Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiinalaiset ”Selmerit”
1
lalovone
17.06.2022 00:22:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Onko kukaan tilannut kiinalaisia kopioselmereitä MK VI, Supreme ym.
Onko millaisia kokemuksia?
 
karviaismarja on karvanen marja
Manteloa
31.10.2023 11:43:55 (muokattu 31.10.2023 11:46:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sunnuntaina tilasin Suomalaisesta musiikkiliikkeestä tenorifonin, jonka kuvauksessa oli maininta, että foni olisi Selmer-tyylinen. Ensimmäisen alttoni ostin Gear4music-nimisestä Englantilaisesta kaupasta. Tämä Englantilaisten tarkastama Kiinalainen foni on minun mielestäni ollut toiseksi paras foni, jota minulla on koskaan ollut ja ilmeisesti siinäkin oli jotain yhtälisyyksiä selmerin kanssa. Hölmönä möin, mutta turha sitä enää murehtia. Kauheasti ei ole minulla erilaisista foneista kokemusta. Ollut kuitenkin Trevor Jamesin altto ja tenori, Gear4Musicin altto, Thomannin sopraano ja joku toinen sopraano, jonka merkkiä en muista. Myös joku altto, jonka merkkiä en muista ja Jupiterin altto ja Tenori Ja joskus huollon ajan sain soitella lainasoitinta, jonka merkkiä en myöskään muista. Nykyään on selmerin SA80II juhla-malli. Hauska tässä Tenorissa, jota odottelen tänään saapuvaksi on se, että kun menin Kiinalaisen valmistajan sivuille tutkimaan tarkemmin ja olin jo tilauksen kerennyt tekemään ennen tätä. Oli sivustolla kuvauksessa, että foni on Selmer SA80II kopio.. Odotan todella innolla pakettia, koska jos tämä on puoliksikaan niin miellyttävä soittaa, kuin nykyinen alttoni tai edes lähellä Gear4musicin alttoa, niin en kyllä myy ikinä tätä kappaletta. Tietysti tenori on vähän eri soitin, kuin altto. Omistamistani tenoreista Trevor Jamesin The Horn oli mielestäni mukavampi verrattuna Jupiterin vastaavaan.
Tenorilla on Vantaan Musiikissa hintana 620€ ja mukana tulee ainakin laukku ja 1-lehdykkä. Kirjoittelen varmaankin loppuviikosta lisää kokemuksista kyseisen fonin osalta.
Tämän halvemmalla en netistä etsimällä suomesta Tenoria löytänyt ja jos osoittautuu hyväksi, on todellinen aarre.. =) Oli monta syytä tilata halpa foni.. Raha tietysti ja se, että haluaisin opetella paremmin itse huoltamaan, mutta esim tyynyjä en ala itse ainakaan kylmiltään Selmeriini vaihtelemaan. Ja fonin tuunauskin on kivaa. Ajattelin jotain 'korukiviä' locktitellä laittaa vähän sinne sun tänne.. :D
 
Manteloa/Mozarella
Manteloa
31.10.2023 16:16:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tuli ztn1001 tenori. Ensimmäisenä pistin merkille että kellossa on kaiverrus 'Zelt 500'.
Ja alla 'Made in France'. =D
Das zelt, eli kai suomeksi teltta.. Onneksi on kuitenkin Tenori, eikä teltta... =)
Sitten kaivoin vanhan Otto linkin suukappaleen ja muka purin ne kuljetus-tyynyt, jotka lukitsee läpät.. Soitin pirusti kiroillen, että kun matalat äänet ei soi, eli on väärin säädetty,tms.. No kaksi tyynyä oli unohtunut paikoilleen.. Otin ne pois ja johan alkoi soimaan.. :D
Laukkukin joka tuli mukana vaikuttaa ihan pätevältä. Ensi tuntumalta voin suositella tätä tenoria halpaan hintaluokkaan ihan kelpo peliksi. Korkkirasvasta pieni 'miinus', kun on aivan leprua, siis saisi olla jäykempää tavaraa..
Kerkesin jo tilausta odotellessa sahaamaan vanhasta napakorustani koruosan irti ja liimasin sen äsken locktitella siihen kohden oktaaviläppää, missä yleensä on soittimen logo.. Hieno kultainen aurinko, jossa kimalteleva pinkki kivi keskellä..
 
Manteloa/Mozarella
pianismo
04.01.2024 15:19:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olet nyt, kun aikaa on kulunut ja kokemus pillistä karttunut? Hinta-laatu suhde?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «