Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yes, progen mestari.
1 2 3 4 551 52 53 54 55
Mortte
29.10.2023 13:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

90125:
 
Ja jonkin sortin ennätys taitaa olla tämä Yesin Suomeen tulo. Liput ostettu viis vuotta ennen keikkaa.

 
Niin, Yeshän ei sitten tule ollenkaan Suomeen. Ostimme vaimoni kanssa liput ennen koronaa, tossa elokuussa rupesin kyselemään rahoja takaisin kun uutta päivää ei toukokuun "mahdollisimman pian"-lupauksesta kuulunut. Sitten tuli vissiin kuukauden päästä tää ilmoitus:
 
https://www.lippu.fi/artist/yes/
 
Vielä siis ehtii palauttaa liput!
 
Don't you know that I'm losing hold
vanha_pieru
29.10.2023 13:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rabinin aikaisista Yes-kappaleista mun ylivoimainen suosikki on Talkin päättävä kolmiosainen The Endless Dream. Vetää vertoja mille hyvänsä muulle Yes-helmelle. Keys to Ascensionin studiomatsku oli mulle rakkautta heti ensi kuulemalla ja on sellaisena pysynyt. Myöhemmstä albumeista varsinkin Maginification on mielestäni ihan mahtava kokonaisuus. Paljon hyvää toki muillakin viimeisimmillä albumeilla.
 
Regalis Apertura
29.10.2023 13:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Rabinin aikaisista Yes-kappaleista mun ylivoimainen suosikki on Talkin päättävä kolmiosainen The Endless Dream. Vetää vertoja mille hyvänsä muulle Yes-helmelle. Keys to Ascensionin studiomatsku oli mulle rakkautta heti ensi kuulemalla ja on sellaisena pysynyt. Myöhemmstä albumeista varsinkin Maginification on mielestäni ihan mahtava kokonaisuus. Paljon hyvää toki muillakin viimeisimmillä albumeilla.
 
Olikos tuo Magnification muuten viimeinen Andersonin kanssa tehty levy?
 
vanha_pieru
29.10.2023 14:19:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Olikos tuo Magnification muuten viimeinen Andersonin kanssa tehty levy?
 
Oli itse asiassa. Melkoisella varmuudella myös sellaiseksi jää.
 
Regalis Apertura
30.10.2023 09:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Oli itse asiassa. Melkoisella varmuudella myös sellaiseksi jää.
 
Niinpä no ilmankos se olikin niin hyvä levy;)... Tosin orkesteriin piti totutella jonkun aikaa mutta sitten kuulostikin matsku aika toimivalta.
 
vanha_pieru
30.10.2023 20:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Niinpä no ilmankos se olikin niin hyvä levy;)... Tosin orkesteriin piti totutella jonkun aikaa mutta sitten kuulostikin matsku aika toimivalta.
 
Kyllähän se Magnification varmaankin on paras Yes-albumi yli 20 viime vuoteen. Mulle tuo orkesterilla kosketinsoittimien korvaaminen ei vaatinut totutteluaikaa, koska olin kuullut näitä kappaeleita jo Symphonic Live -DVD:llä ennen niiden studioversioita.
 
Regalis Apertura
31.10.2023 09:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Kyllähän se Magnification varmaankin on paras Yes-albumi yli 20 viime vuoteen. Mulle tuo orkesterilla kosketinsoittimien korvaaminen ei vaatinut totutteluaikaa, koska olin kuullut näitä kappaeleita jo Symphonic Live -DVD:llä ennen niiden studioversioita.
 
Mulla tuo meni vähän päin vastoin eli ensin kuulin levyn ja vasta jälkeenpäin hommasin Symphonic Liven (joka onkin btw yksi parhaimmista Yesin live-dvd:stä ikinä);)...
 
Mortte
31.10.2023 13:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Mulla tuo meni vähän päin vastoin eli ensin kuulin levyn ja vasta jälkeenpäin hommasin Symphonic Liven (joka onkin btw yksi parhaimmista Yesin live-dvd:stä ikinä);)...
 
Symphonic Live-DVD:n "Gates Of Delirium" on kyllä aivan mahtava! Hienoa kun ne nuoret klasarisoittajat jorailee iha innoissaan biisissä soitto-osuuksiensa välissä! Harmi kyllä sitä ei sitte taas ole ollenkaan vinyyliversiolla.
 
Don't you know that I'm losing hold
vanha_pieru
31.10.2023 22:31:31 (muokattu 31.10.2023 22:36:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: ... Symphonic Liven (joka onkin btw yksi parhaimmista Yesin live-dvd:stä ikinä);)...
 
Niinhän se on. Yleensä vierastan konseptia rockbändi sinfoniaorkesterilla vahvistettuna, koska siitä on tullut niin klisee, mutta Yesin muutenkin mahtailevaan musiikkiin tuollainen paisuttelu sopii hyvin. Symphonic Live saattoi hyvinkin olla mun eka Yes-ostos. Pitkään vierastin bändin tyyliä, mutta noihin aikoihin olin alkanut viimein lämmetä bändille. Nainen, josta tuli ja on yhä vaimoni, osti tämän DVD:n mulle, joten tähän DVD:hen liittyy myös tunnearvoa tätä kautta.
Tykkään tosi paljon myös Songs from Tsongas ja Keys to Ascension -liveistä. En osaa sanoa, mikä noista kolmesta on se ihan kaikista paras Yes-DVD. Harmi, kun Wakeman ei ole Symphonic Livellä, mutta toisaalta juuri kosketinsoittajan puuttuminen ja korvaaminen sinfoniaorkesterilla oli koko Yes-soundimaailman pointti tuolloin.
 
Regalis Apertura
02.11.2023 09:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Harmi, kun Wakeman ei ole Symphonic Livellä, mutta toisaalta juuri kosketinsoittajan puuttuminen ja korvaaminen sinfoniaorkesterilla oli koko Yes-soundimaailman pointti tuolloin.
 
Öö eikös Khoroshev (muistaakseni) ollut tuohon aikaan Yesin kosketinsoittajana? Ainakin ko. livellä oli mukana...
 
Progressor
02.11.2023 09:51:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Öö eikös Khoroshev (muistaakseni) ollut tuohon aikaan Yesin kosketinsoittajana? Ainakin ko. livellä oli mukana...
 
Symphonic-kiertueella koskettimissa oli Tom Brislin. Khoroshev oli tuossa vaiheessa jo kai saanut potkut sekoilujensa takia. Symphonicin jälkeen Wakeman tuli vielä hetkeksi takaisin.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Regalis Apertura
02.11.2023 14:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progressor: Symphonic-kiertueella koskettimissa oli Tom Brislin. Khoroshev oli tuossa vaiheessa jo kai saanut potkut sekoilujensa takia. Symphonicin jälkeen Wakeman tuli vielä hetkeksi takaisin.
 
Okei se oli sittenkin Brislin... Sen verran kauan mennyt aikaa tuon dvdn edellisestä katsomisesta.
 
bedlam
02.11.2023 16:38:57 (muokattu 02.11.2023 16:40:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhteen väliin toi blu-ray pyöri käytännössä joka viikonloppuilta olutta samalla maistellessa, oli kyllä mainio. Aluksi tökki se Alan Whiten jäykähkö rumpalointi, Close to the Edgessä oli joku tietty kohta mikä kuulosti siltä että jyskyttää ihan päin persusta menemään, mutta siihenkin tottui.
 
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
vanha_pieru
02.11.2023 20:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Öö eikös Khoroshev (muistaakseni) ollut tuohon aikaan Yesin kosketinsoittajana? Ainakin ko. livellä oli mukana...
 
Joo, olin epätäsmällinen. Tarkoitin, että harmi, että Wakeman ei ollut Symphonic Livellä (mutta Brislin on itse asiassa erinomainen kosketinsoittaja hänkin) ja että kosketinsoittajan puuttuminen Magnification-studioalbumilla oli kokonaissoundin pointti Yesillä tuohon aikaan.
 
Progressor
09.05.2024 08:14:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jon Anderson ja The Band Geeks julkaisevat uuden studioalbumin.
 
"After a highly successful 2023 tour with The Band Geeks, Jon Anderson decided to expand the creative partnership with the band to create new material for a potential new studio album. The result of this effort is "TRUE" which will be released on August 23 by Jons new label, Frontiers Music. The 9-song album will be a welcome gift to all fans of Jons 40 years as lead vocalist of the multi-platinum Rock and Roll Hall of Fame inductee YES. The albums collection of songs harkens back to YESs classic 70s sounds as well as to their latter-day success with the album "90125". The albums release will be preceded by 2 singles and videos, the first arriving mid-June for the song "Shine On". The album was co-produced, engineered, and mixed by Band Geek bassist and musical director Richie Castellano.
 
Jon and The Band Geeks embark on their Summer 2024 tour starting May 30th in New Brunswick, NJ. The tour will encompass three legs and will run through September. Additional September dates will be announced in the upcoming weeks."
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 551 52 53 54 55

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «