Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kun kerran tuli kesä, niin tuli riippumatto ja reggaekin!
1 2
McNulty
21.06.2006 11:38:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, itselleni tuo reggae ja dub osasto tuppaa kolisemaan aina näin kesäisin. Onko muilla vastaavaa oireilua?
 
Kertokaahan mitä artisteja suositte, mistä hankitte levyjä (esim. Trojan Box Setit), auttakaa minua tutustumaan hyviin kotimaisiin ja tietysti ulkomaalaisiin "pienempiin" artisteihin jne..
 
Pääasiassa jutustelua reggaesta, jamaicasta, travellaus-musasta yms.
 
Itsellä on nyt pyörinyt lautasella King Tubbyä, Scientist, Tommy McCook, Upsetters-matskut, Augustus Pablo, Sizzla, Black Uhuru, Sly & The Revolutionaries, LEe Perry..
 
Kolahtaako muille?
Onko reggae ainoa oikea kesämusa?
Onko nyky reggae pelkkää Sean Paulia ja Elephant Mania vai löytyykö vielä oikeasti hyviäkin menoja?
 
PS. ganjajuttuja sitten erikseen jossain muussa threadissa.. toki Rastafari, Babylonista yms. voidaan jutskailla :)
 
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
ydinaukio
21.06.2006 11:52:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Augustus Pablon This is on maailman paras regeilevy.
 
Tällä hetkellä kolisee muistaakseni Trojanin Chill out-kokikselta löytyvä Lee Perryn 'City too hot'. 8-minuuttinen dub-ekstaasi! Aah!
 
pekkalas
21.06.2006 11:55:50 (muokattu 21.06.2006 11:56:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aina kun mä poltan kilon (siis sen kylän, vai kapunkiko se on) pilveä ni mun on pakko alkaa kuunnella reggaeta
Karlsson
21.06.2006 12:14:05 (muokattu 21.06.2006 12:16:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kokoelmia löytyy Soul Jazz Recordsilta, niistä on hyvä aloittaa syventyminen aiheeseen.
 
Dub-puolella tuntuu Jamaican Recordsin tuotanto olevan kauttaaltaan laadukasta, yleensä ovat jonkun tuottajan tai taustabändin ympärille tehtyjä kokoelmia.
 
Yleensä regeeni ostan Eroselta (helsingissä, viiskulma), valikoima on aika ällistyttävän laaja.
 
Tyylillisesti tipahtaa kyllä aika laajalti jamaicalainen musiikki. Rocksteadyt, rootsit, dubit, DJ-hölötys, dancehall ja mitä niitä nyt on.
 
McNulty
21.06.2006 12:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä kokoelmia löytyy Soul Jazz Recordsilta, niistä on hyvä aloittaa syventyminen aiheeseen.
 
Dub-puolella tuntuu Jamaican Recordsin tuotanto olevan kauttaaltaan laadukasta, yleensä ovat jonkun tuottajan tai taustabändin ympärille tehtyjä kokoelmia.

 
Pitääpä tutustua... nuo Troijalaiset boksit kiehtovat myös kovasti. Pitäis vain jostai löytää niitä... Swamp Musicissa Tre:llä oli pari, mutta etunenässä kiinnostaisi Dub Vol 1. ja 2., Chill out, Ganja, Roots ja Mod boksit.
 
Yleensä regeeni ostan Eroselta (helsingissä, viiskulma), valikoima on aika ällistyttävän laaja.
 
Onko mitään intterwebbi osiota tuolla?
Postimyyntiä? Millaisia hintoja?
 
Tyylillisesti tipahtaa kyllä aika laajalti jamaicalainen musiikki. Rocksteadyt, rootsit, dubit, DJ-hölötys, dancehall ja mitä niitä nyt on.
 
Onhan niitä huudosta skan kautta jumitteluun :)
 
Kiitoksia kuitenkin noista parista vinkistä... metsästämään käy matka!
 
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
J.Ahonen
21.06.2006 13:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reggae riippumatto hmm...Jotain uupuu tuosta. Pyhä kolminaisuus täyttyy vain yhdellä elementillä.
 
Flow
21.06.2006 13:31:23 (muokattu 21.06.2006 13:31:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reggae riippumatto hmm...Jotain uupuu tuosta. Pyhä kolminaisuus täyttyy vain yhdellä elementillä.
Leka vai moottorisaha?
 
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Karlsson
21.06.2006 14:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääpä tutustua... nuo Troijalaiset boksit kiehtovat myös kovasti. Pitäis vain jostai löytää niitä... Swamp Musicissa Tre:llä oli pari, mutta etunenässä kiinnostaisi Dub Vol 1. ja 2., Chill out, Ganja, Roots ja Mod boksit.
 
Mä en noita Troijalaisia ole hommaillut kun olen siitä vammainen, että vain vinyyli käy. Ei ole tullut vielä siinä muodossa vastaan.
 
Täältä löytynee kaikkea herkkua kataloogista, julkaisevat tietysti laajalti muutakin ja reggae painottuu tuohon Studio 1 -tuotantoon, joka on kyllä käsittämättömän laajaa:
 
http://www.souljazzrecords.co.uk/index.php
 
Ja tässä taas toi dubbilafka, olikin siis Jamaican Recordings, eikä records:
 
http://www.jamaicanrecordings.com/
 
Onko mitään intterwebbi osiota tuolla?
Postimyyntiä? Millaisia hintoja?

 
On, on, sopivia.
 
http://www.dubjazzsalsa.com/
 
Onhan niitä huudosta skan kautta jumitteluun :)
 
Kiitoksia kuitenkin noista parista vinkistä... metsästämään käy matka!

 
Loputon suo, voin sanoa.
 
McNulty
21.06.2006 14:45:41 (muokattu 21.06.2006 14:49:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reggae riippumatto hmm...Jotain uupuu tuosta. Pyhä kolminaisuus täyttyy vain yhdellä elementillä.
 
Siis unelmahan on tämä...
a.) Auringonlasku
b.) Kaksi palmua
c.) Palmujen välissä riippumatto
d.) Ympärillä hiljainen ranta kultaisine hiekkoineen
e.) Turkoosi meri
f.) Chillaxed reggae/dub-musaa sopivalla volumella
g.) Aaltojen kohinaa taustalla
h.) Kylmää juominkia
i.) Muutama tumma kaunotar
 
AAHHH! :)
 
Mä en noita Troijalaisia ole hommaillut kun olen siitä vammainen, että vain vinyyli käy. Ei ole tullut vielä siinä muodossa vastaan.
 
Juu, no minulle formaatin ei ole niin väliä. Vinyyli olisi tietysti kiva, mutta koska tänä vuonna on taas tarkoitus travellata, niin matkassa kulkee helpoiten mp3-soitin. Kannettava grammari vois tiätty... :)
 
Täältä löytynee kaikkea herkkua kataloogista, julkaisevat tietysti laajalti muutakin ja reggae painottuu tuohon Studio 1 -tuotantoon, joka on kyllä käsittämättömän laajaa:
 
http://www.souljazzrecords.co.uk/index.php
 
Ja tässä taas toi dubbilafka, olikin siis Jamaican Recordings, eikä records:
 
http://www.jamaicanrecordings.com/

 
Kiitoksia, täytyy käydä tutustumassa sivuihin.
 
On, on, sopivia.
 
http://www.dubjazzsalsa.com/

 
Pitääpä Erosta pommitella kohta sähköpostilla.
 
Loputon suo, voin sanoa.
 
Siltä se vaikuttaa... pintaa on raapaistu kyllä jokunen vuosi sitten jo, mutta aina näin kesäisin tuo meininki vasta kolahtaakin.
 
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
J.Ahonen
21.06.2006 14:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j. Ruskeat aurinkolasit
k. Savukkeita
l. Reggae savukkeita
m. Olutta
 
aziztcf
21.06.2006 16:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paprika Korps tuttu? Jos ei niin tutustu, on meinaan semmosta musaa et alkaa tehdä suunnattomasti mieli skankkailemaan tansseihin. Ilosaarirockissa pitäisi reggaen ystävän olla innoissaan, Capleton, Buju, Fi-reggae allstars, paprika korps..namnam.
 
The truth ain't easy.
McNulty
21.06.2006 17:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paprika Korps tuttu? Jos ei niin tutustu, on meinaan semmosta musaa et alkaa tehdä suunnattomasti mieli skankkailemaan tansseihin. Ilosaarirockissa pitäisi reggaen ystävän olla innoissaan, Capleton, Buju, Fi-reggae allstars, paprika korps..namnam.
 
Mitä jos ei pidä tanssimisesta?
Täytyy tuo silti pistää mieleen ja tutustua.
 
Oman käsitykseni mukaan olen "Kitaransoiton kehitysmaa" -bonecrusher
http://www.myspace.com/dimeshred
The Duke
21.06.2006 19:07:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotimaisita porukoista tulee mieleen Makeat Varpaankynnet. Muistaakseni 80-luvun turkulaista reggaeta :) ...ja vieläpä hyvää sellaista.
 
*Brian Jones Boozing Society*
J.Ahonen
22.06.2006 08:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverit oli tziigaamassa paprika corpsea, kovasti kehuivat. Toi Paprika corpse oli jossain sodasa joku afrikkalaisten lentolaivue tai jotain. Yksi kaveri päti. En nyt muista tarkemmin.
 
SDMF
22.06.2006 09:40:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos haluut uusia regeijuttuja ni tsekkaappas Gentleman , se o iha hullun hyvä rekee mies !
 
FUCK the money , FUCK the fame ... because without beer you aint got shit !
Rämppy
22.06.2006 10:05:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjoo. Näin hellekeleillä on mukava kuunnella vaikkapa jenkkarekkaa tai paarmaa. Eilen kaivoin hyllyni kätköistä Black Uhurun vinyylit. Myös Bob Marley toimii hyvin yli 25 C:n olosuhteissa.
Mutta kyllä se ehdottomin kesähitti on Papun ja poikien Helle.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
piude
23.06.2006 01:57:09 (muokattu 23.06.2006 01:57:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolahtaako muille?
Onko reggae ainoa oikea kesämusa?

 
enimmäkseen kuuntelen muuta musiikkia, mutta kesällä jamaica-osasto kolisee. hassua kun olin laittanut just jazz jamaican soimaan kun huomasin tän topicin. jazzgansters ja don drummond toimii myös...
 
lauantaina on vastavirralla reggae-iltamat ja viikon päästä puistossa dub-bileet, molempiin on mentävä. :)
 
el Bastardo
23.06.2006 12:37:00 (muokattu 23.06.2006 12:48:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh, (lähes) kaikki jamaikalainen musa, reggaekin, on erittäin lähellä tuota rinnassani maailmankaikkeuden värähtelyjen tahtiin sykähtelevää lihakimpaletta. Ihan kaikkea uudempaa tanssihallia ei tule diggailtua eikä tsekkailtuakaan, mutta kyllä röpötyskin menee jos on energisellä tuulella.
 
Jos nyt jotain ärsyttävää jamaikalaismusasta hakemalla haetaan (en tiedä miksi haen), niin kunniamaininnan voisivat saada ne stereotyyppiset rentous-konnotaatiot, jotka ko. musiikkiin niin usein liitetään. Maailman vähiten rentona tyyppinä mua ei voisi vähempää kiinnostaa kaukaasialaisperäinen tekorentous ja rauharakkauden ylistys. Reggae edustaa mulle lähinnä aivan helvetin mielenkiintoista kulttuuria (jossa toki uskonnolla on isokin sijansa) ja RYTMIÄ. Paljon bassoa, takapotku eikä kaikuakaan voi koskaan olla liikaa!
 
Viime aikoina JA-musiikin saralla ovat kolisseet Cornell Campbell (B&F:n kokoelma) ja Bullwackiesin Horace Andy - ja Love Joys -tuotannot. Sizzlan viimeisin tekisi mieli ostaa.
 
pekkalas
24.06.2006 15:02:28 (muokattu 24.06.2006 15:03:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aha, en osaa edelleenkään lukea
jokuäijä
25.06.2006 02:18:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen jonkunverran Reggae -miehiä. Varsinkin kun nyt on kesä ja voin vain kuvitella miten mahtavaa se olisi makaa riippumatossa pienen mökin terassilla ihan rannan tuntumassa ja reggae pauhaisi taustalla. Kesäisen G-Funkin lisäksi kuuntelen Reggaeta kesäisin. Soittimessa pyörii Bob Marley tietysti. Sen biisit saa vain jotenkin rauhottumaan. Anthony B:täkin tulee kuunneltua ja myös Dennis Brownia, Sizzlaa, Damian Marleyta, Capletonia. Niin, ja tietysti vielä Peter Toshia, joka on legenda kuten Bob Marley.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «