Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Asa - Terveisiä kaaoksesta
1 2 3 4 5 6 7
Youni
18.04.2008 18:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levy tuli haettua, vaatii varmaan useamman kuuntelukerran joten kommentoin myöhemmin.
 
Samaa mieltä. Kyllä tää alkaa jo aueta...on sangen erilaista settiä kuin edellinen levy. Loppuasukkaalta löytyvät kyllä Asan kryptisimmät sanoitukset.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Ostinaatio
19.04.2008 03:41:51 (muokattu 19.04.2008 15:36:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä. Kyllä tää alkaa jo aueta...on sangen erilaista settiä kuin edellinen levy. Loppuasukkaalta löytyvät kyllä Asan kryptisimmät sanoitukset.
 
Mä olen kyllä aika eri mieltä tuosta kryptisyydestä. Tuntuu olevan jopa nopeammin aukeava kuin Terveisiä Kaaoksesta. Muutenkin kyllä tasalaatusempi ja toimivampi. Sanavarasto on tosiaan lisääntynyt siinä määrin, että vaikka kaikki sanojen suussa pyörittelyt ja kielen ominaislaatua esiintuovat vieraannuttavimmat eivät astuisikaan mihinkään yksiselitteiseen lokeroon, niin biisien yleisestä ajatuksesta saa aika nopeahkosti kiinni.
 
Varoituksen sanana kuitenkin se, että en ole muuten mikään "suomi-räp" diggari, joten voi olla että makutottumukset ovat tänne kirjoittavista erilaiset (ja ovatkin, en voisi olla enempää eri mieltä "ozzyneidon" arviosta). Mutta enemmän sellaiselta Dylan-Waits -linjalta lähtevänä on kyllä levy todella ilahduttava, musiikki on alkanut maistua paljon - hienosti on yhdistetty Balkan-meininkiä johonkin ihan uuteen kehykseen.
 
Tällä hetkellä iskee kyllä koviten varmaan levyn loppupuolisko, noin biisistä seitsemän lähtien. Vaikka pakko kyllä sanoa, että "Sanat ei tehnyt tätä laulua" on todella komea lyyrisissä havainnoissa ympäristön tavasta olla musiikki ja puhua ihmisille, ihmisten lävitse.
 
Voimakkaiten on kolahtanut kuitenkin "runoilijanarsissi", joka on varmasti levyn raskain kippale. Muuten huumorilla maustetussa levyssä aika painava tunnelataus. (Vaikka onhan tuossakin se keventävä "minä virittää murdochin maispeis" - sekin tuntuu lähennä epätoivoiselta manaukselta, vaikeudesta toimia tässä ajassa kannattelematta niitä piirteitä siitä, joita ei tahtoisikaan). Jossain masennuksen ja maailman edessä antautumisen maastossa liikutaan, jossa sitten verta suussa julistetaan vielä toisista huolehtimista. Komiaa siisen.
 
Edit: Muutenkin pidän tuota "kryptisyyttä" ongelmallisena luonnehdintana, sillä se jotenkin tuntuisi implikoivan, että lyriikat ovat jonkinlaisia salakoodeja joita ratkotaan. Osittain ehkä jotain ratkaisutoimintaakin on, mutta ehkä jotenkin tukeutuisin siihen yleiseen runoluonnehdintaan, jossa ajatellaan runon olevan epäonnistunut jos sen sisällön voi ilmaista, ainakaan mitenkään helposti, myös suoraan ja kirjaimellisesti.
 
Hyvään runoon kuuluu mielestäni monitulkintaisuus, se että jokainen sana heijastuu jokaiseen toiseen, merkitykset kimpoilevat ja rakentavat aivan uusia tasoja. En pistä pahaksi, jos joku on riittävän taitava tuodakseen näitä keinoja myös lyriikkaan. Vähemmän historiallisia viittauksiakin on tällä levyllä - voihan olla toki, että vaikkapa Vaaranmaan ymmärtämiseen jollain tasolla auttoi se, jos tiesi mikä oli "Osaran aukio". Siksikin tämä on vähemmän kryptinen, että tuollaista yleissivistyksellistä viittausta on ainakin ensiarvioni mukaan vähemmän.
 
"In all times and places it is the task of politics to shed light upon and dispel prejudices, which is not to say its task is to train people to be unprejudiced or that those who work toward such enlightenment are themselves free of prejudice." -Arendt
Rattata
20.04.2008 15:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä hyvä levy ja paranee vaan. On kohtuu pitkälle tultu, ei heti olis Punaisen tiilen aikoihin uskonut että Avain tulee tekemään tämmöstä settiä.
 
Vähän vaikeeta sanoa suosikkibiisiä. Runoilijanarsissi on kuulunut myös mun suosikkeihini heti aluasta lähtien. Mutta myös Davidism, Loppuasukas, Sanat ei tehny tätä laulua, Persepolis...siinä ehkä omat suosikit.
 
Youni
20.04.2008 18:56:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä nyt tarkoita, että en ymmärrä yhtään mitään noista sanoista. Kryptisyydellä tarkoitin sitä, että osa laineista jää kyllä selviämättä ainakin minulle. Pidän kyllä itse tällaisista sanoituksista, sanavarasto on kehittynyt entisestään. Runoutena näitä sanoja voi pitää. Jos näitä haluaa analysoida, niin moni tulkitsee luultavasti eri tavalla. Eihän runoanalyysissa ole väärää vastausta.
 
Musiikillisesti todella tuoretta ja omaperäistä saundia. Taustoissa todella omaperäisiä oivalluksia ja taitavaa soittoa.
 
Alkusoitto ja alkuasukas eivät oikein iske, sanoissa tosiaan liian hidasta virtaa. Alkuasukkaan runo on mielestäni lausuttu jotenkin kökön oloisesti. Persepolis potkii kyllä todella hyvin, tämänhetkinen suosikki. Muukin levy tasokasta tavaraa.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
mgminishit
25.08.2008 21:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitäköhän tarkottaa sohvalla painavii?
 
tämmönen hullu nero.
Youni
26.08.2008 18:03:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitäköhän tarkottaa sohvalla painavii?
 
Mulle tulee tuosta sanaparista mieleen sohvapsykologi, sanojen painavuus taas voi tarkoittaa montaakin asiaa. Itse yhdistän sanojan painavuuden tässä siihen, että ne merkitsevät jotain.
 
Ei tällaisista lyriikoista ole yhtä ainoaa ja oikeaa tulkintaa, se Asan lyriikoissa on mielestäni parasta.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
mgminishit
27.08.2008 19:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tällaisista lyriikoista ole yhtä ainoaa ja oikeaa tulkintaa, se Asan lyriikoissa on mielestäni parasta.
 
juuri näinhän se on:). ja ihan hyvä tulkinta sulta.
 
tämmönen hullu nero.
Super-Jari
31.08.2008 09:22:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulee tuosta sanaparista mieleen sohvapsykologi, sanojen painavuus taas voi tarkoittaa montaakin asiaa. Itse yhdistän sanojan painavuuden tässä siihen, että ne merkitsevät jotain.
 
Ei tällaisista lyriikoista ole yhtä ainoaa ja oikeaa tulkintaa, se Asan lyriikoissa on mielestäni parasta.

 
Ite olen kans ajattellut sen suunnilleen noin. Semmosta "oon kuullu että"-faktaa.
 
miscage
27.09.2008 22:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveisiä Kaaoksesta levy oli itselleni loppupeleissä liian raskas. Siellä on hyviä biisejä, useampiakin, mutta kokonaisuus on liian pitkä. Ja minulle Asan lyriikat on loppupeleissä liiankin kryptisiä.
 
Dogs fucked the Pope... no fault of mine.
Jale
04.10.2008 18:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveisiä kaaoksesta oli jotenkin raskas kuunneltava täälläkin. Loppuasukas avautunu kokoajan lisää ja toimii tosi hyvin. Tänään Asan Joenzoon keikalle!
 
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
Youni
05.10.2008 18:55:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveisiä kaaoksesta oli jotenkin raskas kuunneltava täälläkin. Loppuasukas avautunu kokoajan lisää ja toimii tosi hyvin. Tänään Asan Joenzoon keikalle!
 
Asa & Jätkätjätkät livenä on kyllä todella mahtava! Suosittelen kaikkia muitakin tsekkaamaan Asaa livenä, jos mahdollista.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
jigsore
05.10.2008 20:25:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveisiä kaaoksesta oli jotenkin raskas kuunneltava täälläkin. Loppuasukas avautunu kokoajan lisää ja toimii tosi hyvin.
 
Mulla just toisin päin. Loppuaskukas tuntuu tosi raskaalta paketilta ja en ole tainnut kuunnella kertaakaan putkeen koko levyä. Kaaoksen kanssa taas vierähtää aika oikein mukavasti.
 
seikkailumielellä ja leikkimielellä
FTT
26.11.2008 17:42:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnea, summakin on melko bostaus:
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … itti+Teosto-palkinnon/1135241412679
 
MaD PiAnIsT
26.11.2008 22:59:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, ykkösen iltauutisissakin Asa oli. Hetken katsoin että hitto onkos se itse Matti. Olihan se, onnea vaa, oikealle meni!:)
 
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Ozzyneito
27.11.2008 12:13:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HS:n lehtiversion mukaan ensi vuonna tulee uusi levy Via Karelia.
 
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Rattata
27.11.2008 13:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HS:n lehtiversion mukaan ensi vuonna tulee uusi levy Via Karelia.
 
Aamulehdessä lukee: "Seuraavan levynsä Asa tekee Aseistakieltäytyjäliitolle. Syntymässä on slaavilaisen surumielistä "ryssäräppiä"."
 
Onnea Matille palkinnosta.
 
FTT
27.11.2008 14:32:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä linkki lyhykäiseen haastikseen:
 
http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/vasen/id108596.html
 
jussiohman
08.12.2008 14:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asalla on hyvä meininki mutta sen sanoista on vaikea saada selvää. Tai saa ainakin keskittyä ihan täysiä.
 
kilisee kilisee päässä saatana
Super-Jari
08.12.2008 17:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä linkki lyhykäiseen haastikseen:
 
http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/vasen/id108596.html

 
Sieltä löytyi kiva videokin.
 
PomppoK
13.03.2009 16:19:50 (muokattu 13.03.2009 16:31:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Youni: Asa & Jätkätjätkät livenä on kyllä todella mahtava! Suosittelen kaikkia muitakin tsekkaamaan ..., jos mahdollista.
 
Hillitön slaavilainen maailmanlopun karnevaali!
 
Eilen vetivät Tampereen Klubilla ja vaikutelma on vieläkin aika mykistävä. Vaan mitäpä tätä vajavaisen verbaalisesti vesittämäänkään: tää on ehdottomasti jotain mitä kannattaa käydä kokemassa itse (nimenomaan Jätkäjätkät -keikat), vielä kun se on mahdollista.
 
"But there was bad blood in him someway and he got into the magic bullets that lead straight to the Devil's work. Just like marijuana leads to heroin."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «