Muusikoiden.net
22.05.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pöytälaatikkoprojektia studioon nauhottelemaan.
1
DownWithTheSickness
05.01.2024 16:57:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis tarkoituksena saada julkaistua pöytälaatikkoprojektin biisejä levyn muodossa, miten löytää studioita? Itse saan himassa reaperilla ihan ok tasoa mutten kuitenkaan sellaista jota kehtaisi esim spotifyihin työntää.
 
Ärrkhele
Henri Henri Olavi
05.01.2024 17:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä sä asut? Onhan Suomi pullollaan äänitysstudioita. Entä saatko äänitettyä ok-laatua himassa? Voithan sä itse äänittää ja palkata jonkun osaavamman miksaamaan ja vielä erillisen masteroijan.
 
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki!
Mikael
05.01.2024 22:05:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkkiseltään tulee itelle mieleen studion valintaa ajatellessa seuraavia kysymyksiä:
- sijainti?
- mikä on musiikin laji/tyyli?
- millainen kokoonpano/orkestraatio?
- onko tarkoitus äänittää kuinka paljon kerralla asioita?
- onko tarkoitus äänittää studiossa kaikki vai äänitätkö osan asioista itse kotona/treeniksellä?
- odotatko että studiolla on jotain tiettyjä soittimia tai vahvistimia (piano/rummut/syntetisaattorit/hammond/jne)?
- millainen budjetti ja aikataulu?
- tarvitsetko myös äänittäjän vai pelkästään studion?
- halajatko analogi/vintage/classic gear -tyyppistä asiaa studiolta tai ylipäätään onko studion tietynlainen tekninen varustus sulle oleellinen kysymys?
 
Varmaan kaikenlaista muutakin kun vähän kaivelee, mutta noista vois vaikka aloittaa :)
 
Fuzz is Clean!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «