Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saksofoni
1
Jvo.mäkinen
03.08.2019 10:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka. Osaisiko kukaan kertoa mitään tästä saksofonista. Olen nitse tiedoton ja haluaisin kovasti tietoa fonista.
 
Hekku56
03.08.2019 12:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mistä fonista?
 
Sax-pappa
03.08.2019 16:41:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hekku56: mistä fonista?
 
Näytti olevan omissa kuvissa.
 
basisti1971
04.08.2019 06:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Tervetuloa mnettiin.
 
Kyrillisiä kirjaimia, logossa M ja tähti ... jäljet johtavat vahvasti itänaapuriimme.
 
Eli Moscow Music Works tuote on kyseessä.
 
Heikohkosti noista löytyy tietoa netissä, ainakaan länsikielillä, mutta yksi paikka josta ainakin itse kysäisisin on:
 
https://forum.saxontheweb.net/forum.php
 
T:Samuli
 
zepper
03.10.2019 16:26:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuollainen samanlainen foni ja kyselin infoa Sax on The Webistä, tuossa keskustelu: https://forum.saxontheweb.net/showt … ing-tenor-sax&p=3560785#post3560785
 
Kari Uu
16.02.2020 11:18:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei
Katselin netistä yhtä saxofonin " opettajaa". Teemana oli kuinka saada SPITTY SOUND fonista.
Kielenkääntäjä ei tuntenut termiä. Voisko joku auttaa.
 
Hekku56
18.02.2020 11:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

siis haluatko räkäistä ääntä vai haluatko eroon siitä?
 
Jos haluat eroon siitä, käytä kovempaa lehteä äläkä kastele sitä liikaa.
 
Jos haluat märkää ääntä, käytä pehmeää. Liika kastelu saa lehden sivusuunnassa aaltomaiseksi ja se tuo ongelmia. Taipuisuutta voi lisätä hiomalla lehteä siitä missä ohut kärki kaareutuu paksuksi. Hiominen lisää kosteuden vaihtelevuutta, joten jos hiomisen jälkeen pintaa hankaa jollain kovalla, kynnellä, kolikolla tms, saa syyt sulkeutumaan ja kosteuden vaihtelut eivät muutu niin nopeasti esim lyhyen tauon aikana. Samalla tavalla syyt saa kiinni lehden peräpään katkaisukohdasta.
 
Olen soittanut n 10 vuotta ja edelleen tykkään soittaa pehmeällä lehdellä. Yleensä pidetään hyvänä soittajana sitä joka saa äänen mahdollisimman kovalla lehdellä mutta en allekirjoita moista. Pitää paikkansa että pehmeällä ei saa trumpettimaisen terävästi ääntä syttymään ja usein bigband-musiikissa pitäisi. Kyse on siitä mitä haluaa soittaa ja miten. Räkäinen ääni sopii saxofoniin hyvin
 
Kari Uu
06.08.2022 13:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin uuden suukappaleen. Vandoren V16 T6 Long.
Lehtisuositus paketissa Vandoren 2,5 - 3,5
Soittaminen oli raskasta. Pitäskö kuitenkin soittaa 2.0:lla, vai...?
Jotta sai tenorin vireeseen, niin suukappaletta piti vetää ulos n. 10mm
Hurjalta tuntui. Onko kellään muilla kokemusta ko. Kappaleesta?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «