Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keskustelua Pink Floydista
1 2 3 4 5171 172 173 174 175
Regalis Apertura
16.10.2023 09:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: No, enpä muista koskaan nähneeni sen tyyppistä mainontaa kuin "osta heti Pink Floyd -tuote X, yhtyeen entinen jäsen Syd Barrettkin kävi hulluilemassa Wish You Were Here -sessioissa". Enkä heti hoksaa miten tuollainen mainosstrategia voisi myyntiä edistää.
 
Tässä kaikki oleellinen selitys pähkinänkuoressa...
 
velipesonen
16.10.2023 15:29:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärränkö siis oikein että mielestäsi Floydin jäsenet eivät voi valehdella asiassa koska heillä ei ole mielestäsi motiivia sellaiseen.
 
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
Mortte
29.10.2023 05:40:56 (muokattu 29.10.2023 06:06:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen:
 
Tuottivatko levyt Ummagumma, Atom Heart Mother, Meddle ja Obscured by Clouds voittoa levy-yhtiölle eli konsernille ennen Dark Siden menestystä ja sen luomaa vetoapua - epäilen! Kaikesta tuosta huolimatta bändi sai käyttää sinfoniaorkesteria ja muutenkin lojua studiossa loputtomiin - ylellisyys joka kyseenalaistettiin aiemmin jopa Beatlesin kohdalla (A Day in the Lifen orkesteri on kustannussyistä puolikas kokonaisen sijaan).

 
Lienee turhaa tähän kommentoida ja ylipäänsä osallistua uudelleen koko tämän foorumin keskusteluun, mutta laitanpa ny kuitenkin, hullu kun kai olen minäkin.
 
Tässä Pink Floyd-levyjen listasijoituksia:
 
Ummagumma: UK sija 5, US Bilboard sija 74
Atom Heart Mother: UK 1, US Bilboard 55
Meddle: UK 3, US Bilboard 70
Obscured by Clouds: UK 6, US Bilboard 46
 
Mainostuksella toki oli paljonki merkitystä noidenkin levyjen myyntiin, esim. Atom Heart Motheria mainostettiin Jenkeissä lehmänkuvilla. Roy Harperin "Stormcockia" taas levy-yhtiö ei promotoinut mitenkään eikä se sitten myynytkään kuten ei mikään muukaan Royn levy. Ja ei mikään bändi tuohon aikaan lojunut loputtomiin studiossa. "Dark Siden" nauhoituksiinkin käytettiin kaikkinensa 60 päivää, pitkä "äänitysaika" tiedoissa tarkoittaa vain sitä, että sitä tehtiin osissa, suuren osan tosta ajasta bändi keikkaili. Atom Heart Motherissakin bändi nauhoitti ensin yksin pohjanauhan ja Ron Geesin lisäili sitten sinfoniaosuuden John Alldisiksen avustuksella jälkeenpäin ihan ominpäin. Bändi itse oli tuolloin kiertueella US:assa.
 
Pieni lisäys vielä, että Beatles "lojui" kyllä Sgt:stä lähtien paljon enemmän studiossa kuin Pink Floyd ainakaan ennen Wish You Were Hereä.
 
Don't you know that I'm losing hold
vanha_pieru
29.10.2023 13:05:13 (muokattu 29.10.2023 13:07:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kas, Mortte is back! Omasta puolestani tervetuloa takaisin! Ei täällä progeosastolla ole liikaa täyspäistä keskustelua ollut, joten mukavaa, että palasit.
Miksi olisi turhaa osallistua tämän foorumin keskusteluun? velipesosen juttujen takiako? Itse koen, että niillä on välillä suurikin viihdearvo. Toisinaan tartun itseäni huvittaakseni hänen täkyihinsä, joskus ei jaksa.
Itse asiaan: Dark Side of the Moonia pidetään yleisesti Pink Floydin läpimurtolevynä ja megamenestysmielessä se sitä toki onkin, mutta kuten itse toit esille, niin ainakin Englannissa jo Atom Heart Mother oli listaykkönen, joten vähintäänkin hyvää pohjatyötä menestyksen eteen olivat jo kotvan tehneet ennen Dark Sidea. Lähtihän Floyd Amerikan kiertueellekin jo Sydin vielä ollessa menossa enemmän tai vähemmän "mukana".
 
Mortte
29.10.2023 13:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Kas, Mortte is back! Omasta puolestani tervetuloa takaisin! Ei täällä progeosastolla ole liikaa täyspäistä keskustelua ollut, joten mukavaa, että palasit.
Miksi olisi turhaa osallistua tämän foorumin keskusteluun? velipesosen juttujen takiako? Itse koen, että niillä on välillä suurikin viihdearvo. Toisinaan tartun itseäni huvittaakseni hänen täkyihinsä, joskus ei jaksa.
Itse asiaan: Dark Side of the Moonia pidetään yleisesti Pink Floydin läpimurtolevynä ja megamenestysmielessä se sitä toki onkin, mutta kuten itse toit esille, niin ainakin Englannissa jo Atom Heart Mother oli listaykkönen, joten vähintäänkin hyvää pohjatyötä menestyksen eteen olivat jo kotvan tehneet ennen Dark Sidea. Lähthän Floyd Amerikan kiertueellekin jo Sydin vielä ollessa menossa enemmän tai vähemmän "mukana".

 
Kiitosta kovasti Vanhalle! : ) Taisin aika paljon juurikin sen takia kyllästyä, että ei ylipäätään oikein mistään syntynyt hyvää keskustelua. Sen takia minä näissä olen notkunut, että saisi keskustella lempiaiheestani eli hyvästä musasta!! Mutta koetan nyt seurailla palstaa aina kun ehdin! Sen takia minä tänne rupesinkin taas kirjoittamaan, kun oli kuitenkin uusia kommentteja tullu lembiprogebändieni ketjuihin. Vielä tosta Floydin ekasta USA:n kiertueesta, että vaikea tietää, miten korkealle bändin suosio olisi noussut jo silloin, jos Syd ei olisi ollut niin huonossa kunnossa. Olihan Sydin biisit psykedeliasta huolimatta varsin tarttuvia ja se kyllä olikin päivän sana silloin! Minä pidän kyllä kovasti myös "Apples & Oranges"-biisistä, vaikka sitä yleisesti lytätään ja väitetään paljon huonommaksi kuin kahta ekaa sinkkubiisiä. Mutta toisaalta kyllä mielestäni varsin hienoja ovat myös Wrightin "It Would Be So Nice" ja Watersin "Point Me at the Sky", mutta jostain syystä ne eivät sitten enää menestyneet, kuten ei tuo kolmas Barrett-sinkku. Vaikuttiko sitten noihinkin bändin mainetta huonontavasti Barrettin sekoilu?
 
Don't you know that I'm losing hold
vanha_pieru
29.10.2023 13:37:32 (muokattu 29.10.2023 13:38:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Kiitosta kovasti Vanhalle! : ) Taisin aika paljon juurikin sen takia kyllästyä, että ei ylipäätään oikein mistään syntynyt hyvää keskustelua. Sen takia minä näissä olen notkunut, että saisi keskustella lempiaiheestani eli hyvästä musasta!! Mutta koetan nyt seurailla palstaa aina kun ehdin! Sen takia minä tänne rupesinkin taas kirjoittamaan, kun oli kuitenkin uusia kommentteja tullu lembiprogebändieni ketjuihin. Vielä tosta Floydin ekasta USA:n kiertueesta, että vaikea tietää, miten korkealle bändin suosio olisi noussut jo silloin, jos Syd ei olisi ollut niin huonossa kunnossa. Olihan Sydin biisit psykedeliasta huolimatta varsin tarttuvia ja se kyllä olikin päivän sana silloin! Minä pidän kyllä kovasti myös "Apples & Oranges"-biisistä, vaikka sitä yleisesti lytätään ja väitetään paljon huonommaksi kuin kahta ekaa sinkkubiisiä. Mutta toisaalta kyllä mielestäni varsin hienoja ovat myös Wrightin "It Would Be So Nice" ja Watersin "Point Me at the Sky", mutta jostain syystä ne eivät sitten enää menestyneet, kuten ei tuo kolmas Barrett-sinkku. Vaikuttiko sitten noihinkin bändin mainetta huonontavasti Barrettin sekoilu?
 
Muistelen joskus lukeneeni, että bändi halusi antaa niin psykedeelisen/kokeellisen/taiteellisen/kunnianhimoisen/haastavan (valitkoon kukin näistä sopivan adjektiivin) vaikutelman, etteivät soittaneet singlemenestyksiä Arnold Laynea ja See Emily Playtä keikoilla. Sekin on hieman outo valinta, kun a) onhan nekin varsin kokeellisia kappaleita ja b) jos niitä oltaisi soitettu, niin ei niihin nyt niin kamalasti olisi keikka-aikaa tuhrautunut ja loppuaika olisi sitten jäänyt kokonaisvaltaisemmalle häröilylle.
Tykkään kyllä paljon myös Floydin ensimmäisistä levyistä. Tämän keskustelun innostamana pistinkin pyörimään Nick Masonin liven, joka on näitä Dark Sidea edeltäviä kappaleita täynnä. Onko tuttu tämä Nick Mason's Saucerful of Secrets: Live at the Roundhouse bluray sinulle? Nyt on menossa Lucifer Sam ja voi Gsus, että on vetävällä riffillä ryyditetty mahtikipale!
 
Mortte
29.10.2023 14:22:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: Muistelen joskus lukeneeni, että bändi halusi antaa niin psykedeelisen/kokeellisen/taiteellisen/kunnianhimoisen/haastavan (valitkoon kukin näistä sopivan adjektiivin) vaikutelman, etteivät soittaneet singlemenestyksiä Arnold Laynea ja See Emily Playtä keikoilla. Sekin on hieman outo valinta, kun a) onhan nekin varsin kokeellisia kappaleita ja b) jos niitä oltaisi soitettu, niin ei niihin nyt niin kamalasti olisi keikka-aikaa tuhrautunut ja loppuaika olisi sitten jäänyt kokonaisvaltaisemmalle häröilylle.
Tykkään kyllä paljon myös Floydin ensimmäisistä levyistä. Tämän keskustelun innostamana pistinkin pyörimään Nick Masonin liven, joka on näitä Dark Sidea edeltäviä kappaleita täynnä. Onko tuttu tämä Nick Mason's Saucerful of Secrets: Live at the Roundhouse bluray sinulle? Nyt on menossa Lucifer Sam ja voi Gsus, että on vetävällä riffillä ryyditetty mahtikipale!

 
Sehän oli silloin yleinen suuntaus, että bändit halusivat pois kolmenminuutin singleformaatista ja alkoivat tehdä niin levyille kuin esittää keikoillakin pitkiä kokonaisuuksia. Olen ymmärtänyt, että Floydkin olisi ainakin UFO-klubilla esittänyt "See Emily Playta" nimellä "Games For May", siinä vain oli soolokohdalla ainakin yli 20 min jamittelu! Kuitenkin sitten niin levy-yhtiö kuin tuottaja Norman Smith halusi bändiltä juurikin näitä kolmeminuuttisia sinkkuja. Toisaalta kyllähän vakavasti musaan suhtautuvat kuuntelijatkin alkoivat sitten suosia LP-levyjä, ehkä sekin selittää noiden viimeisten Floyd-sinkkujen heikon menestyksen. Toisaalta sitten Floyd kyllä joillakin keikoilla esitti ainakin See Emily Playta iha sinkun mittaisena, sellainen versiointihan löytyy "The Early Years"-boxilta vuodelta 1967 Tukholmasta nauhoitettuna. Tuo keikka on kyllä muuten aivan uskomattoman hieno, mutta äänitysteknillisistä syistä laulusta ei ikävä kyllä kuulu oikein mitään!
 
Juu, olen tuota Mason-lättyä spotista kuunnellu ja kävin toteamassa livemagian ihan paikanpäällä Kulttuuritalolla viime vuonna!! Se keikka nousi meikän listalla kaikkien aikojen toiseksi parhaaksi keikaksi (ekan keikan näin jo vuonna 1983 ja satoja on tullu sen jälkeen nähtyä). Eihän nuo Masonin bändin vedot iha yhtä hyviä oo ku Floydin aikanaan, mutta sanotaan, että riittävän hyviä! Kyllä mulla tuli "Remember a Dayn" aikana tippa linssiin, onneksi siitä löytyy katsojan taltiointi tuubista:
https://www.youtube.com/watch?v=aBKlEXkRyqs
 
Don't you know that I'm losing hold
velipesonen
01.11.2023 06:24:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Lienee turhaa tähän kommentoida ja ylipäänsä osallistua uudelleen koko tämän foorumin keskusteluun, mutta laitanpa ny kuitenkin, hullu kun kai olen minäkin.
 
Tässä Pink Floyd-levyjen listasijoituksia:
 
Ummagumma: UK sija 5, US Bilboard sija 74
Atom Heart Mother: UK 1, US Bilboard 55
Meddle: UK 3, US Bilboard 70
Obscured by Clouds: UK 6, US Bilboard 46
 
Mainostuksella toki oli paljonki merkitystä noidenkin levyjen myyntiin, esim. Atom Heart Motheria mainostettiin Jenkeissä lehmänkuvilla. Roy Harperin "Stormcockia" taas levy-yhtiö ei promotoinut mitenkään eikä se sitten myynytkään kuten ei mikään muukaan Royn levy. Ja ei mikään bändi tuohon aikaan lojunut loputtomiin studiossa. "Dark Siden" nauhoituksiinkin käytettiin kaikkinensa 60 päivää, pitkä "äänitysaika" tiedoissa tarkoittaa vain sitä, että sitä tehtiin osissa, suuren osan tosta ajasta bändi keikkaili. Atom Heart Motherissakin bändi nauhoitti ensin yksin pohjanauhan ja Ron Geesin lisäili sitten sinfoniaosuuden John Alldisiksen avustuksella jälkeenpäin ihan ominpäin. Bändi itse oli tuolloin kiertueella US:assa.
 
Pieni lisäys vielä, että Beatles "lojui" kyllä Sgt:stä lähtien paljon enemmän studiossa kuin Pink Floyd ainakaan ennen Wish You Were Hereä.

 
Kommenttisi vain vahvistaa minun väittämääni kaikilta osin. Mainitut neljä LP-levyä, joista yksi oli vieläpä tupla, eivät olleet erityisen menestyneitä. Vertailu Beatlesin studionkäyttöön on pöhkö koska Beatles oli varma menestyjä mittaluokassa jota ei aiemmin ollut edes ollut; Beatlesin kohdalla suurin ongelma oli kuinka saada jaeltua tarpeeksi levyjä riittävän nopeasti jotta kysyntään voisi vastata. Ne levythän pitää lisäksi ensin valmistaakin!
 
Pink Floyd todellakin oli lellipentunelikko, syytä en tiedä.
 
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
Mortte
01.11.2023 17:26:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, Pesosen mielestä vissiin levy on menestynyt vasta sitten, kun se on Bilboardin ykkösenä. Beatlesista sen verran huomautusta, että EMIhän kyllä pelkäsi, että Sgt floppaa, koska se kuitenkin oli niin toisenlaista musaa, kun mitä heitin menestyneimmät poprallatuksensa. Mutta turhaan pelkäsivät, älpy oli jossakin vaiheessa Beatlesin toiseksi eniten myyty With the Beatlesin jälkeen.
 
Mutta joo, enpä aio jatkaa tätä enää, jotku elää ihan omassa maailmassaan eikä pysty myöntämään, että saattavat joskus jopa erehtyä. Tuo alkuperäinen ajatus siitä, että Barrettin vierailu studiossa olisi ollu joku mainostemppu, on kyllä pöhköistä pöhköin!! Vaikka Floyd olisi julkaissu Dark Siden jälkeen sen kodinkonelevynsä, se olisi myynyt kuin häkä ilman mitään mainostusta! "Wish You Weren" ennakkotilauksetkin olivat aivan valtavat! Sen jälkeinen toki olisi sitten voinut jo mennä heikommin.
 
Don't you know that I'm losing hold
velipesonen
01.11.2023 22:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Jahas, Pesosen mielestä vissiin levy on menestynyt vasta sitten, kun se on Bilboardin ykkösenä. Beatlesista sen verran huomautusta, että EMIhän kyllä pelkäsi, että Sgt floppaa, koska se kuitenkin oli niin toisenlaista musaa, kun mitä heitin menestyneimmät poprallatuksensa. Mutta turhaan pelkäsivät, älpy oli jossakin vaiheessa Beatlesin toiseksi eniten myyty With the Beatlesin jälkeen.
 
Mutta joo, enpä aio jatkaa tätä enää, jotku elää ihan omassa maailmassaan eikä pysty myöntämään, että saattavat joskus jopa erehtyä. Tuo alkuperäinen ajatus siitä, että Barrettin vierailu studiossa olisi ollu joku mainostemppu, on kyllä pöhköistä pöhköin!! Vaikka Floyd olisi julkaissu Dark Siden jälkeen sen kodinkonelevynsä, se olisi myynyt kuin häkä ilman mitään mainostusta! "Wish You Weren" ennakkotilauksetkin olivat aivan valtavat! Sen jälkeinen toki olisi sitten voinut jo mennä heikommin.

 
En ole esittänyt sellaista väitettä, henkilön pitää olla hieman outo tehdäkseen sellaisen tulkinnan.
 
Olen sanonut että ilmeinen valhe eli tarina, narratiivi, joka on sävelletty Barrettin vierailun - ei vaan useamman vierailun - studiossa ympärille; se on markkinointia.
 
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
mpekkanen
04.11.2023 17:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselen youtubesta jotain 94 keikkaa ja vaikka tässä pitäisi olla ns parhaimmat biisit, niin kyllä tässä on aika paljon myös välimallin kappaleita. Ei viitsi edes miettiä miten huonoja ja puuduttavia ne biisit ovat, joita eivät soittaneet livenä.
 
Mortte
05.11.2023 06:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Watersin jälkeinen Pink Floyd oli enempi vähempi torso aina. Gilmour kun jostain syystä ei suostunut soittamaan "Animalsin" biisejä lainkaan ja kyllähän ne samat biisit aikalailla oli setissä "Wish You Wereltäkin" ja "The Wallilta". "The Final Cutilta" ei kans kuultu mitään. Kyllä mää aluksi silloin -87 olin kovastikin innostunut Floydin paluusta ja aikalailla jopa tykkäsin Momentary Lapsesta. Ei Watersin puuttuminen haitannut ollenkaan. Mutta sitte pian iski Punk-musa ja Momentary kaikkine ihme suhinoineen ja 80-luvun rumpusoundineen alkoi kuulostaa aika homeiselta. Kun Divisionilta tuli ekana sinkkuna sen huonoin biisi "Take It Back", en vaivautunut edes kuuntelemaan koko levyä. "High Hopesissakin" tökki hyvin paljon "Welcome To My Machinen" soolo-osaa muistuttava soolo-osa. Mutta näin vanhemmiten olen kuitenkin lämmennyt tonkin Floydin matskulle, on tullut jopa hankittua hyllyyn kaikki nuo ton ajan livelevytkin.
 
Don't you know that I'm losing hold
Regalis Apertura
05.11.2023 09:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mortte: Kyllähän Watersin jälkeinen Pink Floyd oli enempi vähempi torso aina. Gilmour kun jostain syystä ei suostunut soittamaan "Animalsin" biisejä lainkaan ja kyllähän ne samat biisit aikalailla oli setissä "Wish You Wereltäkin" ja "The Wallilta". "The Final Cutilta" ei kans kuultu mitään.
 
Onkos Gilmour koskaan kertonut miksei Animals-kamaa ei soiteta? Liikaa ikäviä muistoja levyn teon ja/tai kiertueen ajoilta? Kyllästyi Watersin päällepäsmäröintiin studiossa ja/tai keikoilla?
 
cyberiad2001
05.11.2023 11:41:55 (muokattu 05.11.2023 11:44:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Onkos Gilmour koskaan kertonut miksei Animals-kamaa ei soiteta? Liikaa ikäviä muistoja levyn teon ja/tai kiertueen ajoilta? Kyllästyi Watersin päällepäsmäröintiin studiossa ja/tai keikoilla?
 
Varmaan juuri näin. Ja sillähän Gilmourin pääasiallinen sävellys oli vain Dogs. Epäilemättä liian pessimistinen piisi Gilmourin soolona esitettäväksi. Final Cutin ohittaminen lienee aika itsestäänselvää. Sanoituksellisesti Davidille vaikuttaa olleen viime vuosikymmenet tärkeintä tunteellinen nostalgia ja haikeus elämän katovaisuudesta. Vaikka Pollyhan ne sanat lähinnä on väsännyt, mutta itsepäisenä kaverina Gilmour laulaa loppupeleissä varmasti vain mitä itse tosissaan haluaa.
 
www.nemesisem.net
Mortte
05.11.2023 17:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Regalis Apertura: Onkos Gilmour koskaan kertonut miksei Animals-kamaa ei soiteta? Liikaa ikäviä muistoja levyn teon ja/tai kiertueen ajoilta? Kyllästyi Watersin päällepäsmäröintiin studiossa ja/tai keikoilla?
 
Enpä mistään ole lukenut kommenttia, miksi näin on, mutta jokatapauksessa olen ymmärtänyt, ettei juuri Gilmour niitä ole halunnut soitella. Komiaa olisi ollut kuulla Pink Floydilta 90-luvulla "Dogs". No, onneksi Waters sitte soitteli "Dogsin" & "Pigsin" 2018 ihan kelpo kitaristilaulajan kanssa.
 
Don't you know that I'm losing hold
Astral Dog
11.11.2023 08:19:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jethro Tull -ketjusta näemmä poistettiin viimeaikaiseen poliittiseen kehitykseen liittyvät kommentit aika nopeasti, mutta täältä edelleen löytyy nuo monta kuukautta jatkuneet mesoamiset Watersin mielipiteistä. Onko sensuuri ollut huolimaton?
 
"Poliittinen valta kasvaa kiväärin piipusta" - Mao Zedong
Mortte
11.11.2023 09:07:33 (muokattu 11.11.2023 09:16:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo lienee liity siihen, että Steven Wilson EI OLE koskaan ollut Jethro Tullin jäsen, toisin kuin Roger Waters ON OLLUT Pink Floydin jäsen. En ole katsonut, onko poliittista keskustelua käyty Porcupine Treen ja Wilsonin ketjussa, jos sieltäkin on poliittiset kommentoinnit poistuneet, niin sitten kyse on puoluleellisesta sensuurista eikä siitä, että joku asia on väärässä ketjussa.
 
Sen verran politiikasta ja musiikista, että en ole koskaan niitä sotkenut keskenään. En ole sitä mieltä, ettei urheilua ja politiikkaa pitäisi sotkea, ts ne jotku Kiinan urheilujuhlat ja Qatarin jalkopallokekkerit olisi pitänyt jättää järjestämättä. Mutta tämä mielipide on mulle sikäli helppo, kun urheilu ei ole koskaan kiinnostanut pätkääkään. Jos päättäisin kuunnella vain "hyviksiä", niin eipä mulle taitaisi jäädä juuri muita kuin PJ Harvey ja Dr. John. Hetkinen, Dr. Johnkin oli 80-luvulla narkomaani! Voi Voi! Niin, ja kaippa Rushin jäsenet on olleet kans koko elämänsä hyviksiä, vaikka nyt meinaavatki pistää koneen käyntiin ehkä ilman Neiliä.
 
Don't you know that I'm losing hold
vanha_pieru
11.11.2023 15:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Astral Dog: Jethro Tull -ketjusta näemmä poistettiin viimeaikaiseen poliittiseen kehitykseen liittyvät kommentit aika nopeasti, mutta täältä edelleen löytyy nuo monta kuukautta jatkuneet mesoamiset Watersin mielipiteistä. Onko sensuuri ollut huolimaton?
 
No, meistä molemmat tietävät varsin hyvn pari asiaa.
1) Et juurikaan (ollenkaan?) osallistu varsinaiseen keskusteluun bändien musiikista (ei toki ole pakkokaan, vapaaehtoisuuden pohjalta täällä toimitaan), vaan käytät vain näitä bändikeskusteluja alustana kommunistisen ajatusmaailmasi julistamiseen. Onko ihme, jos ja kun kirjoituksesi häviävät?
2) Steven Wilson ei ilmeisesti ole sanonut, niin kuin väitit hänen sanoneen, joten olet kaiken lisäksi esittänyt vääriä väitteitä, etkä pelkästään jättänyt perustelematta esittämiäsi asioita.
Muusikoiden netissä on myös politiikkaosio. Sinne nuo sinun kirjoitukset soveltuvat. En ole katsonut kirjoitatko siellä, mutta jos et, siellä kun asiallisesti asiasi sanot, tuskin kirjoituksiasi poistetaan.
Hyvät perusteet oli Jethro Tull -ketjua siivota asiattomuuksista. Lisäksi, se mitä Mortte sanoi, pitää myös paikkansa: eipä oo Wilson ollu Jethro Tullin jäsen. Toisekseen (vasemmistolainen) poliittisuus on Watersin (mukaanlukien aikansa Pink Floydissa) tuotannon ytimessä, joten siitä keskusteleminen Pink Floyd -ketjussa on luonnollista.
 
Astral Dog
19.11.2023 10:05:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanha_pieru: No, meistä molemmat tietävät varsin hyvn pari asiaa.
1) Et juurikaan (ollenkaan?) osallistu varsinaiseen keskusteluun bändien musiikista (ei toki ole pakkokaan, vapaaehtoisuuden pohjalta täällä toimitaan), vaan käytät vain näitä bändikeskusteluja alustana kommunistisen ajatusmaailmasi julistamiseen. Onko ihme, jos ja kun kirjoituksesi häviävät?
2) Steven Wilson ei ilmeisesti ole sanonut, niin kuin väitit hänen sanoneen, joten olet kaiken lisäksi esittänyt vääriä väitteitä, etkä pelkästään jättänyt perustelematta esittämiäsi asioita.
Muusikoiden netissä on myös politiikkaosio. Sinne nuo sinun kirjoitukset soveltuvat. En ole katsonut kirjoitatko siellä, mutta jos et, siellä kun asiallisesti asiasi sanot, tuskin kirjoituksiasi poistetaan.
Hyvät perusteet oli Jethro Tull -ketjua siivota asiattomuuksista. Lisäksi, se mitä Mortte sanoi, pitää myös paikkansa: eipä oo Wilson ollu Jethro Tullin jäsen. Toisekseen (vasemmistolainen) poliittisuus on Watersin (mukaanlukien aikansa Pink Floydissa) tuotannon ytimessä, joten siitä keskusteleminen Pink Floyd -ketjussa on luonnollista.

 
Kommunismi varmasti hiertää monia vanhoja pieruja, mutta missä mahtaa olla se politiikkaosio, jossa voisin julistaa ajatusmaailmaani?
 
"Poliittinen valta kasvaa kiväärin piipusta" - Mao Zedong
vanha_pieru
19.11.2023 12:53:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Astral Dog: Kommunismi varmasti hiertää monia vanhoja pieruja, mutta missä mahtaa olla se politiikkaosio, jossa voisin julistaa ajatusmaailmaani?
 
Politiikka ja yhteiskunta, olepa hyvä: https://muusikoiden.net/keskustelu/59
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5171 172 173 174 175

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «