Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä Macbook ja muistimäärä olisi hyvä tarpeisiini?
1
Tsasmain
19.08.2022 13:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Olen aloitteleva musiikintekijä ja olen etsimässä sopivaa tietokonetta musiikin tuottamiseen. Käytän FL - studiota. Lähinnä tällä hetkellä mietin, että mitenkä nopeasti teillä on mennyt muistit täyteen tietokoneissa ja kuinka paljon olette tehneet musiikkia siinä ajassa? Mun on hyvin vaikeaa arvioida, koska olen lähinnä entisellä tietokoneellani testaillut ja opetellut FL - studion perusteita. Muistia oli alunperin jo hyvin hyvin vähän, enkä muista sen tarkkaa määrää nyt. Muisti on nyt täynnä, enkä siihen halua ostaa lisää muistia.
Eli:
-Mitä muistimäärää suosittelette?
-Onko omaa kokemusta asiasta?
-Mikä voisi olla hyvä näytönkoko?
Kiitos vastauksista! :)
 
Milkop
23.08.2022 15:23:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitat muistilla ilmeisesti kovalevy-tilaa? More is more, ylärajaa ei ole ja alarajana pitäisin kahta teraa.
 
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Henri Henri Olavi
23.08.2022 15:52:49 (muokattu 23.08.2022 15:53:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milkop: Tarkoitat muistilla ilmeisesti kovalevy-tilaa? More is more, ylärajaa ei ole ja alarajana pitäisin kahta teraa.
 
Itse olen pärjännyt jo pitkään 512 Gt:n SSD:llä, mutta käytän toki äänityksissä ja musaprogiksissa ulkoisia levyjä.
 
RAM-muistia pitää olla minimissään 16 Gt.
 
Näyttöjä on hyvö olla kaksi. Toisessa on edit-/arri-ikkuna, toisessa miksausikkuna.
 
If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed. It's only a lightning.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «