Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Robben Ford - mistä aloittaa?
1 2
rokettirollari
13.01.2006 01:06:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tämä blues/jazz-tyyli ruvennut kiinnostamaan enemmän ja enemmän. Moneen kertaan oon kuullut, että Robben Fordista kannattaa aloittaa, mutta mistä? Tyypillä tuntuu olevan albumeja/projekteja vaikka millä mitalla? Sanokaa ihmeessa pari muutakin tyyppiä joista aloittaminen voisi olla hyvä idea. Eikä pelkästään kitaristeja, puhaltajat kun tuntuu olevan kitaristeja aina askeleen edellä fraseerauksessa.
 
Jimi Henri
13.01.2006 01:27:07 (muokattu 13.01.2006 01:27:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moneen kertaan oon kuullut, että Robben Fordista kannattaa aloittaa, mutta mistä?
 
Mä tykkään eniten Jing Chi-levystä. Vähän ehkä vaikeempaa kamaa ja kallistuu fuusion puolelle paikkapaikoin. Blues-pohjasista helpommista levyistä Tiger Walk on hyvä ja Blue Moonkin ihan jepu. Supernaturalkin menee, mutta jotenkin kaikki sovitukset ei innosta. Suosittelen Tiger Walkia alotuslevyksi.
 
Talk Less Play More
blastoff
13.01.2006 01:48:05 (muokattu 13.01.2006 01:53:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä aloituskohteita voisi olla levyistä vaikkapa Talk to Your Daughter, Robben Ford & the Blue Line, Mystic Mile tai Handful of Blues.
 
Jos nyt joku samantyylinen artisti pitäisi keksiä, niin Larry Carlton on varmaan aika lähellä. Carltonin soololevyt tuppaa tosin olemaan enimmäkseen aika hirveätä hissimusaa, mutta sellainen livelevy kuin "Last Nite" kannattaa tsekata. Ja tietysti myös Steely Danin kanssa tehdyt levytykset.
 
fish
13.01.2006 09:39:39 (muokattu 13.01.2006 10:04:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ehdottomasti Robben Ford & the Blue Line, Mystic Mile tai Handful of Blues kuten edellä jo todettiin.
 
tuo blue line -trio (basso: roscoe beck, rummut: tom brechtlein) on vaan soitannollisesti niin kova, että oksat pois. lisäksi levyltä toiselle kolmikon yhteissoitto ja varsinkin se kokonaismoodi vaan paranee. suosittelen.
 
itselleni kyseisen artistin uudemmat levyt eivät ole enää tuottaneet samanlaisia väristyksiä kuin vaikkapa mystic mile tai handful of blues - huolimatta kovista ja osin samoista soittajista taustalla.
 
EDIT: jatkona edelliseen. menee mielipidekysymyksen puolelle, mutta mun mielestä mr. ford on ehkä parhaimmillaan tuollaisessa perus blues meiningissä, jota hän sitten höystää fuusioelementeillä sooloissa ym. esimerkiksi jonkun yellowjacketsin taustalla en ole kokenut miehen loistavan ihan samalla tavalla.
 
Sammo
13.01.2006 10:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: jatkona edelliseen. menee mielipidekysymyksen puolelle, mutta mun mielestä mr. ford on ehkä parhaimmillaan tuollaisessa perus blues meiningissä, jota hän sitten höystää fuusioelementeillä sooloissa ym. esimerkiksi jonkun yellowjacketsin taustalla en ole kokenut miehen loistavan ihan samalla tavalla.
 
Mä oon kuullu jonkin verran bootlegeja Yellowjacketsin ja Talk To Your Daughterin väliltä (~1985) jolloin bändissä oli Colaiuta, Russell Ferrante (Yellojacketsistä) ja Roscoe Beck ja oikeastaan se on mun suosikkiperiodi Robbenilta. Vetivät silti bluesmeiningillä mutta varmaan Ferranten ansiosta mukana on enemmän gospelvaikutteita ja fuusioelementtäjä (ohjelmistossa myös Yellowjackets-klassikoista).
 
Levyistä mun suosikit on Blue Line ja Talk To Your Daughter. Hieno soittaja ja hieno soundi!!
 
rokettirollari
13.01.2006 17:14:04 (muokattu 13.01.2006 17:15:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia. Eiköhän tässä ole Robben Fordia tarpeeksi. Entäs sitten muita soittajia, ei pelkästään kitaristeja? Sellaisia, joita kuuntelemalla on helppä lähestyä ko. musiikkityylejä.
 
Epämuusikko
13.01.2006 17:39:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin vedettyjä covereita: R. Fordin Keep on Running.
 
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
edgehill
14.01.2006 10:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä aloituskohteita voisi olla levyistä vaikkapa Talk to Your Daughter, Robben Ford & the Blue Line, Mystic Mile tai Handful of Blues.
Komppaan. Näistä on hyvä aloittaa. Mun mielestä nämä ovat myös ne parhaat Robbenit.
 
Muistaakseni olen nähnyt Blue Line:n kolmesti livenä: Puistobluesissa, Tavastialla ja Pori Jazzella. Tajuttoman hyvä meininki.
Live DVD löytyy myös: Robben Ford & the Blue Line in Concert. Se on varsin jees mutta ei ihan huippujees.
 
hatussa vika
12.03.2006 04:56:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mun mielest kannattais hankkia live dvd:t.Kivaa kamaa.
 
Quark
12.03.2006 15:58:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain Robbenin DVD:tä hypistelin viimeksi Swamp Musicissa, muistaakseni se oli tämä: http://www.amazon.com/gp/product/B0 … 614NPD3XH4PRYYEDS82B000850GR4&n=130
 
Tosin Swampin sivuilta taas löytyy vain tämä:
http://www.amazon.com/gp/product/B0 … /103-3847131-5992600?v=glance&n=130
 
Onko jollain kokemuksia noista? Kumpi olisi parempi Robbenin musiikkiin tutustumiseen?
 
They lock me in the cellar and feed me pins!
hatussa vika
12.03.2006 18:29:59 (muokattu 13.03.2006 08:12:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotain Robbenin DVD:tä hypistelin viimeksi Swamp Musicissa, muistaakseni se oli tämä: http://www.amazon.com/gp/product/B0 … 614NPD3XH4PRYYEDS82B000850GR4&n=130
 
Tosin Swampin sivuilta taas löytyy vain tämä:
http://www.amazon.com/gp/product/B0 … /103-3847131-5992600?v=glance&n=130
 
Onko jollain kokemuksia noista? Kumpi olisi parempi Robbenin musiikkiin tutustumiseen?

 
Molemmat tosi hyvia.Robben Ford and the blue line in consert dvd:lla
Tom Brechtlein dr, Roscoe Beck b , Robben guit
Live in paris dvd:lla Robben guit, Jimmy Earl b , drums Brannen Temple , keys Louis Pardini
Tolla blue line levylla soittaa Robbenin tosi pitkaaikainen kokoonpano
anyway hyvia molemmat.
 
Sammo
13.03.2006 09:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollain kokemuksia noista? Kumpi olisi parempi Robbenin musiikkiin tutustumiseen?
 
Tota vanhempaa Ohne Filter Extraa saa myös CDnä nimellä Live In San Francisco (outo nimi Saksassa äänitetylle levylle tosin), jonka omistan kuten myös tuon uudemman Pariisin liven. Tuo uudempi DVD oli mun mielestä vähän pettymys, Robben ei ole aivan niin hyökkäävä kuin ennen, luultavasti tarkoituksella. Eli mä aloittaisin tuosta vanhemmasta, vaikka CD:n perusteella sekään ole parasta Robbenia mitä olen kuullut. Vaikka Blue Line on/oli aivan mahtava bändi, niin parhaimmillaan Robben on ollut ku kirittämässä on Vinnie Colaiuta ja Russell Ferrante.
 
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
BigPapa
13.03.2006 11:10:00 (muokattu 13.03.2006 11:14:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charles Ford Band:A Reunion ....
 
http://www.bluerockit.com/albums/a_reunion.shtml
 
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Socialite
14.03.2006 09:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Handful of blues tai Tiger Walk!
Noista on miun mielestä hyvä lähteä tutustumaan.
 
Are you reeling in the beers?
fish
26.03.2006 04:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kuullu jonkin verran bootlegeja Yellowjacketsin ja Talk To Your Daughterin väliltä (~1985) jolloin bändissä oli Colaiuta, Russell Ferrante (Yellojacketsistä) ja Roscoe Beck ja oikeastaan se on mun suosikkiperiodi Robbenilta. Vetivät silti bluesmeiningillä mutta varmaan Ferranten ansiosta mukana on enemmän gospelvaikutteita ja fuusioelementtäjä (ohjelmistossa myös Yellowjackets-klassikoista).
 
Ui-ui... Pakko kaivaa jostakin. Oon kova Russel- / Vinnie- / Robben-fani noin erikseen. Voisin kuvitella, että toimii myös pumppuna.
 
Failures always sounds better. Let's fuck it up boys, make some noise!
kimurantti1
26.03.2006 13:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ui-ui... Pakko kaivaa jostakin. Oon kova Russel- / Vinnie- / Robben-fani noin erikseen. Voisin kuvitella, että toimii myös pumppuna.
 
Kyllä toimii;)
 
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
spadde
12.08.2009 12:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja hieman nostoa vanhalle ketjulle, nimittäin eilen (11.8 ) julkaistiin Robbenin uusin live-levy joka kantaa nimeä Soul On Ten, näytti ilmestyvän jo Fennica recordisin sivuille. Käykää ihmiset hakemassa omanne pois! lisätietoja :

http://www.online-discussion.com/RobbenFord/viewtopic.php?t=2957
 
http://www.amazon.com/Robben-Ford/e/B000AQ1XCS/ref=ntt_dp_epwcd_T1_0
 
Epämuusikko
12.08.2009 14:29:40 (muokattu 12.08.2009 14:30:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen fiilistelin Yellowjacketsin ekan levyn remasteria, jossa oli mm. alternate take Imperial Strutista. Ford on siinä sangen tulessa. Myös eka soololevynsä, Inside Story, on kunkkua. Jing Chin Live-levy on myös tiuhaan pyörinyt cd-soittimessa, eka studiolevynsä jätti ehkä hieman kylmäksi kokonaisuutena.
 
Kauttaaltaan mahtava muusikko. Melodiantajua, hyviä patterneita ja rytmit + sounditkin kohdillaan.
 
edit: Perusvarma lähtölevy vois kuitenkin olla R F & The Blue Linen s-t.
 
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
jPekka
24.08.2009 12:22:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole mikään erityinen fuusiojatsin ystävä, mutta tykkään kovasti Robben Fordin soitosta Jimmy Witherspoonin "Live at the Mint" -levyllä (1996).
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Lunnu
14.11.2023 10:19:31 (muokattu 14.11.2023 13:30:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

otetaanpa pois
 
Nostalgy is not what it used to be
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «