Muusikoiden.net
21.05.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: soitinkorjauksen harrastajat
1
Hekku56
07.01.2019 16:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö täältä puhallinsoittimien, lähinnä fonit, klarinetit, huilut jne korjaamisesta kiinnostuneita. Olisi kiva verkostoitua joko täällä tai muualla. Minä itse jään varsinaisesta hommastani eläkkeelle pian ja tarkoituksena on alkaa rassata soittimia enemmän. Kavereille pieniä korjauksia, raatojen ostamista ja kunnostusta ym. Varaosat ovat välillä hakusessa ja useinkin olisi kiva kysyä ja antaa neuvoja jostain hankalasta työvaiheesta. Kyllähän tälläkin palstalla on löytynyt hyviä neuvoja mutta olisi mukavampi keskustella jonkun kiinteämmän ryhmän sisällä. Olen soittanut aikaisemmin huilua ja nyt kymmenisen vuotta foneja, heittänyt keikkaakin mutta tämä on kuitenkin harrastustoimintaa.
 
Tämän sivuston ongelma on, että ei saa kuvia. FB voisi olla mahdollinen.
 
Tappisax
22.01.2019 19:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielellään lähden mukaan tämmöiseen touhuun. Itsellä on muutama foni ja juuri tänään vein yhden korjattavaksi. Tein itse ja säästin korjaamisen voisin aloittaa Kiinalaisesta tenorista, se vain on tällä hetkellä parhaassa kunnosssa.... en ihan vielä sitä pura...
 
Hekku56
23.01.2019 17:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiva kun tuli edes yksi vastaus. Laitoin sulle yv
 
peke-tsu
29.01.2019 18:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se kiinnostaa. Auton entisöinti on liian iso homma ja tulos on kuitenkin huonompi, kuin nykyaikaisissa. Näissä torvissa voi olla välillä toisinkin.
 
Hekku56
04.02.2019 10:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

perustin suljetun FB-ryhmän. Kiinnostuneet ottakoot yhteyttä minuun
 
Cutter
11.09.2019 12:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, laitan tänne kyssärin, jos joku joskus huomaa ja osaa vastata.
 
Mitä liimaa käytätte helmiäisnappuloiden kiinnittämiseen? Ne tippuilee mulla fonista kuin mustikat varvuista.
 
"Vahvimmat meistä on säröistä tehty."
Hekku56
12.09.2019 20:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kontaktiliimalla olen laittanut ja pysyneet. Puhdista pohja ja napin takapuoli hyvin. Vaikka hiekkapaperilla
 
Blue sax
14.09.2020 22:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hekku56: perustin suljetun FB-ryhmän. Kiinnostuneet ottakoot yhteyttä minuun
 
Olisi mielenkiintoinen soitinkorjausryhmä
 
Artsi62
11.02.2021 11:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa minulle mitä huoltotoimenpiteitä teette aina soittamisen jälkeen? Itselläni on Keilwerthin tenorifoni ja olen soitellut vasta kolme vuotta.
 
Hekku56
22.02.2021 12:21:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riippuu siitä koska aion soittaa seuraavan kerran, jos samana päivänä, jätän telineeseen, suukappale irti ettei korkki painu. Muuten kuivaus ja laukkuun. Kuiva ilma talvella kuivattaa tyynyjä tosi paljon. Joskus jos pitää soittaa jossain ja tietää, että ei ole aikaa tai mahdollisuutta lämmitellä paikan päällä, olen pistänyt kostean rätin rännin sisään kuljetuksen ajaksi. Ei tietenkään saa kastella tyynyjä liikaa
 
Parin kk välein pesen fonin, pari minuuttia kädenlämpöistä vettä suihkun alla niin että availen ja suljen läppiä. Ripustus kuivumaan niin että kaikki vesi pääsee pois. Jos korkkeja ja huopia putoaa, ne olisivat pudonneet kuitenkin piakkoin. Parempi että huomaan kotona enkä keikalla. Näin olen tehnyt jo pitkään ja toimii minulla hyvin
 
Blue sax
07.03.2021 14:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öljyättekö fonia itse vai tapahtuuko öljyäminen vain huoltojen yhteydessä?
 
Hekku56
09.03.2021 10:35:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minä tykkään räplätä näitä ja öljyä menee joka väliin. Ei siitä haittaakaan ole, jos tiputtaa öljyä liikkuviin kohtiin ja varsinkin sellaisiin, jotka palautuvat tai liikkuvat pienellä viiveellä
 
lalovone
15.08.2022 16:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Vieläkö kunnostelet saksofoneja?
Mulla on tuossa uusi käyttämätön Kiinan Selmer Mk 6 Altto
Se on saanut iskun yläpäähän, eli runkoputki on vääntynyt puolesta välistä.
Koneisto toimii osittain, mutta tietysti joitakin akseleita ja vipua on vähän vääntynyt.
Lommoja tai naarmuja ei ole.
Mulla ei ole oikein paikkaa sitä korjata, ja mulla on jo ennestään kolme alttoa joten joutaisi tuosta hyvin.
Laita viestiä, jos kiinnostaa. Sijainti Heinolassa.
 
Terveisin
Mikko Oso
0505521126
mikko.oso@icloud.com
 
karviaismarja on karvanen marja
lalovone
15.08.2022 16:34:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä siis kaikille ,joita saksofonin kunnostus kiinnostaa!
 
karviaismarja on karvanen marja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «