos en väärin muista, soittivat myös "Vapour Trailsin" sillo!
 
Jokatapauksessa nyt on sitte kaikki muut vinyylimuodossa, paitsi "Live In Japan" ja UMO-levy. "Live In Japan" on mulla kokonaan kuulematta, just huomasin, että näkyy löytyvän tuubista! Ja Emmiä vaan ei julkaista missään muodossa. En keksi asialle kyllä muuta selitystä, kuin että maestro itse eläessään on kieltänyt sen julkaisemisen, olisi kai Svart tai Rockadillo sen jo muuten julkaissut.
 
Don't you know that I'm losing hold
bedlam
03.11.2023 12:08:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Jokatapauksessa nyt on sitte kaikki muut vinyylimuodossa, paitsi "Live In Japan" ja UMO-levy.
 
Hitsi kun harmittaa että rahanpuutteessa jouduin sen Svartin vinyyliboksin myymään :(
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Mortte
03.11.2023 16:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Hitsi kun harmittaa että rahanpuutteessa jouduin sen Svartin vinyyliboksin myymään :(
 
Jaa, enpäs ollu tommosen ilmestymistä edes huomannut. Mulla on nuo neljä ekaa Love ja Dig It-painoksina. Kaks ekaa ei kylläkään ekoja painoksia.
 
Don't you know that I'm losing hold
bedlam
04.11.2023 09:05:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Jaa, enpäs ollu tommosen ilmestymistä edes huomannut. Mulla on nuo neljä ekaa Love ja Dig It-painoksina. Kaks ekaa ei kylläkään ekoja painoksia.
 
Juu, siinä oli komea Pihkasilmä-levymatto mukana sekä paksu kirja johon oli koottu levyarvosteluja neljästä ekasta levystä, niitä oli oikein mielenkiintoista lukea. Hassulta tuntuu että kaikissa arvoissa puhuttiin Pohjolan musiikista poppina joka ei toki olisi se nykypäivänä käytetty termi.
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Mortte
04.11.2023 12:18:00 (muokattu 04.11.2023 12:19:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Juu, siinä oli komea Pihkasilmä-levymatto mukana sekä paksu kirja johon oli koottu levyarvosteluja neljästä ekasta levystä, niitä oli oikein mielenkiintoista lukea. Hassulta tuntuu että kaikissa arvoissa puhuttiin Pohjolan musiikista poppina joka ei toki olisi se nykypäivänä käytetty termi.
 
En oo ollu kauhean kiinnostunut noista kaikenlaisista boxeista, olen semmonen levynkerääjä, joka pyrkii hankkimaan levyt joko alkuperäisinä tai sitte uusintapainoksina samassa asussa missä ne aikanaan julkaistiin. Mulla ei taida olla mitään muuta tommosta boxia, johon kasattu aiemmin erillisinä levyinä julkaistuja kuin Pekka Airaksisen/ Spermin / Samsa Trion boxi. Senki hankin lähinnä sen takia, että niitä alkuperäislevyjä ei ole julkaistu Spermin levyä lukuunottamatta uusintapainoksina. Alkuperäisiä taas vaikea saada ja ovat melkoisen kalliita!
 
Noista Pohjola-arvioista, niin luin aikanaan niitä Musa-kirjoista. Tuohon aikaan musiikki taidettiin jaotella aina joko poppiin tai taidemusiikkiin. Ja kaikkea sähkösoittimilla soitettua, vaikka siinä siis olisi puhaltimia yms. mukana pidettiin poppina, ei taiteena. Toki en tässä sähkösoittimilla tarkoita esim. jotaki Stockhausenin kokeiluja sähköisillä vempeleillä. YLE:hän muuten valitsi Pohjolan kuukauden taiteilijaksi Pihkasilmän ilmestyttyä ja haastattelikin häntä. Siinäkin haastattalussa tulee kuitenkin ilmi, kuinka paheksuttavaa oli se, että Pekka jätti rokkibändin takia Sibis-opintonsa kesken.
 
Don't you know that I'm losing hold
bedlam
04.11.2023 14:32:37 (muokattu 04.11.2023 14:36:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: En oo ollu kauhean kiinnostunut noista kaikenlaisista boxeista, olen semmonen levynkerääjä, joka pyrkii hankkimaan levyt joko alkuperäisinä tai sitte uusintapainoksina samassa asussa missä ne aikanaan julkaistiin.
 
Levyt oli boksissa ihan ominaan toki, päällysenä oli vain sellainen sininen kuori. Kai ne alkuperäisiä mukaili, mulle ei niin merkitystä sillä. Itse asiassa tykkään että vanhojen klassikoiden sisäkansissa on esim. jotain juttua ja muistelua levyn teosta yms. Eipä ole ittelle noita vanhoja painoksia edes tullut kauheasti vastaan, Kätkävaaran lohikäärmekin piti uusintana ostaa. Komian oranssi oli levy siinä toki. Mutta lukioikäisenä kirjaston levyhyllystä Pohjolan löysin ja onneksi siellä oli aikanaan montakin älppyä valikoimissa.
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Mortte
04.11.2023 14:47:12 (muokattu 04.11.2023 14:51:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Levyt oli boksissa ihan ominaan toki, päällysenä oli vain sellainen sininen kuori. Kai ne alkuperäisiä mukaili, mulle ei niin merkitystä sillä. Itse asiassa tykkään että vanhojen klassikoiden sisäkansissa on esim. jotain juttua ja muistelua levyn teosta yms. Eipä ole ittelle noita vanhoja painoksia edes tullut kauheasti vastaan, Kätkävaaran lohikäärmekin piti uusintana ostaa. Komian oranssi oli levy siinä toki. Mutta lukioikäisenä kirjaston levyhyllystä Pohjolan löysin ja onneksi siellä oli aikanaan montakin älppyä valikoimissa.
 
Näkyy noita vanhojakin olevan ainakin Discogsissa, "Keesojen Lehto" lähtisi jopa kolmellakympillä postikuluineen! Hassua kyllä Virgin versio Bialoipokusta näkyy olevan parhaiten saatavilla. Mää ostin ekan joskus -85 Kajaanin musiikista uutena, sittemmin Discogsissa se osoittautui olevan vuoden -79 painos. Bialoipokkua sillo ei saanu uutena, sitte -86 tuli iha uudet Love painokset niin Wigujen Nuclearista ku tosta Pohjolan tokasta, Nuclear mulla oli jo sillo orkkispainoksena, mutta Pohjolan ostin heti! Keesojen lehdon ostin 90-luvulla käytettynä yhestä Oulun divarista. Visitationin sain entiseltä avovaimolta joululahjaksi, hommasi sen Black & Whitelta. "Kätkävaara" löytyi kans yhestä Kajaanin divarista 80-luvulla. Kirjastosta tuli mieleen, että Sotkamon kirjastossa on ainakin ollut hulppea levyvalikoima, sieltä tuli 90-luvulla lainattua Gustavsonin 3 ekaa ja Pembroken Pigworm ja Flat Broke ja vedettyä ne kassulle. Muut noistaki on sittemmin tullu ostettua vinyylinä, mutta Flat Broke puuttuu edelleen.
 
Vielä tosta viimeisimmästä Pohjolan vinyylijulkaisusta, että koska ne Tokion vedot puuttuu siitä, niin liekkö Svart sitte meinaa julkaista vinyylinä myös sen "Live In Japanin"? Siinä kun vissiin on samat versiot noista tolta "Heavy Jazzilta" puuttuvista kappaleista.
 
Don't you know that I'm losing hold
bedlam
04.11.2023 18:25:50 (muokattu 04.11.2023 18:26:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Kirjastosta tuli mieleen, että Sotkamon kirjastossa on ainakin ollut hulppea levyvalikoima, sieltä tuli 90-luvulla lainattua Gustavsonin 3 ekaa ja Pembroken Pigworm ja Flat Broke ja vedettyä ne kassulle.
 
No tämäpäs sattui, Sotkamon kirjastosta juurikin nimen omaan noita Pohjolan vinskoja nuorena lainasin ja kuuntelin :)
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Mortte
05.11.2023 06:12:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: No tämäpäs sattui, Sotkamon kirjastosta juurikin nimen omaan noita Pohjolan vinskoja nuorena lainasin ja kuuntelin :)
 
Hauskaa : )
 
Don't you know that I'm losing hold
bedlam
29.11.2023 15:17:23 (muokattu 29.11.2023 15:18:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kattelin tuossa Pohjolan diskografiaa ja tajusin että ainut levy joka ei lähtenyt mulle ollenkaan oli Jokamies. Toki en monesti sitä aikoinaan yrittänytkään kuunnella. Ihan mielenkiinnosta, onko joku nähnyt kyseisen leffan, onko musiikki siinä kuinka isossa roolissa ja voisiko elokuvan katselu auttaa musiikin avautumisessa?
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Mortte
29.11.2023 16:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää olen nähnyt sen leffan, siitä on tosin aikaa, muistelen, että tuli telkasta joskus 80-luvun lopulla. Se mitä muistan, niin ei se musa missään isossa roolissa ollut, niinkuin ei yleensäkään ole leffoissa, joihin joku yks säveltäjä on pääasiassa tehnyt musan. Taisi soida eniten elokuvan synkissä loppukohtauksissa. Minun muistaakseni ne kappaleet siinä leffassa on vieläpä eri versioita kuin levyllä. Mahdollisesti Pohjola nauhoitti koko musan uusiksi levyä varten. Vaikka "Jokamiehellä" on sellaiset aika tyypillisen muoviset 80-luvun soundit ja hyvin synkkä levyhän se on, pidän siitä kuitenkin enemmän kuin esim. Kätkävaaran Lohikäärmeestä tai Flight Of the Angelista. Kaikista Pohjolan levyistä toki kyllä tykkään aikas paljon!
 
Don't you know that I'm losing hold
Epämuusikko
30.11.2023 08:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Kattelin tuossa Pohjolan diskografiaa ja tajusin että ainut levy joka ei lähtenyt mulle ollenkaan oli Jokamies. Toki en monesti sitä aikoinaan yrittänytkään kuunnella. Ihan mielenkiinnosta, onko joku nähnyt kyseisen leffan, onko musiikki siinä kuinka isossa roolissa ja voisiko elokuvan katselu auttaa musiikin avautumisessa?
 
Olen nähnyt kys. leffan ja se yhdessä vaiheessa löytyi Youtubesta.
 
Itelläkin otti aikansa sen levyn kanssa, ymmärtää että kyseessä on leffasoundtrack eikä välttämättä itsessään potkiva levy-levy. Ei se leffakaan helpoimmasta päästä ole, mutta se ei ole huono. Niin kuin ei ole levykään.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
bedlam
03.12.2023 19:01:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Olen nähnyt kys. leffan ja se yhdessä vaiheessa löytyi Youtubesta.
 
Harmi että oli poistettu, koetin kyllä kaivella. Noh, pitää koettaa etsiä se CD jostain komeron perältä ja ottaa vaikka automatkoille testiin.
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
GKC
21.12.2023 16:49:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lueskelin tässä vanhoja kirjoituksia tältä osastolta ja yhdessä niistä (21.03.2007) luki, että Espan Lavan keikasta olisi useampiakin biisejä taltioitu ja Yle Teemalla näytettykkin v.2007. En ole itse muita löytänyt kuin Ensimmäisen Aamun ja Nipistyksen. Onko näistä lisäbiiseistä kuultu sitten 2007 jälkeen?
 
Notefix
30.03.2024 09:28:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kyllä pidän Jokamiehestä hyvinkin paljon. Ei ehkä helppoa kamaa, mutta hyvin vaikuttavaa. Pekan ysärituotanto sen sijaan jätti aikanaan ehkä vähän kylmäksi, mutta pitänee tutustua siihen nyt uusin korvin. Ehkä sekin aukenee. Views on on kyllä ihan mahtava. Sääli että jäi viimeiseksi levyksi.
 
"Layers of layers of shit!"
Capt. Supernatural
27.04.2024 22:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GKC: Lueskelin tässä vanhoja kirjoituksia tältä osastolta ja yhdessä niistä (21.03.2007) luki, että Espan Lavan keikasta olisi useampiakin biisejä taltioitu ja Yle Teemalla näytettykkin v.2007. En ole itse muita löytänyt kuin Ensimmäisen Aamun ja Nipistyksen. Onko näistä lisäbiiseistä kuultu sitten 2007 jälkeen?
 
wigwam.fi sivuilla on hyvin laadittuja ja edelleen päiviteltyjä listoja, Pohjolan TV-soitoista esimerkiksi. Espalta taltioitiin mainittujen lisäksi "Matemaatikon lentonäytös" ja "Sampoliini". YLE on laittanut joistain tollasista ohjelmista vain osan nettiin, ja loput matskusta on arkistoissa. Harmi, mutta toisaalta jotkut TV-asemat ei julkaise melkein ollenkaan samanlaista arkistomateriaalia ja kulttuuriaarteet lojuu holveissa ellei joku tyyppi vartavasten yritä saada niitä julkaistua.
 
GKC
04.05.2024 12:49:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Capt. Supernatural: wigwam.fi sivuilla on hyvin laadittuja ja edelleen päiviteltyjä listoja, Pohjolan TV-soitoista esimerkiksi. Espalta taltioitiin mainittujen lisäksi "Matemaatikon lentonäytös" ja "Sampoliini". YLE on laittanut joistain tollasista ohjelmista vain osan nettiin, ja loput matskusta on arkistoissa. Harmi, mutta toisaalta jotkut TV-asemat ei julkaise melkein ollenkaan samanlaista arkistomateriaalia ja kulttuuriaarteet lojuu holveissa ellei joku tyyppi vartavasten yritä saada niitä julkaistua.
 
Tuota wigwam.fi sivua olenkin selaillut läpi. Espan keikan lisäksihän on Kiltti anarkisti dokumentti. Muistaakseni Bassokenraali kirjassa mainitaan, että dokumentti ja Heavy Jazz livelevy olisivat taltioitu samalta keikalta. Yleltä löytyy pari pätkää dokumentista joissa on kuvaa myös keikalta. Toivottavasti joku päivä päästään katsomaan dokumentti kokonaisuudessaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 521 22 23 24 25

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «