Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: John Zorn
1 2 3
m. hööd
09.05.2008 16:05:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mäkään enää kauheesti innostu masadasta.
Nyt oon taas ruvennu tykkää noista rockaavimmista jutuista niinku nää six litanies... , astronome, naked city. Painkillerkin vaikutti kivalta.
Noita klassisia projekteja pitäs jaksaa tsekata.
 
Wild String Of Voodoo Strat
08.07.2008 16:51:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kävin kesäkuun lopussa katsomassa John Zornia kahtena iltana Pariisissa. Ensimmäisenä iltana kävin katsomassa Electric Masadaa. Keikan ensimmäisen puoliskon aikana bändi soitti samaan aikaan kun taustalla pyöri avant garde -elokuvia, mutta toisella puoliskolla bändi soitti perusrepertoaariaan, eli kappaleita Masada Songbookista.
 
Toisena iltana oli ns. Masada Night, eli illan aikana esiintyivät lopuvat Masada-perheeseen kuuluvat bändit: Masada String Trio, Bar Kokhba Sextet ja Masada. Täytyy myöntää, että ilta oli maaginen ja itse olin kyllä koko ajan ihan täpinöissäni. Bar Kokhba -kokoonpano nousi illan henkilökohtaiseksi kohokohdaksi; pitää kyllä ehdottomasti tarkastaa heidän uusin levynsä, Book of Angels vol. 10 Lucifer.
 
Itse olen ollut jo pitkään kova Zorn-fani, ja kyllä tuo ilta oli todella iso juttu minulle. Zornilla on niin paljon ja erilaista materiaalia, että on todella vaikeata lähteä suosittelemaan jotain yhtä levyä. Itse kuitenkin päädyin Zornin hulluun maailmaan Naked Cityn ensilevyn kautta, jota voisikin suositella kaikille Zornista kiinnostuneille ja musiikillisesti avomielisille ihmisille.
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
jacofin
09.07.2008 09:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kai ilmestynyt Six Litanies for Heliogabalus-niminen levy, joka on ilmeisesti kolmas osa tossa Moonchild/Astronome jutussa.
Diggaako joku?

 
Todella päräyttävää musaa, energia mikä sielä lähtee on mieletöntä.
 
mpekkanen
05.11.2023 08:49:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen katsellut youtubesta vanhoja live pätkiä artisteilta jotka oli joskus suosikkejani ja nyt pyörii Naked Cityn keikka. Joskus nuorempana tykkäsin Zornin levyistä todella paljon, mutta kyllä nykyään kuuntelen mieluummin Monk ja Coltrane osastoa ennemmin.
Minusta aika on mennyt tällaisen ohi ja kirkkaasti. Muutamia ihan hyviäkin juttuja, lähinnä noissa rauhallisemmissa vedoissa.
Naked City oli minulle teininä ensimmäinen "jazz bändi" jota kuuntelin thrash metallin ohella joskus kasarin lopuilla. Silloin oli minulle ihme, että jazz musasta löytyy näinkin punk meininkiä.
 
Mortte
05.11.2023 09:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Zornin ja Thurston Mooren yhteislevy "@". Ei se mulle mitenkään erityisen hyvänä levynä ole jäänyt mieleen, muttei toki huononakaan. Ei se kyllä innostanut tutustumaan Zornin tuotantoon. Täytyypä tässä joku päivä kuunnella, pitkä aika kun on edellisestä kuuntelusta.
 
Don't you know that I'm losing hold
mpekkanen
05.11.2023 10:06:01 (muokattu 05.11.2023 10:14:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Mulla on Zornin ja Thurston Mooren yhteislevy "@". Ei se mulle mitenkään erityisen hyvänä levynä ole jäänyt mieleen, muttei toki huononakaan. Ei se kyllä innostanut tutustumaan Zornin tuotantoon. Täytyypä tässä joku päivä kuunnella, pitkä aika kun on edellisestä kuuntelusta.
 
Zornilla on niin paljon erilaista musaa, että siitä valtavasta määrästä kyllä löytyy paljon hyvääkin jos vain jaksaa etsiä.
Joskus tilasin summassa Zorn cd levyjä ja sieltä tuli useampi sellainen levy, joiden sisältöä on aika vaikea luokitella musiikiksi. Yhdessä levyssä oli sellaista ihme tietokonelatausääniä jne. Jollain levyllä oli parin kymmenen minuutin tuulikone kappale. Yksi levy kuulosti siltä kuin muutama ukko olisi painellut jotain tööttäävää kumiankkaa ihan satunnaisesti. Edes biisejä ei ollut nimetty, ne oli take one, take two jne.
 
En osaa nimetä yhtä suosikki levyä, kun monella levyllä on muutama hyvä ja sitten on jotain siltä välistä...
 
E: Ehkä paras Naked City levy on mielestäni Leng Tche.
 
Mortte
05.11.2023 10:44:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Zornilla on niin paljon erilaista musaa, että siitä valtavasta määrästä kyllä löytyy paljon hyvääkin jos vain jaksaa etsiä.
Joskus tilasin summassa Zorn cd levyjä ja sieltä tuli useampi sellainen levy, joiden sisältöä on aika vaikea luokitella musiikiksi. Yhdessä levyssä oli sellaista ihme tietokonelatausääniä jne. Jollain levyllä oli parin kymmenen minuutin tuulikone kappale. Yksi levy kuulosti siltä kuin muutama ukko olisi painellut jotain tööttäävää kumiankkaa ihan satunnaisesti. Edes biisejä ei ollut nimetty, ne oli take one, take two jne.
 
En osaa nimetä yhtä suosikki levyä, kun monella levyllä on muutama hyvä ja sitten on jotain siltä välistä...
 
E: Ehkä paras Naked City levy on mielestäni Leng Tche.

 
Kyllä tossa "@"-levyllä on ihan "musiikkia". Thurston vääntää kitarasta ääntä ja Zorn fonista. Kattelin miehen disgografiaa, paljon näkyy olevan tavaraa ja tosiaan sekä "Naked City"-niminen levy että bändi. Kiitos suosituksesta, täytyy kuunnella tuo mainitsemasi levy. Mulle kyllä uppoaa aika kokeellinenkin tavara, mutta en tiedä, jaksaisinko minäkään koko levyä kuunnella tietokonelatausääniä... käsittääkseni Thurston Moorekin on julkaissut jotakin sen tyyppistä. Olikohan joku levy, joka sisältää pelkkiä pankkikortin höyläysääniä.
 
Don't you know that I'm losing hold
bedlam
05.11.2023 12:01:29 (muokattu 05.11.2023 12:01:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Bungle on mulle kaikkien aikojen bändien top-vitosessa ja tiedän että ottivat Zornista vaikutteita (herra taisi olla Bunglen debyytillä tuottajanakin). Olisko tuo Naked City minulle se josta kannattaisi lähtä liikenteeseen tutustelun kanssa?
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
mpekkanen
05.11.2023 12:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Mr. Bungle on mulle kaikkien aikojen bändien top-vitosessa ja tiedän että ottivat Zornista vaikutteita (herra taisi olla Bunglen debyytillä tuottajanakin). Olisko tuo Naked City minulle se josta kannattaisi lähtä liikenteeseen tutustelun kanssa?
 
Jos tykkäät Bunglesta, niin silloin lähtee kyllä Naked City. Näin voisin väittää.
Kaikki Naked City levyt on ihan hyviä, mutta ehkä tutustuminen kannattaa aloittaa Naked City levystä ja sitten Radio ja Leng Tche. Torture Garden on eniten hardcore levy, mikä sisältää lyhyitä ja nopeita jazzpunk biisejä. Grand Guicnol(kirjoitinkohan oikein?) on myös hyvä levy ja siitä on myös versio missä Mike Patton "laulaa" siinä pitkässä nimibiisissä. Se voi kanssa sopia eka levyksi jos Bunglesta tykkää.
Absinthe on kokeellisempaa kamaa ja Heretic on aika hcjazzia, lyhyitä biisejä paljon.
 
Henri Henri Olavi
11.11.2023 15:55:24 (muokattu 11.11.2023 15:57:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Mr. Bungle on mulle kaikkien aikojen bändien top-vitosessa ja tiedän että ottivat Zornista vaikutteita (herra taisi olla Bunglen debyytillä tuottajanakin). Olisko tuo Naked City minulle se josta kannattaisi lähtä liikenteeseen tutustelun kanssa?
 
Huh, tämä on liian laaja kysymys, mutta tsekkaa esim. Electric Masada. Tai Bar Kokhba, joka on klezmer-kamaa. Myös tuo Naked City toki, vaikka munsta se on ehkä tylsintä Zornia.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
mpekkanen
11.11.2023 16:32:43 (muokattu 11.11.2023 16:55:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Huh, tämä on liian laaja kysymys, mutta tsekkaa esim. Electric Masada. Tai Bar Kokhba, joka on klezmer-kamaa. Myös tuo Naked City toki, vaikka munsta se on ehkä tylsintä Zornia.
 
Lähimpänä musta Zornin touhuista Mr. Bunglea on Naked City ja onhan esim Grand Guignol levyllä myös Mike Patton itsekin mukana. Tämä taitaa tosin olla siinä juhlaboxin versiossa.
Se helikobakteerilevy on kanssa kova ja sitä suosittelen myös jos Mr. Bunglea tyylisestä tykkää.
Omia Zorn suosikkeja on myös Music for Children joka ei nimestä huolimatta ole kyllä mitään lasten musiikkia.
 
E: Ja jos haluaa vielä astetta kovempaa Zorn kamaa, niin silloin kannattaa laittaa pyörimään Painkiller :Guts of a Virgin levy. Rummuissa Napalm Deathin Harris ja on sellaista hc grindcore jazzia että huh huh.
Toki nuo Masada, Cobra ja monet muut on kanssa laadukkaita levyjä.
 
Henri Henri Olavi
11.11.2023 17:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Lähimpänä musta Zornin touhuista Mr. Bunglea on Naked City ja onhan esim Grand Guignol levyllä myös Mike Patton itsekin mukana. Tämä taitaa tosin olla siinä juhlaboxin versiossa.
Se helikobakteerilevy on kanssa kova ja sitä suosittelen myös jos Mr. Bunglea tyylisestä tykkää.
Omia Zorn suosikkeja on myös Music for Children joka ei nimestä huolimatta ole kyllä mitään lasten musiikkia.
 
E: Ja jos haluaa vielä astetta kovempaa Zorn kamaa, niin silloin kannattaa laittaa pyörimään Painkiller :Guts of a Virgin levy. Rummuissa Napalm Deathin Harris ja on sellaista hc grindcore jazzia että huh huh.
Toki nuo Masada, Cobra ja monet muut on kanssa laadukkaita levyjä.

 
Mä löydän kyllä Masadasta ja tosta Kokhbastakin todella paljon yhtäläisyyksiä Bungleen. Ne on vaan vähän erilaisia ja eri tavalla, kuin Naked Cityssä. Bunglellakin on niin paljon eri juttuja. Naked City ei edusta kovin hyvin esim. California-levyä.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
mpekkanen
11.11.2023 17:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mä löydän kyllä Masadasta ja tosta Kokhbastakin todella paljon yhtäläisyyksiä Bungleen. Ne on vaan vähän erilaisia ja eri tavalla, kuin Naked Cityssä. Bunglellakin on niin paljon eri juttuja. Naked City ei edusta kovin hyvin esim. California-levyä.
 
California on minusta Bunglen paras levy. Nyt kuuntelen pitkästä aikaa jo mainitsemaani Painkiller Guts of a virgin levyä ja on kyllä melkoista menoa. Välillä tulee mieleen alastoman lounaan musiikki, jossa tosin oli Ornette Colemanin musa, mutta onhan tämä sitäkin rankempaa.
Noi masadat on kanssa tosi hyviä levyjä, täytyy varmaan seuraavaksi laittaa soimaan.
 
Henri Henri Olavi
11.11.2023 17:28:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: California on minusta Bunglen paras levy. Nyt kuuntelen pitkästä aikaa jo mainitsemaani Painkiller Guts of a virgin levyä ja on kyllä melkoista menoa. Välillä tulee mieleen alastoman lounaan musiikki, jossa tosin oli Ornette Colemanin musa, mutta onhan tämä sitäkin rankempaa.
Noi masadat on kanssa tosi hyviä levyjä, täytyy varmaan seuraavaksi laittaa soimaan.

 
Munstakin se on paras Bungle. Itse laitan kohta soimaan jonkun Filmworks-levyn. En edes muista mitkä niistä löytyy hyllystä, enkä sitä milloin olen viimeksi mahtanut niistä mitään kuunnella. Ne on kans upeita.
 
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «