Muusikoiden.net
17.05.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaskiskoittajan pieni kriisiopas part 1
1 2 3 4
kopave
09.12.2006 00:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovin täällä vaski soittajana esiinnyt, opetat vaskien soittoa ja otat kantaa ansatsiin??
 
Koita vaan Cliffies jaksaa. Itse en jaksa, kun huvittuneena seurata, että voi insinöörit olla sinnikkäitä.
 
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
isojussi
09.12.2006 06:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koita vaan Cliffies jaksaa. Itse en jaksa, kun huvittuneena seurata, että voi insinöörit olla sinnikkäitä.
 
Tästä ei voi kun antaa plussan.
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Baryton-B
09.12.2006 18:18:01 (muokattu 05.11.2011 23:08:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koita vaan Cliffies jaksaa. Itse en jaksa, kun huvittuneena seurata, että voi insinöörit olla sinnikkäitä.
 
Kerroppa mistä tässä ryhmässä pitäisi keskustella?
 
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
kopave
09.12.2006 19:56:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerroppa mistä tässä ryhmässä pitäisi keskustella? Minä sentäs yritän keskustella ansatsista, sinä et osaa sanoa siitä mitään muuta kuin kehua kaveriasi ja arvostella minua. Eikö ole parempi, että pidät turpasi kiinni jos ei ole muuta sanottavaa?
Onpas rankasti sanottu. Mitäs jos me oikeasti ammattimuusikot alettais kertoa insinöörille miten homma hoidetaan: Ammatikokemusta ei olisi, röyhkeyttä ja mutu tietoa riittävästi, pokalla kumottaisiin fysiikan lakeja ja haettaisiin netistä ns. asiantuntijoiden artikkeleita aiheista, joilla ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Ja jos et osaa muuta, kuin vittuilla, "että Jumalansanaani " ei uskota, niin ei sitten. Pönttö.
 
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
Klezberg
09.12.2006 20:27:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otettaisiinko vähän rauhallisemmin taas, arvoisat soittajatoverit. Lienee mnetille tyypillistä, että harrastelijat alkavat jankata ja ammattilaiset eivät aina sitä jaksa. Tuolla studiopalstalla sitä ainakin tapahtuu. Puhaltajia on täällä sen verran vähän että olisi hyvä jos saataisiin sopu säilymään.
 
En tiedä mistä minun leipätyöni ammattikunta tähän pulpahti. Itse olen aina kokenut tärkeäksi että insinöörin pitää ymmärtää ihmisiä mielellään yhtä paljon kuin koneita.
 
jag har trott att alla stormarna som rasat / i min själ skulle blandas till en vansinnig sång
Baryton-B
09.12.2006 21:18:34 (muokattu 05.11.2011 23:09:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpas rankasti sanottu.
 
Koita vaan Cliffies jaksaa. Itse en jaksa, kun huvittuneena seurata, että voi insinöörit olla sinnikkäitä.
 
Olen mielestäsi huvittava ja kaverisi "hyvä Cliffies, koita kestää insinöörejä".
 
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
kopave
09.12.2006 21:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen mielestäsi huvittava ja kaverisi "hyvä Cliffies, koita kestää insinöörejä". Jos tuo ei ole vittuilua, niin mikä on? Kannattiko tuo kirjoittaa? Katso peiliin ja pysy siellä CupMute ryhmässä puhumassa 'kauniista ilmoista', se ryhmä on sitä varten.
Kiitos kun laitat viiteryhmän. Sorry, että vaan "asiantuntijat" saavat vierailla täällä.
 
Eikö silloin pidä olla hiljaa, jos ei pysty aiheesta keskustelemaan, sitäpaitsi sinulta ei ole kysytty mitään, enkä ole esittänyt sinulle mitään väittämiä.
Eipä niin.
 
Mitä minä olen väittänyt? Etkö osaa edes lukea, minä esitin ihan asiallisia _kysymyksiä_!! Enkä ole insinööri, mutta sinä olet joku itseäsi täynnä oleva humanistipaskiainen puheistasi päätelen.
 
Kannattaisiko nyt vähän miettiä, mitä julkisesti kirjoittaa. Jos vittuilukisat haluat aloittaa, niin sopii, mutta tämä ei ehkä ole oikea foorumi. Laitan sulle privaatisti yhteystiedot, niin loppuu tämä pelleily. Jahka kerkiän.
 
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
Baryton-B
09.12.2006 21:51:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaisiko nyt vähän miettiä, mitä julkisesti kirjoittaa. Jos vittuilukisat haluat aloittaa, niin sopii, mutta tämä ei ehkä ole oikea foorumi. Laitan sulle privaatisti yhteystiedot, niin loppuu tämä pelleily. Jahka kerkiän.
 
Kukas tämän aloitti? Älä vaivaudu millään tiedoilla, en kaipaa selityksiäsi.
 
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
Baryton-B
09.12.2006 21:56:52 (muokattu 05.11.2011 23:10:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kun laitat viiteryhmän. Sorry, että vaan "asiantuntijat" saavat vierailla täällä.
 
Kannattaisi kuitenkin lukea otsikosta, mistä tässä ryhmässä on tarkoitus puhua.
 
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
isojussi
10.12.2006 15:29:57 (muokattu 10.12.2006 15:30:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumala meitä trumpetisteilta ja insimööreiltä armahtakoon....
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Cliffies
12.12.2006 09:54:33 (muokattu 12.12.2006 10:56:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovin täällä vaski soittajana esiinnyt, opetat vaskien soittoa ja otat kantaa ansatsiin??
 
Voi minua vaivainen matkamies maan... Luulin cornoa vaskisoittimeksi. Aiemmien kirjoitin että olen vaskiopettaja, se on nyt korjattu oikeaan muotoon ja olen laittanut varoituksia (EDIT olen käyrätorvisti, tämä saattaa päteä myös muihin vaskisoittimiin EDIT) kirjoittamiini juttuihin. Onko nyt tarpeeksi turvallista sinulle? Muutamia poimintoja kirjoituksistani:
 
Tää nyt on trumpettikeskustelu, mutta torvistina vinkaisen tähän väliin että...
Tässä mennään sille alueelle myöskin jossa mun tietämyksessä on aukko, en voi olla varma asiasta koska en isosuukappaleisilla torvilla ole ihan kauheasti pelannut...
Hmm... Pasuunaa tuntemattomana tulee vaan mieleen...
 
Kun pikaisesti lukaisin juttujani niin linjani on ollut sama koko ajan, puhun vaskisoitosta, ja instrumentista riippumatta periaatteethan on samat. Jos on menty detaljeihin jossakin muussa soittimessa kuin omassani (esim. mikä suukappale olisi hyvä trumpetissa tms.) niin en ole esittänyt kommenttia, ts. ymmärtänyt olla hiljaa silloin kun ei ole mitään sanottavaa.
 
Tosin aina sääntöön löytyy poikkeuksia, JariJokiselta ihmettelin trumpettivokaaleita (tyy-oo) ja eikös ne tulleet heti vastaan eräästä trumpettioppaasta, anteeksipyyntöni Jokiselle!
 
Voin alkaa kirjoittamaan uudella nimellä (miten olisi JHarjanne66, MarkusausBerlin
tai HeinzBurum?) jos se tekee sinut vastaanottavaisemmaksi mutta mikäli et sitä vielä tiennyt niin kaikesta netissä lukemastasi on vastuu yksin sinulla, joten takerru mieluummin tietoon. Onko kirjoitusteni asiasisältö mielestäsi siis nolla? Itse jatkan linjallani, pidän tarpeeksi hyvänä merkkinä sitä että Suomalaisen huippuorkesterin trumpetisti on ollut samoilla linjoilla monessa asiassa ja muutenkin on tullut mukavaa palautetta pikaviesteillä. Tai kenties jossain 8-vuotias natiainen nauraa maitopartaansa... :D
 
Cliffies
 
P.s Tästä aiheesta kirjoitan enää pikaviesteillä, editnäppäintä kannattaisi hyödyntää noihin aiempiin viesteihin aiheesta
 
(Max Reger: Kirje kriitikolle) Istun taloni pienimmässä huoneessa. Arvostelunne on edessäni. Tuossa tuokiossa se on oleva takanani.
Cliffies
12.12.2006 10:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otettaisiinko vähän rauhallisemmin taas, arvoisat soittajatoverit. Lienee mnetille tyypillistä, että harrastelijat alkavat jankata ja ammattilaiset eivät aina sitä jaksa. Tuolla studiopalstalla sitä ainakin tapahtuu. Puhaltajia on täällä sen verran vähän että olisi hyvä jos saataisiin sopu säilymään.
 
En tiedä mistä minun leipätyöni ammattikunta tähän pulpahti. Itse olen aina kokenut tärkeäksi että insinöörin pitää ymmärtää ihmisiä mielellään yhtä paljon kuin koneita.

 
Plussaa tuloo...
 
(Max Reger: Kirje kriitikolle) Istun taloni pienimmässä huoneessa. Arvostelunne on edessäni. Tuossa tuokiossa se on oleva takanani.
Baryton-B
12.12.2006 15:41:35 (muokattu 05.11.2011 23:10:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi minua vaivainen matkamies maan... Luulin cornoa vaskisoittimeksi. Aiemmien kirjoitin että olen vaskiopettaja, se on nyt korjattu oikeaan muotoon ja olen laittanut varoituksia (EDIT olen käyrätorvisti, tämä saattaa päteä myös muihin vaskisoittimiin EDIT) kirjoittamiini juttuihin. Onko nyt tarpeeksi turvallista sinulle? Muutamia poimintoja kirjoituksistani:
 
Minä en luule vaan tiedän, että corno on vaskisoitin ;-)
 
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
Cliffies
13.12.2006 11:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten aiemmin puhuin niin jatkoin tätä keskustelua pikaviestipuolella. Eiköhän tänne voi turvallisin mielin kuka tahansa kirjoittaa, tää ei ole mikään teilauskerho. Itse yritän oman kokemukseni pohjalta auttaa välttämään turhia harharetkiä. Mikäli joku on sitä mieltä että tuubaa on paras soittaa nenällä ja perustelee sen hyvin niin mikäs siinä. Jos olen jotenkin liian tyly tai ynseä niin viestejäni ei ole kenenkään pakko lukea. Henk.koht. saatan kyllä tuskastua jos jotain asiaa koittaa saada inttämällä läpi ilman perusteita.
 
(Max Reger: Kirje kriitikolle) Istun taloni pienimmässä huoneessa. Arvostelunne on edessäni. Tuossa tuokiossa se on oleva takanani.
kopave
15.12.2006 22:26:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta Kopave kuuluu niihin, jotka osaavat soittaa mutta eivät osaa kertoa ansatsista yhtään mitään. Minä en antaisi hänen kehuilleen minkäänlaista arvoa. Hän on täysin nolla siinä asiassa.
 
Plussa täsätä insinöörille. On se hienoa, kun asiantuntija teilaa.
 
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
Musiikkimyyrä
16.12.2006 12:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lol.
Kaikkein hauskinta tässä teidän toistenne haukkumisessa on pakko olla se, että se ei poikkea mitenkään aiheesta. Vaskisoittajan kriiseihin voi varmasti myös lukea muiden muusikoiden kanssa riitaantumisen juuri ansatsikeskusteluiden yms. takia.
 
Jouluja!
 
Aamu sarastaa pitkän yön jälkeen ja pelloilla on usvaa. Keijut tanssivat, tanssivat. Minä otan trumpettini ja soitan heille.
Baryton-B
16.12.2006 18:49:02 (muokattu 05.11.2011 23:10:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussa täsätä insinöörille. On se hienoa, kun asiantuntija teilaa.
 
Älä sekoita tähän insinöörejä, heillä ei ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa.
 
"EWI4000s ei tarvitse anasatsia - ai niin, se hengitystekniikka - ja ei tarvi osata transponoida"
isojussi
16.12.2006 20:40:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe - toset pitävät suunsa kiinni, ja vaikuttavat tyhmiltä, toiset avaavat suunsa ja poistavat kaikki epäilykset.....
 
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Cliffies
18.01.2007 09:51:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana, ihan kuin olisin eilen laittanut kysymyksen tänne mutta ei löydy, eli pieni kriisi on vaskisoittajalla, kyselisin pystyykö armeijan marssikirjoja ostamaan mistään ja painetaanko niitä edes enää?
 
(Max Reger: Kirje kriitikolle) Istun taloni pienimmässä huoneessa. Arvostelunne on edessäni. Tuossa tuokiossa se on oleva takanani.
kopave
18.01.2007 11:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perhana, ihan kuin olisin eilen laittanut kysymyksen tänne mutta ei löydy, eli pieni kriisi on vaskisoittajalla, kyselisin pystyykö armeijan marssikirjoja ostamaan mistään ja painetaanko niitä edes enää?
 
Kyseleppä Kartin soittokunnasta tai pääesikunnan tiedotusosastolta. Kävin tuossa syksyllä kertamassa Satakunnan soittokunnassa ja siellä käytettiin marssikirjaa, joka oli uudistettu pari vuotta sitten. Aika paljon uusia marsseja.
 
"Se parhaiten nauraa, jolla on paras lääkitys"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «